HPK-Tappara 22.10

  • 9 806
  • 108

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Minustakin on todella ärsyttävää ja vastenmielistä katsoa Kerhon harrastamaa pikku- ja vähän isompaakin sikailua pelistä toiseen. Joka tilanteeseen tullaan kyynärpäät ylhäällä ja mailalla huidotaan kaikkea kentällä liikkuvaa, usein myös liikkumattomia vastustajia. Tämä valitettava jääkiekkoon kuulumaton pelitapa on koko alkukauden, oikeastaan jo useamman kauden ajan, kauhistuttanut suomalaista jääkiekkoyleisöä ja liiga näyttää olevan voimaton tämän edessä. Onnittelut kuitenkin Kerholle, niin pelataan kuin tuomarit sallitaan.

Yhtään Kerhon peliä en ole nähnyt, enkä varmasti mene enää uudestaan katsomaan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti I Saunamäki
Kyse on siis siitä, että Tapparan esittämä pelityyli on äärimmäisen ikävää katsoa, enkä enää toiste menekään tamperelaisten matsiin
Minustakin oli äärimmäisen ikävää, että Kerholla oli ajoittain suunnattomia vaikeuksia lähteä hyökkäyksiin. Mutta se taas oli pelkästään Tapparan viisikkopelin hyvyyttä ja/tai Kerhon huonoutta. Matsin nähneenä joudun valitettavasti olemaan kanssasi eri mieltä Tapparan pelityylistä. Itse laskin kaksi kiekottoman estämistä, joista olisi pitänyt tulla jäähy. Niissäkin ajettiin ihan suoraan päin kerholaisia, ei siis mitään vetouistelua. Kerholla oli vastaavasti muutama selässä roikkuminen, joista myös selvittiin kuin koira veräjästä. Ei tässä siis pekkaa pahempia olla. Harmitaa hiukan tuo asenteesi.
 

chelios

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Montreal Canadiens
Tappara ei kahvaa SM-liigan keskivertojoukkuetta enemmän tai vähemmän. Eikä kerho pelaa keskivertojoukkuetta enemmän tai vähemmän sikaa. Pelissä sattuu ja tapahtuu ja tämä ketju kannattaisi jo pikku hiljaa haudata. Alkaa jo hävettää lukea kerhofani(e)n vastineita.

-:-
 

axe

Jäsen
Ihan vaan pointti tääkin: Tässäkin ketjussa kaksi ihmistä ilmaisee vankan mielipiteensä siitä, että Tapparan pelityyli tappaa oikean jääkiekon ja sellaista ei kukaan halua nähdä.

Samaan aikaan Tapparan tullessa vierailulle katsomot täyttyvät näistä en-ikinä-mee-kattoon-sitä-kahvaamista -uhoajista huolimatta. Taisipa Hämeenlinnassakin tulla kauden katsojaennätys ja vieläpä huikeana tiistaipäivänä.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti I Saunamäki
Tapparan harrastama järjetön kahvauspeli sitä vastoin on haitallista koko lajille, kuka nyt pelkkää roikkumista haluaa katsoa? En minä ainakaan.

Kyse on siis siitä, että Tapparan esittämä pelityyli on äärimmäisen ikävää katsoa, enkä enää toiste menekään tamperelaisten matsiin. Väitit etten perustele vastauksiani riittävästi, kysyn siis, tarvitseeko minun perustella jotain minkä kaikki ilmiselvästi näkevät?

No, jos olet lukenut ketjun lävitse, niin minun tuskin tarvitsee tämän enempää kirjoittaa. Siis ainoastaan sinä ja Radio Jannen selostaja ovat nähneet tässä pelissä Tapparan kahvaavan. Kyllä kaikki muut ovat todella sokeita.

Minä jätän sinut yksin mielipiteittesi kanssa. Kai huomasit, että toisia HPK faneja hävettää...
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti TBK
Minä jätän sinut yksin mielipiteittesi kanssa. Kai huomasit, että toisia HPK faneja hävettää...
Ja sinuako ei hävetä "Katso hallin kattoa ja laske LIIGAmestaruudet" tai "Kerho pelaa sikaa" -kommentit teidän puolelta? Tangoon tarvitaan kaksi.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti Ossi
Ja sinuako ei hävetä "Katso hallin kattoa ja laske LIIGAmestaruudet" tai "Kerho pelaa sikaa" -kommentit teidän puolelta? Tangoon tarvitaan kaksi.

Kyllä kaikki tuolaiset kommentit ovat tuomittavia, ei tässä mitään puhtaitapulmusia olla. Iskujen vaihto oli välillä turhan kiivasta. Täytyy kuitenkin muistaa kuka löi ensin.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Joudunpa minkäkin sohaisemaan muurahaispesää, vaikka luultavasti ei kannattaisikaan. Olen viimeisen vuoden ajan painiskellut metodologisten kysymysten parissa graduanin työstäessä. Tässä keskustelussa on ilmennyt muutamia sellaisia väitteitä, joihin minun korkeakouluopiskelijana ja Tapparan kannattajana on pakko puuttua.

Viestin lähetti I Saunamäki
Väitit etten perustele vastauksiani riittävästi, kysyn siis, tarvitseeko minun perustella jotain minkä kaikki ilmiselvästi näkevät? Ja mitä perusteltavaa olisi sitäpaitsi subjektiivisessa mielipiteessä tapparan pelityylin viihdyttävyydestä? Käsittääkseni siitä joko pitää tai sitten ei.

Tuo kommentti taitaa olla suoraan Göbbelsiltä? Eli että sellaista ei tarvitse perustella minkä kaikki näkevät?! Kaiken voi perustella!

Kerro ensinnäkin mitä näet? Ja sitten olennaisinta, koska esität väitteesi suhteessa muihin joukkueisiin, miten näkemäsi eroaa siitä mitä näet katsoessasi toisten joukkueiden peliä? Ihan validiteetin kannalta olisi syytä myös ottaa huomioon yleiset erot koti- ja vierasjoukkueiden välillä.

On lähinnä naurettavaa, että viitsit väittää ettei tappara muka kahvaa. Jos olet niin sokea ja aidosti ihmettelet miksi joku saattaa niin kuvitella niin neuvon sinua lämpimästi hakeutumaan hoitoon.
Ainakaan minä en ole nähnyt, kuullut enkä lukenut kenenkään väittävän että Tappara ei kahvaa! Kyse on siitä kahvaako Tappara enemmän (lisäisin vielä että olennnaisesti enemmän) kuin muut joukkueet. Omasta mielestäni ei. Kyseistä HPK-Tappara peliä en nähnyt, mutta monta muuta kylläkin...

Oma näkemykseni on, että nykyjääkiekossa kaikki joukkueet kahvaavat jonkin verran. Maajoukkueet kahvaavat, NHL:ssä kahvataan niin pirusti, ja kaikki SM-liigajoukkueet kahvaavat! Vierasjoukkueet kahvaavat yleensä enmmän kuin kotijoukkueet. Puolustuskannalle joutuva joukkue kahvaa yleensä enemmän kuin painostava joukkue. Hyvin luisteleva joukkue puolestaan kahvaa yleensä vähemmän kuin huonosti luisteleva!

Tapparakin siis kahvaa, mutta vähän keskimäärästä vähemmän, koska hallitsee kiekkoa yleensä enemmän kuin vastustaja ja luistelee vähän keskimääräistä paremmin. Vieraissa Tappara kahvaa enemmän kuin kotona. Sen voin itsekin myöntää, koska näen Tapparan kauden aikana vähintään yhtä usein vieraissa kuin kotona.
 

I Saunamäki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK, AIK
"Matsin nähneenä joudun valitettavasti olemaan kanssasi eri mieltä Tapparan pelityylistä. Itse laskin kaksi kiekottoman estämistä, joista olisi pitänyt tulla jäähy."

En väitä olevani jääkiekon sääntöjen asiantuntija ja korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö kiekollisessakin pelaajassa roikkuminen mailalla ole laitonta? Juuri tämä kiekollisessa pelaajassa riippuminen ja samalla kaiken vauhdikkaan taitopelin tuhoaminen minua tapparassa ärsyttää ja toisaalta säälittää hämeenlinnalaisten puolesta ja miksei muidenkin, jotka joutuvat tapparan uhriksi.

"Alkaa jo hävettää lukea kerhofani(e)n vastineita."

Sinua hävettää se, että olen tapparan pelityyliä vastaan ja yritän perustella muillekin miksi olen sitä mieltä? Yleisesti ihmetyttää tämä jatkoajan "silmät kiinni ongelmilta tai tulee gestapon banni ja/tai vähintään kaikkien halveksunta -asenne". Jos minua ärsyttää suuresti tappara heidän harrastamansa kahvaamispelityylin takia enkä aio enää mennä heidän otteluitaan katsomaan, niin on se nyt helvetti, jos jotain se hävettää. Minua lähinnä naurattaa tuo häpeämisesi, säälittävää!

TBK:

Antisi tähän keskusteluun: "Minun mielipiteeni kertovat jotain minusta itsestäni." Loistava huomio!
 
Viimeksi muokattu:

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti I Saunamäki
[B

En väitä olevani jääkiekon sääntöjen asiantuntija ja korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö kiekollisessakin pelaajassa roikkuminen mailalla ole laitonta? Juuri tämä kiekollisessa pelaajassa riippuminen ja samalla kaiken vauhdikkaan taitopelin tuhoaminen minua tapparassa ärsyttää ja toisaalta säälittää hämeenlinnalaisten puolesta ja miksei muidenkin, jotka joutuvat tapparan uhriksi.

TBK:

Antisi tähän keskusteluun: "Minun mielipiteeni kertovat jotain minusta itsestäni." Loistava huomio! [/B]

Kukaan täysijärkinen ei väitä täälä olevansa kaikkitietävä. On vaan, niin perin kummallista, että matsin nähneistä vain sinä väität täälä Tapparan kahvanneen, roikkuneen yms. Onko tosiaan, niin että enemmistö on, niin hukassa, ettei edes näe pelin pahinta ja järkyttävintä asiaa? Vaiko olisikohan mahdollisesti toisinpäin? Olisiko tosiaan, niin että sinä olet nähnyt jopa jotain sellaista, mitä ei edes suurinosa urheilutoimittajista nähnyt? Mietippä.

Et siis tosiaankaan ymmärrä tai halua ymmärtää mitä tarkoitan. Kirjoituksesi silältö ei osoita kykyjäsi järkevään tai rakentavaan keskusteluun. Kirjoituksesi sisältö on lähinnä: "Tappara kahvaa ja turha siihen on kenenkään mitään sanoa, kahvaa se kuitenkin."
Muista nyt vielä, että "niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan". Sikäli säälittävää, että kaikki huudot eivät edes tulleet metsästä.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Viestin lähetti TBK


Kukaan täysijärkinen ei väitä täälä olevansa kaikkitietävä. On vaan, niin perin kummallista, että matsin nähneistä vain sinä väität täälä Tapparan kahvanneen, roikkuneen yms. Onko tosiaan, niin että enemmistö on, niin hukassa, ettei edes näe pelin pahinta ja järkyttävintä asiaa? Vaiko olisikohan mahdollisesti toisinpäin? Olisiko tosiaan, niin että sinä olet nähnyt jopa jotain sellaista, mitä ei edes suurinosa urheilutoimittajista nähnyt? Mietippä.


Luehan nyt TBK ketju alusta alkaen ja mieti sen jälkeen, onko Saunamäki yksin väittäessään Tapparan kahvanneen.

Muistini mukaan useampi nimimerkki väitti Tapparan kahvanneen Saunamäen lisäksi, mutta sälytti tämän tuomareiden eikä Tapparan niskoille.

Niin, ja urheilutoimittajathan yleensä pyrkivät objektiivisuuteen, johon ei toisen pelityylin mollaaminen kuulu. Paitsi paikallisradiossa.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Alä nyt sinä Noose ainakaan alennu tuota Saunamäkeä puolustelemaan. Jatkoajan maine on sanoisinko lievässä laskussa tällä hetkellä erään kirjoittajan takia.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Kyllä Noose tietää. HPK ei tee mitään väärin, mutta Kerhoa aina sorretaan. Nyyhnyyh ja silleen.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Mitäääääääh?

Kertoisitko eagle, missä olen näin väittänyt?

Ja TM:lle sen verran, että jos Jatkoajan maine yhden kirjoittajan takia on sinun mielestäsi menossa alaspäin niin... uuh...

Minä mielestäni vain olin TBK:n lukutaitoa peräänkuuluttamassa. Mutta ellei se tapparalaisille käy, niin ei sitten.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Noose


Ja TM:lle sen verran, että jos Jatkoajan maine yhden kirjoittajan takia on sinun mielestäsi menossa alaspäin niin... uuh...

Tavallaan se äskeinen viestini oli tarkoitettu myös modeille pienenä vihjeenä. En ehdi nyt enempää kirjoitella kun täytyy aloittaa Lahden reissuun valmistautuminen.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti Noose


Luehan nyt TBK ketju alusta alkaen ja mieti sen jälkeen, onko Saunamäki yksin väittäessään Tapparan kahvanneen.

Muistini mukaan useampi nimimerkki väitti Tapparan kahvanneen Saunamäen lisäksi, mutta sälytti tämän tuomareiden eikä Tapparan niskoille.

Niin, ja urheilutoimittajathan yleensä pyrkivät objektiivisuuteen, johon ei toisen pelityylin mollaaminen kuulu. Paitsi paikallisradiossa.

No terve Noose.
Luin ketjun lävitse ja pysyn kannassani. Kun luet ketjun lävitse, varmaan sisäistät pari asiaa: kyse on siitä, että kahvaako Tappara normaalia enemmän, kahvasiko Tappara tässä pelissä ja mainitsin Saunamäen olleen ainoa paikanpäällä ollut, joka tätä kahvaus syytöstä viljelee. Paikallisradion selostajan välityksellä kuultuun ei niin paljoa kannata luottaa.

Eli Tappara ei siis objektiivisesta näkökulmasta kahvaa yhtään sen enempää kuin muutkaan. Miksei kahvaamista mainittu edes HPK:n netti sivuilla, vai ovatko hekin "yössä" yhtä paljon kuin muutkin?
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Viestin lähetti tommilin
Tapparan Kahva-legendalla on kyllä perusta, mutta tällä kertaa kotijoukkueen pelin rikkominen kahvaamalla oli vähentynyt. Puheet kiekottoman miehen estämisestä ovat silti oikeita, tällä kertaa estäminen suoritettiin lyömällä tai taklaamalla. Jokatapauksessa syy ei ole Tapparan vaan tuomareiden...

Viestin lähetti ifotaTismalleen samaa mieltä...

Viestin lähetti Master Godb) Kahvaamisesta sen verran, että kyllähän Tapparakin kahvaa...

Siinä nyt kolme mielipidettä Saunamäen lisäksi, jotka ovat sitä mieltä, että Tappara kahvaa.

Koko skenaariohan on kovin absurdi, sillä

a) Sinä et voi väittää, etteikö Tappara kahvaisi. Koska se kahvaa.
b) Minä en voi väittää, ettäkö Kerho ei kahvaisi. Koska se kahvaa.

Kaikki liigajoukkueet kahvaa - toiset vähemmän, toiset enemmän. Se riippuu useimmissa tapauksissa,

a) Pelipaikasta.
b) Pelityylistä.

Tapparan totaalikiekko palvelee... ööö... hieman rikkovampaa pelityyliä, mutta sitä Tappara tehkööt niin kauan kun tuomarit sen sallivat. Eihän se Tapparan vika ole, jos rikkova pelityyli sallitaan. Tottakai sen tulee käyttää sitä hyväkseen - kuten myös kaikkien muiden joukkueiden.

Ja objektiivisuudesta on niin kauan turha puhua, kun oman suosikkijoukkueen kohdassa lukee "Tappara". Siispä en välttämättä voikaan vaatia objektiivista näkemystä asiasta, koska ainakin luulen tietäväni, etten tule sellaista saamaan. En minäkään väitä katselevani objektiivisesti Kerhon matseja, eihän siitä mitään tule. Tunteella eletään, niin siellä kuin täälläkin.

Minä en ymmärrä tapparalaisten pakkomiellettä kumota Tapparan kahvaussyytökset, koska ne pitävät ehdottomasti paikkaansa. Tappara kahvaa, Kerho kahvaa, Ilves kahvaa, SaiPa kahvaa jne...
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Ja taas mennään...

Kuinkakohan moni Tapparan fani väittää ettei Tappara kahvaisi? Ehkä se yksi, joka vahvistaa säännön juuri sopivasti. Kyllä hyvin laajasti on jo sanottu noin triljoona(tai ehkä triljoona ja yksi) kertaa että Tappara kahvaa, mutta niin kahvaa muutkin. Joskus enemmän, joskus vähemmän, riippuu päivästä, väsymyksestä, liikkeestä, jne. Tätä nyt ei ole kukaan yrittänyt kumota. Mutta nämä höpöhöpö jutut Tapparan olemisesta syöpä, jne. Ei kai noita tarvitse katsella enempää, sama kun aloitetaan puhumaan vain HPK'n mailankäytöstä. Selkeästi liigan eniten taklauksia mailan kanssa, todisteena lukuiset tapaukset. Suhteessa muihin täysin sikamaista peliä, jne.

Nooselle, juuri siitä että yrität puolustella tuollaisia "meidän jengi ei tee mitään, toinen jengi tuhoaa SM-liigan" tekstejä tai niiden kirjoittajia vahvistaa niitä alkukaudella olleita viestejä, jolloin mielestäsi oli Aallon vika että Santalan maila osui Aaltoa päähän. Silloin jo riittävät itkut, kuinka sorretaan Kerhoa. Nyt sitten vielä tulet puolustelemaan tuommoista lannoitetta ihan vakavissasi ilmeisesti. Siitä tekstini.

Ja vielä kertauksena, jotta varmasti menee kaaliin. Voit lukea Noose Tapparan kannattajien viestejä kaikista ketjuista, vaikka kaivaa ne kahvaajakuningas ketjut esiin ja lukea kuinka monessako Tapparan kannattajat väittävät että Tappara ei kahvaa ollenkaan. Kirjoittajiksi ei lasketa näitä joiden tasoa on samaa tasoa erään nimeltämainitsemattoman HPK-kannattajan viestit joissa yhdestä seurasta tehdään jääkiekon vihollinen.
 

Roman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Tappara
Viestin lähetti TBK

Paikallisradion selostajan välityksellä kuultuun ei niin paljoa kannata luottaa.

Eli Tappara ei siis objektiivisesta näkökulmasta kahvaa yhtään sen enempää kuin muutkaan.

Paikallisradion selostaja ja hänen kommentaattorinsa mailmanmestari Marko Allen kumpikin kritisoivat nimenomaan Tapparan kahvaamista.

Jos edellä mainitut miehet kirjoittaisivat tälle palstalle heidän nimimerkin alla todennäköisesti lukisi suosikkijoukkueen kohdassa HPK. Nämä miehet siis väittävät Tapparan joukkueen kahvaavan muita enemmän.

Sinulla lukee nimimerkin alla Tappara ja sinä sanot objektiivisesti ettei Tappara kahvaa enempää kuin muutkaan. Lisäksi sanot että radion selostajan kannanottoihin ei kannata luottaa. Tämä selostaja kuitenkin näkee joukkueita vuodessa huomattavasti enemmän kuin minä ja hyvin todennäköisesti myös enemmän kuin sinä.

Miehellä on siis vahvasti oranssit(ei kuitenkaan porkkanan)lasit. Kuitenkin hän sanoo Tapparan kahvaavan enemmän kuin muiden joukkueiden. Jos siis teidän mukaan Kerho kahvaa yhtä paljon Tappara meillä on sitten liigan kaksi kahvaavinta joukkuetta. Sovitaanko näin?

Ainahan näissä asioissa on kaksi puolta. Ei kai tämä ole ensimmäinen kerta kun Tapparaa syytetään kahvaamisesta. Eikö viimekaudella valtakunnallinen mediakin tuon huomioinut?

Mitä tulee Kerhon mailataklauksiin niin olette oikeassa, taklauksia on tullut ja osa jopa todella törkeitäkin. Se asia miksi Kerho kuitenkin on näissä tilastoissa yksin niinkin selvässä johdossa onkin mielestäni liigan linjattomuuden syy. Tai oikeastaan syy on siinä että vain ottelurangaistukset menevät kurinpitäjälle. Ja tämähän on sitten jo täysin arpapeliä antaako tuomari ot:n vai pelirangaistuksen. Esim Louhen taklaus Tappara pelissä. Jos se olisi tuomittu ottelurangaistukseksi olisi siitä Moberg antanut pari peliä lisäsanktiota.
 

I Saunamäki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK, AIK
"Ei kai tämä ole ensimmäinen kerta kun Tapparaa syytetään kahvaamisesta. Eikö viimekaudella valtakunnallinen mediakin tuon huomioinut?"

Samaa minäkin muistelen. Siksi onkin ihmeellistä, että minut leimataan "ainoaksi, joka syyttää tapparaa kahvakiekosta". Mutta mutta, en halua laskea tämän loistavan keskustelupalstan tasoa tällä kiistelyllä enää yhtään enempää. Sovitaan, ettei täällä saa esittää mielipiteitään, ainakaan jos niissä on kritiikkiä jotain joukkuetta/pelaajaa kohtaan. Pidetään keskustelu jatkossakin "pelaako Caloun ykkös-vai kakkosylivoimassa" -tasolla. Sovitaan, että tappara pelaa yleisöystävällistä ja vauhdikkaaseen taitopeliin perustuvaa peliä. Lyödään kättä päälle ja jaetaan mestaruudetkin etukäteen, ettei tarvitse kiistellä, sehän laskisi tasoa.

Aalto-Santalasta vielä mielipiteeni:

Minusta tilanteesta oli täysin oikea tuomio pistää Tommi pihalle, ikävä temppu joskaan ei tahallinen. Viiden ottelun banni sitävastoin oli ylimitoitettu.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Mä oon marttyyri!

Jos pidettäisiin jutut järkevällä tasolla, joku voisi ottaa ne tosissaan, mutta kun se on tuota tasoa kitinänä kukaan ei todellisuudessa ota tuota edes puolitosissaan. Jos minä väitän HPK'n olevan maailman väkivaltaisin seura, kuinka moni uskoo minua? Jos taas kritisoin muutaman HPK'n pelaajan mailankäyttöä(nimeämällä tai en), niin ehkä asiasta joku jaksaa keskustellakkin. Nyt kun heittää jutun tasoa "Tappara vain kahvaa, Tappara tappaa kiekon, Tappara on kiekon syöpä", ei kukaan vakavasti otettava kirjoittaja jaksa tuolla tasolla keskustella.

Kritiikillä ja paskalla on ero, valitettavasti joillain sitä paskaa tulee sekä ylä- että alapäästä. Onneksi suurimmalla osalla palstan kirjoittajista kuitenkin vain alapäästä.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti Noose

Siinä nyt kolme mielipidettä Saunamäen lisäksi, jotka ovat sitä mieltä, että Tappara kahvaa.

a) Sinä et voi väittää, etteikö Tappara kahvaisi. Koska se kahvaa.

Ja objektiivisuudesta on niin kauan turha puhua, kun oman suosikkijoukkueen kohdassa lukee "Tappara". Siispä en välttämättä voikaan vaatia objektiivista näkemystä asiasta, koska ainakin luulen tietäväni, etten tule sellaista saamaan. En minäkään väitä katselevani objektiivisesti Kerhon matseja, eihän siitä mitään tule. Tunteella eletään, niin siellä kuin täälläkin.

Minä en ymmärrä tapparalaisten pakkomiellettä kumota Tapparan kahvaussyytökset, koska ne pitävät ehdottomasti paikkaansa. Tappara kahvaa, Kerho kahvaa, Ilves kahvaa, SaiPa kahvaa jne...

No, niin Noose. Voisitko lukea edellisen viestini vielä kerran. Eli kukaan ei väittänyt Tapparan kahvaavan HPK-Tappara pelissä yhtään sen enempää kuin keskiverto liiga joukkue.

a) Minä en ole muuta väittänykään, olen kieltänyt Tapparan koukkaavan muita enemmän.

Objektiivisuutta en tue mitenkään omiin kirjoituksiin, vaan joukkueista riippumattomien tahojen kirjoituksiin.
Esim http://www.sm-liiga.fi/

Minä en kiellä, etteikö Tappara kahvaa. Kyse on syytöksestä, että Tappara kahvaa muita selvästi enemmän.

Viestin lähetti roman

Eikö viimekaudella valtakunnallinen mediakin tuon huomioinut?

Riippuu siitä mikä on valtakunnallinen media. Jos IL tai IS on valtakunnallinen media, niin väite voi pitääkkin paikkaansa. Mutta nyt voidaankin kysyä, onko nämä kovin objektiivisia medioita?Muistaakseni äänessä oli muutama valmentaja, enemmän kuin toimittaja. Ja esim hokinaitti ei kai ikinä tämmöistä ole väittänyt.
 

I Saunamäki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK, AIK
Nuo sm-liigan sivut ovat todella kaukana objektiivisesta. Kuka nyt omaa tuotettaan herkästi lähtisi arvostelemaan vaikka aihetta olisikin. Myöskään hokinaittin saukkonen-jutila -akselia ei voi pitää objektiivisena, katsojaluvut pelissä. Räikeä esimerkki vastaavasta oli ferrarin tylsistyttävä ylivoima formuloissa, mitä sanoi tuominen tästä? Ei muistaakseni mitään. Jutilalla on lisäksi tapparan kohdalla vielä oma lehmä ojassa.

eagle:

On valitettavaa, että sorrut henkilökohtaisuuksiin. Jos ei huumori kestä ilman että pahoitat mielesi noin pahasti, ei varmaan kannattaisi tänne enempää kirjoitella. Nimimerkki TBK on sentään pysynyt koko ajan asiallisella linjalla, kiitos siitä hänelle.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Viestin lähetti I Saunamäki
Nuo sm-liigan sivut ovat todella kaukana objektiivisesta. Kuka nyt omaa tuotettaan herkästi lähtisi arvostelemaan vaikka aihetta olisikin. Myöskään hokinaittin saukkonen-jutila -akselia ei voi pitää objektiivisena, katsojaluvut pelissä. Räikeä esimerkki vastaavasta oli ferrarin tylsistyttävä ylivoima formuloissa, mitä sanoi tuominen tästä? Ei muistaakseni mitään. Jutilalla on lisäksi tapparan kohdalla vielä oma lehmä ojassa.

eagle:

On valitettavaa, että sorrut henkilökohtaisuuksiin. Jos ei huumori kestä ilman että pahoitat mielesi noin pahasti, ei varmaan kannattaisi tänne enempää kirjoitella. Nimimerkki TBK on sentään pysynyt koko ajan asiallisella linjalla, kiitos siitä hänelle.

Niin, olemmekin jo huomanneet, että ainoa, objektiivinen oikean totuuden omistaja olet Sinä. Kiitos, että olet antanut kiistämättömän tietämyksesi langeta myös meidän vähempiosaisten ja -lahjaisten ylle. Älä anna muiden ihmisten tai webbi-sivujen tai toimittajien väärien tietojen ja mielipiteiden himmentää oman totuutesi kirkkautta.

Jos alat ehdotella kirjoittelun lopettamista kaikille, jotka rohkenevat tietämättömyyksissään olla eri mieltä kanssasi, niin hiljaista tulee tännekin!

Hienon 'asiallisina' - kuten Sinä asian ilmaiset - voidaan pitää myös 'hienovaraiset' vihjaukset 'hoitoon' hakeutumisen tarpeesta eräille kirjoittajille.

muaddib
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti I Saunamäki
Nuo sm-liigan sivut ovat todella kaukana objektiivisesta. Kuka nyt omaa tuotettaan herkästi lähtisi arvostelemaan vaikka aihetta olisikin. Myöskään hokinaittin saukkonen-jutila -akselia ei voi pitää objektiivisena, katsojaluvut pelissä. Räikeä esimerkki vastaavasta oli ferrarin tylsistyttävä ylivoima formuloissa, mitä sanoi tuominen tästä? Ei muistaakseni mitään. Jutilalla on lisäksi tapparan kohdalla vielä oma lehmä ojassa.

Tuota haluaisin kysyä, mikä sitten on objektiivinen media? Toisaalta haukkumalla yhden joukkueen peli tyyliä, voi saada loput joukkueet puolelleen. Tappara sitäpaitsi ei ole sm-liigan oma tuote. Näin voitaisiin väittää jos nojaisin Tappara.fi:n kirjoituksiin. Jos sm-liiga toimisi edellä mainitsemallasi tavalla, niin ei se esim. voisi puuttua mitenkään rumiin taklauksiin tms. Totta hokinaitilla on Jutila, mutta niin sielä on myös Kurri, joka mielestäni stabilisoi tilanteen. Ja tuskin Jutila näitä otteluraportteja kirjoittaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös