HPK:n taloudellinen tilanne

  • 435 553
  • 1 602

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ihan mutuna, mistään mitään tietämättömänä... Voisiko suuri osa hallista pois jääneitä olla:

a) lomautettuna
b) työttömänä
c) haudassa

Tuo voisi pitää paikkaansa, mikäli Hämeenlinnan työllisyystilanne olisi pudonnut selkeästi muuta maata enemmän. Onko näin? Kun suhteutetaan HPK:n kävijämääriä muihin paikkakuntiin niin ei tuolla kauheasti voi asioita selitellä. Olisko kuitenkin niin, että tuon piikkiin laittaminen on vain se helppo tapa selittää sitä mitä ei haluta kohdata?

Muuten kyllä samaa mieltä tappeluista yms.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Täällä on nyt niin paljon mielenkiintoisia viestejä ettei oikein tiedä miten niihin kommentoisi. Ei oikein viitsisi jokaista mielenkiintoista argumenttia tähänkään viestiin mennä nostamaan esille ja kommentoida sitä.

Heitetään siis yleisellä tasolla jotain kommenttia.

Mielenkiintoista on tosiaankin se, että porukka täällä arvostelee kovin negatiivissävyisesti HPK:n peliesityksiä vaikka juuri ennen maajoukkuetaukoa peliesitys oli erittäinkin hyvää. Voitettiin Kalpaa, voittamatonta Lukkoa, noustiin Jokereitten rinnalle ja ohi kahden maalin takaa, kyykytettiin Tapparaa tv-pelissä oikein huolella jne. Tämän jälkeen muutama takaisku ja mielipiteet ovat, että HPK:n peliesitykset ovat täysin onnettomia.

Mielenkiintoisinta on kaiken lisäksi sekin, että joidenkin viesteistä välittyy sellainen ajatus, että peliesitykset Bluesia vastaan vaikuttivat kyseisen pelin yleisömäärään?

Hieman myös ihmetyttää tämä suhtautuminen negatiiviseen palautteeseen. Mielestäni hyvin perustellulle ja kenties jopa kehitysideoita tarjoavalle palautteelle on aina tarvetta. Vain siten voi kehittää toimintaa. Mussutus ja itkeminen on sitten taas turhaa ja sen voi jättää huomioimatta.

Valitusta tuntuu kyllä olevan paljon ilmassa. Valitetaan myös siitä tunnelmasta hallissa. Jotkut valittavat siitä tunnelmasta hallissa vaikkei itse tee sen eteen yhtään mitään. Jos tunnelma on syvältä niin ei muuta kuin suu auki ja huutamaan ja jopa tifoja väsäämään ja lippuja hankkimaan ja heiluttelemaan. Se on vähintä mitä voi sen kannustuksen eteen tehdä.

BlackWolfilta mielestäni kokonaisuutena hyvää tekstiä, mikä sisälsi mielenkiintoisia ajattelemaan pistäviä asioita. Vaikka sitten olikin jotain väärää tietoa osittain.

Tosin, jos joku ja varmaan uskon että on monia muitakin, jotka eivät tiedä että HPK:lla on mainoksia radioasemilla niin onko se niiden tyhmyyttä, tietämättömyyttä vai olisiko jopa niin ettei mainokset kohtaisikaan kohderyhmää? Käytetään vääriä viestintävälineitä? Ei se syy aina välttämättä siinä tietämättömyydessä ole. En minäkään tiennyt että HPK:lla on mainoksia radiossa. Kuinka moni muuten edes kuuntelee Iskelmä Jannea? Itse en ole vakituiseen enää kuunnellut Jannea sen jälkeen kun Radio Janne loppui ja se liitettiin Iskelmäradioon. (Tämä kirjoitus ei perustu faktaan. Kunhan mietin asioita myös toiselta kannalta.)

Äänentoistosta jaksetaan aina marista. Lieneeköhän syy siinä ettei se edelleenkään ole kunnossa? Vaikka toki onkin hieman jo parantunut. Ei se helvetti ole kunnossa, mikäli jonnekin kuuluu kovaa ja jossain saa taas kuunnella tarkkaan että kuulee edes sihinää...
 

TJ MACKEY

Jäsen
Tuostahan nyt voi vääntää loputtomiin, että onko se tuote kunnossa vai ei.
Niin, ja tästä on nyt syntymässä ihan hyvää keskustelua. Ehkä sitä onkin jo aika alkaa avoimesti ja kriittisesti puhumaan siitä tuotteesta nimeltä HPK. Tottakai aina kun näistä aletaan keskustelemaan niin löytyy kitisijöitä, valittajia, jeesustelijoita ja sitten vastapainoksi hännystelijöitä, oman kylän kritiikitöntä väkeä yms. Mutta syntyy keskustelua ja sitä kautta varmasti ajatuksia miten kelkka saadaan jatkossa käännettyä. Ja siitä ei pääse mihinkään että kun liiketoiminta on tappiollista, niin tuote ei ole täysin kunnossa.

Mutu on tosiaan mutu. Et ole ilmeisesti koskaan itse vieraillut HPKn sivuilla, kun et mistään tunnu mitään tietävän.
Tämä ei nyt ihan auennut, mutta mitä tajunnan räjäyttävää siellä sivuilla on mikä on jäänyt huomaamamatta? Oma mielipide: sivut ovat menneet eteenpäin ja fanin suuntaan tarjonta on ihan hyvällä tasolla. Ehkä yritysten suuntaan oma osionsa HPK:n arvojen kera olisi toivottavaa, mikäli siis halutaan aktiivisesti kontaktoida yrityksiä jatkossa myös oman seutukunnan ulkopuolelta. Halpa ja hyvä tapa markkinoida itseään.

Niin, ketkä sitä lähinnä jakavat tuota paskan pelin imagoa. Pitkälti nämä valittajat, jotka eivät juuri pelejä käy katsomassa.
Tässä taitaa olla nyt pieni ristiriita, siis ne jotka eivät käy peleissä arvioivat pelin sisältöä ja siis tottakai itkevät, ja ne jotka käyvät peleissä sanovat että älkää itkekö, kaikki on fine, perkele.

Niin, kun et selvästi seuraa HPKn toimia, niin et voi tietääkään, mitä kaikkea pelaajat tekevät.

Saattoi tuntua nyt sitten siltä, että sait paskaa niskaasi, kun suusi avasit. Mutta olisit edes ottanut vähän tilanteesta selvää, etkä vain sillä mutulla pelaisi ja puhuisi paskaa.

Niin, että haistakaa vain vittu kaikki itkijät. Itkumuuri löytyy Israelista, että sinne vain varaamaan lentoa Finnairilta.
Kerholla löytyy varmasti hyvä ja uskollinen kannattajakunta, joka käy uskollisesti hallilla ja kuluttaa rahaa HPK:hon. Se on hyvä pohja mille rakentaa. Mutta miten ihmeessä tämä sisäsiittoinen, ylimielinen ja nurkkapatrioottinen asenne kaikkea ulkopuolelta tulevaa kohtaan saataisiin muutettua? Onko wilco sinun mielestäsi Kerhon imago tällä hetkellä helposti lähestyttävissä esim. ulkopaikkakuntalaiselle? Ihmisiä muuttaa myös muualta Hämeenlinnaan ja uskokaa tai älkää, mutta seuraa kannatetaan esimerkiksi pääkaupunkiseudulla.

Kusessahan HPK on taloudellisesti, mutta milläs helvetillä se saadaan sieltä nousemaan kuin kantamalla selkä vääränä rahaa sinne hallille.
Tämä on tietysti yksi tapa, ja helvetin hienoa että kaikki osallistuisivat näihin talkoisiin. Raskaasti velkaiseen seuraan kaikki tekohengitys on hyvästä, mutta jatkossa se raha on luotava toiminnan kehittämisellä tuottavampaan suuntaan. Kuluja on entisestään leikattava, ja kaikki on varmaan samaa mieltä että uusia kanavia varainhankinnalle on löydettävä.

Valitetaan myös siitä tunnelmasta hallissa. Jotkut valittavat siitä tunnelmasta hallissa vaikkei itse tee sen eteen yhtään mitään.
Tämä on helvetin totta, ja suurin osa meistä, mukaanlukien meikeläinen voisi parantaa tässä suhteessa paljon.
 
Viimeksi muokattu:

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Kerholla löytyy varmasti hyvä ja uskollinen kannattajakunta, joka käy uskollisesti hallilla ja kuluttaa rahaa HPK:hon. Se on hyvä pohja mille rakentaa.

Yleisölukemat liigan pohjamudissa, kausarimyynti ylivoimaisesti liiga heikointa. Tällaista hyvää pohjaa ei siis Hämeenlinnaan ole onnistuttu rakentamaan. Mikä se pohjimmainen syy sitten on, menestyksen puutteesta ei ainakaan ole kyse? Kerho kyllä jakaa vahvasti mielipiteet Hämeenlinnassa, osa kaupunkilaisista ei voi sietää joukkuetta kaupungin antamasta tuesta johtuen. Tukea kaupungilta saa ymmärtääkseni mm. viime vuoden mestari, joten kyse ei ole mistään ainutkertaisesta asiasta. Kuusi miltsiä taisi kaupunki pistää halliremonttiin. Se saattaa jotakuta korveta, vaikka toki hallilla on muitakin käyttäjiä.

Mutta miten ihmeessä tämä sisäsiittoinen, ylimielinen ja nurkkapatrioottinen asenne kaikkea ulkopuolelta tulevaa kohtaan saataisiin muutettua? Onko wilco sinun mielestäsi Kerhon imago tällä hetkellä helposti lähestyttävissä esim. ulkopaikkakuntalaiselle? Ihmisiä muuttaa myös muualta Hämeenlinnaan ja uskokaa tai älkää, mutta seuraa kannatetaan esimerkiksi pääkaupunkiseudulla.

Ilmeisesti tämä Ry-puuhastelu on jonkinlainen periaate, josta halutaan pitää kiinni. Pidetään homma jollain tavalla ulospäin amatöörimäisenä, niin ajatellaan ihmisten kiintyvän joukkueeseen enemmän. Eipä ole lukujen valossa onnistunut. Sisäsiittoisuus ja nurkkapatrioottisuus hallitsevat toimintaa Hämeenlinnassa monella muullakin alueella, ei pelkästään jääkiekossa. Ihmekö tuo, jos paikkakunnalle muuttava ihminen ei ota joukkuetta omakseen, kun törmää ensimmäiseksi Wilcoon.

Tuotteen laadusta sen verran, että samanmoista höntsää se on suurella osalla joukkueita. URHOlta kyylittynä kommentaattorit ovat usein tuominneet pelin tason heikoksi, mutta itse olen viihtynyt ruudun ääressä. Omia kasvatteja nousee harvinaisen heikosti edustusjoukkueeseen, tämäkin voi vaikuttaa ihmisten kiinnostukseen. Yksi iso tekijä on luonnollisesti hallin heikko tunnelma.
 

Host

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Heimon Breams ja Suomenniemen Urheilijat
Nyt mä en ihan ymmärrä...kaikki kitisee kitisiöistä? Kun mä esim. olen ostanut kerhon kausarin ja kuluttanut fanituotteisiin jo tämän syksyn aikana n. 200€, ja joka pelissä ostanut virvokkeita+syötävää n. 20€:lla, ja liittynyt vielä Ritarikuntaan, (ja vien asiakkaitani peliin muutaman kerran vuodessa, ja silloin rahaa menee huomattavasti enemmän)tämä tekee vuodessa n.1380€, jos vaikkapa 2000 fania tekee ton saman, se tekee rahaa HPK:n liikevaihtoon liki 3 miljoonaa euroa, ja miten ne nyt sitten katteensa laskee? Mutta pointti on siinä että eikö sitä ny jumallaut saa pientä kritiikkiä antaa Kerhon tekemisistä? Ja eikös tämä ole yhdenlainen mielipideosasto, mä en ainakaan käy turhaan kaunistelemaan asioita esim. Kerhon pelityylistä, jos se ei mua satu miellyttämään!
 

Wristlock

Jäsen
Kerhon olisi syytä tehdä nopeasti "Lukot" Lassilan ja Mäenpään kohdalla. Eli Lassila&Mäenpää KHL:ään ja KHL-seura antaa tukun rahaa + maksaa korvaajien palkat. Parempiakaan vaihtoehtoja ei valitettavasti ole näköpiirissä, jos Kerho aikoo välttää täydellisen taloudellisen katastrofin.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Samaa olen koittanut sanoa kesästä lähtien mutta leiimataan negatiiviseksi epäfaniksi ja paskanpuhujaksi. Realisti kun olen ollut... Sitä en tiedä onko kummallakaan halua lähteä kun on pienet lapset ja ilman sitähän kerho ei voi heitä myydä.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Miksi ei tiedoteta taloudellisesta tilanteesta?

Kun sen nyt kaikki tuntuvat tietävän, niin miksi siitä ei voida pitää tiedotustilaisuutta. Auttaisiko taloudellista tilannetta se, että pidettäisiin tiedotustilaisuus, jossa kerrottaisiin seuraavaa:

Jos yleisötulot ja yhteistyökumppaneilta saatu tuki jatkaa sitä trendiä, mikä on ennustettavissa, teemme XXX XXX euroa tappiota ensi kaudella. Siitä seuraa kunnon sukellus, eikä Hämeenlinnassa tulla näkemään ainakaan puoleen vuosikymmeneen edes säälipleijareita. Nyt, hyvät katsojat, tulkaa hallille ja antakaa tukenne. Ja jos jollakin muulla potentiaalisella yhteistyökumppanilla on intoa panostaa meihin tässä tilanteessa, lupaamme olla odotuksienne arvoisia. Muussa tapauksessa paras skenaario on se, että myymme kaikki pelaajat, jotka pystymme myymään ja ehkä pystymme pelaamaan myös ensi kaudella SM-liigassa. Pahin skenaario on konkurssi. Jos säästymme, emme ota tätä tavaksi, vaan muistamme kädenojennuksenne ikuisesti ja annamme jatkossakin kaikkemme viihdyttääksemme teitä. Kiitos.

?

Mitä arvon asiantuntijat näkevät tässä ongelmaksi? Eikö kunnon käsien nostokaan saisi positiivista lumipalloilmiötä aikaiseksi?
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Kun sen nyt kaikki tuntuvat tietävän, niin miksi siitä ei voida pitää tiedotustilaisuutta. Auttaisiko taloudellista tilannetta se, että pidettäisiin tiedotustilaisuus, jossa kerrottaisiin seuraavaa:

Mitä arvon asiantuntijat näkevät tässä ongelmaksi? Eikö kunnon käsien nostokaan saisi positiivista lumipalloilmiötä aikaiseksi?

Aivan suoraan ei talouslukuja ole kerrottu, mutta monessa haastattelussa on kerrottu taloustilanteen olevan todella haasteellinen. Ja varmaan jokaisessa Hämeen Sanomien HPK-liitteessä on ollut teksti, suurinpiirtein: tarvitsemme tosissaan ja todella paljon yritysasiakkaita. Ei edes piilotettuna haastatteluihin, vaan siitä on leivottu tuo haastekampanja yrityksille.

Ja en minä Jakub sinua ainakaan epäfaniksi tms leimaa taloustilanteen ilmituonnin takia ja olenko nyt muunkaan vuoksi. Tiedossa on, että siellä on HPKssa palkkoja leikattu ja etuja poistettu. Lähinnä pistää harmittamaan nuo, että jotkut eivät edes tiedä vallitsevaa tilannetta mainonnassa, pelaajien osallistumisessa tms, ja sitten kirjoittelevat niitä tänne totuuksina.

Ihmekö tuo, jos paikkakunnalle muuttava ihminen ei ota joukkuetta omakseen, kun törmää ensimmäiseksi Wilcoon.

Siellähän meikäläinen on siinä Anttilan koivikossa vastaanottamassa kaupunkiin tulijoita ja heiluttamassa "HV"-lakanaa.

Tosiasiassa taas mielelläni autan ihmisiä, kun kysytään. Se vain tahtoo olla niin, että jos asenne on valmiiksi "paskaa, paskaa", niin saattaahan se olla, että vastaus on samantyylinen. Sanomattakin lienee selvää, että jos olisin HPKn organisaatiossa töissä, niin sanamuodot saattaisivat haukkumisessa olla erilaisia.

Että silleen...
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kun sen nyt kaikki tuntuvat tietävän, niin miksi siitä ei voida pitää tiedotustilaisuutta. Auttaisiko taloudellista tilannetta se, että pidettäisiin tiedotustilaisuus, jossa kerrottaisiin seuraavaa:

Jos yleisötulot ja yhteistyökumppaneilta saatu tuki jatkaa sitä trendiä, mikä on ennustettavissa, teemme XXX XXX euroa tappiota ensi kaudella. Siitä seuraa kunnon sukellus, eikä Hämeenlinnassa tulla näkemään ainakaan puoleen vuosikymmeneen edes säälipleijareita. Nyt, hyvät katsojat, tulkaa hallille ja antakaa tukenne. Ja jos jollakin muulla potentiaalisella yhteistyökumppanilla on intoa panostaa meihin tässä tilanteessa, lupaamme olla odotuksienne arvoisia. Muussa tapauksessa paras skenaario on se, että myymme kaikki pelaajat, jotka pystymme myymään ja ehkä pystymme pelaamaan myös ensi kaudella SM-liigassa. Pahin skenaario on konkurssi. Jos säästymme, emme ota tätä tavaksi, vaan muistamme kädenojennuksenne ikuisesti ja annamme jatkossakin kaikkemme viihdyttääksemme teitä. Kiitos.

?

Mitä arvon asiantuntijat näkevät tässä ongelmaksi? Eikö kunnon käsien nostokaan saisi positiivista lumipalloilmiötä aikaiseksi?
No nyt oli jo asiallista tekstiä. Luulisi tuolla jo kannustusta (siis sekä taloudellista, että hallilla ja sen ulkopuolella) irtoavan. Kyllä se vaan Suomessa tuo rehellisyys maan perii. Samalla voisivat vähän availla niitä tilikirjoja, ja rohkeasti ottaa kantaa myös noihin kaupunki tukee juttuihin.

Imago kun on sellainen kokonaisuus, että sitä ei paranisi omilla suun kiinnipitämisillä enää pahentaa. Syksystä asti kaiken maailman lööppi lehdet jauhaneet juttuja ja viralliset kannanotot ollet käytännössä 0. Sitten tehdään tuollaiset "voisko nyt joku yritys haastaa toisen" itku mainokset lehtiin, niin taunokin osaa laskea 1+1. Avoimuus olisi joskus kiva.

Lähinnä pistää harmittamaan nuo, että jotkut eivät edes tiedä vallitsevaa tilannetta mainonnassa, pelaajien osallistumisessa tms, ja sitten kirjoittelevat niitä tänne totuuksina.

Kukas tässä nyt on totuuksia sanellut? Tai väittänyt? Sanoin jo aiemmin, itse tekstissäni, että en ole paikkakuntalainen joten en kyseistä radiota kuuntele, mutta kun kuuntelen en ole mainoksia kuullut. Viittasin myös siihen, että on markkinointi kuin 20v sitten kun mennään tuolla lehti+janne linjalla. Tuo oli minun pää pointtini, tavoitetaanko sillä oikeasti enää nykyään kohderyhmiä?

Mitä sanoin pelaajien osallistumisesta niin tuo on se kuva, jonka itse + muualta olen saanut. Jos sinulla on oikeaa faktaa asiasta olisini erittäin mielelläni ne kuulemassa. Mutta jos itse sitten vastaat mutuun mutulla, niin et ole paljoa parempi kuin minäkään, katsot vain värilasien läpi.

Minä yritin lähinnä painottaa sitä, että nykyaikana kun ihmisten huomion jakaa niin suuri tarjooma, on sen joukkueen tultava lähemmäs ihmistä. On oltava huulilla niin sanotusti. Miten oikeasti HPK onnistuu tuossa? Samaten imagossa, kun puhuin pelaamisesta, niin minua ei haittaa miten HPK voitta jos se voittaa. Olen asunut nyt muilla paikkakunnilla 10 vuotta ja silti kannatan HPK:ta jossa junnuvuoteni pelasin. Minulle riittää kun joukkue menestyy, pointtina on se, että minkä kuvan se joukkue on vietittänyt itsestään joko tietoisesti tai ulkopuolisten toimesta. Onko se kunnossa? Ihan noin realistisesti? Mielestäni selvästi ei, koska hallille ei yleisöä eksy.
 
Viimeksi muokattu:

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
No nyt oli jo asiallista tekstiä. Luulisi tuolla jo kannustusta (siis sekä taloudellista, että hallilla ja sen ulkopuolella) irtoavan. Kyllä se vaan Suomessa tuo rehellisyys maan perii. Samalla voisivat vähän availla niitä tilikirjoja, ja rohkeasti ottaa kantaa myös noihin kaupunki tukee juttuihin.

Imago kun on sellainen kokonaisuus, että sitä ei paranisi omilla suun kiinnipitämisillä enää pahentaa. Syksystä asti kaiken maailman lööppi lehdet jauhaneet juttuja ja viralliset kannanotot ollet käytännössä 0. Sitten tehdään tuollaiset "voisko nyt joku yritys haastaa toisen" itku mainokset lehtiin, niin taunokin osaa laskea 1+1. Avoimuus olisi joskus kiva.
Uskoisin, että kuitenkin aika pieni on se osuus, joka ei pennosiaan tämänmoisen imagojutun takia rahojaan HPK:n kassaan tuo. Sinän mielestä epäolennainen juttu, itse laskisin siihen muutaman jonkin toisen lajin edustajan ja sitten ehkä pari jatkoaikalaista, jos heitä niin tämä haittaa, jos joku torikahvilan kahviporukka moisia höpisee, kansan syvien rivien tulkkina näkisin, että osa heistä ei kävisi peleissä muutenkaan ja osa ei jättäisi peliäkään moisen tilikirjaimagojutun takia kuitenkaan käymättä. Vaikea arviodaasian vaikutusta vuosikymmenien perspektiivissä, mutta nyt vuositasolla uskoisin olevan muutamien satojen eurojen luokkaa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Uskoisin, että kuitenkin aika pieni on se osuus, joka ei pennosiaan tämänmoisen imagojutun takia rahojaan HPK:n kassaan tuo. Sinän mielestä epäolennainen juttu, itse laskisin siihen muutaman jonkin toisen lajin edustajan ja sitten ehkä pari jatkoaikalaista, jos heitä niin tämä haittaa, jos joku torikahvilan kahviporukka moisia höpisee, kansan syvien rivien tulkkina näkisin, että osa heistä ei kävisi peleissä muutenkaan ja osa ei jättäisi peliäkään moisen tilikirjaimagojutun takia kuitenkaan käymättä. Vaikea arviodaasian vaikutusta vuosikymmenien perspektiivissä, mutta nyt vuositasolla uskoisin olevan muutamien satojen eurojen luokkaa.

Niin no, halli korjattiin samalla kun leikattiin rahoja vanhustenhuollosta, yms. Mikä on se oikea kuva mikä kaupunkilaisilla on noista asioista? Sitten kun siihen lisätään tälläisiä hieman vuodattavia mainoksia, niin kyllä tulee enemmän mieleen kerjääminen kuin mikään muu. Eli ensin viedään vanhuksilta+ muilta rahat ja sitten tullaan kerjäämään lisää kun kansa osoittaa mielipiteensä jaloillaan. Se kun on vaan niin että negatiivinen + negatiivinen ei ole positiivinen näissä asioissa. Minulle ainakin tuli sellainen täh olo kun luin tuon mainoksen ensi kertaa. Idea hyvä, muotoillut olisin toisin.

Tämä oli siis todella kärjistetysti, että kukaan älköön ottako nokkiinsa.

PS. Mites olis laittaa HPK:n jampat hoitaan niitä vanhuksia esim. vuoroissa todellinen imagon kohotus. ;)
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Mitä sanoin pelaajien osallistumisesta niin tuo on se kuva, jonka itse + muualta olen saanut. Jos sinulla on oikeaa faktaa asiasta olisini erittäin mielelläni ne kuulemassa. Mutta jos itse sitten vastaat mutuun mutulla, niin et ole paljoa parempi kuin minäkään, katsot vain värilasien läpi.

Niin, en vastannut mutulla vaan tiedolla. Kuten sanoin: pelaajat tekevät kaikkea sitä, mitä luettelit aiemmin. Ovat haastateltavina baareissa, pyörivät messuilla, pelaavat pöytälätkää, edustavat sponsoreille, pelaavat tossulätkää, pelaavat lammikkolätkää, jos lammikko sattuu olemaan jäässä. Ja on se Laakkonen ollut tarjoilemassa ilmaisia drinkkejäkin baarissa, ei ole näkynyt sveitsiläisiä sitä tekemässä, niin.

Jos HPK mainostaa kahdella radiokanavalla, nettisivuilla, ainakin kolmessa lehdessä ja taitaa joku ylläpitää facebookissakin jotain ryhmää, niin millä tavoin olisi vielä paremmin mainostettava tai tehostettava markkinointia, jotta kohderyhmät saataisiin kiinni. Mitkä ovat nämä kohderyhmät, muuten.

P.S Kun kerran ette käy HPKn sivuja lukemassa, niin lauantain peliin istumapaikkalippuja kympillä.

Että silleen...
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Aivan suoraan ei talouslukuja ole kerrottu, mutta monessa haastattelussa on kerrottu taloustilanteen olevan todella haasteellinen. Ja varmaan jokaisessa Hämeen Sanomien HPK-liitteessä on ollut teksti, suurinpiirtein: tarvitsemme tosissaan ja todella paljon yritysasiakkaita. Ei edes piilotettuna haastatteluihin, vaan siitä on leivottu tuo haastekampanja yrityksille.
Jeps, tuon olen kyllä pistänyt huomiolle ja harmikseni jätin sen pois tekstistä, vaikka piti mainita. Mielestäni kuitenkin aika pliisua tuo rahan ruinaaminen on ollut tuossa kampanjassa. Tiedä sitten, olisiko ehdotukseni todellakin kaikkien urheilumarkkinoinnin ja -bisneksen kirjoittamattomien lakien vastaista, mutta voisihan sitä kokeilla, jos tilanne on pahin mahdollinen esitetty. Mutta HPK ei ole bisnes, se on jotain suurempaa meille.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Jos HPK mainostaa kahdella radiokanavalla, nettisivuilla, ainakin kolmessa lehdessä ja taitaa joku ylläpitää facebookissakin jotain ryhmää, niin millä tavoin olisi vielä paremmin mainostettava tai tehostettava markkinointia, jotta kohderyhmät saataisiin kiinni. Mitkä ovat nämä kohderyhmät, muuten.

Aiemmassa viestissäni juurikin kertasin, että esim kaljan suurkuluttajat 18-30v ikäluokassa eivät kauheasti lehtiä tilaile. Enenevissä määrin löytyy myös niitä jotka eivät edes vastaanota mainoksia yms. kaupunkilehtiä. (nämä kaksi seikkaa ovat faktaa ei mutu sillä olen itse ollut lehtipuolella duunissa) Olisikos tuossa vähän osviittaa? Nyt kun vielä kerrot miten HPK, mainostaa facebookissa, miten se mainostaa internetissä, miten se yrittää tavoittaa yleisönsä näillä markkinoilla niin olisin erittäin onnellinen. Entäs mihin on jäänyt televisio? Se kuitenkin kerää huomattavan määrän ihmisiä äärellensä ja paikallinenkin mainostaminen onnistuu.

Onko esim HPK:lla oma facebook ryhmä, jolle se esim antaa tarjouksia, alennuksia tms? Maikkinoi edes jotenkin itseään? Lähettää viestejä seuraavista matseista+ kaikkea ylimääräistä tietoa? Onko HPK:lla oikeasti mainontaa internetissä vai puhutko nyt siitä, että löytyy kotisivut osoitteesta www.hpk.fi jos nyt joku sattuu eksymään? Ja joku kannattaja on perustanut facebook ryhmän, jolla ei oikeasti ole mitään tekemistä itse seuran toiminnan kanssa. Esim. Mäksän aivan loistavan blogin jälleen lukeneena en voi kuin harmitella, että minulla ei ole mahdollisuutta saada ilmoituksia esim RSS syötteellä tms. kun jotain uutta tapahtuu.

Lisäksi mielelläni ihan vain kannattajana lukisin enemmänkin asiaa itse joukkueesta ja joukkueelta. Aina johdosta asti.

Tuosta radio kommentistani pahoittelen, en tiennyt ja sen myönnän virheelliseksi.
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Niin no, halli korjattiin samalla kun leikattiin rahoja vanhustenhuollosta, yms. Mikä on se oikea kuva mikä kaupunkilaisilla on noista asioista? Sitten kun siihen lisätään tälläisiä hieman vuodattavia mainoksia, niin kyllä tulee enemmän mieleen kerjääminen kuin mikään muu. Eli ensin viedään vanhuksilta+ muilta rahat ja sitten tullaan kerjäämään lisää kun kansa osoittaa mielipiteensä jaloillaan. Se kun on vaan niin että negatiivinen + negatiivinen ei ole positiivinen näissä asioissa. Minulle ainakin tuli sellainen täh olo kun luin tuon mainoksen ensi kertaa. Idea hyvä, muotoillut olisin toisin.

Se on valitettavasti niin, että se mielikuva ja oletus mikä kansalla on näistä asioista vaikuttaa enemmän kuin se fakta. Kansalla tuntuu olevan tosiaan sellainen mielikuva, että vanhuksilta yms. leikataan pois ja ne rahat käytetään HPK:n hyväksi. Eikä tämän harhaluulon korjaamiseksi juurikaan auta mitkään Kiemungin blogit netissä, joita varmaan aika harva käy lukemassa. Ja kun se kuuluisa torijengi jauhaa ja puskaradio soi niin kohta sitä pidetään jo faktana ja ei siihen oikein auta muuta kuin aika. Eli se, että kansa unohtaa hiljalleen tämän. Se, että joku nyt tulee kertomaan miten asiat on, niin aika monen mielessä saa aikaa vaan ajatuksen "Helppohan se on puhua tms". (Niin kuin ne politiikot muutenkin yleensä jauhavat skeidaa kansan mielestä etenkin.)

Jos HPK mainostaa kahdella radiokanavalla, nettisivuilla, ainakin kolmessa lehdessä ja taitaa joku ylläpitää facebookissakin jotain ryhmää, niin millä tavoin olisi vielä paremmin mainostettava tai tehostettava markkinointia, jotta kohderyhmät saataisiin kiinni. Mitkä ovat nämä kohderyhmät, muuten.

Niin. Kyllähän HPK:lla taitaa aika hyvin olla mainoksia esillä. Plussaa myös viime kaudella ilmestymään alkaneesta omasta lehdestä. 1990-luvun alussahan tuollainen lehti jo ilmestyi ja oli hienoa että sellaista alettiin jälleen julkaisemaan. Ennen muinoin lehti vaan taisi olla tuhdimpi sisällöltään, mutta julkaistiinkohan sitä silloin yhtä usein?

Joka tapauksessa tuollainen lehti toimii erittäin hyvänä markkinointivälineenä mielestäni. Plussaa myös niistä blogeista, mitä on alkanut ilmestymään Kerhon sivuille. Tässä kannattaisikin ennemmin miettiä onko joku radio Rock mainosvälineenä jo liikaakin, mikäli on tilanne ettei se tavoita kuitenkaan kohderyhmää?

Kun sen nyt kaikki tuntuvat tietävän, niin miksi siitä ei voida pitää tiedotustilaisuutta. Auttaisiko taloudellista tilannetta se, että pidettäisiin tiedotustilaisuus, jossa kerrottaisiin seuraavaa:

Jos yleisötulot ja yhteistyökumppaneilta saatu tuki jatkaa sitä trendiä, mikä on ennustettavissa, teemme XXX XXX euroa tappiota ensi kaudella. Siitä seuraa kunnon sukellus, eikä Hämeenlinnassa tulla näkemään ainakaan puoleen vuosikymmeneen edes säälipleijareita. Nyt, hyvät katsojat, tulkaa hallille ja antakaa tukenne. Ja jos jollakin muulla potentiaalisella yhteistyökumppanilla on intoa panostaa meihin tässä tilanteessa, lupaamme olla odotuksienne arvoisia. Muussa tapauksessa paras skenaario on se, että myymme kaikki pelaajat, jotka pystymme myymään ja ehkä pystymme pelaamaan myös ensi kaudella SM-liigassa. Pahin skenaario on konkurssi. Jos säästymme, emme ota tätä tavaksi, vaan muistamme kädenojennuksenne ikuisesti ja annamme jatkossakin kaikkemme viihdyttääksemme teitä. Kiitos.

?

Mitä arvon asiantuntijat näkevät tässä ongelmaksi? Eikö kunnon käsien nostokaan saisi positiivista lumipalloilmiötä aikaiseksi?

Saattaisi toimiakin. Voisi toimia kenties jopa sellaisena huuman herättäjänä? Lisätä sekä taloudellista kannatusta, että myös kannustusta hallissa? Tosin tällä hetkellä voisi saada ilkkumista osakseen, "Alatkaa ensin pelaamaan" tyyliin...

Taas hävittiin. Nyt rajussa laskusuhdanteessa olleelle Ässille. Ei lupaa hyvää tällainen tappioputki yleisömäärän kannalta. Valitettavasti kansa äänestää jaloillaan.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Kaupunki ei ole koskaan halliremonttiin pannut 6 miljoonaa rahojaan, vaikka erheellisesti monessa paikassa ja toriparlamenteissä näin väitetään. Homma rahoitettiin halliyhtiön ottamalla lainalla (+ HPK:n oma osuus + muut sponsorit), jonka takaajaksi tuli kaupunki. Kaupunki hoitaa myös korot lainasta, mutta halliyhtiö lyhentää itse lainan. Halliyhtiön tulot taas tulevat sen käyttäjiltä eli myös kaupungilta.

Nämä asiat selviää ihan jokaisen kansalaisen toimesta halutessaan, eikä lue ainoastaan HäSän yleisöpalstaa, jossa järjestäen verrataan hallia/HPK:ta ja vanhusten huoltoa toisiinsa. Joku kun kertoisi vielä, mikä yhtäläisyys näillä asioilla on.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kaupunki ei ole koskaan halliremonttiin pannut 6 miljoonaa rahojaan, vaikka erheellisesti monessa paikassa ja toriparlamenteissä näin väitetään. Homma rahoitettiin halliyhtiön ottamalla lainalla (+ HPK:n oma osuus + muut sponsorit), jonka takaajaksi tuli kaupunki. Kaupunki hoitaa myös korot lainasta, mutta halliyhtiö lyhentää itse lainan. Halliyhtiön tulot taas tulevat sen käyttäjiltä eli myös kaupungilta.

Nämä asiat selviää ihan jokaisen kansalaisen toimesta halutessaan, eikä lue ainoastaan HäSän yleisöpalstaa, jossa järjestäen verrataan hallia/HPK:ta ja vanhusten huoltoa toisiinsa. Joku kun kertoisi vielä, mikä yhtäläisyys näillä asioilla on.

Se on valitettavasti niin, että se mielikuva ja oletus mikä kansalla on näistä asioista vaikuttaa enemmän kuin se fakta. Kansalla tuntuu olevan tosiaan sellainen mielikuva, että vanhuksilta yms. leikataan pois ja ne rahat käytetään HPK:n hyväksi. Eikä tämän harhaluulon korjaamiseksi juurikaan auta mitkään Kiemungin blogit netissä, joita varmaan aika harva käy lukemassa. Ja kun se kuuluisa torijengi jauhaa ja puskaradio soi niin kohta sitä pidetään jo faktana ja ei siihen oikein auta muuta kuin aika. Eli se, että kansa unohtaa hiljalleen tämän. Se, että joku nyt tulee kertomaan miten asiat on, niin aika monen mielessä saa aikaa vaan ajatuksen "Helppohan se on puhua tms". (Niin kuin ne politiikot muutenkin yleensä jauhavat skeidaa kansan mielestä etenkin.)
.

Tuossahan tuo tuli erinomaisesti tiivistettyä tuo minun sanomani. Kiitokset vilperille. Tuo on se valitettava tosiasia jonka kanssa eletään, en tosin ole samaa mieltä siitä etteikö asioita voisi korjata. Nähtiinhän se jo vaaliraha jutun
yhteydessä. Miten? Avoimuudella, aika hyvin tuli poliitikot ulos kaapista ja puhdisti ilman ja selkeästi oli positiivinen lopputulema suhteessa siihen mitä oli oikeasti tapahtunut.

Paljonko on menetettävä?
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Niin, en vastannut mutulla vaan tiedolla. Kuten sanoin: pelaajat tekevät kaikkea sitä, mitä luettelit aiemmin. Ovat haastateltavina baareissa, pyörivät messuilla, pelaavat pöytälätkää, edustavat sponsoreille, pelaavat tossulätkää, pelaavat lammikkolätkää, jos lammikko sattuu olemaan jäässä. Ja on se Laakkonen ollut tarjoilemassa ilmaisia drinkkejäkin baarissa, ei ole näkynyt sveitsiläisiä sitä tekemässä, niin.

Jos HPK mainostaa kahdella radiokanavalla, nettisivuilla, ainakin kolmessa lehdessä ja taitaa joku ylläpitää facebookissakin jotain ryhmää, niin millä tavoin olisi vielä paremmin mainostettava tai tehostettava markkinointia, jotta kohderyhmät saataisiin kiinni. Mitkä ovat nämä kohderyhmät, muuten.

P.S Kun kerran ette käy HPKn sivuja lukemassa, niin lauantain peliin istumapaikkalippuja kympillä.

Että silleen...
Taas laiskana totean, että taas olen ollut hilkulla kirjoittaa saman, mutta tällä palstalla kirjoittelu tuntuu nykyään taistelulta tuulimyllyjä vastaan. Itseni ovat ilman vaivaa saaneet kiinni nämä kaikki mainitsemasi kanavat, no, nuo jälkipelit baarissa ovat jääneet kyllä väliin, eikös nuo ole paikallisbaareissa kiertäneet eri formaateilla jo vuosikausia, tämän kauden osalta olen ainakin Emilian ja Tawastiabankin mainoksissa nähnyt.

Itse tuli pari viikkoa sitten kannatettua HPK:n julkaisutoimintaa, muutama kirja lähti Vexi Salmen HPK-historiikkia mukaan, Vexin ja Louhen Jykän signeerauksella kun noita auliisti Infon edessä jakelivat. Kannattaa ostaa, en muista täällä kenenkään kommentoineen sitäkään asiaa, kun ei ole muotia juuri nyt.

Uusimmassa blogissa muuten ilmeisen ajankohtainen otsikko[hpk.fi]
UrhoTV:ltä tulevaa peliäkin markkinoidaan siis, halvalla menee istumapaikkaa[hpk.fi]
 
Viimeksi muokattu:

Kerho64

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse tuli pari viikkoa sitten kannatettua HPK:n julkaisutoimintaa, muutama kirja lähti Vexi Salmen HPK-historiikkia mukaan, Vexin ja Louhen Jykän signeerauksella kun noita auliisti Infon edessä jakelivat. Kannattaa ostaa, en muista täällä kenenkään kommentoineen sitäkään asiaa, kun ei ole muotia juuri nyt.

Niin, kyllähän tuossa markkinoinnissa olisi varmaan parannettavaa. En tiedä miten esim KalPa on nuo 80v asiansa saanut SM-liigan virallisille sivuille, mutta minusta nuo täyttävät jo melkein mainoksen kriteerit. Mainostetaan juhlakirjaa, juhlapeliä ohjelmineen jne. Hei haloo, missä vastaava mainostus Kehon 80v tapahtumien osalta?
http://www.sm-liiga.fi/arkisto/kalpa/odotettu-kilpisydamella-nyt-myynnissa.html

Itsekin omistan tuon Kerhon 80v teoksen, on muuten hyvin ja hauskasti kirjoitettu teos. Ostakaa ihmeessä! Tekijänäkin on yksi valtakunnan kynäniekkoja, joten voisi KalPan kirjaa näkemättä väittää että varmasti tämä Vexin tuotos "pesee" komeasti kuivan historiikin.

Täällä puhuttiin tuosta mainostamisesta: olisihan varmaan TV-mainokset komeita, mutta varmasti äärettömän kalliita esim sanomalehtiin verrattuna. Ja kuka sitä TV:kään jatkuvasti katsoo? Ilmaisjakelusta kieltäytyjiä en ymmärrä, mitä sillä voittaa? Kyllä niistäkin mainoksista infoa saa, vaikka sitten Kerhon peleistä. Ja oletteko muuten huomanneet, että jollei painettua lehteä halua kotiinsa, niin voihan tuon Kaupunkiuutiset lukea netissäkin!
http://www.kaupunkiuutiset.com/

Jokainen pystyy omalta osaltaan auttamaan tässä taloudellisessa tilaneessa: tulemalla peliin, tai jollei pysty niin esim ostamalla fanituotteita.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Niin, kyllähän tuossa markkinoinnissa olisi varmaan parannettavaa. En tiedä miten esim KalPa on nuo 80v asiansa saanut SM-liigan virallisille sivuille, mutta minusta nuo täyttävät jo melkein mainoksen kriteerit. Mainostetaan juhlakirjaa, juhlapeliä ohjelmineen jne. Hei haloo, missä vastaava mainostus Kehon 80v tapahtumien osalta?
Kun täällä muutenkin edetään aikamoisella mutu/huhu -viiliksellä, niin voin omalta osaltani jatkaa ja kertoa, että eiköhän liigan sivuille ilmestty vastaava "mainos" myös Kerholta. KalPa on nyt vaan ensimmäisenä jonossa.

Kuusi miljurdia ja vanhukset kadulle nälissään, jepujee.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Eikö sinun mielestäsi kerholla ole ongelmia ihmisten houkuttelussa hallille? Jos on, niin mistä tämä johtuu mielestä ja miten asiaan saadaan korjausta?
En minä tiedä heidän mahdollisista ongelmistaan, mutta eihän siellä hallilla ole porukkaa käynyt edes entiseen tahtiin, että sikälihän ovat epäonnistuneet. Kyllä nuo silti yrittäneet ovat kaikenlaista, onneksi ei ole mun homma se houkuttelu ja sikäli kysymyksesi tuli nyt vähän väärään osoitteeseen.

Tuo miljurdikommentti oli lähinnä heitetty niille, jotka näitä paskapuheita levittelevät ympäriinsä vaktoina. Jos jokaista sellaista, tai edes pientä osaa, alettaisiin jossain kommentoimaan, niin se olisi HPK-tiedotukselta ihan sama kun hypättäisiin veteläksi tiedettyyn suohon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös