Huonoin elokuva, jonka olet nähnyt

  • 256 078
  • 1 553

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Näitä teinien kalasteluun sortuvia toimintaleffoja pykää kyllä ilmoille turhan tiuhaan. Itse olen onnistunut katsomaan xXx:n, Bad Boys 2:n ja sen jonkun Hurjapäät 2:n ennenkuin opin (toivottavasti) etsimään netistä uutuusleffojen trailerit ja tunnistaman niistä nämä vouhotukset. Esimerkiksi xXx 2, Stealth ja jokunen Wesley Snipesin leffa jää paitsioon tämän metodin vuoksi. Kaavahan on se omaperäinen takaa-ajoja, paljasta pintaa, ammuskelua, muutama "naseva" one-liner ja kretiinitapaukset pääosissa. En ymmärrä, miksi kenenkää tulisi nauraa jollekin vainajien häpäisylle ja paritteleville rotille tai ihailla, kun joku lihasmöykky hyppää ikkunan läpi ja ampuu itäeurooppalaisen pääkonnan rynnäkkökiväärillä, yhdellä kädellä tietenkin.

Ja nyt kun sain antipatiani teinitoimintaa kohtaan julkisiksi, puolustan toista hyvin reikäpäistä genreä eli romanttisen komedian nimekkeellä kulkevaa elokuvajaostoa. En minä niitä varsinaisesti harrasta, mutta vaimon kanssa tulee toisinaan katsottua... Täytyy kuitenkin sanoa, että välillä niissä on aivan loistavia oivalluksia. Esimerkiksi tämän uuden "Kunpa se vain olisi totta" (Witherspoon & Ruffalo) kohtaus, jossa Mark Ruffalo antaa ensiapua tarjoilijalle tai täälläkin haukutun "Kuinka hukata kundi 10 päivässä" poikien pokeri-ilta ovat kohtuu hupaisia kohtauksia. En tiedä, olenko jotenkin outo, mutta kyllä ne vain aidosti ovat naurattaneet, vaikka juoni muuten olisi tavanomaista huttua. Lisäksi pidän jollain kierolla tavalla muutamista ko. genren vakionäyttelijöistä, kuten All American Boy(t) Ashton Kutcher ja Matthew McConaughey, ja tässä viimeisimmässä ollut iki-ihana Reese Witherspoon.
 

Anton

Jäsen
Onko elokuvaillan aikana tehnyt mieli kaivaa vaatteiden saumaan kätketty syanidikapseli ja nielaista se? Jollei näin ole käynyt, niin katsele elokuva ”Talo jalavan varjossa”.
Ensimmäiset viisi tuntia (ainakin siltä tuntui!) meni siihen, että odottelin, että milloinkas tämä leffa alkaa. Ei se milloinkaan alkanut.
Mitäänsanomattomalle, turhalle fiilistelylle ja sisällyksettömälle tarinalle vetää vertoja vain jokin 50 –luvun Shakespeare -teatterin kokoillan elokuva, joka tapahtuu kokonaan yhdessä ainoassa huoneessa.
Kyseessä oli ylivertainen lällykuva, jossa Anthony Hopkins itketti Emma Thompsonia, Vanessa Redgravea ja kaikkia meidän elokuvaviikonlopun daameja. Viihdyttävyydessään ohittaa melkein peräaukon haavauman.

Jostain syystä Emma Thompson sai tästä naispääosan Oscar –palkinnon?
 

brehme_

Jäsen
Suosikkijoukkue
prosenttikiekko
Shakespearesta muistuukin mieleen toinen todella surkea elokuva. Romeosta ja Juliasta tehtiin nimittäin tuossa 90-luvulla uusi versio, jossa tarina on sama kuin kirjallisuuden klassikossa mutta ympäristö on nykyaikainen. Käytännössä siis Romeo ja Julia ovat joidenkin liikemiespamppujen kakaroita ja heidän välinen rakkautensa on kielletty. Repliikit ovat olevinaan "kirjallisuushistorian suurimman neron tekstejä 1900-luvun näyttelijätähtien tulkitsemina". Itse asiassa ne ovat naiiveja, ärsyttäviä eivätkä ne sovi millään tavalla kyseiseen elokuvaan. Totta helvetissä elokuvasta on yritetty vielä saada hauskakin mutta huumori ei uppoa ja pätkästä jää idioottimainen vaikutelma. Sokerilientä litrakaupalla muttei ollenkaan samaa herkkyyttä kuin Shakespearen kirjassa.

Hävytön klassikon raiskaus.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eilen näin jonkun paskan Islandin, tai siis ensimmäiset 30 minsaa, sitten otin hatkat. Elämää voi tuhlata paremminkin.

Maailmassa on ihan helvetisti enemmän paskoja leffoja kuin hyviä. Itse asiassa aika järkyttävän iso osa elokuvista on todella paskoja. Tommy Lee Jones totesi eilen jotain tyyliin että "eurooppalaista yleisöä on pirun vaikea miellyttää koska ne ovat niin fiksuja". Jenkkileffat on tehty isolle yleisölle=dorkalle jengille. Kyllä, aina on poikkeuksia. Vastaavasti euroleffat osuvat usein, jos aihe oikeasti kiinnostaa. Pääosin leffojen katsominen taitaa olla vain ns. ajanviete, jolla vältetään yksinolo tai yksin jääminen omien ajatusten kanssa. Kyllä terveen ihmisen pitäisi osata löytää oikeaakin ajanvietettä?

Ei vaan aina hiffaa sitä kun porukka vuokraa kahdeksi päiväksi 7 leffaa. Omien ajatusten kanssa voi ilmeisesti joskus olla niin vaikeaa, levottomat sielut.


MACK
 

ihmelaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Miten on mahdollista...

...Paljon huonoja leffoja on ketjuun kertynyt. Paljon myös sellaisia huonoiksi väitetty, joista itse pidän melkoisesti. Mutta suurin ihmetykseni lienee, miksi Wing Commander -rainaa ei ole mainittu kertaakaan!?

Ainoa selitys lienee, että ko. leffa on niin paska, että kukaan sitä ei ole viitsinyt (paitsi tietenkin minä) katsoa.

Itse elokuvan näin videolta, liekkö teatterilevityksessä Suomessa koskaan ollutkaan. Itse leffasta en muista mitään, muuta kuin sen jälkeen päässäni kumisseen ajatuksen, että MIKSI (sitä kaikki pahikset tappavaa "punaista" nappulaa ei painettu heti)?!

Suosittelen.
 

Kalmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, LäKi, KK-V, PaRa, Suomalaiset NHL:ssä
tilliliha kirjoitti:
Totta helvetissä elokuvasta on yritetty vielä saada hauskakin mutta huumori ei uppoa ja pätkästä jää idioottimainen vaikutelma.
Oliko siinä huumoriakin!? Voi kiesus...

Wing Commander tuli jokin aika sitten tv:stä. Taisin huimat 20min katsoa, kunnes keksein parempaa tekemistä
 

chelios77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Aika surkea esitys oli semmonen pätkä kuin Hammaslääkäri.
Ilmeisesti se oli olevinaan jonkin sortin trilleri.Kieltämättä aika tuskainen
olo tuli sitä katsellessa,oli se sen luokan skeidaa.On siitä vissiin jatko-osakin tullut,jonka olen onneksi onnistunut kiertämään kaukaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mack kirjoitti:
Eilen näin jonkun paskan Islandin, tai siis ensimmäiset 30 minsaa, sitten otin hatkat. Elämää voi tuhlata paremminkin.

MACK
Sulla on sentään asennetta lopettaa homma kesken, mutta minä katson leffat loppuun usein ihan silkkaa nuukkuttani. Kun niistä on maksettu, pitää homma hoitaa loppuun, juu nou. Olen vastikään oppinut jättämään ruokaa lautaselle, joten ehkä seuraava askel henkilökohtaisessa kehityskaaressani on leffojen kesken jättäminen, vaikka lipusta tai vuokrasta olisikin maksanut. Aika rankka tämä suurperheen esikoisen kohtalo.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
sampio kirjoitti:
Sulla on sentään asennetta lopettaa homma kesken, mutta minä katson leffat loppuun usein ihan silkkaa nuukkuttani. Kun niistä on maksettu, pitää homma hoitaa loppuun, juu nou. Olen vastikään oppinut jättämään ruokaa lautaselle, joten ehkä seuraava askel henkilökohtaisessa kehityskaaressani on leffojen kesken jättäminen, vaikka lipusta tai vuokrasta olisikin maksanut. Aika rankka tämä suurperheen esikoisen kohtalo.

Ei onneks menny meikäläisen kukkarosta senttiäkään tuohon skeidaan. Enpä ole tainnut kahtaa leffaa enempää elämäni aikana vuokrata, kuten sanottua on parempaankin aikaa tuhlattavana.

En kuitenkaan ole koskaan leffateatterista lähtenyt lätkimään, on muuten lippujen hinnat niin perverssit että hirvittää, olis syytä olettaa että leffan olis parempi olla katsomisen arvoinen. Mutta onhan vuosien varrella näkynyt porukkaa jotka feidaa n. 30 minsan jälkeen teatteristakin.


MACK
 

zelios

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Bayern München
Land of the Dead

Land of the Dead. Siis erittäin huono, huonosti tehty ja juoni on säälittävä. Jos jotain positiivista pitää hakea niin tahaton komiikka, mm. pääzombien mylviminen joka tilanteessa sekä yksi kaikkien aikojen huonoimmista loppuratkaisuista. Suosittelen kaikille, jotka pitävät erittäin huonoista elokuvista.
 
Eilen televisioni oksensi ulostetta Pahat pojat -elokuvan muodossa. Leffassa ei ollut muuten yhtään mitään hyvää. Loiri on usein asiaa, muttei tällä kertaa.

Etenkin tapa jolla musiikkia käytettiin sai minut lähes kyynelehtimään. Eturivin (muutama takarivinkin oli lipsahtanut mukaan) artistien musiikkia liitettiin kuvaan ihan mielivaltaisessa järjestyksessä. Sitä paitsi elokuva ei ollut muistaakseni saanut edes K15-leimaa, vaikka Tommi Läntisen kappale soitettiin ihan selkeästi ja kuuluvasti.

Plussaa voisi tietankin antaa yhdestä parista tissejä, mutta tällä kertaa en taida vaivautua. Tuntuisi siltä, että tissit olivat mukana vain siksi, että suomalaisessa elokuvassa on aina maitorauhaset oltava.

Ihan hirveää paskaa. Pitikin mennä katsomaan.
 

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
cosmic_rodeo kirjoitti:
Eilen televisioni oksensi ulostetta Pahat pojat -elokuvan muodossa. Leffassa ei ollut muuten yhtään mitään hyvää. Loiri on usein asiaa, muttei tällä kertaa.

Useissa elokuvissa on jokin LVI-tekninen kömmähdys (iv-kanavissa ryömimistä, viemärien kautta ampumista ym.), mutta tämä elokuva oli lähellä pohjia. Pojat seikkailivat pankin kylmällä ullakolla ja taustalla näkyi ilmanvaihtokanavia, joissa ei ollut sen enempää palo- kuin lämpöeristystäkään eikä tietenkään kannakkeitakaan. Ed Wood -tasolle alettiin päästä, kun kanavan yli hypellessä se heilui täysin irrallaan ja irtihän se olikin: yksi kaveri lyö päänsä johonkin ihmeelliseen ilmakammioon, jossa luonnollisesti ei ollut lähtöä katon suuntaan vaan se oli pelkkä umpikuja, jolloin koko kanavaosuus tietysti putoaa alas. Ihmekös tuo, kun ei ole ainuttakaan kannaketta viitsitty laittaa. Onni onnettomuudessa että ei ollut raskasta palovillaa päällä.

Koko elokuva oli pidennetty Vesku Shown sketsi. Risto Tuorila otti myös ilon irti rentona poliisina. Tissit, mnojoo, olisi mulle käynyt full frontalkin. Vittu että nolotti kuunnella muutaman vuoden takaisia Suomi-hittejä ja Jore Marjarannan munatonta lässytystä. Huh.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Helmiä ja Sikoja

Heti tuli tämä ketju mieleen kun olin elokuvaa vähän aikaa nähnyt (lue; joutunut katsomaan).
Hei, aiheena tenavatähti. Ketä kiinnostaa?? Sama biisi hoilataan listasijoituksen toivossa niin monta kertaa, että kaikki osaa ulkoa sen leffan nähtyään.
Jimi Pääkallo teini-ihannekiintiöpaikalla leffassa.
Leffa täynnä perusjunttiutta, eikö sitä nyt mistään muusta aiheesta osata täällä tehdä leffoja?

Oikeasti hei, ei näitä leffoja enää kiitos!!
(vaikka luultavasti jotkut teinit jopa pitävät leffasta)
Parasta myötätuntohäpeää näissä Suomalaisissa leffoissa on, kun ne samat naamat kiertää suurimmassa osassa leffoista.
Tässäkin se Pulkkisen ystävä jonain kovan jengin pomona. Just joo...

Odotin edes jotain Vareksen tai vaikka Pahat pojat tasoa, mutta ehei.
 

raisu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicäns
Ylivoimaisesti paskin näkemäni elokuva on täälläkin varmasti jo usempaan kertaan mainittu Hymypoika.
Niin järkyttävää skeidaa alusta loppuun, että tuskinpa tarvitsee mitään syvällisempiä perusteluja.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Heinolan hurtta kirjoitti:
Ylivoimaisesti paskin näkemäni elokuva on täälläkin varmasti jo usempaan kertaan mainittu Hymypoika.
Niin järkyttävää skeidaa alusta loppuun, että tuskinpa tarvitsee mitään syvällisempiä perusteluja.

Mitä muuten odotit kyseiseltä paskahäkkyrältä? Itse en pystynyt katsomaan kuin neljä sekuntia alusta.
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
chelios77 kirjoitti:
Aika surkea esitys oli semmonen pätkä kuin Hammaslääkäri.
Ilmeisesti se oli olevinaan jonkin sortin trilleri.Kieltämättä aika tuskainen
olo tuli sitä katsellessa,oli se sen luokan skeidaa.On siitä vissiin jatko-osakin tullut,jonka olen onneksi onnistunut kiertämään kaukaa.

Aisaatana, tää elokuva kaikessa huonoudessaan on päässyt unohtumaan, siis todellisena paska elokuvana, josta on vähintäänkin rikollista tehdä tai edes suunnitella jatko-osaa.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Viime viikonloppuna tuli vuokrattua sellainen helmi kuin HIGHWAYMAN. Lyhykäisyydessään elokuvan juoni on:
Joku sekopää ajelee naisten yli autolla jossain päin Amerikkaa ja erään alle jääneen neidon miesystävä lähtee jahtamaan tätä autolla terrorisoivaa tyyppiä. Ensimmäisen NUKEN jäätyä auton alle, seuraava uhri olikin jossain tunnelissa, jossa juoksi vapaana myös hevonen! Kaksi neitoa siihen paikalle tuli ja toinen heistä juoksi hätäpuhelimeen soittamaan apua. Yllätys olikin se kun puhelin ei toimi ja paikalle saapuu joku autoilija. Toinen yllätys olikin se kun autoilija jyräri tämän apua pyytäneen naisen yli.
Siinä vaiheessa oli pakko luovuttaa ja poistaa tämä teos saatuttamasta DVD-soitintani. En suosittele kenellekään.

Toinen sysip*ska leffa oli muistaakseni nimeltään FULL FRONTAL. Paljon hyviä eturivin näyttelijöitä, mutta ei juonta ollenkaan. Tiedä sitten mikä tämäkin eepos oli olevinaan. 15 minuuttia riitti myös siihen.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Mielikuvitushahmo kirjoitti:
Aisaatana, tää elokuva kaikessa huonoudessaan on päässyt unohtumaan, siis todellisena paska elokuvana, josta on vähintäänkin rikollista tehdä tai edes suunnitella jatko-osaa.

Eikös siitäkin kakkososa ole jo tehtynä. Näin ainakin muistaisin.
 
Menin eilen pilaamaan iltani katsomalla kotimaisen elokuvateollisuuden mannekiinia, Hymypoika-elokuvaa.

Siinä on kyllä niin paska leffa ettei samanlaista ole tullut vastaan ainakaan kotimaisista koskaan, ikinä, missään.
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Mängimies kirjoitti:
Menin eilen pilaamaan iltani katsomalla kotimaisen elokuvateollisuuden mannekiinia, Hymypoika-elokuvaa.

Siinä on kyllä niin paska leffa ettei samanlaista ole tullut vastaan ainakaan kotimaisista koskaan, ikinä, missään.
Itse nauhoitin Homopojan ja katsoin sitten jälkikäteen lähinnä kuvakelaten. Karmea leffa. Välillä pysähtelin niissä kohdissa joissa näytettiin Banerjeetä, ihan nätti kissa, Laura onkin nykyään jotenkin leipääntynyt.

Ja yksi juttu vielä: elokuvan "idea" on by Jaajo Linnonmaa!! Ei kannata miettiä sitä...
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Barnaby kirjoitti:
Välillä pysähtelin niissä kohdissa joissa näytettiin Banerjeetä, ihan nätti kissa...
Saman huomasin. Todella persoonallisen näköinen neitokainen. Tykkäsin. Jostain luin, että hänessä on intialaista verta, tai jotain? Voisi tuo suomalaisittain hieman erikoisempi ulkonäkö selittyä sillä. Ja minähän tunnetusti olen heikkona aasialaiseen kauneuteen!

Ja yksi juttu vielä: elokuvan "idea" on by Jaajo Linnonmaa!! Ei kannata miettiä sitä...
Olisihan tuo pitänyt arvata...

Eittämättä yksi paskimpia suomalaisia elokuvia koskaan. Käsittämätöntä sontaa sitä tehdään ja syydetään rahaa, kun varmasti parempiakin juttuja olisi.
 

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
Pakko yhtyä edellisiin kommentteihin Hymypojasta, joka sai katsojissa aikaan lähinnä itkua. Itse kuuluin niiden onnettomien joukkoon jotka katsoivat koko tuotoksen alusta loppuun. Ihmettelinkin kuka on edes voinut noin valopäisen idean keksiä, mutta sekin tuli jo tässä ketjussa selville...
Ei kuitenkaan kaikesta huolimatta ollut surkein näkemäni raina, mutta ansaitsee ehdotomasti tulla arvosteltavaksi tässä ketjussa.
 

Ode26

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
uljas kirjoitti:
Pakko yhtyä edellisiin kommentteihin Hymypojasta, joka sai katsojissa aikaan lähinnä itkua. Itse kuuluin niiden onnettomien joukkoon jotka katsoivat koko tuotoksen alusta loppuun. Ihmettelinkin kuka on edes voinut noin valopäisen idean keksiä, mutta sekin tuli jo tässä ketjussa selville...
Ei kuitenkaan kaikesta huolimatta ollut surkein näkemäni raina, mutta ansaitsee ehdotomasti tulla arvosteltavaksi tässä ketjussa.


Joo, Hymypoika on ehkä 2.tilalla, musta ihan selkee ykkönen on nykyään tää uus King Kong, voi jeesus mitä paskaa!! Leffa historian surkein kohtaus on missä muija jonglööraa Kongille, sillon mulle riitti!
 

Pykmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tähän vastaan mielihyvin, että Hellboy. Elokuvassa ei ole mitään muuta, kuin tehosteet, jotka pitävät tämän katsojan edes hetken elokuvan parissa. Kaikki mahdolliset kliseet mukana, joten juonenkäänteet ja muu tarinan kulku oli todella helppo arvata. Päähenkilön kömpelöt vitsit keskellä ''taistelua'' aiheuttivat minulle lähinnä vatsanväänteitä.

Elämäni ajattelemattomimmin käytetty parin kympin lappunen en suosittele kenellekään tämän roskan vahtaamista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös