HPK - Tappara To 30.9.2004

  • 9 782
  • 89
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Viestin lähetti Twite


Edit: Hei muuten... Muistanko ihan väärin että vielä viime- tai ainakin toissakaudella varsinaisen peliajan lopulla tullut yv jatkui jatkoajalla 5-4 pelaamisella ja 4-4 pelaamiseen palattiin sitten jäähyn päättymistä seuraavalla pelikatkolla? Eilenhän jatkoaika pelattiin 4-3 yv:tä.

Kyllä vastaavissa on jatkettu 4-3-tilanteena. Kerran HIFK:n pelissä tuomarit tosin mokasivat ja jatkoivat 5-4-peliä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Kerho antaa tällä hetkellä aivan liikaa tasoitusta vastustajille käsittämättömän huonolla erikoistilannepelaamisellaan. Tapparan tekemät kolme ylivoimamaalia on kyllä melkein se minimimäärä yv-maaleja, jonka minkä tahansa liigajoukkueen pitäisi pystyä tekemään noin onnetonta av-pelailua vastaan. Ns. perässäjuoksutaktiikkaa on epäilemättä helppo toteuttaa, sen kun vaan luistelee sinne missä kiekko neljä sekuntia sitten oli, mutta valitettavasti se on tuloksellista vain vastustajan näkökulmasta.

Noin muutoin voinkin toistella asioita, jotka on jo mainittu. Erittäin hyvä tuomari, viihdyttäväksi pelityylinsä muuttanut Tappara, vaisuhko tunnelma, HJ pelasi hyvin, Hovi avitti Kerhoa. JOjanen oli onneksi hieman näkymätön, mitä nyt kerran torppasi Puurulan ja täten kieltäytyi ottamasta joukkueelleen ylivoimaa.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Designer
JOjanen oli onneksi hieman näkymätön, mitä nyt kerran torppasi Puurulan ja täten kieltäytyi ottamasta joukkueelleen ylivoimaa.
J oli näkymättömämpi kuin luulitkaan. Tuo oli M. Tunnisti helposti kultakypärästä. (Vai oliko tuokin nyt sitä ei naurata ketään- huumoria...)

Kiitos Espoon Sinisille tiedosta. Sitten on käynyt niin että olen itsekin moisen tuomarivirheen HPK-pelissä ollut todistamassa. En muista mikä peli oli kyseessä.
 
Viimeksi muokattu:

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Twite
(Vai oliko tuokin nyt sitä ei naurata ketään- huumoria...)
Ei, kyllä tuo oli ihan puhdas moka. Ja se puolestaan taas saattaa naurattaa jotakuta. Siitä vaan jos siltä tuntuu.

Etsiskelin muuten ennen peliä minkä tahansa roskalehden toimittajaa. Sain nimittäin ilmeisesti Hovin torjuman kiekon lämmitelyn aikana suoraan varpailleni, ja se sattui. Sillä tavoin Tapparan pelaajat pahoinpitelevät viattomia katsojia, skandaali! Toimittajaa ei löytynyt, ja jos tarkemmin ajattelee, niin eiköhän tuo kuitenkin ollut minulle ihan oikein.
 

mummi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Samarkand AF, Ghizjablah Amur-dvaktay Sport
Aivan!

1) Tuomarivaihdokas oli 99% hyvä, linjurit hieman "kotimaisempia".

2) Epäselväksi jäi tosin, mistä Mäkkäri sai sen pikkukakkosen - tai siis ei se jäänyt epäselväksi, mistä BicMac sen sai vaan, mitä siellä maalin kulmalla oikeesti tapahtui?!

3) Tulipa toinenkin ajatus tuossa mieleen, kun joku kirjoitti, että voitaisiin antaa näitä suomalaisia tuomareita vahdossa sveitsiläisiin vastaaviin - kun annetaan muutama Laaksonen, Toivola, jne. Sveitsiin, niin sinne ei kohta halua kukaan ulkolainen ammattilainen pelaamaan, suurellakaan rahalla, ja samat pelimannit saadaan ehkä pelaamaan tänne Suomeen - which was nice...
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Re: Aivan!

Viestin lähetti mummi
2) Epäselväksi jäi tosin, mistä Mäkkäri sai sen pikkukakkosen - tai siis ei se jäänyt epäselväksi, mistä BicMac sen sai vaan, mitä siellä maalin kulmalla oikeesti tapahtui?!
Tapparan puolustaja, kuka sitten lieneekään, taklasi kiekottoman Mäkiahon päin maalia, kun tämä oli menossa päätyyn taistelemaan kiekosta. Siinä Mäkkärin kaatuessa maila nousi hallitsemattomasti Tapparan puolustajan kasvoihin tai ynnämuuhun. Mutta mikäs siinä, pelaajan on kyettävä hallitsemaan mailaansa jokaisessa tilanteessa.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Viestin lähetti Tomppa


Muutamia faktoiksi näkemiäni seikkoja illan ottelusta:

* Vähämaalinen
* Ojaset jäävät ilman pisteitä
* Tappara kahvaa

Paikalla olleena

*7kpl maaleja
*vain toinen Ojanen jäi ilman pisteitä
*Kerho kahvasi jopa hävettävän paljon kotiyleisönsä edessä
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Kirveellä töitä
Paikalla olleena
*Kerho kahvasi jopa hävettävän paljon kotiyleisönsä edessä
No niiiiiiiin, onhan tämä Jatkoajan kiekkokeskusteluketju. Hetken luulin jo siirtyneeni rinnakkaistodellisuuteen.

Tuostakin huolimatta, Tappara oli pirteä, halukas ja vaarallinen. Mokailuosasto pois niin ryhmä on todella vaarallinen Jääkiekkojoukkue (huomaa iso j).

Erätauolla minulle selvisi että Hannu Henriksson oli juuri silloin matkalla Uralin taakse... Kyllä, myös minulle tuli sama mieleen paluulipusta. Sen jälkeen tuli vakavammin mieleen että mitenköhän uskaltaa moisessa paikassa viheltää kotijoukkuetta vastaan epäselviä jäähyjä?
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Josko se tästä sitten lähtisi? Hyvännäköistä peliä Tapparalta. Vielä ne jumalattomat mokata pois ja ei tarvitse lähteä kesälomalle liian aikaisin. Ja kuka sitä haluaisikaan lähteä kun ulkona sataa snögee.

Hovi ei pelannut eilen samalla tasolla kuin Pelicansia vastaan, tosin vastuskin oli hieman kovempi. Toisaalta Pelsut saivat maalipaikkoja enemmän kuin Kerho, joten taisi sinänänsä vireessä pysyminen olla helpompaa.

Ylivoimapeli sujuu ja tulosta tulee. Vielä kun saisi tasaviisikoilla maaleja aikaiseksi ja muutamalle pelaajalle onnistumisia (Koskenkorva, Chlubna, Venäläinen) ja sitä kautta sitä apinaa pois selästä. Nieminen alkaa lämmettä vaikka i vielä finaaleja pelatakkaan. Ilmeisesti hän tarkoitti tuolla tuomarin avustuksella Tapparalle vihellettyä kahta jäähyä, joista kerho teki 2-1 ja 3-1. Toisessa ainakin Tapparalle oli tulossa ylivoima ja M.Ojanen törmäsi maalivahtiin hieman puolustajan avustuksella. Tuloksena tasavajaa ja Hpk:n 3-1-maali. Koskenkorvan tilannetta en nähnyt, mutta voin silti varmuudella sanoa, että hänetkin työnettiin maalivahdin päälle. Muuten oli kyllä ihan hyvin vihelletty peli ja muutenkin ottelu oli kaikinpuolin viihdyttävä, joskin kaikki pisteet olisivat saaneet matkata Tampereelle.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Viestin lähetti Twite
No niiiiiiiin, onhan tämä Jatkoajan kiekkokeskusteluketju.
´

Kyllä tämä on ja kun ottaa ne kerholasit pois päästä ottelun aikana niin voi erottaa muutakin kuin vaahdon Alapesän oluessa.

Tapparalaisen näkökannalta katsottuna ottelu oli hyvä ja yritystä riitti. Chlubnakin olisi saanut maalitilinsä auki ilman että puolittaisessa läpiajossa reppuselässä roikkui siniviivalta asti apinan sijasta Kerhon pelaaja joka sitten kauniiksi lopuksi kaatoi Tomaksen Puurulan eteen ratkaisuhetkellä. Muuten hyvin viheltäneeltä Kurmanilta ilmeisesti hukkui pilli?

Toinen luokaton esitys oli ottelun lopussa Mäkkärin heittäytyminen Mäntymaan mailaan josta jäähy Tapparalle ja Kerhon ratkaisu jatkoajalla.

Huonompi joukkue voitti ottelun eilen illalla mutta niinhän se usein menee. Hyvä maku jäi kuitenkin jatkoa ajatellen.
Saarinen saa taas hengittää vapaammin Saipan pitää kuitenkin kaatua lauantaina hyvällä esityksellä.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Kyllä joku osaa tehdä vaikeaa siitä että jatkossa yritän nähdä Tapparan pelissä iloista jääkiekkoa.

Viestin lähetti Kirveellä töitä
Chlubnakin olisi saanut maalitilinsä auki ilman että puolittaisessa läpiajossa reppuselässä roikkui siniviivalta asti apinan sijasta Kerhon pelaaja joka sitten kauniiksi lopuksi kaatoi Tomaksen Puurulan eteen ratkaisuhetkellä.
Ja tuo oli sinusta "kahvasi hävettävän paljon"? Kaikkihan sen myöntävät että tuosta olisi kuulunut jäähy. Minusta siinä ei ole mitään "hävettävää kotiyleisön edessä" että koukkaa silloin kun toinen on täysin selvässä maalipaikassa, se kuuluu pelin luonteeseen vaikka onkin vähän epistä.

TBK: Koskenkorva luisteli Puurulan vierestä ja pikkaisen nosti kyynärpäätä. Kävi Kossulla vaan huono tuuri että hiha osui Puurulan kypärään sillä tavalla että potta lähti päästä. Vahinko, mutta aivan selvä jäähyn paikka. Tapparalla oli silloin kiekko siniviivalla puolittain hallussa. Onneksi ei tullut lämäriä silloin kun oli veska paljain päin maalissa, ei nimittäin tullut se vihellys ihan heti.

Ojasen tilannetta en nähnyt mutta silti voin kertoa että itse hyppäsi muikkusukelluksen Puurulan päälle kellimään.

HPK oli toki vaisumpi kuin esim. Ilvestä vastaan. Kovasti tuntuu vaihtelevan joukkueemme pelaaminen. Ihan kuin kaikissa näkemissäni HPK-peleissä olisi ollut eri miehet samoissa paidoissa.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Viestin lähetti Twite
Kyllä joku osaa tehdä vaikeaa siitä että jatkossa yritän nähdä Tapparan pelissä iloista jääkiekkoa.

Ja tuo oli sinusta "kahvasi hävettävän paljon"? Kaikkihan sen myöntävät että tuosta olisi kuulunut jäähy. Minusta siinä ei ole mitään "hävettävää kotiyleisön edessä" että koukkaa silloin kun toinen on täysin selvässä maalipaikassa, se kuuluu pelin luonteeseen vaikka onkin vähän epistä.

Kuten edellä sanoin ota ne lasit pois. Mainitsemani tilanne oli vain yksi esimerkki ja se sinun luultavasti erittäin älykkäänä Kerhokiekon ystävänä olisi pitänyt tajuta ilman tätä pilkuttamista. Ellet ole sitten sitä laatua ihmisiä jonka pitää saada aina se viimeinen sana?

HPK nyt vain oli luistimella Tapparaa vastaan sen verran huonompi, että joutui ottamaan vauhdin mailalla pois useammin kuin Tappara eikä siitä sen enempää. Ole sinä tyytyväinen kahteen kotipisteeseen ja minä olen tyytyväinen yhteen vierasbojoon sekä Tapparan asennetta täynnä olevaan peliesitykseen.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Kirveellä töitä
Toinen luokaton esitys oli ottelun lopussa Mäkkärin heittäytyminen Mäntymaan mailaan josta jäähy Tapparalle ja Kerhon ratkaisu jatkoajalla.
Tuo menee sarjaan "paikkojäähyt". Muutama hetki aiemmin jätettiin viheltämättä todella selvä kiekottoman miehen estäminen Tapparan maalinedustalla (siis tapparalainen esti kerholaista). Toisaalta, tuomarin piikkiin ei voi tuota ylivoimamaalia laittaa. Ei kai kukaan tosissaan odottanut Kerhon tekevän ylivoimamaalia kun ottaa huomioon, minkälaista se yv-pelaaminen oli siihen asti ollut? ;o)
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Viestin lähetti TBK
Koskenkorvan tilannetta en nähnyt, mutta voin silti varmuudella sanoa, että hänetkin työnettiin maalivahdin päälle.
Jaa, mites tuo sitten on mahdollista?

Itsekään en tilannetta ainakaan kunnolla nähnyt ja voi hyvinkin olla mahdollista, että tilanne meni kuvailemallasi tavalla. Koskenkorva on toisaalta juuri sellainen pelaaja, joka saattaisi vaikka maalivahdin yli "vahingossa" ajaakin.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti Twite
Ojasen tilannetta en nähnyt mutta silti voin kertoa että itse hyppäsi muikkusukelluksen Puurulan päälle kellimään.
Oman näkemykseni mukaan Hpk:n pelaaja nönnöö työnsi M.Ojasen maalivahdin päälle. Ojanen kerkisi tyylilleen uskollisena ilmassa heittämään backside flipin jonka jälkeen teki jibin Puurulan päälle.

Rontti:
This is hjumor!
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Viestin lähetti TBK
Rontti:
This is hjumor!
Ja minä kun luulin että tamperelaiseen huumoriin kuuluu aina selittää kirjoitettu huumoripätkä heti perään suluissa.

Kun kaikki kerran ovat melko tyytyväisiä ottelun tasoon ja viihdearvoon, oli minulla kai muuten vaan huono päivä tai sitten olen katsellut tässä alkukaudella ihan liikaa liikaa liigaa. Todennäköisesti tuo jälkimmäinen sitten, koska jääkiekostahan minä en mitään ymmärrä.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Kirveellä töitä
Kuten edellä sanoin ota ne lasit pois. Mainitsemani tilanne oli vain yksi esimerkki ja se sinun luultavasti erittäin älykkäänä Kerhokiekon ystävänä olisi pitänyt tajuta ilman tätä pilkuttamista. Ellet ole sitten sitä laatua ihmisiä jonka pitää saada aina se viimeinen sana?
Toki erittäin älykäs ja lisäksi olen tuota mainitsemaasi laatua. Yleensä se viimeinen sana on ollut "kyllä rakkaani", mutta sopii tässä tapauksessa heikohkosti. "Sinulla ei ole Tappara-lasit päässä ja mielipiteesi on absoluuttinen totuus" tuskin myöskään tule olemaan se viimeinen sanani.

Totta helvetissä minulla on Kerho-lasit päässä. Niiden poistaminen ei käskystä onnistu, eikä varsinkaan touhuun johon vaadittaisiin aikakone. Kunnioitan oikeuttasi näkemykseen jonka mukaan eilisessä jääkiekko-ottelussa HPK-Tappara kotijoukkue kahvasi hävettävän paljon. Olen asiasta kuitenkin eri mieltä.

Halusinkin saada selville että ihanko aidon oikeasti olit tuota mieltä vai oliko se jotakin kummaa humooria. Luulen saaneeni selville. Toivottavasti myös itse ymmärsit että minä täydestä sydämestäni olen asiasta juurikin päinvastaista mieltä.

PS. Mikäs Rontin on tullut? Ei tunnista jääkiekko-ottelua eikä asiallista hyvää, ei vittuilevaa huumoria vaikka kumpi tahansa purisi perseestä. Ei se niin vakavaa ole että unohdit ostaa mulle Jypin tarran.
 

Peter Gabriel

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Nyt ois kirveellä töitä

T:Nimo Nokkosmäki
 

Marly

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nieminen taisi saada sen lempinimensä (Nemo) amerikan mantereella. Ja miettikääpäs miten se sielläpäin lausutaan.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Rontti
Kun kaikki kerran ovat melko tyytyväisiä ottelun tasoon ja viihdearvoon...
Minäkin ihmettelen tätä. Lukko peli jäi näkemättä, mutta Kerholta muista peleistä selkeästi surkein. Ja viihdearvoltaankin melko puuduttava, pari kertaa olen silmiäni hieraissut kun ympäriinsä on hehkutettu. No, ei kerrota siitä kellekään, jos tulisi lisää väkeä lehtereille niihin lukuisiin tiistai-kotipeleihin.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Marly
Nieminen taisi saada sen lempinimensä (Nemo) amerikan mantereella. Ja miettikääpäs miten se sielläpäin lausutaan.
Ja väärin annettu sekin. Kyseisestä elokuvasta 1:1 Villen näköinen on kylläkin Dory eikä Nemo. Miettikää miten se Dory lausutaan jonka jälkeen "torilla tavataan" tarkoittaakin sitä että kenen kotona on jatkot Tapparan saunaillan jälkeen.

http://www.dvdweb.it/news_images/nemo_dory.jpg
 

krobbe

Jäsen
Kylläpä se poijaat on niin, että jos Ville on jonkun näköinen niin Jack Nicholsonin roolihahmon (Jokeri) looka like elokuvassa Batman.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
En tiedä sitten johtuiko siitä, että kirvesrintojen pelit ovat olleet tähän asti melko luokattomia, niin pieni tason nosto näytti heti viihdyttävältä kiekolta. Tiedä sitten. Minusta ainakin pelissä oli mukavasti vauhtia ja muutenkin tasollisesti peli oli ihan ok. Ruokapuolikin oli hallissa ihan kunnossa. Siikli tomaattikastikkeella oli minun henkilökohtainen suosikki.
 

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minulle jäi positiiviset fiilikset eilisen radiokuuntelun jälkeen, nämä tämän ketjun kommentit vielä lisäävät uskoa siihen, että nyt se aukeaa. Ehkä jonkun verran tässä alkukauden aikana on tullut tuota pessimismiä, joten itse radiokuuntelun perusteella päättelin, että Tappara olisi vain pysynyt HPK:n vauhdissa mukana. Mutta onhan se loistava juttu, jos joukkue on hallinnut ja pelannut vieläpä noin hienoa kiekkoa, että HPK-fanit ja Jalonen sitä suostuvat oikein kunnolla kehumaan. Johtuuko sitten siitä, että nyt ei tarvitse hakea syitä vastustajasta, kun HPK voitti?;)

Mitä tulee ennustukseeni siitä, että HPK:n ja Tapparan välillä nähtäisiin taas kerran vauhdikas kiekko-ottelu, niin radiokuuntelunkin perusteella voi tulla siihen johtopäätökseen, että se myöskin toteutui. Kun paikallispelit ovat valitettavan usein huonotasoisia tai toisen joukkueen näytöstä, niin Hämeen herruudesta käytävät ottelut ovat liigakiekkoa parhaimmillaan.

Mäkiahon sukellus jäi kyllä harmittamaan. Lindgrenin mukaan tosiaan päivänselvä sukellus, joka maksoi sitten pisteen. Muutenkin mies taklaili kuulemma useissa tilanteissa kädet ylhäällä, mikä sekään ei ole aiemman perusteella mikään yllätys.

Minä ymmärrän Niemisen kommentit näin radiosta nähtynä. Sen verran olen Koskenkorvan ja Marko Ojasen pelejä nähnyt, että menisin kyllä takuuseen, että he eivät menisi tahallaan estämään Puurulaa. Tietysti, yksittäistapauksia sattuu, mutta tuntuu oudolta, että ne sattuivat molemmat samassa ottelussa. Se, että heidät olisi työnnetty maalivahdin alueelle, vahvistaa tätä näkemystä.

Yyvee toimii! Jees, Nieminen-Ojanen-Kontiola, Kantor-Myllykoski, siinä sellainen viisikko, josta voitiin vain unelmoida viime kaudella. Sinänsä selvää, koska kolme viidestä pelaajasta ei edes pelannut viime kauden joukkueessa. Kontiola on kehittynyt edelleen viime kaudesta ja Ojasen luistin näyttää kulkevan.

Niin ja Nieminen on Nimo! Sanokoot siellä ameriikassa, miksi tahansa, mutta Suomessa Nimo on tuhat kertaa luonnollisempi nimi ;). Nimo on myös se, jonka itse kuulin ensin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös