Näitä teinien kalasteluun sortuvia toimintaleffoja pykää kyllä ilmoille turhan tiuhaan. Itse olen onnistunut katsomaan xXx:n, Bad Boys 2:n ja sen jonkun Hurjapäät 2:n ennenkuin opin (toivottavasti) etsimään netistä uutuusleffojen trailerit ja tunnistaman niistä nämä vouhotukset. Esimerkiksi xXx 2, Stealth ja jokunen Wesley Snipesin leffa jää paitsioon tämän metodin vuoksi. Kaavahan on se omaperäinen takaa-ajoja, paljasta pintaa, ammuskelua, muutama "naseva" one-liner ja kretiinitapaukset pääosissa. En ymmärrä, miksi kenenkää tulisi nauraa jollekin vainajien häpäisylle ja paritteleville rotille tai ihailla, kun joku lihasmöykky hyppää ikkunan läpi ja ampuu itäeurooppalaisen pääkonnan rynnäkkökiväärillä, yhdellä kädellä tietenkin.
Ja nyt kun sain antipatiani teinitoimintaa kohtaan julkisiksi, puolustan toista hyvin reikäpäistä genreä eli romanttisen komedian nimekkeellä kulkevaa elokuvajaostoa. En minä niitä varsinaisesti harrasta, mutta vaimon kanssa tulee toisinaan katsottua... Täytyy kuitenkin sanoa, että välillä niissä on aivan loistavia oivalluksia. Esimerkiksi tämän uuden "Kunpa se vain olisi totta" (Witherspoon & Ruffalo) kohtaus, jossa Mark Ruffalo antaa ensiapua tarjoilijalle tai täälläkin haukutun "Kuinka hukata kundi 10 päivässä" poikien pokeri-ilta ovat kohtuu hupaisia kohtauksia. En tiedä, olenko jotenkin outo, mutta kyllä ne vain aidosti ovat naurattaneet, vaikka juoni muuten olisi tavanomaista huttua. Lisäksi pidän jollain kierolla tavalla muutamista ko. genren vakionäyttelijöistä, kuten All American Boy(t) Ashton Kutcher ja Matthew McConaughey, ja tässä viimeisimmässä ollut iki-ihana Reese Witherspoon.