HPK-Tappara 22.10

  • 9 793
  • 108

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Arvon Saunamäki

Mitä taakseen kylvää, sen edestään löytää. Jos lähtee ajatuksesta että omistaa vain ainoan oikean totuuden, niin silloin ei voi odottaa asiallista palautetta. Minä en julista oikeaa ainoata totuuttaa täällä, joten aika turha yrittää kääntää itsestään vielä lisää sitä marttyyriä. Jos avaa sen oven, niin se pysyy jatkossakin auki, sinnekkin suuntaan. Kestä se minkä aloitat.

Keneen luulet tekstien kohdistuvan, jos yksi henkilö kirjoittaa omasta mielestään ainoaa oikeata totuutta. Tekee sen jälkeen itsestään marttyyrin, jne. Ei silloin voi keskustella asioista, koska keskusteleminen on mahdotonta.

Turha itkeä jälkikäteen kuinka joku menee henkilökohtaisuuksiin, jos julistaa totuutta ja tekee itsestään marttyyrin ja joku huomauttaa siitä, että on aika yksin taistelussa.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Niin, luettuani tämän ketjun asia tahi vähemmän asiapitoisen sisällön, tyydyn kysymään sellaista asiaa teiltä manselaisilta, että kuuluuko vaalimaanne kiekkokulttuuriin ahdasmielisyys, huumorintajuttomuus sekä provokatiivinen asenne muita kohtaan.

Mainittakoon vielä, että tätä samaista syntiä tunnutaan harrastavan myös muualla kuin Mansessakin, mutta ei siitä nyt tässä yhteydessä sen enempää.

Täältä tähän
 
Suosikkijoukkue
Tappara
On todella ärsyttävää lukea sellaisia otteluketjuja, joissa joukkueen kannattajat aloittavat jo ennen peliä uikutuksen pelistä. Vaikka tämä yritetään laittaa huumorin piikkiin, näyttää se olevan vain vastustajan pelillisen imagon vahvistamista. Joillakin on näköjään aina pakottava tarve heittää pakolliset kahvakommentit tai aloittaa muu provosoiva kirjoittelu.

ervatsalo on monien mielestä varmaan aika hauska kirjoittaja, mutta minua vähän harmittaa tällainen kirjoittelutyyli. Monilla tätä palstaa lukevilla ei ole aikaa kuin selata oman joukkueensa peliä koskevat ketjut läpi. Jos nämäkin asialliset ketjut pilataan tuollaisella provosoinnilla niin eipä paljoa huvita lukea sellaisia ketjuja läpi, joissa pitäisi olla analyysiä otteluista.

Ja näistä väitteistä. Kyllä kai jokainen sen tietää, että esim. HPK:ssa on muutamia ns. pikkusikailijoita. Mutta niiitähän on lätkässä ollut aina. Tällaiset pelaajat ovat eräs pelaajakategoria. Yhtä varmasti kuin kerholaisista muutamat ovat possuilleet, on Tappara kahvannut. Ei kai näissä ole mitään sellaista, mitä kiekossa ei olisi ollut jo pitkät ajat. On yhtä suurta typeryyttä nostaa joko HPK sikailun ykköseksi tai Tappara kahvaamisen kuninkaaksi tai kiekon tappajaksi.

Kuitenkin eräs tärkeä asia on huomattava tässä keskustelussa. Toisen porukan kannattajista kuitenkin löytyi sellaisia, jotka katsoivat aiheelliseksi tämän paskanjauhamisen aloittamisen.
 
Viimeksi muokattu:

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti ervatsalo

...kysymään sellaista asiaa teiltä manselaisilta, että kuuluuko vaalimaanne kiekkokulttuuriin ahdasmielisyys, huumorintajuttomuus sekä provokatiivinen asenne muita kohtaan.

Ahdasmielisyys on katsojan silmässä. Toisten mielestä eläimiinsekaantuminen on ihan jees, kun taas minä en asiaa voi ollenkaan käsittää. Kai minä olen ainakin jollain tasolla ahdasmielinen. No näihin "arvostetun" kiekko tuntijan kirjoituksiin vastasin ensin vitsillä, mutta kun tämä ko. henkilö osoitti olevan ihan vakavissaan, niin kyllä siinä vähän myös provosoiduttiinkin.


I saunamäki:
"Tappara on SM-liigan syöpä!

Olin eilen ensimmäistä kertaa moneen vuoteen katsomassa tätä Tampereen ylpeyden peliä ja päällimäiseksi jäi, että oli kyllä viimeinen kerta kun kirvesrintojen matsia suostun menemään seuraamaan. Tapparan johto on koonnut joukkueensa ilmeisesti vain roikkumista ja kahvaamista silmällä pitäen. Tähän kun lisätään usein epäurheilullisia kommentteja latova valmentaja niin soppa on valmis, bon appetit!"

Ja vielä samalta "asiantuntijalta":

"On lähinnä naurettavaa, että viitsit väittää ettei tappara muka kahvaa. Jos olet niin sokea ja aidosti ihmettelet miksi joku saattaa niin kuvitella niin neuvon sinua lämpimästi hakeutumaan hoitoon."

Provokatiivisestä asenteesta kannattaa keskustella mielestäni ihan toisissa piireissä.
 

Neely#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Vettä myllyyn

joo,lueskelin täs just ketjun kirjotukset ja kyllähän siin on huomattavissa,et mopo on karkaillut vähän käsistä.Näin ensimmäiseksi viestiksi en viitsi lähtee hirveesti provosoimaan,mutta jos palataan tähän kyseiseen peliin,niin tosiasia on,että kerho ryssi itse mahdollisen voittonsa!Välittämättä siitä,kahvasiko tappara vai ei,niin kerholla oli täydet mahdollisuudet 2 pisteeseen,mutta kun limppua ei osata pistää maaliin,niin ei!Ja näyttää,että tämä kerhon tehottomuus on vienyt "varmoja"voittoja myös tämän jälkeen!!
 

I Saunamäki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK, AIK
"Jos lähtee ajatuksesta että omistaa vain ainoan oikean totuuden, niin silloin ei voi odottaa asiallista palautetta."

Näin toteaa eagle.

Hiukan kummallinen väite, koska olen koko ajan korostanut, että kyse on MIELIPITEESTÄNI ja MINÄ en pidä tapparan pelityylistä. Olen perustellut sanomisiani lähinnä omilla havainnoillani ja sillä, että nähtävästi joku muukin on joskus havainnut tapparan pelistä samoja asioita. En suinkaan ole tarkoittanut, että joku ymmärtäisi minun julistavan absoluuttista totuutta, siihen eivät tietoni riitä.

Jos tästä viestiketjusta haluaa etsiä jotain positiivista niin se on se, että olemme huomanneet makuja ja suuntauksia olevan monenlaisia ja kaikkia tulisi arvostaa sellaisenaan. Jos Tampereella ihaillaan sitä, että raavaat miehet roikkuvat toistensa housuissa, c´est trés bien.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Ei Tampereella sitä arvosteta yhtään sen enempää kun Rovaniemellä, mutta liigassa pelataan näillä säännöillä ja kaikki kahvaavat, joskus enemmän, joskus vähemmän. Ei paljon auta itku mitä yksi joukkue tekee, kun kaikki kahvaavat.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Siis ymmärtäkää nyt hyvät tapparankannattajat. Suomi on vapaa maa jossa saa sanoa oman mielipiteensä sillain että kyseistä henkilöä ei lynkattaisiin. Nyt te olette kuitenkin asettamassa Hirttojais juhlia torille. Ei jeesus!

Saunamäki on koko ajan sanonut että kyseessä on OMA mielipide, jota ei siellä mansen päässä oikein ymmärretä. Osuiko kenties Saunamäki kiukkuhermoon?

Ja btw. En puolusta Saunamäkeä siksi että kannustamme samaa joukkuetta, vaan ihan miehen omien perusoikeuksien puolesta.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti Squit
Siis ymmärtäkää nyt hyvät tapparankannattajat. Suomi on vapaa maa jossa saa sanoa oman mielipiteensä sillain että kyseistä henkilöä ei lynkattaisiin. Nyt te olette kuitenkin asettamassa Hirttojais juhlia torille. Ei jeesus!

Saunamäki on koko ajan sanonut että kyseessä on OMA mielipide, jota ei siellä mansen päässä oikein ymmärretä. Osuiko kenties Saunamäki kiukkuhermoon?


Mennäänpä pientä ajatus leikkiä. Minä menen johonkin ketjuun esi. Ilves-HPK ja sanon isoon ääneen:
"HPK on sm-liigan syöpä, se tappaa koko jääkiekon rumilla ja epäurheilijamaisilla taklauksilla. On taidettu koko jengi koota vaan pelkkää teurastusta varten!! Ja turha siihen on kenenkään mitään sanoa, ei se siitä miksikään muutu."
Mitä tapahtuisi? No todennäköisesti jokainen Kerhon kannattaja taputtaisi selkää, että no se on vaan sinun mieleipide, pidä siitä kiinni. Eikö suurinosa kävisi minun kimppuuni tästä kirjoituksesta?
Eikö JA rekisteröitymissopimuksessa lue jotain provokaatioista? Siinä mielessähän JA rikkoo meidän jokaisen perusoikeuksia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös