HPK:n taloudellinen tilanne

  • 435 512
  • 1 602

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
En nyt arvon valkosulka ymmärrä pointtiasi, kai siellä jokin sellainen kuitenkin seassa oli.
Jokaisella tuotteella, kuten myös HPK:lla on jokin markkina-arvo. Esim 3D elokuvilla on omansa ja sitten itse kukin kuluttaja vertailee tuon markkina-arvon ja sen hinnan suhdetta että miten hän mieltää oman kukkaronsa ja muun toimintansa riittävän tämän tuotteen mahdolliseen kuluttamiseen. Minä en pidä 3D:stä henk koht ja en ainakaan maksa siitä yhtään normaalia enempää, kuin ehkä poikkeustapauksissa. Sitten jos kuulen että tämä teatteri haukkuu homoja, on taloudellisissa vaikeuksissa yms. niin se muuttaa minun arvoasteikkoani, en nyt tiedä mihin suuntaan tälläisessä esimerkissä, mutta kyllä se vaikuttaa minun käyttäytymiseeni. Ihan sama pätee siihen HPK:n toimintaan.

Jos jaksasit ottaa ne oranssit lasit pois päästä ja miettiä että asuisit vaikka oulussa ja siellä heiluisi autokauppiasta johdossa, johtoporras huutaisi lehdistössä (kärjistetysti) että "tää kaupunki ei tätä joukkuetta kaipaa", "jos ette käy hallilla niin myydään kaikki", "homot on perseestä" jne. niin sekö olisi sinulle ihan paskan hailee? Kyllä minä uskon että aika monen ihmisen joka ei siis kuulu mihinkään aktiiviseen katsojaryhmään, vaan nimen omaan irtolippulaisiin, vaikutta aika paljon se kuva jonka HPK ulospäin antaa. Ei se toki vaikuta siihen elämykseen jonka hallilta saa mutta kyllä se muuttaa, suuntaan tai toiseen, sitä kynnystä lähteä katselemaan homojen vihaajien peliä.

Kyllähän siellä on joka ilta ollut se melkein 3000 niitä jotka siellä on käyneet jo muutenkin ihan vakituiseen, eikä näitä ihmisiä se kauheasti hetkauta mitä Korpela jne. mediassa huutelee. Mutta kun siellä ei savuteta sitä 3700 keskiarvoa, vaan sinne pitäisi saada raavittua niitä jotka ei vakituiseen siellä käy. Mutta jokainen toki tyylillään toisten mielestä se että ihminen lähtee jäähallille on itsestäänselvyys tai jonkun velvollisuus, toisten mielestä se on markkinoinnin asia myydä se tuote, mielikuva ja saada sille tuotteelle suurempi arvo kuin mitä siitä pyydetään ja sitten pelaajie jne. asia luoda sille tuotteelle se odotettu taso konkreettisesti kun se maksava on jo saapunut paikalle.
 

#76Sally

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyllähän yleisökadon yksi isoimmista syistä on tämänhetken taloudellinen tila suomessa. Moni valitsee tarkkaan sen mihin rahansa kuluttaa. Ei siinä välttämättä silloin auta ottelutapahtumat eikä joukkueen hyvät suorituksetkaan. Takavuosinahan väkeä kyllä kävi hallissa, kunhan pelattiin voittoisaa peliä. Nyt ollaan keikuttu lähes koko kausi kärjen tuntumassa eikä siltikään yleisöä käy. Ja kuten valkosulka yllä toteaakin niin odotukset taitavat edelleen olla liian kovat. Mitalikausista ei nyt niin hirveän pitkä aika ole ja ihmiset alkavat heräillä peleihin vasta pleijareiden alkaessa, kun on mahdollisuus menestyä.

Kaikki positiivinen uutisointi ja meininki joukkueen ympärillä tietysti luo hyvää ilmapiiriä, kuten viime keväänä nähtiin. Ja kyllähän silloin yleisöä alkoi enemmän käydä, kun voitosta-voittoon mentiin. Jonkin buumin Kerho tarvitsisi ympärilleen, jotta ihmiset todella kiinnostuisivat käymään peleissä. Tällaisen buumin syntymiseen tarvitsisi varmaan kyntää kunnolla muutaman kauden ajan ilman pleijareita ja näiden perään voittaa sitten runkosarja.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Jäi tämä mietityttämään, pystytkö kertomaan lisää Veteläisen ja Savolaisen omista panostuksista ottelutapahtumaan? Kun itselläni tähän mennessä on ollut se käsitys, että Veteläinen saanut "oranssin alueen" aikaan Hämeenlinnaan.
Veteläinen hankittiin tasan tarkkaan tuomaan kasvot tuolle projektille, mutta pohjat tehtiin jo aikaisemmin Savolaisen Katin ja Korpelan Riston toimesta. Veteläinen oli kyllä mukava kaveri, mutta harmi vaan että ahkeruus ei ollut ihan samalla tasolla.

Mutta kyllähän sitä itsekkin hieman ihmettelee missä yleisö luuraa sillä TPS matsissakin taidettiin jäädä katsojissa alle tuon 3700 vaikka oli vkl ja perhepeli.
 

valkosulka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
En nyt arvon valkosulka ymmärrä pointtiasi, kai siellä jokin sellainen kuitenkin seassa oli.
Jokaisella tuotteella, kuten myös HPK:lla on jokin markkina-arvo. Esim 3D elokuvilla on omansa ja sitten itse kukin kuluttaja vertailee tuon markkina-arvon ja sen hinnan suhdetta että miten hän mieltää oman kukkaronsa ja muun toimintansa riittävän tämän tuotteen mahdolliseen kuluttamiseen. Minä en pidä 3D:stä henk koht ja en ainakaan maksa siitä yhtään normaalia enempää, kuin ehkä poikkeustapauksissa. Sitten jos kuulen että tämä teatteri haukkuu homoja, on taloudellisissa vaikeuksissa yms. niin se muuttaa minun arvoasteikkoani, en nyt tiedä mihin suuntaan tälläisessä esimerkissä, mutta kyllä se vaikuttaa minun käyttäytymiseeni. Ihan sama pätee siihen HPK:n toimintaan.

Jos jaksasit ottaa ne oranssit lasit pois päästä ja miettiä että asuisit vaikka oulussa ja siellä heiluisi autokauppiasta johdossa, johtoporras huutaisi lehdistössä (kärjistetysti) että "tää kaupunki ei tätä joukkuetta kaipaa", "jos ette käy hallilla niin myydään kaikki", "homot on perseestä" jne. niin sekö olisi sinulle ihan paskan hailee? Kyllä minä uskon että aika monen ihmisen joka ei siis kuulu mihinkään aktiiviseen katsojaryhmään, vaan nimen omaan irtolippulaisiin, vaikutta aika paljon se kuva jonka HPK ulospäin antaa. Ei se toki vaikuta siihen elämykseen jonka hallilta saa mutta kyllä se muuttaa, suuntaan tai toiseen, sitä kynnystä lähteä katselemaan homojen vihaajien peliä.

Kyllähän siellä on joka ilta ollut se melkein 3000 niitä jotka siellä on käyneet jo muutenkin ihan vakituiseen, eikä näitä ihmisiä se kauheasti hetkauta mitä Korpela jne. mediassa huutelee. Mutta kun siellä ei savuteta sitä 3700 keskiarvoa, vaan sinne pitäisi saada raavittua niitä jotka ei vakituiseen siellä käy. Mutta jokainen toki tyylillään toisten mielestä se että ihminen lähtee jäähallille on itsestäänselvyys tai jonkun velvollisuus, toisten mielestä se on markkinoinnin asia myydä se tuote, mielikuva ja saada sille tuotteelle suurempi arvo kuin mitä siitä pyydetään ja sitten pelaajie jne. asia luoda sille tuotteelle se odotettu taso konkreettisesti kun se maksava on jo saapunut paikalle.

Kun mietin syy- ja seuraussuhteita, minulla ei ole minkään värisiä laseja päässä. 1. Paikallinen joukkue kaipaa paikallista tukea, mikä on kaiken toiminnan premissi. 2. Kerho ei ole myymässä mitään, mikä on täällä keskustelussa tullut selväksi, kyseessä tällä kertaa oli Ilta-Sanomien harhaanjohtava kaupallisesti motivoitu lööppi. 3. HPK:n taholta ei ole esitetty mitään homoseksuaalisuuden syrjintään johtavia mielipiteitä. Tutustu tästä asiasta esim. tässä forumissa käytyyn keskusteluun.

Näytät olevan HPK:n toimintaa koskevan negatiivisen kommentoinnin ruumiillistuma, vaikkakin tunnut sinänsä olevan kohtalaisen hyvin perillä hämeenlinnalaisesta jääkiekosta. Ehkä joskus vielä tavataan torilla ja riemuitaan yhdessä. Sanoisin kuitenkin että mielestäni oikeanlaisen kannattajakulttuurin kehittämisessä olet tähän asti ollut tällä forumilla lähinnä negatiivinen toimija.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Juu minähän se olen HPK:n puolesta jaellut homo kommentteja lehdistössä, tai huudellut että kaikki miehet myynnissä, ihmiset hallille tai... jne.
Hienosti ruumiillistettu.

HPK on tuote, se ei ole mikään itsestäänselvyys, kuten aika monelle, mm. sinulle, tuntuu joskus olevan. Hämeenlinnalaiset eivät ole millään tavalla velvoitettuja tukemaan tai edes pitämään HPK:sta, silti kaupunki syytää jos jonkinmoisia teitä rahaa HPK:n suuntaan ja näitä kytköksiä ei kukaan edes halua paljastettavan, koska sitten vasta huonosti menisikin. HPK kilpailee ihan samoista markkinoista muiden viihdepalveluiden ohella. Mikäli tämä ei ala selvitä myös sinne tomistolle, niin ei kannata paljoa olettaa että mikään muuttuisi.

Ihan turha huudella täällä mitään että joku katsoja olisi velvoitettu käymään hallilla, koska joukkue on Hämeenlinnasta, kaikkien juttu tms. muuta täyttä paskapuhetta. Kukaan ei ole velvollinen sinne hallille menemään, jos ei sitä itse halua tehdä ja siitä omilla rahoilla maksaa. Siinä on se lähtökohta asioihin herran vuonna 2014. Jos jonkun sinne hallille haluaa niin sille pitää se asia myydä. Ilmasia lounaita ei ole, ihan sama mikä sen joukkueen nimi on tai mistä se on peräisin tai vaikka kuinka sitä tuetaan.

Ai niin ei tätäkään olisi saanut sanoa ääneen, koska jos sanoo niin sehän on mun vika että ihmiset ei hallilla käy, pitäisi vaan olla hiljaa ja onhan se mun, muiden kannattjien, paikallisten asukkaiden ja firmojenkin velvollisuus kantaa rahamme HPK:lle.
 
Viimeksi muokattu:

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Kakkien juttu, hihhih. Siinä kaikki oleellinen edellisestä.

Yleisökeskiarvo on alle budjetoidun ja kaikki ymmärtävät mitä se tarkoittaa. Kyllä minä silti odotan ainakin Smolenakkia. Tai jotain.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Juu minähän se olen HPK:n puolesta jaellut homo kommentteja lehdistössä, tai huudellut että kaikki miehet myynnissä, ihmiset hallille tai... jne.
Hienosti ruumiillistettu.

HPK on tuote, se ei ole mikään itsestäänselvyys, kuten aika monelle, mm. sinulle, tuntuu joskus olevan. Hämeenlinnalaiset eivät ole millään tavalla velvoitettuja tukemaan tai edes pitämään HPK:sta, silti kaupunki syytää jos jonkinmoisia teitä rahaa HPK:n suuntaan ja näitä kytköksiä ei kukaan edes halua paljastettavan, koska sitten vasta huonosti menisikin. HPK kilpailee ihan samoista markkinoista muiden viihdepalveluiden ohella. Mikäli tämä ei ala selvitä myös sinne tomistolle, niin ei kannata paljoa olettaa että mikään muuttuisi.

Ihan turha huudella täällä mitään että joku katsoja olisi velvoitettu käymään hallilla, koska joukkue on Hämeenlinnasta, kaikkien juttu tms. muuta täyttä paskapuhetta. Kukaan ei ole velvollinen sinne hallille menemään, jos ei sitä itse halua tehdä ja siitä omilla rahoilla maksaa. Siinä on se lähtökohta asioihin herran vuonna 2014. Jos jonkun sinne hallille haluaa niin sille pitää se asia myydä. Ilmasia lounaita ei ole, ihan sama mikä sen joukkueen nimi on tai mistä se on peräisin tai vaikka kuinka sitä tuetaan.

Ai niin ei tätäkään olisi saanut sanoa ääneen, koska jos sanoo niin sehän on mun vika että ihmiset ei hallilla käy, pitäisi vaan olla hiljaa ja onhan se mun, muiden kannattjien, paikallisten asukkaiden ja firmojenkin velvollisuus kantaa rahamme HPK:lle.
Nyt ei kyllä pysty seuraamaan ajatuksenkulkuasi, sen verran sekavaa tajunnanvirtaa. Melkoinen taikuri olisi Korpela, jos sinutkin saisi sieltä itärajalta peliin. Riittäisikö jos pistäis pikkubussin täynnä mielijuomaa hakemaan herran kavereineen tänne vaikkapa parhaille paikoille ja tietysti paluukuljetus samaan hintaan? Vitosella. Erätauko-ohjelmassa voisi olla Korpela toisella ja muutama väärää mieltä oleva kanssakirjoittaja toisella erätauolla kuuntelemassa miten pitäisi toimia mediassa ja markkinoinnissa, sekä tietenkin joukkueenrakennuksen ja ottelutapahtuman rakentamisen perusteista.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Nyt ei kyllä pysty seuraamaan ajatuksenkulkuasi, sen verran sekavaa tajunnanvirtaa. Melkoinen taikuri olisi Korpela, jos sinutkin saisi sieltä itärajalta peliin. Riittäisikö jos pistäis pikkubussin täynnä mielijuomaa hakemaan herran kavereineen tänne vaikkapa parhaille paikoille ja tietysti paluukuljetus samaan hintaan? Vitosella. Erätauko-ohjelmassa voisi olla Korpela toisella ja muutama väärää mieltä oleva kanssakirjoittaja toisella erätauolla kuuntelemassa miten pitäisi toimia mediassa ja markkinoinnissa, sekä tietenkin joukkueenrakennuksen ja ottelutapahtuman rakentamisen perusteista.
Voisitko vähän selventää että mihin nyt viittaat? Kyllä minun mielestäni tuo on varsin selkeä ja yksinkertainen vastaus välittömästi sitä edeltäneeseen viestiin valkosulalta. Toki jos Korpela haluaa lähteä minua täältä noutamaan niin tervetuloa, kelpaisi moinen minulle. Minä nyt vain "hieman" ihmettelen tätä väittämää että jotenkin Hämeenlinnalaiset on velvoitettuja kantamaan rahansa HPK:lle. Kai maanantaina on joku jono jossain toimiston kulmalla missä kaikki jonottaa palkkapussien kanssa että jokainen saa vuorostaan mennä laittaan rahaa tiskiin, sehän kun on "velvollisuus".
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Kai maanantaina on joku jono jossain toimiston kulmalla missä kaikki jonottaa palkkapussien kanssa että jokainen saa vuorostaan mennä laittaan rahaa tiskiin, sehän kun on "velvollisuus".
Noh viime kuukausina kun on seurannut uutisointia niin olen saannut sellaisen käsityksen, että suomalaiset tykkäävät jonottaa milloin kahvia ja milloin ämpäreitä. Joten tämän ideanhan voisi jalostaa eteenpäin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Noh viime kuukausina kun on seurannut uutisointia niin olen saannut sellaisen käsityksen, että suomalaiset tykkäävät jonottaa milloin kahvia ja milloin ämpäreitä. Joten tämän ideanhan voisi jalostaa eteenpäin.
No muistaakseni se paita tapahtuma oli melkoinen menestys. Tiedä sitten oliko rahallisesti, mutta kyllähän niillä oransseilla ämpäreillä ihmiset olis siellä jo aamuyöstä asti teltoissa.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Veteläinen hankittiin tasan tarkkaan tuomaan kasvot tuolle projektille, mutta pohjat tehtiin jo aikaisemmin Savolaisen Katin ja Korpelan Riston toimesta. Veteläinen oli kyllä mukava kaveri, mutta harmi vaan että ahkeruus ei ollut ihan samalla tasolla.
Tätä on kyllä vaikea uskoa. Siis henkilöt jotka pistivät ottelutapahtuman ja raikastuneen markkinoinnin liikkeelle, ovat pitäneet sen lähes staattisena sen jälkeen? Ja olin siinä ymmärryksessä, että kun toinen näistä pioneereista jäi keväällä äitiyslomalle, niin markkinointi/some heräsi takaisin henkiin uuden energisen paikkaajan (Heinonen..?) myötä..? Oli miten oli, HPK:n viestinnästä ja markkinoinnista saa jotenkin sellaisen väkisin tekemisen kuvan. Puuttuu innovatiivisuus ja rohkeus, tehdään ikäänkuin "kun nyt muutkin tekevät ja meitä koko ajan kehotetaan ulkopuolelta tekemään näin". Enkä ole ajatukseni kanssa yksin. Jos ei itse osata, niin eihän siinä mitään, annetaan homma niiden käsiin jotka osaavat ja tekevät sitä päivittäin korkealla tasolla. Kustannuksetkaan tietyissä ulkoistamisissa ei aina ole välttämättä kalliimpia.
HPK on tuote, se ei ole mikään itsestäänselvyys, kuten aika monelle, mm. sinulle, tuntuu joskus olevan. Hämeenlinnalaiset eivät ole millään tavalla velvoitettuja tukemaan tai edes pitämään HPK:sta, silti kaupunki syytää jos jonkinmoisia teitä rahaa HPK:n suuntaan ja näitä kytköksiä ei kukaan edes halua paljastettavan, koska sitten vasta huonosti menisikin. HPK kilpailee ihan samoista markkinoista muiden viihdepalveluiden ohella. Mikäli tämä ei ala selvitä myös sinne tomistolle, niin ei kannata paljoa olettaa että mikään muuttuisi.

Ihan turha huudella täällä mitään että joku katsoja olisi velvoitettu käymään hallilla, koska joukkue on Hämeenlinnasta, kaikkien juttu tms. muuta täyttä paskapuhetta. Kukaan ei ole velvollinen sinne hallille menemään, jos ei sitä itse halua tehdä ja siitä omilla rahoilla maksaa.
Tässä on jonkinlainen totuuden siemen. Voi tulla monelle yllättyksenä ja pettymyksenä, mutta kaikki eivät Hämeenlinnassa tykkää Kerhosta, päin vastoin. HPK on saanut pitkään olla kaupungin lellikin asemassa, kun muita lajeja ja harrastepaikkoja on ylenkatsottu. HPK oppositiota on saatu hyvin esim. kaupunginhallituksessa hiljennettyä ja HPK:n miltei jokainen hanke on mennyt aina läpi. Eikä siinä mitään, henk. koht. olen nauttinut ensiluokkaisesta lätkästä hyvissä puitteissa, mutta ymmärrän samperin hyvin, että joidenkin toimijoiden mitta on täysi. Samoin kilpailu euroista on mykyään kovempaa. Hämeenlinnassa on kaupungin kokoon nähden hyviä vaihtoehtoja urheilulle ja kulttuurille.

Onko muuten kukaan huomannut, kuinka vähän hallissa on 15-25 vuotiaita nuoria ihmisiä? Itse olen pistänyt merkille, että peleissä käyvä yleisö on aika ikääntyvää sorttia tai sitten lapsia. Sieltä on kyllä kasvamassa uutta fanipohjaa, mutta jotenkin tuntuu, että tässä välissä, HPK ei ole puhutellut nuorisoa. Ihan siis mutulla heitetty näkemys, mutta kun vertailuksi ottaa esimerkiksi Jokerien tai Bluesin fanipohjan peleissä, niin ero on huomattava, ainakin se näyttää siltä. Tähän Kerho saa varmasti vahvistusta suuntaan tai toiseen asiakaskyselyn myötä.

Me kannattajat elämme edelleen odotuksiemme kanssa siellä Jalosen taitokiekon ja pronssikerhon lumoissa ja meitä voi kyllä syystä välillä haukkua kermperseiksi. Mutta onhan Kerho seuranakin vähän aikaansa jäljessä ja jämähtänyt. Paljon on hyviäkin toimenpiteitä tehty ilmeen nuorentamiseksi ja raikastamiseksi, mutta ehkä se kuitenkin vaatisi HPK:n yhtiöittämisen ja sitä kautta toiminnan saamisen koko organisaation läpi ammattimaiseksi.
 
Viimeksi muokattu:

valkosulka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
..
HPK on tuote, se ei ole mikään itsestäänselvyys, kuten aika monelle, mm. sinulle, tuntuu joskus olevan. Hämeenlinnalaiset eivät ole millään tavalla velvoitettuja tukemaan tai edes pitämään HPK:sta, silti kaupunki syytää jos jonkinmoisia teitä rahaa HPK:n suuntaan ja näitä kytköksiä ei kukaan edes halua paljastettavan, koska sitten vasta huonosti menisikin. HPK kilpailee ihan samoista markkinoista muiden viihdepalveluiden ohella. Mikäli tämä ei ala selvitä myös sinne tomistolle, niin ei kannata paljoa olettaa että mikään muuttuisi.

Ihan turha huudella täällä mitään että joku katsoja olisi velvoitettu käymään hallilla, koska joukkue on Hämeenlinnasta, kaikkien juttu tms. muuta täyttä paskapuhetta. Kukaan ei ole velvollinen sinne hallille menemään, jos ei sitä itse halua tehdä ja siitä omilla rahoilla maksaa. Siinä on se lähtökohta asioihin herran vuonna 2014. Jos jonkun sinne hallille haluaa niin sille pitää se asia myydä. Ilmasia lounaita ei ole, ihan sama mikä sen joukkueen nimi on tai mistä se on peräisin tai vaikka kuinka sitä tuetaan.

Ai niin ei tätäkään olisi saanut sanoa ääneen, koska jos sanoo niin sehän on mun vika että ihmiset ei hallilla käy, pitäisi vaan olla hiljaa ja onhan se mun, muiden kannattjien, paikallisten asukkaiden ja firmojenkin velvollisuus kantaa rahamme HPK:lle.

Kannatettava urheilu tai muu toiminta toki voi olla mikä vaan. Jos kansa innostuu suurin joukoin vaikka salibandystä, kohta Hämeenlinna on johtava sählykaupunki . Siinä ei olisi periaatteessa mitään vikaa. Pääasia että on kivvaa (© Spede).

Toisaalta jos laji x ei kiinnosta tarpeeksi niin se vähitellen heikkenee resurssien puutteessa. Tässä ei ole ”syyllisiä” ja kellään ei ole velvoitetta innostua esim. jääkiekosta, tai itse asiassa mistään penkkiurheilusta. Tai kantaa rahansa teatteriin tai konsertteihin. Tai tv-maksuihin. Mutta näin homma vain toimii. Syy ja seuraus (© Tami).

Sapienti sat tästä aiheesta.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kun tuolla muualla on jo puhetta ex- kerholaisista niin tuli mieleeni onkohan kerho yrittänyt saada heitä osakeannissa mukaan omistajiksi? Miettinen, Kapanen ja miksei Hietanenkin ovat sellaista tiliä tehneet, joka omistajuutta mahdollistaisi hankkimaan. Muuallahan näitä menestyneitä kasvatteja on pystytty naaraamaan toimintaan mukaan ja omistajaksi asti.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Koskahan mahtaisi tulla ilmoitus viime kauden taloudellisesta tuloksesta? Tuolla toisessa ketjussa asiaa jo sivuttiin ja ilmeisesti tappiota olisi tulossa noin 100 000 - 200 000 euroa. Toivottavasti tällaisiin lukuihin ei sentään jouduta. Muistikuvan mukaan ennen kautta vai oliko kauden aikana Korpela puheli, että tulos oli budjetoitu tosiaan runkosarjaan. Tokihan nyt yleisömäärissä hävittiin tavoitteeseen nähden, mutta ei kai nyt ihan niin valtavia määriä kuitenkaan, että tulos olisi noin paljon pakkasella. Onko tuossa sitten laskettu mukaan uusi kaukalo, josta Kerhon osuus oli kai se 70 000 euroa, mutta odotellaan.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Koskahan mahtaisi tulla ilmoitus viime kauden taloudellisesta tuloksesta? Tuolla toisessa ketjussa asiaa jo sivuttiin ja ilmeisesti tappiota olisi tulossa noin 100 000 - 200 000 euroa. Toivottavasti tällaisiin lukuihin ei sentään jouduta. Muistikuvan mukaan ennen kautta vai oliko kauden aikana Korpela puheli, että tulos oli budjetoitu tosiaan runkosarjaan. Tokihan nyt yleisömäärissä hävittiin tavoitteeseen nähden, mutta ei kai nyt ihan niin valtavia määriä kuitenkaan, että tulos olisi noin paljon pakkasella. Onko tuossa sitten laskettu mukaan uusi kaukalo, josta Kerhon osuus oli kai se 70 000 euroa, mutta odotellaan.

No kyllahan yleisomaarassa havittiin juuri noin valtavia maaria. Muistaako kukaan, oliko se tavoite 3600 vai 3700 katsojaa tana vuonna? Enivei, Kerhon katsojakeskiarvo oli 3439 katsojaa. Lasketaan etta yksi katsoja tuo 20 € taloon ja sekin on alakanttiin jos miettii oheistuotteet siihen paalle, eli ruoat kaljat jne. Jos budjetoitu yleisomaara oli 3600, niin kaudesta jai takkiin 96.600 € ja jos oli 3700 budjetoitu, niin alle jaatiin 156.600 €. Ja tosiaan nuo luvut oli laskettu aika alakanttiin. Sitten siihen kun lisataan velkojen rahoitus sun muut kulut. Eikos joku vuosi ollut se jotain 30.000 € luokkaa, vai oliko enemmankin. Joka tapauksessa sekin lahtee siita. Kaukaloa ei ole tuossa tappiossa, vaan se kirjataan kirjanpidossa poistoihin, eika se sieltakaan lahde kokonaan kerralla vaan osan vuodesta.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Tässä hyvä idea Jokerileiristä vaikka meillekin kopioitavaksi. Ei varmasti maksa paljon ja halukkaita luulisi löytyvän

Jokerit etsii puhelinmyyjää | Jokerit.com

Siis eikö kukaan ole menneinä vuosina kontaktoinut edelliskauden kausarin omistajia että "oliskos taas aika uusia vakiopaikka tulevaksi kaudeksi" ?

Jos tosiaan näin niin pieninkin markkinointi osaaminen puuttuu toimistolta. Tälläsen pitäisi olla ihan itsestään selvyys että lähestytään asiakasta kun kauden alku lähenee jos ei vielä ole kausarin ostanut.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Siis eikö kukaan ole menneinä vuosina kontaktoinut edelliskauden kausarin omistajia että "oliskos taas aika uusia vakiopaikka tulevaksi kaudeksi" ?

Mistä näin päättelit?

En muista onko puhelimitse tavoiteltu, mutta kyllä aina on minimissään uutiskirje tullut spostiin.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Siis eikö kukaan ole menneinä vuosina kontaktoinut edelliskauden kausarin omistajia että "oliskos taas aika uusia vakiopaikka tulevaksi kaudeksi" ?

Jos tosiaan näin niin pieninkin markkinointi osaaminen puuttuu toimistolta. Tälläsen pitäisi olla ihan itsestään selvyys että lähestytään asiakasta kun kauden alku lähenee jos ei vielä ole kausarin ostanut.

Ei nyt sentään näin onnettomalla tasolla homma ole. Kyllä minä ainakin olen menneinä vuosina saanut soittoja ja tekstiviestejä toimistolta kausikortin uudistamisesta.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Ei nyt sentään näin onnettomalla tasolla homma ole. Kyllä minä ainakin olen menneinä vuosina saanut soittoja ja tekstiviestejä toimistolta kausikortin uudistamisesta.

No hyvä. Meinaan jos tosissaan ei mitään ole kuulunut niin...Huhhuh.

Muutenkin sen lisäksi Että Kerhon pitäisi lähestyä edelliskausien kausarilaisia niin pitäisi järjestää tapahtumaa/markkinointia niin että saadaan kerättyä listaa potentiaalisista asiakkaista. Vaikka Elomessuille tapahtumaa tyyliin "jos olet kiinnostunut saamaan erikoishintaisen kausikortin ja lisäämään sitoutumista Hpk perheeseen jätä yhteystietosi niin Lamppu soittaa sinulle" tai vastaavaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös