Huonoin elokuva, jonka olet nähnyt

  • 256 089
  • 1 553

Kobe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sistis kirjoitti:
Sotaelokuvista tuli mieleen yksi huono, jonka nimeä en valitettavasti edes muista. Oikeastaan en ole edes ihan varma, että sekoittuuko nyt juonet, ja näinkö lyhyen ajan sisällä kaksikin huonoa sotaelokuvaa, mutta... Toiseen maailmansotaan sijoittuvan elokuvan alussa pääosan sotamies pelastaa taistelutoverinsa hengen jossain Belgian metsikössä kantamalla haavoittuneen JSP:lle. Myöhemmin stm. ylennetään kersantiksi täyttämään AU-pulaa. Piakkoin tuleekin jo ylennys muistaakseni luutnantiksi pahentuneen upseeripulan takia (Elokuva ei ole Uuno Armeijassa). Lopussa kyseinen sotilas sitten haavoittuu itse metsikössä ja pääsee taistelutoverinsa kannettavana kohti JSP:tä. Juonesta en muista oikeastaan muuta, kuin että se oli aivan saatanan paska ja epärealistinen.

Älkää katsoko kyseistä elokuvaa.

Kyseessä on leffa nimeltään Kun aseet vaikenevat. Aika turha tekele oli.
 

Hevosmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minä taasen korotan tämän uudemman Tuntemattoman sotilaan paskimmaksi elokuvaksi koskaan, ikinä, missään.

"Kunnianosoitus heille, jotka olivat siellä." Ja kilin vitut. Mukataiteellista "perkelettä ja räkimistä" ja juoneen kuulumatonta alastomien äijien esittelyä useasti. Marskin syntymäpäiväjuhlia esitettiin kohtuuttoman pitkästi ja mitä niistäkin eniten, oksentelua. Koskelasta oli tehty aivan nössö, kuinka tollasella lammastelulla yletään vänrikiksi ilman oikeaa sukupuuta? Ja mihin helvettiin unohdettiin Vanhala ja hänen legendaarinen sanailunsa, ei edes voita leivän päälle käskenyt veli venäläisen tulla hakemaan?

Kaiken huippu on se, että äijät pakenee kesähelteillä tapahtunutta suurhyökkäystä jääriitteitä lipassa. Noh, mitä muuta kuin jäätävää toimintaa voi odottaa joukko-osastolta, joka marssii asemiinsa ja samalla ensimmäiseen taisteluunsa ilman muita aseita kuin konekiväärit ja Koskelan pistooli. Yllättäen löytyy sitten jo seuraavassa kohtauksessa, hyökkäyksessä, kiväärit ja konepistoolitkin varustukseksi.

Se yksi yöräjähdys oli hieno, muuten ihmettelen, miksi koko elokuvaa on ylipäänsä tehty. Varsinkaan Tuntemattoman sotilaan nimellä, olisi Mollberg tunnustanut rehellisesti, että haluaa nähdä alastomia miehiä ja örveltää.
Vittu mitä paskaa, sanon minä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hevosmies kirjoitti:
Marskin syntymäpäiväjuhlia esitettiin kohtuuttoman pitkästi ja mitä niistäkin eniten, oksentelua.

Kohtuuttoman pitkästi ja kohtuuttoman pitkästi... kirjassakin sitä käsitellään aika pitkä pätkä. Mielestäni ykkösosassa pätkä on sen sijaan liian lyhyt.

Hevosmies kirjoitti:
Koskelasta oli tehty aivan nössö, kuinka tollasella lammastelulla yletään vänrikiksi ilman oikeaa sukupuuta?

Paskat. Risto Tuorila on huomattavasti pätevämpi Koskelana, kuin Kosti Klemelä. Tuorilan Koskela on hiljainen ja vaitelias, mutta oman karismaattisen persoonansa avulla miehiään johtava. Mielestäni Klemelä on jopa nössömpi, jos oikein ruvetaan tuota pohtimaan.

Hevosmies kirjoitti:
Ja mihin helvettiin unohdettiin Vanhala ja hänen legendaarinen sanailunsa, ei edes voita leivän päälle käskenyt veli venäläisen tulla hakemaan?

Tässä olen samaa mieltä. Tero Nivan esittämä Vanhala on kuitenkin roolihahmona lähempänä kirjan Vanhalaa (lihava ja hiljainen poika, joka etupäässä hihitteli itsekseen ja puhui välillä, kun sai rohkeutta). En kiellä sitä, etteikö Vanhalalla olisi ollut kirjassa erittäin paljon hyviä letkautuksia. Mutta melkein samat esittää myös uudempi Vanhala. Sen sijaan vanhempi Vanhala ei ole alkuunkaan samanlainen, kuin kirjassa esitetty.

Hevosmies kirjoitti:
Kaiken huippu on se, että äijät pakenee kesähelteillä tapahtunutta suurhyökkäystä jääriitteitä lipassa. Noh, mitä muuta kuin jäätävää toimintaa voi odottaa joukko-osastolta, joka marssii asemiinsa ja samalla ensimmäiseen taisteluunsa ilman muita aseita kuin konekiväärit ja Koskelan pistooli. Yllättäen löytyy sitten jo seuraavassa kohtauksessa, hyökkäyksessä, kiväärit ja konepistoolitkin varustukseksi.

Eikös se kivääreillä varustettu joukkue ole Kariluodon joukkue?

Hevosmies kirjoitti:
Se yksi yöräjähdys oli hieno, muuten ihmettelen, miksi koko elokuvaa on ylipäänsä tehty. Varsinkaan Tuntemattoman sotilaan nimellä, olisi Mollberg tunnustanut rehellisesti, että haluaa nähdä alastomia miehiä ja örveltää.

No onpa upea kommentti. Sodassako ei siis olla alasti ja peseydytä esim. purossa? Tekivät ne sen siinä kirjassakin, jonka filmatisointi tuo elokuva on.

Missä muuten ovat ykkösosasta seuraavat kohtaukset:
- Lehto ampuu antautuneen venäläisen
- Stm. Korpela kieltäytyy 'ajamasta paskaa sunnuntaisin'
- evl. Karjula ampuu Viirilän

Mielestäni erittäin legendaarisia ja tärkeitä kohtauksia.

Hevosmies kirjoitti:
Vittu mitä paskaa, sanon minä.

Sano vaan.
 

EricCartman

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS & Lukko
Jonkun pitäisi perustaa ketju "leffa, joka sai minut voimaan pahoin" tms.

Kaikella kunnioituksella arvon kirjoittajia kohtaan, mutta esim. Tuntematon sotilas tai Eyes wide shut ei kerta kaikkiaan voi olla huonoin leffa, jonka on ikinä nähnyt. Tai sitten on nähnyt elämänsä aikana alle kymmenen leffaa.

Todellisia ehdokkaitakin löytyy, Ponterosa tulee suomalaisista ensiksi mieleen. Ulkomaisista Rob Schneiderin The Animal - Elukka, on ehkäpä kaikkien huonoin leffa, minkä olen ikinä nähnyt. Siitä ei leffa voi paljon huonontua...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
EricCartman kirjoitti:
Todellisia ehdokkaitakin löytyy, Ponterosa tulee suomalaisista ensiksi mieleen. Ulkomaisista Rob Schneiderin The Animal - Elukka, on ehkäpä kaikkien huonoin leffa, minkä olen ikinä nähnyt. Siitä ei leffa voi paljon huonontua...

Ponterosa on legenda. "Ponterosan kutsuminen roskaksi on loukkaus maailman kaikkia roskia kohtaan"-kommentti on ehkä hulvattomin kriitikoiden koskaan suustaan päästämistä kommenteista.

Aloin vaan miettimään, että mikähän on ollut Ponterosan tekijätiimin tarkoitus? Jos ideana on ollut tehdä helvetin huono elokuva, niin siinä tapauksessa tuota elokuvaa on pakko pitää aivan helvetin nerokkaana. Noin helvetin huonon elokuvan tekeminen tarkoituksella on myös lahjakkuuden ja nerouden merkki.

Huonoja elokuvia minun kategoriassani:

- Hämärästä aamunkoittoon
- Minä ja Morrison
- Nostakaa Titanic
- Kliffa hei!
- Independence Day
- Fifth element
- Mars hyökkää


Pettymyksiä:

- Hohto
- Ilmestyskirja Nyt Redux
- Matrix (en ymmärtänyt ikinä, miksi tämä oli niin 'must')
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Day after tomorrow

Ei ehkä paskinta ikuna, mutta hyvä esimerkki siitä, kun elokuvan budjetista lohkaistaan erikoistehosteisiin käsikirjoituksen kustannuksella.

-Uskottavia ja verenhimoisia susia.
-Ylläri pylläri: NEEKERI (se poliisi) johtaa osaston kuolemaan jäätymällä.

Ja mikä uskottavinta:


-Kilometrin pituinen venäläinen tankkeri sattuu seilaamaan New Yorkin keskuskirjaston eteen. Ja pysähtymään juuri sen kirjaston eteen.

Kumiako lienee tuo haitaritankkeri?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Hevosmies kirjoitti:
muuten ihmettelen, miksi koko elokuvaa on ylipäänsä tehty. Varsinkaan Tuntemattoman sotilaan nimellä, olisi Mollberg tunnustanut rehellisesti, että haluaa nähdä alastomia miehiä ja örveltää.
Vittu mitä paskaa, sanon minä.

Tuo osoittaa aikamoista tietämättömyyttä Mollen motiiveista. Avaudu vaan lämpimiksesi. Palataan asiaan huomenna eli tänään.
 

Gamemaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK // Kalpa sympatiat
Tässä muutama mitä muistan näin aamutuimaan

- The Doors ( odotin koko leffan milloin morrison kuolee )
- Doom ( täyttä tuubaa )
 

Seether

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penthouse
- 21 grammaa, oli niin kakkaa että nukahdin kesken elokuvan.

- Terminator 3, odotukset olivat korkealla, mutta petyin lopputulokseen. Ja minä jopa maksoin tästä leffalipun hinnan. Tyhmä minä.

- Blade 3, kaksi aikaisempaa olivat hyviä, mutta tämä oli täyttä paskaa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ohmi kirjoitti:
Jos ei pidä sotamies Ryanin ensimmäisestä 15 minuutista, niin on oltava nainen, homo tai muuten vaan pasifisti.

Kai tänne tulee seuraavaksi joku sanomaan, että Gangs of New York on perseestä.

Oli ihme tai ei,niin en kuulu mihinkään noista ryhmistä. Olen mies, kiinnostunut naisista ja pasifistikaan en tunnusta olevani.

Tosta listaltani unohtui Matrix. Heikoin näkemäni elokuva melkein.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
vilperi kirjoitti:
Oli ihme tai ei,niin en kuulu mihinkään noista ryhmistä. Olen mies, kiinnostunut naisista ja pasifistikaan en tunnusta olevani.

Miten tuosta elokuvasta voi sitten tulla ketjun otsikon mukainen "huonoin elokuva jonka olet nähnyt"?
 

brehme_

Jäsen
Suosikkijoukkue
prosenttikiekko
Runkkarit

Nimi kertoo elokuvasta kaiken. Runkkarit on jotain aivan käsittämättömän surkeaa ja väkisintehtyä roskaa. Sen katsomisen jälkeen tekee mieli ampua itseään haulikolla päähän. Miten voi tehdä näin huonon elokuvan??!!

En muista juonta kovin tarkkaan sillä vedin heti elokuvan nähtyäni perseet olalle mutta jotain tällaista se oli: koulupojat haluaa päästä jengiin sisälle ja joutuvat sen eteen tekemään toinen toistaan häpeällisempiä ja naurettavampia tehtäviä. Näyttelijöiden roolisuoritusta onnistuneeksi kehuakseen tarvitsee enemmän optimismia kuin maailmassa on alkeishiukkasia.
Nautittavan huonoa elokuvaa, oikeaa kurjuuden maksimointia.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ohmi kirjoitti:
Miten tuosta elokuvasta voi sitten tulla ketjun otsikon mukainen "huonoin elokuva jonka olet nähnyt"?

Niin, no en vain tykkää kyseisestä elokuvasta ja niin se vain on. Yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä,ihmisiä on erilaisia. Ei se ehkä huonoin ole,mutta huonoimpia.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
ptk kirjoitti:
Se oli sitten niin hirveää paskaa, että!!
Sori, en ymmärrä sinuakaan. Milos Formanin huipputeos tämäkin (muita on Amadeus ja Yksi lensi yli käenpesän). No, ehkä se on liian monimutkaista huumoria sisältävä filkka, ihmiset kun odottaa Carreylta, että tämä puhuu pelkästään perseellään ja sitä rataa vääntelee vaan leukaansa. Carrey on onneksi osoittanut haluavansa tehdä välillä hieman erilaista komiikkaa. Tässä hän onnistui todella hyvin.
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Gamemaster kirjoitti:
Tässä muutama mitä muistan näin aamutuimaan

- The Doors ( odotin koko leffan milloin morrison kuolee )
Suurinpiirtein sama kuin James Cameronin titanicissa odotin kokoajan sen paatin uppoamista.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tobias kirjoitti:
Hmm, omasta mielestäni hänen uransa on ollut tuhottu jo ensimmäisestä naaman vääntelystä.

Kaikki tämän lajityypin elokuvat pitäisi omasta mielestäni, täysin vakavasti sanottuna, kieltää lailla. Sensuuri päälle vaan, etteivät ihmiset tyhmentäisi itseään nykyistä enempää.
Tässä olet sikäli oikeassa, että Carreyn vakavempiin leffoihin on ollut ainakin minulla aluksi vaikea asennoitua, kun miehen perusroolit ovat olleet sitä kuminaamaa. En kuitenkaan muutaman reikäpäisyyden vuoksi tuomitsisi miestä, joka on loistanut esimerkiksi Truman Showssa ja Man on the Moonissa. Sitä uusinta (Eternal sunshine of the spotless mind, tjsp) en ole nähnyt, mutta kovasti ovat isot pojat kehuneet.

Mikä sitten on ihmisen tyhmentämistä? Itse innostun katsomaan silloin tällöin halvan huumorin komedioitakin, enkä sen kummemmin koe menettäväni mitään, korkeintaan keskimäärin 100 minuuttia kallista aikaani. Harjoitanko aivosolujani jonkun lätkämatsin seuraamisella sen enempää kuin puolivillaisen komedian katsomisella. Sanoisin pikemminkin, että suurin osa leffoista ei anna tippaakaan ajattelemisen aihetta tai kannusta siihen. Ei kai ne sentään tyhmennä.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
vilperi kirjoitti:
Tosta listaltani unohtui Matrix. Heikoin näkemäni elokuva melkein.

Matrix-sarja on todellakin malliesimerkki elokuvasta, joka antaa ymmärtää, muttei ymmärrä antaa. Visuaalisesti sinänsä toimivaa höttöä, jonka "syvällisempi filosofia" on täysin Pokemon-tasoa. Star Warsin "Voima" oli Matrixiin verrattuna älyn juhlaa.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Maple Leaf kirjoitti:
Matrix-sarja on todellakin malliesimerkki elokuvasta, joka antaa ymmärtää, muttei ymmärrä antaa. Visuaalisesti sinänsä toimivaa höttöä, jonka "syvällisempi filosofia" on täysin Pokemon-tasoa. Star Warsin "Voima" oli Matrixiin verrattuna älyn juhlaa.
Miksi?
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
ptk kirjoitti:
Se oli sitten niin hirveää paskaa, että!!

Olen kanssa eri mieltä mutta makuasioitahan nämä ovat. Andy Kaufman oli minulle täysin tuntematon persoona mutta todella hyvin Carrey häntä taisi esittää.
 

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
tilliliha kirjoitti:
Nimi kertoo elokuvasta kaiken. Runkkarit on jotain aivan käsittämättömän surkeaa ja väkisintehtyä roskaa. Sen katsomisen jälkeen tekee mieli ampua itseään haulikolla päähän.

Heh, tämän voin melkein allekirjoittaa. Vuokrasin leffan tissien takia. Niitä ei edes elokuvassa tainnut näkyä. Pääosan esittäjä mukamas nuori collegepoika oli ainakin 30-vuotias ja näytti ihan huonosti säilyneeltä 35:lta. Kiitos ei näin. En silti leimaa tätä paskimmaksi leffaksi.

Onko kukana nähnyt Max Cyberwelhoa tai jotain sinne päin? Tämän helmen kun saisi jostain vuokrattua. Oli niin kuraa ja huttua että ei edes pistänyt vihaksi, enemmänkin nauratti.
 

EricCartman

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS & Lukko
Huh, täällä on ihmisiä, jotka väittävät tosissaan että Man on the Moon tai Matrix1 on maailiman huonoin leffa, jonka on koskaan nähnyt.

Väittäisin, että nämä ihmiset ovat ehkä maailman huonoimpia leffakriitikoita, jopa ikinä. Siis todellakin, älkää ikinä enää arvostelko elokuvia, te olette todella HUONOJA. LOPETTAKAA siis. Ei herran Jumala...

edit. tuli baari-illan jälkeen arvosteltua vähän turhan rankasti, pyydän anteeksi. Kaikilla meillä on mielipiteitä, joita tulisi arvostaa ja kunnioittaa yhtä lailla.
 
Viimeksi muokattu:

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
EricCartman kirjoitti:
Väittäisin, että nämä ihmiset ovat ehkä maailman huonoimpia leffakriitikoita, jopa ikinä. Siis todellakin, älkää ikinä enää arvostelko elokuvia, te olette todella HUONOJA. LOPETTAKAA siis. Ei herran Jumala...

Taas tuli kaapista esiin, yksi joka väittää tietävänsä paremmin toisten ihmisten leffamaun.

Itse jätän lähes poikkeuksetta katsomatta kaikki kritiikoiden ylistämät leffat. Koska on lähes aina täyttä paskaa. Ja kun taas menee katsomaan ne leffat, jotka kriitikot on haukkunut olen normaalisti tykännyt.
Toki poikkeuksia molempiin suuntiin on.

P.S. Vielä kerran Cartmanille, ja kaikille muillekkin. Tässä ei arvostella leffoja. Tässä kerrottaan oma mielipide, siitä mikä leffa on omasta mielestä se kaikkien aikojen huonoin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
EricCartman kirjoitti:
Huh, täällä on ihmisiä, jotka väittävät tosissaan että Man on the Moon tai Matrix1 on maailiman huonoin leffa, jonka on koskaan nähnyt.

Väittäisin, että nämä ihmiset ovat ehkä maailman huonoimpia leffakriitikoita, jopa ikinä. Siis todellakin, älkää ikinä enää arvostelko elokuvia, te olette todella HUONOJA. LOPETTAKAA siis. Ei herran Jumala...

Kaikilla ihmisillä on oma mielipiteensä. Ei kaikki ihmiset voi millään tykätä samoista elokuvista kuin toiset. Ja kun kysymys kuuluu nimenomaan,että huonoin elokuva,jonka olet nähnyt,eikä kaikkien aikojen huonoin elokuva mikä on tehty.
Itse ainakin voin sanoa,että en edes yritä asettua leffakriitikon asemaan,vaan sanon oman mielipiteeni asiasta,niinkuin tekee lähes kaikki varmaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös