HPK-Tappara 22.10

  • 9 806
  • 108

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Olen seurannut ja kritisoinut rajusti nykyistä systeemiä. Sääntöjen mukaanhan tuo oli täysin väärä "taklaus"(ei edes taklaus, vaan sikailu), joten jäähyn tulisi olla selviö. Sille taas ei voi mitään että tuomarit antavat vain seurauksesta jäähyn. Itse jo sanoin miten Grönvallin kävi täysin puhtaan taklauksen jälkeen, kun vastustaja loukkaantui. Lähes oikeusmurha. Mutta se taas ei liity siihen etteikö tästä tilanteesta olisi pitänyt muutenkin antaa jäähy.

http://www.jatkoaika.com/keskustelu/showthread.php?threadid=13845&pagenumber=2
 
Viimeksi muokattu:

I Saunamäki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK, AIK
"Kahvaamalla ne kaikki viiritkin sinne Hakametsän kattoonkin on tullut. "

Minä en tiedä miten Tappara on joskus mestaruutensa ottanut, siitä on sen verran aikaa. Paljon tietysti mahdollista, että kahvaamalla ovat tulleet, onhan se ollut tuolla tyylillä lähellä pari kertaa viime kausillakin. Onneksi taitokiekko on toistaiseksi vienyt pitemmän korren.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Viestin lähetti tommilin
Master God,

Varmaan huomasit Saravon loukkaannuttua, että mies oli parin vaihdon päästä jo kentällä. Mies lisäksi elehti katsomoon kuin ilmaistakseen "hah, sainpa jäähyn aikaiseksi".
Suurin elehtijä sikakatsomolle oli kylläkin Janne Grönvall, mutta Saravon elehtimisiä en nähnyt. Sitä paitsi riippumatta Saravon filmaamisista tai filmaamatta jättämisistä tuomio oli oikea, sillä Louhen kyynärpää osui Saravon päähän. Toki filmaaminen on epäurheilijamaista, mutta tuntuu olevan ainoa keino saada vastustajalle jäähy - oli aihetta tai ei. Jos Saravo olisi jatkanut peliä normaalisti, jäähyä ei olisi tullut, mutta silti päähän kohdistunut taklaus olisi ollut päähän kohdistunut taklaus. Ikävää, mutta se on SM-liigan tuomarilinja tällä hetkellä. Ja edelleen olen sitä mieltä, että Saravoa sattui ihan oikeasti; ei se poista kipua mihinkään, että pystyy parin vaihdon päästä pelaamaan. Olen tähänkin saakka puolustanut tuomarointia tekojen enkä seurausten perusteella ja jatkan sitä edelleen.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Yllättävää ...

..ellei jopa ennalta-arvaamatonta, että Piste-Automaatin faneilla on täällä taas kahvat tukevasti sieraimissa.

Olkaa onnellisia, että oman Pullantuoksuisen ja Siloposkisen Jäägladiaattoriyhdistyksenne ei juuri kyseenalaisiin konsteihin tai edes sääntöjenvastaisiin temppuihin tarvitse turvautua.

Ja onnea pisteestänne, saitte edes sen tällä kertaa.

Toivottavasti Arvon Saunamäeltä saamme jatkossakin kuulla ja nähdä yhtä asiantuntevaa ja viiltävää analyysiä.

Jatka samaan malliin!

muaddib
 

Roman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Tappara
Viestin lähetti I Saunamäki
"Kahvaamalla ne kaikki viiritkin sinne Hakametsän kattoonkin on tullut. "

Minä en tiedä miten Tappara on joskus mestaruutensa ottanut, siitä on sen verran aikaa. Paljon tietysti mahdollista, että kahvaamalla ovat tulleet, onhan se ollut tuolla tyylillä lähellä pari kertaa viime kausillakin. Onneksi taitokiekko on toistaiseksi vienyt pitemmän korren.

Minä tiedän. Kahvaamalla ne eivät sinne ole tulleet. Tuo tyyli riippumatta ketkä sitä harrastavat on tuotu Liigaamme huomattavasti myöhemmin.

Viirejä ei siellä tältä nyky ajalta ole ja toivottavasti ei tule, kiitos siitä.
 

Roman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Tappara
Re: Yllättävää ...

Viestin lähetti muaddib
..ellei jopa ennalta-arvaamatonta, että Piste-Automaatin faneilla on täällä taas kahvat tukevasti sieraimissa.

Olkaa onnellisia, että oman Pullantuoksuisen ja Siloposkisen Jäägladiaattoriyhdistyksenne ei juuri kyseenalaisiin konsteihin tai edes sääntöjenvastaisiin temppuihin tarvitse turvautua.

Ja onnea pisteestänne, saitte edes sen tällä kertaa.
muaddib

Niin automaatteinahan tässä ollaan viime vuodet teille oltukin. Aika sitä ennen olikin meille samaa juhlaa mitä mennyt parivuotinen on ollut teille.
Muistissa ah niin maukas playoff-sarjan voitto n.5 vuoden takaa. Olisiko muuten viimeinen joukkueiden playoff kohtaaminen? Joku, mikälie Mayeri pelasi silloin Tapparassa.

Jäägladiaattoriyhdistyksemme on alkukauden voinut hieman huonosti. Kiitos vain huolennäöstäsi.

Olenkin pitänyt lähes turhaan lapsiani poissa katsomoista viime aikoina. Jopa Miettisen jo valtakunnallisesti tuntemat sikamaiset kyynerpää taklaukset ja huitomiset ovat olleet lähes sukupuuton partaalla. Ihme että häntä taas maajoukkueeseenkin tungetaan vaikka kyynerpäät ovat pelanneet tosi huonosti.
Ja vielä Santalakin. Mies joka ei osaa ottaa edes maajoukkue kutsua kädet alhaalla vastaan.

Voi juma mitä ämmiä noi herrat. Eipä ihme ettei Kerhon pelistä ole tänä syksynä mitään tullutkaan.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Re: Re: Re: Saravon pää vs. Louhen maila

Viestin lähetti tommilin


Pekka itse kertoi ottelun jälkeen iskun kirpaisseen helvetisti mutta kivun lakanneen heti. Mies myönsi myös hieman kalastelleensa tilanteessa. Lähteistäni on turha kysellä, Saravon kaveri on kuitenkin kyseessä.

OK. Homma selvä. Ihmettelen vaan, ettet aikaisemmin ottanut asiaa puheeksi, kun kerta sinulla fakta tietoa oli. No kipukynnys kaverilla kai sittenkin on kohdallaan. Sääli, että liigassa kalastellaan nykyään, niin paljon. Toisaalta tuomareiden epäröinti on omiaan ruokkimaan asiaa.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti I Saunamäki
[B
Minä en tiedä miten Tappara on joskus mestaruutensa ottanut, siitä on sen verran aikaa. Paljon tietysti mahdollista, että kahvaamalla ovat tulleet, onhan se ollut tuolla tyylillä lähellä pari kertaa viime kausillakin. Onneksi taitokiekko on toistaiseksi vienyt pitemmän korren. [/B]

Jaa mitenkäs muuten ne HPK:n liiga mestaruudet ovat tulleet?

AI hitto, sorry! Mä unohdin. =)

Taitokiekosta puheen ollen, HPK:lle on viime vuosina jäänyt Tapparaa lyhyempi korsi käteen, joten johtopäätös tästä on helppo vetää.

Hei ihan oikeasti Saunamäki, nää sun kirjoitukset kertoo enemmän sinusta itsestäsi, kuin mistään muusta.
 

Fossey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
OK. Homma selvä. Ihmettelen vaan, ettet aikaisemmin ottanut asiaa puheeksi, kun kerta sinulla fakta tietoa oli

Oli pakko ottaa puheeksi. Tarkoitus oli jättää puhumatta koska tämä kaveri ei olisi välttämättä halunnut. Kysyin kuitenkin voinko käyttää tietoa perusteluksi väitteilleni täällä, ja sain luvan esittää asian.

Jaa mitenkäs muuten ne HPK:n liiga mestaruudet ovat tulleet?

En ollut paikan päällä todistamassa, mutta komeita kunnareita varmaan nähtiin ;)
 

Roman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Tappara
Viestin lähetti TBK


Jaa mitenkäs muuten ne HPK:n liiga mestaruudet ovat tulleet?

AI hitto, sorry! Mä unohdin. =)

Taitokiekosta puheen ollen, HPK:lle on viime vuosina jäänyt Tapparaa lyhyempi korsi käteen, joten johtopäätös tästä on helppo vetää.

Niin jo ammoisina aikoina eli tuolla 40- ja 50-luvulla jolloin Hämeenlinnan Tarmolla kulki jääkiekkoilullisesti vahvasti oli havaittavissa Tampereen suunnasta tullutta vääryyttä. Silloin vääryyttä jakoi meille Ilves. Ilman silloista vääryyttä hallimme katossa olisi vielä enemmän mestaruus viirejä.

Tätä vääryyttä en nyt jaksa alkaa selvittämään mutta jokainen voi siitä lukea ainakin Kerhon historiikki kirjasta. Sellaisenhan omistaa jokainen Tapparalainen. Kyllästyttyään ikuiseen kahvaamiseen. :)
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Eikös täällä jatkoajassa ollut sellanenkin äänestys jossa kysyttiin, että minkä joukkueen fanit ovat suurimpia itkupillejä? Mikähän mahto olla silloin äänestyksen tulos? Piru kun on päässyt unohtumaan.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti roman


Niin jo ammoisina aikoina eli tuolla 40- ja 50-luvulla jolloin Hämeenlinnan Tarmolla kulki jääkiekkoilullisesti vahvasti oli havaittavissa Tampereen suunnasta tullutta vääryyttä. Silloin vääryyttä jakoi meille Ilves. Ilman silloista vääryyttä hallimme katossa olisi vielä enemmän mestaruus viirejä.

Joo kyllähän Tarmo kai kolme? viiriä Rinkulan kattoon on tuonut, mikäli oikein muistan. Jos nyt oikein rankasti nyljetään pilkkua, niin eihän Hämeenlinnassa ole yhtään LIIGA mestaruuta. Liigaa ruvettiin pelaamaan joskus 70-luvulla?. Mutta ei siitä sen enempää, tiedätte varmaan kenelle se kuitiksi oli tarkoitettu.

Tersetuloa Hakemehtään sunnuntaina, vaikka korjaamaan niitä vääryyksiä. =)
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti tombraider
Eikös täällä jatkoajassa ollut sellanenkin äänestys jossa kysyttiin, että minkä joukkueen fanit ovat suurimpia itkupillejä? Mikähän mahto olla silloin äänestyksen tulos? Piru kun on päässyt unohtumaan.

Jos viitsisit lukea ketjun kokonaan, niin huomaisit että kyseiseen äänestykseen on viitattu pariinkin otteeseen.

Tähän naurettavaan vatvomiseen en itse viitsi osallistua.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Niin pointtini oli, että mikäli te aina puhutte uudestaan ja uudestaan kahvaamisesta, niin kai me voidaan uudestaan ja uudestaan puhua siitä äänestyksestä. Ymmärrätkö nyt?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti sopuli
uu. Annetaanko tämän häpeällisen ketjun vajota syvälle maan alle...
Ei anneta ihan vielä. Muutama pakollinen kuvio puuttuu vielä.

Kerho: sika [x]
Tappara: kahva [x]
Kerho: itku [x]
Kerho: kato sarjataulukkoa [ ]
Kerho: viirit hallin katossa [x]
Tappara: Tarmon viirit ja Kerhon pesäpallo/maahockey [x]
Kerho: LIIGAmesataruudet [x]
JOjanen: hidas [ ]
Kerho: Santala [x]
Kerho: perunat [ ]
Tappara: viime vuosien menestys [ ]
Muu: mikä_________ [ ]

Merkillisintä tässä on ollut se, että itse ottelussa Tappara ei kahvannut erityisen paljon ja Kerhokin sikaili vain kerran ihan väärän miehen toimesta. Kerholaiset eivät kitisseet oikeusmurhasta ja kaikki olivat suurinpiirtein tyytyväisiä lopputulokseen. Silti olemme jollain kumman tavalla päässeet taas tähän normaaliin paskanjauhantaan. Olen pahoillani osuudestani asiaan.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Ei jumalauta, pojat. Täällähän puhutaan ihan asiaa. Nyt voidaan olla ylpeitä itsestämme. Mennään hei kaikki joskus kaljalle, jooko?

Ja olen muuten ihan varma, että mun isi voittais tappelussa teidän kaikkien isit!
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Designer: Tuleppa Tapparan jouluristeilylle 15.12 porauslautta Cinderellalle, niin höpötetään ja minä pistän muutamat huurteiset siinä samalla. Saat aimo annoksen Tapparaa ja sitten vielä kaupanpäälle iso-8-shown... eiku se olikin DANNY-shown. Hitto kun noi menee aina sekaisin.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Tombraider: Luulen, että se olisi minulle äärimmäisen rankka kokemus, noin niinkuin henkisesti. Ei se kanssasi höpöttäminen, eikä ne huurteisetkaan, vaan se aimo annos Tapparaa saaminen. Kääk. En uskalla, en voi, en pysty, en kykene. Palataan asiaan jos saadaan pykättyä jonkinlainen Jatkoaika-miitti jonkun Kerhon ja Tapparan pelin yhteyteen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
OT: Tappara/Kerho-miitti

Nyt puhut Designer asiaa. Meiltähän tuo miittaaminen sujuisi helpostikin (vaikka peliä ei olisikaan) asuinpaikkateknisistä syistä, mutta uskaltaako sitä kaksistaan lähteä koko porkkanahousulaumaa vastaan. Paikkahan voisi olla joku puolueeton maaperä, vaikka Ilves ;)

Tämä juttuhan ei varsinaisesti kuulu tähän ketjuun, mutta kun olen ajatusta ja oman ketjun avaamista vapaan puolelle jo jonkin aikaa kypsytellyt, niin tämä tuli nyt vaan niin hyvään saumaan.
 

mummi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Samarkand AF, Ghizjablah Amur-dvaktay Sport
Miksi muuten...

Jatkoajan väki ei järjestä keväällä ns. puoluettomaalla maaperällä meille kaikille niin rakkasta Jääkiekon SM-liigaa sivuavaa Gaala-iltaa, jossa olisi yhdessä äänestämiemme erilaisten varjopalkintojen lisäksi mm. hyvää live-musaa sekä ruokaa ja juomaa, you know.

Samalla me itse kukin alan ehdotdustavat asiantuntijat ja Elvikset pääsisimme "oikeasti" tapaamaan nimimerkkejä ihmisinä ja turisemaan asiasta ja sen vierestä.

No, tulishan siellä varmaan tappelujakin, mutta ei varmaan normaalia viikonloppua enempää.

Tuli vaan tässä kiikkuessa mieleen...
 

I Saunamäki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK, AIK
"Hei ihan oikeasti Saunamäki, nää sun kirjoitukset kertoo enemmän sinusta itsestäsi, kuin mistään muusta."

Olet ihan oikeassa, omia mielipiteitäni nämä ovat. Kummallista olisi jos eivät olisi, joten missä vika?

Kiinnostaa muuten kovasti tietää väitätkö itse ettei Tappara muka harrasta kahvaamista keskimääräistä liigaseuraa enemmän?

Vastaa kysymykseen ole hyvä jos tätä keskustelua ylipäätään tarvitsee jatkaa, turhaa nimittäin taitaa olla, koska tuskin tässä mitään yhteisymmärrystä löytyy. Ja jos löytyykin, niin mitä sitten, tuskin Tappara siitä otteitaan siistii.
 

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuota noin.

En ole käynyt katsomassa ainuttakaan Tapparan vieraspeliä, joten minulla ei ole omakohtaista kokemusta Tapparan pelityylistä vieraskentillä.

Kotikentällä Tappara on tehottomuudestaan huolimatta hallinnut peliä keskimäärin melko mukavasti eikä kahvaamiseen ole ollut liiemmin tarvetta.

Saunamäen kirjoituksista saa sellaisen kuvan että Tapparan (tuon suomalaisen jääkiekkoilun syövän) peli perustuu vain ja ainoastaan pelin rikkomiseen ja kahvaamiseen.
Kuitenkin tämän kauden peleissä vastustajan maalivahdilla on ollut keskimäärin 28,07 torjuntaa peliä kohden. Se on aika kova luku jos joukkue vähät välittää kiekollisesta pelistään keskittyessään kahvaamaan, roikkumaan, estämään ja muuten vaan levittämään edustamansa sairauden etäispesäkkeitä liigapaikkakunnille ympäri Suomen.

Käsitykseni mukaan Tappara, kuten muutkin joukkueet, pelaavat vieraskentällä puolustusvoittoisempaa peliä kuin kotona. Kyllä, varmasti jopa kahvaavat enemmän kuin kotona. Ei se HPK:kaan Hakametsässä puhdasveristä, ylvästä ja vauhdikasta taitokiekkoilua ole esittänyt.

Suurin osa faneista tuntuu kahvauskeskustelussa perustavan fanaattiset mielipiteensä oman joukkueensa kotipelityyliin verrattuna vastustajan vieraskahvaan. Kunnollisessa kahvausvertailussa pitäisi pystyä näkemään vertailujoukkueiden pelejä tasapuolisesti koti- ja vierashallissa, jotta pystyttäisiin minkäänlaiseen rakentavaan keskusteluun. Eikö?
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti I Saunamäki
[B
Olet ihan oikeassa, omia mielipiteitäni nämä ovat. Kummallista olisi jos eivät olisi, joten missä vika?

Kiinnostaa muuten kovasti tietää väitätkö itse ettei Tappara muka harrasta kahvaamista keskimääräistä liigaseuraa enemmän?
[/B]

Tarkoitin viestisi sisältö kertoo enemmän sinunsta itsestäsi, kuin Tapparasta tai mistään muusta. Et näemmä kertakaikkiaan kykene esittämään mittä muuta, kuin typeriä provokaatio yrityksiä, ilman minkään näköistä perusteluita.

Kun kerran kysyit, niin vastaus on EI!
Edellä tuo on aika tyhjentävästi selvitettykin ,mutta lisätään nyt vielä oma maku soppaan. Tätä kahvaus syytöstä tehostaa vielä Tapparan viime vuosien menestys. Aivan kuten Jokereiden ostojengi ja TPS:n Mikki Hiiri kiekko, on tämäkin katkeruuden tms. tuomaa syytöstä.

Ja kun nyt sitten, niin mahdottomasti syytät Tapparan peli tyyliä, niin on ihan pakko kysyä, että onko HPK pelannut tällä kaudella mielestäsi, niin puhdasta peliä, että on aihetta huudella "vieraisiin pöytiin"? Varsinkin kanta HPK:n taklaus peliin kiinnostaa minua kovatsi.
Ja tämä kysymys on osoitettu vain asianomaiselle, ei muille.
 

I Saunamäki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK, AIK
Minä en lähde tuomitsemaan näitä vaarallisiakaan taklauksia, pelissä sattuu ja tapahtuu. Tuskin kukaan, edes kerholaiset, lähtevät kuitenkaan tahallaan vahingoittamaan vastustajaa. Pelaajat tietävät lajinsa riskit ja heille maksetaan siitä hyvin. Ammattilaisjääkiekon tehtävä on ennen kaikkea yleisön viihdyttäminen ja siihen kuuluvat näyttävät taklaukset olennaisena osana. Tapparan harrastama järjetön kahvauspeli sitä vastoin on haitallista koko lajille, kuka nyt pelkkää roikkumista haluaa katsoa? En minä ainakaan.

Kyse on siis siitä, että Tapparan esittämä pelityyli on äärimmäisen ikävää katsoa, enkä enää toiste menekään tamperelaisten matsiin. Väitit etten perustele vastauksiani riittävästi, kysyn siis, tarvitseeko minun perustella jotain minkä kaikki ilmiselvästi näkevät? Ja mitä perusteltavaa olisi sitäpaitsi subjektiivisessa mielipiteessä tapparan pelityylin viihdyttävyydestä? Käsittääkseni siitä joko pitää tai sitten ei.

On lähinnä naurettavaa, että viitsit väittää ettei tappara muka kahvaa. Jos olet niin sokea ja aidosti ihmettelet miksi joku saattaa niin kuvitella niin neuvon sinua lämpimästi hakeutumaan hoitoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös