Näen myös edelleen Camilo Miettisen meidän rosterin top-4 -laiturien joukossa. Ei Miettistä hankittu meille pelaamaan kolmosketjussa Virtaloiden ja Bertrandien kanssa. Hän on taidoltaan ja liikkeeltään kahden ensimmäisen ketjun tasoa.
Vahalahti-Koskiranta-Miettinen olisi myös ennakkoon toimiva kakkosvitja.
On siinä sitten playoff paikassa tavoittelemista mikäli meillä top4 laiturit koostuvat alle 30 pisteen kausia tahkoneista kavereista jotka eivät oikein muualle mahdu ja tulevat tänne hakemaan nostetta. Nyt hei valot päälle.
Todellakin olen sitä mieltä että pelaajat voivat pelata hyviä kausia ja kehittyä mutta raadollisesti sanottuna näitä "toivotaantoivotaan" kavereita voida jumalauta sijoitella mihinkään tulosyksikköön mikäli ollaan menestystä tavoittelemassa ensikaudella tai millään muullakaan kaudella.
Sointu tai Miettinen eivät ole osoittaneet mielestäni mitään sellaista mikä oikeuttaisi paikkaan playoff joukkueen ykköskentään. Vaikka Sointu hyvän kauden vetikin ja kantoi kultakypärää, silti, kyseessä oli liiga jumbon vähiten huono pelaaja joka pelasi omaan tasoonsa nähden hyvän ja läpimurto kauden isolla peliajalla.
Miettinen taas polkenut Espoossa pari vuotta paikallaan ja suorittanut alle 30 pisteen kausia pelaten vähän joka ketjussa.
Ei me täällä vaan voida päättää että kyllä nyt kun TPS hankki ton pelaajan niin se on ykkösen laituri kun on niin lupaava ja pelaa varmaan ton kanssa hyvin.
Tottakai voin olla väärässä ja pessimisti mutta nämä hankinnat joita on tehty niin ovat 3 kentän pelaajia jotka voivat onnistuessaan nousta ylempiin kenttiin. Mikäli he pelaavat normi kauden kaavailtuna ylempiin kenttiin niin me emme ole playoffeissa, joten ylempiin kenttiin on vaan hankittava kovempia kavereita. Itse olen kaavaillut Miettistä kolmoseen, Sointua kakkoseen ja tätäkin sen takia että vieläkin haaveilen Luttisen saapumisesta jolloin Sointu voisi pelata Koskirannan ja Luttisen kanssa Laschin roolin, toki tämäkin viimeisimpien tietojen mukaan täyttä utopiaa ja omaa unta.
Me pärjäämme loistavasti ensi kaudella kylläkin mikäli nämä hankitut kaverit ylittävät itsensä ja pelaavat pisteiden ja otteiden valossa playoff joukkueen 1-2 ketjun tasolla, mutta itse en suostu siihen luottamaan että meidän hankinnat ja vanhat pelurit (Miettinen,Sointu,Bertrand,Famulare,Suominen,Tuomainen) voisivat keulia jokainen/suurin osa sen verran että ilman laituri hankintoja kahteen ekaan kenttään meillä olisi mitään saumoja poffeihin, ja tätä pidän mielestäni faktana. Saa ottaa talteen.
Eli yhteen vetona minun mielestäni playoff tavoitteesta meiltä puuttuu 2 pakkia (XXX,XXX) sekä hyökkäyksestä 3 (XXX,XXX,XXX) jolloin kentät muodostuisivat näin:
XXX-XXX-Willsie
XXX-Koskiranta-Sointu
Bertrand-Virtala-Miettinen
Tuomainen-Laakso-Famulare/Suominen
Seikola-XXX
Ristolainen-XXX
Vittasmäki-Pulli/Palmroth