En tiedä kuinka jullina jätkää voidaan pitää jos molemmat hifk ja jokerit tarjoavat aikalailla 1:1 sopimuksia ja silti jokerit on korkeammalla hänen omalla listalla. Jos joukkue hylkää kertaalleen (tapaukset Karalahti ja vaikkapa Lehterä) niin aika harvoin pelaajat tulevat takaisin. Jos jokin jokereissa on toiminut viime vuosina niin se on organisaatio ja kuinka tiivis se on, viime kauden tapauksista sen enempää sanomatta, Ben-Amoria ei heitetty koirille. Luulen myös että Kilpeläinen jatkaa ykkösenä tästä syystä, eikä pelota ollenkaan.
No varmasti jostain välirikosta Hifkiin on kyse, jos Karalahti Jokereissa pelaa. Silti en sanoisi, että HIFK olisi miehen hyljännyt missään vaiheessa. Huumesotkuista revittiin kaveri takaisin ihan NHL- tasolle, ja myöhemminkin monenlaista tukea tuli. Ehkä liikaakin, sillä kiitoksena kaikesta tuesta Karalahti tarjoili organisaatiolle darra- aamuja sekä missattuja pronssimatseja. Lopulta paapominen oli pakko lopettaa, ja jättää kaveri ulos suunnitelmista. Monta kertaa on takaisin yrittänyt, mutta ei ole kelvannut. Tästä syystä ja ehkä myös HIFK:n heikommasta tarjouksesta voi Karalahti olla käärmeissään. Joka tapauksessa Karalahti sai elämänsä järjestykseen vasta, kun joutui tekemisistään itse ja yksin vastaamaan, ilman HIFK:n ikuista turvasatamaa tukenaan. OK, ehkä olisi asiansa muutenkin järjestykseen saanut, mutta sitä ei saada koskaan tietää.
Minä näkisin Jeren mieluusti lopettavan uransa punaisissa, mutta mikään katastrofi ei miehen siirtyminen Jokereihinkaan olisi. Kirpaisisi kyllä hetken, ehkä kovaakin. Lopulta olisi kuitenkin vain yksi uusi pettymys, jonka mies tuottaisi. Vanhat synnit on kuitenkin mielestäni jo lusittu, joten voisi tulla vielä lopettamaan uransa kunniakkaasti seurassa, joka on kuitenkin ollut hänelle se tärkein mahdollisesta välirikosta huolimatta. Ja rahakin ratkaissee osaltaan, Jere kun ei taida olla näitä kavereita, joille on peliuralta säästöjä jäänyt. Enemmän tainnut raha polttaa hyppysissä. Siksi kai ensisijaisesti KHL:aan hamuaakin.