"Olen aivan järkyttynyt"
Rasistista nimittelyä, tönimistä ja repimistä: Raskaana oleva musliminainen kertoo joutuneensa kaltoin kohdelluksi Itiksessä
Sunnuntai 11.9.2016 klo 19.50
Maahanmuuttajataustainen raskaana oleva musliminainen kertoi Iltalehdelle Helsingin Itäkeskuksessa tapahtuneesta kaltoinkohtelustaan.
Musliminainen kertoi Iltalehdelle, että kymmenkunta ihmistä pahoinpiteli häntä Itäkeskuksessa sunnuntaina.
Nainen on neljännellä kuulla raskaana.
Poliisi tutkii tapausta pahoinpitelynä.
Naisen mukaan tönijöitä oli kymmenkunta ja hän huusi apua useaan otteeseen. Poliisit tulivat paikalle muutaman minuutin päästä ja päästivät naisen kauppaan sisälle.
- Vaatteeni ja huivini olivat aivan revityt. Olin niin pettynyt poliisien toimintaan, että soitin hätäkeskuksen kautta toisen poliisipartion paikalle, nainen kommentoi.
Paikalle tullut ambulanssi kehotti naista menemään sairaalaan, mutta hän meni ensin poliisien pyynnöstä tunnistamaan pahoinpitelystä epäiltyjä henkilöitä. Naisen mukaan henkilöt olivat edelleen poliisin tullessa paikalla. Hän tunnisti yhden ja silminnäkijät tunnistivat loput henkilöt.
- Poliisi sanoi, että kutsuu minut kuulusteluun. He aikoivat myös katsoa valvontakameratallenteita, nainen kertoo.
Vasta sunnuntai-iltana nainen oli menossa sairaalaan. Hän kertoi, että häntä huimaa ja on paha olo. Päänsärkyä on myös esiintynyt, mutta ilmeisesti hän välttyi murtumilta.
- Käveleminen on tosin hankalaa, ehkä varpaissa on jonkinlainen nyrjähdys. Isokokoinen mies talloi pahoinpitelyssä varpailleni. Olen edelleen aivan järkyttynyt siitä, että tällaista voi todella tapahtua Suomessa, nainen summaa.