Tämä alkaa mennä naurettavaksi touhuksi tämä keskustelu.
Jauhetaan samoja asioita edestakaisin mutta mihinkään ei päästä. Tilanne on edelleen sama, Kerholaiset ovat tietysti sitä mieltä että mitään väärää ei olla tehty ja kaikki ovat vaan kateellisia, kun heillä menee lujaa. Muut ovat vieläpä hölmöjä, kun maksavat paskasta liikaa.
Muut ovat sitä mieltä että Kerho on rikkonut sovittuja sääntöjä ja saa siitä kohtuutonta etua.
No ei se mitään, jatketaan jauhamista.
Minä ainakin pidän faktana sitä, että aikanaan sovittiin liigajoukkueiden yhtiöittämisestä. HPK ei ole yhtiöitynyt, koska heille on etua pysyä ry:nä. Tämähän on nimenomaan heidän pointtinsa tässä asiassa.
HPK siis on rikkonut tai ainakin jättänyt noudattamatta yhteisesti sovittua asiaa. Tästä ei liene epäselvyyttä? Mikäli joku poimii jostain jonkun dokumentin (esim. lehtijutun), joka kertoo että tällaista yhtiöitymispäätöstä ei ole tehty niin asia on sitten eri.
Asian voisi taas kerran kääntää hieman nurinpäin. Mikäli esim Jokerit peluuttaisi kahdeksaa ulkomaalaista HPK:ta vastaan. Yleisessä tiedossa on joku sovittu asia mutta käytännössä Jokerit ei rikkoisi mitään lakia / kirjoitettua sääntöä. Eli tismalleen sama asia, mitä HPK tekee nyt.
Sanonpa vielä sen, että olen monesti kauden aikana maininnut (en täällä vaan puheissani moneen suuntaan) että haluaisin HPK:n voittavan mestaruuden. Sitä mieltä olen yhä. Toki pientä kateutta esiintyy minussakin mutta olisi melko sairasta, jollen kadehtisi (entistä) pikkuseuraa, joka taistelee mestaruudesta. Varsinkin kun oma suosikkijoukkue rämpii neljättä kautta putkeen ilman pudotuspelejä.