Minulle jäi positiiviset fiilikset eilisen radiokuuntelun jälkeen, nämä tämän ketjun kommentit vielä lisäävät uskoa siihen, että nyt se aukeaa. Ehkä jonkun verran tässä alkukauden aikana on tullut tuota pessimismiä, joten itse radiokuuntelun perusteella päättelin, että Tappara olisi vain pysynyt HPK:n vauhdissa mukana. Mutta onhan se loistava juttu, jos joukkue on hallinnut ja pelannut vieläpä noin hienoa kiekkoa, että HPK-fanit ja Jalonen sitä suostuvat oikein kunnolla kehumaan. Johtuuko sitten siitä, että nyt ei tarvitse hakea syitä vastustajasta, kun HPK voitti?;)
Mitä tulee ennustukseeni siitä, että HPK:n ja Tapparan välillä nähtäisiin taas kerran vauhdikas kiekko-ottelu, niin radiokuuntelunkin perusteella voi tulla siihen johtopäätökseen, että se myöskin toteutui. Kun paikallispelit ovat valitettavan usein huonotasoisia tai toisen joukkueen näytöstä, niin Hämeen herruudesta käytävät ottelut ovat liigakiekkoa parhaimmillaan.
Mäkiahon sukellus jäi kyllä harmittamaan. Lindgrenin mukaan tosiaan päivänselvä sukellus, joka maksoi sitten pisteen. Muutenkin mies taklaili kuulemma useissa tilanteissa kädet ylhäällä, mikä sekään ei ole aiemman perusteella mikään yllätys.
Minä ymmärrän Niemisen kommentit näin radiosta nähtynä. Sen verran olen Koskenkorvan ja Marko Ojasen pelejä nähnyt, että menisin kyllä takuuseen, että he eivät menisi tahallaan estämään Puurulaa. Tietysti, yksittäistapauksia sattuu, mutta tuntuu oudolta, että ne sattuivat molemmat samassa ottelussa. Se, että heidät olisi työnnetty maalivahdin alueelle, vahvistaa tätä näkemystä.
Yyvee toimii! Jees, Nieminen-Ojanen-Kontiola, Kantor-Myllykoski, siinä sellainen viisikko, josta voitiin vain unelmoida viime kaudella. Sinänsä selvää, koska kolme viidestä pelaajasta ei edes pelannut viime kauden joukkueessa. Kontiola on kehittynyt edelleen viime kaudesta ja Ojasen luistin näyttää kulkevan.
Niin ja Nieminen on Nimo! Sanokoot siellä ameriikassa, miksi tahansa, mutta Suomessa Nimo on tuhat kertaa luonnollisempi nimi ;). Nimo on myös se, jonka itse kuulin ensin.