HPK:n taloudellinen tilanne

  • 459 471
  • 1 656

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Tällä kaudella on onneksi tää juttu korjattu ja jatkossakin saisi olla sama linja, kakkosveskariksi omista junnuista halpa jamppa.
Ei minulla ole mitään hajua, mitä Metsolalle maksetaan, mutta ihan vaan mielikuvitukseni voimalla päättelen, että on suunnilleen Strömbergin hintainen, kun pelaa vielä kahden vuoden sopimuksella. Kyseessä nyt kuitenkin on jo hieman maailmaakin nähnyt nuorten MM-kisamaalivahdin statuksella liikkuva tyyppi. Eikä kyllä millään muotoa ns. oma junnu.
BitterX kirjoitti:
Jalosen loppuaikana, pelityylin muutoksesta huolimatta tätä poistumista ei tapahtunut, koska menestystä tuli ja ihmisillä oli joku fiksaatio sen suhteen, että me pelataan ihan uskomattoman poikkeuksellisen hienoa kiekkoa.
Tässä lainattuna seisoo kaikki tarvittava ko. keskusteluun liittyen.
 

Nuggumatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild
Toimitusjohtaja toteuttaa hallituksen määrittämää strategiaa. Tämä on ihan perusjuttu.

Siksi kysynkin, miksi HPK:n hallituksessa istuu puuseppää, keksitehtailijaa, autokauppiasta yms jne ? Onko jollakin näistä henkilöistä kokemusta urheiluseuran johtamisesta ? Pikkukaupungin hyväveliverkostolla ei tämän päivän liigajengiä pyöritellä, sori vaan. Jos tähän ei saada muutosta ja uutta verta pakkiin, 2012 -syksy aloitellaan pahimmillaan divarissa. Maakunnan ja Kerhon perinteisesti teollisuuspainotteisen sponsorikunnan talous on pahemmassa tilanteessa kuin koskaan, jolloin tarvitaan kontakteja muualtakin kuin Aulangon golfkentältä.

Sanon tämän ensimmäisen kerran yli 30 -vuotisen rinkelinmäella seisoskelun aikana: nyt ei hyvältä näytä, toivottavasti jotain tapahtuu. En vain usko että hallituksella on kykyä tehdä muuta kuin patsastella reskalla kahvilla.

Hyvin on ainakin minun mielestä mennyt tällä hallituksella 2000-luvulla

Mutta tulevaisuudessa niin, mielestäni tällä alkavalla vuosikymmenellä ei sen suurempia mullistuksia tapahdu talouden suhteen. Teollisuudessa kehitellään 1-3 vuoden kuluessa uusi "nousukupla" joka puhjetessaan upottaa koko maan talouden vielä syvempään lamaan kuin nyt, silloin hallituksella ja sen kokoonpanolla ole paljoa väliä, kun rahaa ei ole eikä tule. Juuri silloin Oy:t kaatuu ja Ry:t porskuttaa...

ja jos jotakuta kiinnostaa tämä "mafia meininki" lukee tämän linkin alusta loppuun niin on jälleen astetta viisaampi miten se talous hoituu...

http://iisakki.blogit.hameensanomat.fi/2009/09/23/hameenlinnan-ja-hpkn-rahat/
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Hyvin on ainakin minun mielestä mennyt tällä hallituksella 2000-luvulla

Kyllä, taaksepäin katsominen on yleensä se tekijä, jolla menestys tehdään tulevaisuudessakin.

Mutta tulevaisuudessa niin, mielestäni tällä alkavalla vuosikymmenellä ei sen suurempia mullistuksia tapahdu talouden suhteen. Teollisuudessa kehitellään 1-3 vuoden kuluessa uusi "nousukupla" joka puhjetessaan upottaa koko maan talouden vielä syvempään lamaan kuin nyt, silloin hallituksella ja sen kokoonpanolla ole paljoa väliä, kun rahaa ei ole eikä tule. Juuri silloin Oy:t kaatuu ja Ry:t porskuttaa...

Tämähän on itsestäänselvyys. Yrityksiltä riittää aina sponsorieuroja yhdistyksille- ei kun perkele, ne ovatkin kaatuneet. Itse en ainakaan näe mitään suoria taloudellisia etuja, joita yhdistyspohjalla toimimisesta saadaan. Jos tällä haetaan jotain imagoa, niin ehkä sitten. Eiköhän yksi tärkeä suunta kerhossa ole saada lipputulot kasvuun, jottei olla niin riippuvaisia sponsorituloista nihkeinä aikoina. Kerhon tulevaisuuden näkymistä voi muuten keskustella täällä. Monen muun seuran osiossa keskustelua riittää, täällä ei. Kertoo mielestäni jotain kannattajien asennoitumisesta.

"Näillä mennään, ennenkin pärjättiin."
 
Viimeksi muokattu:

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Mielestäni HPK:n taloudellinen tilanne on hyvä, etten sanoisi erinomainen. Toivon sydämestäni että meno jatkuu samansuuntaisena.

Keep up the good work!
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mielestäni HPK:n taloudellinen tilanne on hyvä, etten sanoisi erinomainen. Toivon sydämestäni että meno jatkuu samansuuntaisena.

Keep up the good work!
Samat sanat. Paitsi että korvaan HPK:n taloudellisen tilanteen Jokereiden urheilullisella menestyksellä. Jatkakaa samaan malliin!
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Lauantai peli, sarjasijoitus ihan ok, paikalla 3000 silmäparia. Hämeenlinnalainen "jääkiekko"-väki pyllistää kohta entiselle seuralleen aika lahjakkaasti.

Vähän vituttaa, mutta olihan tämä odotettavissa...
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Lauantai peli, sarjasijoitus ihan ok, paikalla 3000 silmäparia. Hämeenlinnalainen "jääkiekko"-väki pyllistää kohta entiselle seuralleen aika lahjakkaasti.

Vähän vituttaa, mutta olihan tämä odotettavissa...

Tätä tuli eilen itsekin ihmeteltyä paikanpäältä. En muista noin tyhjää hallia nähneeni edes arki-iltoina koskaan aiemmin.

Itse tuote oli ainakin eilen sellaista paskaa ettei mitään rajaa. Uskoisin tuotteen laadun olevan suurin syy yleisökatoon. Ei se sarjasijoitus ole niin määräävä tekijä, jos itse tuote on paskaa. Kerho yrittää voitaa pelejä 1-0 ja se vaan ei ole kaunista katseltavaa, vaikka joskus tehokasta ja tuloksellista olisikin.

Miksi tämä sinun mielestäsi oli odotettavissa?
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Miksi tämä sinun mielestäsi oli odotettavissa?

Natiivien käytös on ollut samankaltaista jo pidemmän aikaa. Ei käydä säännöllisesti peleissa tukemassa omaa joukkuetta, mutta ollaan ensimmäisenä pleijareissa hallin ovenkahvassa roikkumassa. Ja ollaan sitten niin HPK:n miehiä. Ja vitut.

Kokoajan on joku niin huonosti, myös silloin hurlumhei -aikaan. Sitä kuulee myös hallissa paikallaolijoilta, marimari-narinari.

Hämeenlinnalaisen kiekkokansan vois pudottaa divariin.
 

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse tuote oli ainakin eilen sellaista paskaa ettei mitään rajaa. Uskoisin tuotteen laadun olevan suurin syy yleisökatoon. Ei se sarjasijoitus ole niin määräävä tekijä, jos itse tuote on paskaa. Kerho yrittää voitaa pelejä 1-0 ja se vaan ei ole kaunista katseltavaa, vaikka joskus tehokasta ja tuloksellista olisikin.

Kyllä. Välillä tuntui, että eräpäivä oli mennyt ohitse jo aikoja sitten. Ensimmäinen peli jossa paikalla tällä sesongilla ja ihan heti en lähde tältä takamatkalta katsomaan tota shittiä.

Eihän toi Kerhon tilsu tosta ainakaan parane, jos jengiä käy jatkossakin noin vähän. Ja tosiaan pidemmältä paikalle saapuvana se 2 eskoa lisää hallilta ostettuun lippuun tuntuu ihan mukavalta. Harvoin pääsen paikalle ja harvemmaksi taitavat käynnit jäädä.

Ja sen kerran kun menee istumaan, niin samalle paikalle oli sitten myyty kaksi lippua. Hieman itseäni vanhemmat Espoosta saapuneet toista kotimaista puhuneet "fanit" olivat ostaneet Riksun ABC:ltä liput ja sitten ihmeteltiin, kun kahdessa lipussa täysin samat tiedot. Toimii.

Milläköhän keinoin ne meinaa pelastaa setin, ettei taas pauku -800k...

Miten se meni, "Kovalla tunteella"... Just just.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Täällä nyt tunnutaan ajattelevan että ikäänkuin se Blues-pelin esitys olisi vaikuttanut kyseisen pelin yleisömäärään? Joko Hämeenlinnan seudulla asuu enemmän selvännäkijöitä kuin kuvittelinkaan tai sitten tässä on jokin epäyhtälö?

JYP-pelikin oli kyllä surkea kuulemma torstaina, mutta ennen maajoukkuetaukoahan joukkue esiintyi erittäinkin hyvin ja pelasi sellaista kiekkoa minkä luulisin kyllä kiinnostavan yleisöä. Tuolloin oli jopa havaittavissa huuman alkua, mutta mikä tällä viikolla on sitten tyrehtynyt.

Oliko JYP-pelin esitys heti sitten ehtinyt jo vaikuttamaan yleisömäärään vai missä syy?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tästä sitä on hyvä alkaa vääntämään juttua varsinkin näin etä kannattajana, mitä joku muu ei olisi jo sanonut, mutta yritetään.

Ensinnäkin ihan markkinoinnin perusteista voi kaivaa ne 4 perus P:tä ja miettiä mikä mättää kun hallilla ei porukkaa käy.

Product - Onko tuote kunnossa, siis ihan oikeasti kunnossa? Joukkue pelaa miten sattuu, välillä ollaan kuin virkamiehinä töissä perus 8h/päivä. Tunne puuttuu välillä kokonaan, sitten on taas pelejä joissa joukkue taistelee oikein olan takaa suurella sydämellä. Silti sellainen yrittäminen puuttuu kokonaisuutena. Sitten samaan gategoriaan kun lisätään halli, jossa äänentoisto on mitä sattuu vaikka piti olla kondiksessa jo iät ja ajat, ihan testaamalla on testattu tämä juttu, ihme lipunmyynti tsydeemit. Esim kävin hallilla ostamassa lippu 1h ennen pelin alkua arvatkaas sainko? Ihmeelliset kaikki ovet on kiinni pelin ajan, et pääse hallin toiselle puolelle kuin kiertäen erätauolla tai pelin aikana koko hallin, ulos et saa mennä, niin silti se fanishop on vain toisessa päädyssä. Eräs järkkärikin kuulemma saanut haukut kun ystävällisesti vienyt ulkokautta ulkopaikkakuntalaisen shoppiin. Tunnelman puuttumisen yms. niin alkaa jo lista olemaan sitä luokkaa, että tarttis tehdä jotain. Jos asiakas saa huonon kohtelun maksamisen jälkeen tai turhauttavan elämyksen niin kyllä se kynnys kasvaa tulla uudestaan.

Price - Onko tarjooma kohdillaan? Osta lippusi jostain kuka tietää mistä tai maksa 2 egee lisää, ovella. Jos on joukkue X vastassa niin vielä 2 euroa enemmän. Halli rempattiin, että oheistuotteista saataisiin enemmän rahaa samalla päätettiin nostaa lippujen hintoja, aika moni opiskelija, eläkeläinen yms. äänestävät jaloillaan. Ei hirveän moni esim. opiskelija tai varusmies lähde/pääse etukäteen ostamaan lippua, ja kun nyt tietää asian niin tuo 4 euroa plus on jo aika kova raha monelle, kun se ei vain siihen jää. Olisko aika miettiä, mitä kautta ne rahat oikeasti tulevat joukkueelle, esim. halvemmat seisomakatsomot ja pientä viilausta istumahintoihin, ja rahat pois kaljassa yms. ei välttämättä leikkaisi tuloja mitään, mutta saattaisi pitkässä juoksussa tuoda itsensä moninkertaisesti takaisin. Niin ja sitä eteläpäädyn istumakatsomoa ja sen järkevyyttä voisi miettiä vielä toisenkin kerran.

Placement - Tähän on vaikeampi tarttua, mutta pistetään nyt lyhyesti. Mikä on joukkueen markkinointiarvo ja systeemi hallin ulkopuolella? Onko mainontaa oikeasti edes olemassa? Mennään samalla 20v vanhalla systeemillä kuin mentiin jo kun minä olin nuori, HäSa on ainoa markkinointikanava, jonka joukkue tuntee. Niitä nykyaikaisia markkinointikanavia ei varmaan kukaan siellä edes tunne. Ikinä kuultu facebookeista, interneteistä yms. Enpä muista kauheasti kuulleeni edes radiomainoksia peleistä, tosin tuohan voi johta siitä kun ei susirajalla kyseinen radio kuulu. Että mutu kuin mutu. Olisiko aika palkata joku oikea ammattilainen tekemään esim. kamppanjoita? Boonusta täytyy antaa kyllä loistavasta blogi ideasta, nyt kun sitä saataisiin vain päivittymään vähän tiuhempaan.

Promotion - Edellä jo vähän eksyinkin tämän asian alle. Tähän kun lisätään esim. tämän foorumin lukijoiden ja kirjoittajien mielipiteet eräästä valmentajasta ja pelityylistä, hetken aikaa niitä pyöritellään ja kaverit puhuu toisilleen, niin mikä on lopputulema? Suusta-suuhun kun marrkinoidaan joukkuetta kaupungilla ja "kehyskunnissa" paskaa peliä pelaavana, jota ei kannata mennä katsomaan on lopputulos juurikin tälläinen. Siihen kun lisätään se millainen imago joukkueella on kokonaisuutena kaupungilla. Mikä se on? Onko joukkueen imago pienen paikkakunnan ylpeys, vai RY joka itkee firmoja pelastamaan taloudelliselta ahdingolta, syytää rahaa vasemmalle ja oikealle ja vieläpä on Hämeenlinnan kaupungin rahoitama. Tämä siis hieman kärjistäen, mutta valitettavasti ehkä jopa asiastakin. Onko esim. HämeenSanomien jutut taloudesta yms. olleet negatiivista imagonluomista, ja niihin annetut vastaukset ympäripyöreitä? Tai niitä vastauksia ei olla edes annettu? Olisiko aika toimarin tulla ulos kaapista ja alkaa tekemään tiliä toiminnasta ja sen rahoituksesta ihan julkisesti, niin että saataisiin ilmapiiri putsattua? Pitäisikö markkinoinnissa panostaa imagon luomiseen vain rahasta puhumisen sijaan?

Tässähän tätä tulikin jaariteltua, seuraavaksi saa sitten sitä shittiä niskaansa kun viitsi suunsa avata. Mutta jos tosissaan ollaan, niin jonkun pitää muuttua joukkueen toiminnassa ja paljon. Ihmettelen vain miksi esim. jossain jutussa Sveitsistä oli pelaajia jäätelöbaarissa antaan nimmareita, kuuluu kuulemma asiaan ja siksi joukkue maksaa palkkaa. Monestikos vuodessa on joku Pallokerhon pelaajista jossain tekemässä työtä kentän ulkopuolella joukkueen imagon luomiseksi? Ei taida tarvita edes kahden käden sormia. Kyllä se markkinointikin ja imagonluominen vaan on kokonaisvaltaista toimintaa ja vaatii työtä myös siellä kentän ulkopuolella, ja siihen ei parempia kasvoja ole kuin joukkueen pelaajat. Monaastiko on ollut tyyliin Patrialla tai Rautaruukilla päivän duunissa joku kiekkomies? Tuskin koskaan, saisiko tuollaisella tempauksella jutun lehteen ja positiivista mainosta? Tai joku käynyt höntsäämässä ulkojäillä lasten kanssa? Myynyt sponsoreille kokonaisvaltaisen sopimuksen mihin kuuluu myös muuta kuin se yksi jouluvierailu nimmareita jakamassa cittarissa? Yksi esimerkki hieman kehittyneemmästä toiminnasta on Lappeenrannassa kun jokaisen kotipelin jälkeen Birra ravintolaan tulee pari pelaajaa ja paikallisen radion toimittaja heitä haastattelemaan. Tuo muuten joukkueen paljon lähemmäs yleisöä. Tai kävisivät jollain talvipäivillä kouluissa pelaajat, aivan varmasti koulut mielellään ottaisivat pelaajia johonkin luistelu opettajiksi jonain koulun liikunta tms. päivinä. Se ei taatusti olisi pois pelaajilta, mutta varmasti olisi plussaa pitkässä juoksussa.

Että sellaista.
 

Ritarisydän

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia Flyers, Real Madrid
BlackWolffilta erittäin hyvä kirjoitus, täytyy toivoa että myös köyhät ritarit ry:n johtoporras eksyy lukemaan kirjoituksen, joka todellakaan ei ole mitään huuhaata. Asiaa!
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tähän kun lisätään se että yritysasiakas myynti menee huonosti niin kusessa ollaan. Hannu Savolainen jossain lehdessä sanoi viime viikolla että aitioiden täyttöaste on 65%, kun se viime vuonna oli jotain 90%. Okei pari aitioo on enemmän, mutta silti. Oli vielä mainittu että HPK:lla on laskenut yritysmyynti eniten SM-liiga joukkueista. Sen lisäksi kassa on kuulemma aivan tyhjä. Kohta pitäisi alkaa pelaajien myynti jos meinataan saada edes jotenkin plussa tulos. Budjettihan on alunperinkin tehty mahdottomaksi yleisötavoitteeltaan mutta kun on pakko ettei heti näytä että ollaan tekemässä suosiolla tappiota kun se julkaistaan. Näyttää paremmalta...

Oma ehdotus on se että tammikuussa kun nähdään missä mennään niin myydään/vuokrataan ainakin Mäenpää/Lassila ja kaikki muut ketkä kelpaavat. Sitten halpoja tilalle mestiksesta tai AHL/ECHL liigoista. Rautakorpi pihalle samalla oven avauksella, omille junnuille peliaikaa jotka on vuokralla olleet mestiksessä ja ensi kauden valmentaja jo nyt mukaan hiomaan taktiikkaa ja treenaamaan omia kuvioitaan. Tapola käy oikein hyvin tai mestis nimiä Juujärvi, JOKPin valmetntaja Pikkarainen? (tai mikä oli). Nuori ja nälkäinen valmentaja ja samanlainen joukkue. Ensikauden palkkabudjetista 600 000 ainakin pois ja laatu ei välttämättä heikkene. Yksi kenttä joka ratkaisee, kakkonen antaa liigatason pelaajilla tukea, kolmosessa supertalenttia/omia junnuja ja neloseen rouhintaa ja voimaa. Kaiken kakun päälle maalivahti joka hoitaa homman kun muut eivät. Se ei ole Lassila.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Product - Onko tuote kunnossa, siis ihan oikeasti kunnossa? Joukkue pelaa miten sattuu, välillä ollaan kuin virkamiehinä töissä perus 8h/päivä. Tunne puuttuu välillä kokonaan, sitten on taas pelejä joissa joukkue taistelee oikein olan takaa suurella sydämellä. Silti sellainen yrittäminen puuttuu kokonaisuutena.

Tuostahan nyt voi vääntää loputtomiin, että onko se tuote kunnossa vai ei. Mutta sitä ei nyt vain voi ihan jokaisessa pelissä vääntää/syttyä/taistella suurella sydämellä. Peli on heitellyt pelien sisälläkin, mutta kuitenkin sijoitus on aika hyvä tälläkin hetkellä.

Sitten samaan gategoriaan kun lisätään halli, jossa äänentoisto on mitä sattuu vaikka piti olla kondiksessa jo iät ja ajat, ihan testaamalla on testattu tämä juttu, ihme lipunmyynti tsydeemit. Esim kävin hallilla ostamassa lippu 1h ennen pelin alkua arvatkaas sainko? Ihmeelliset kaikki ovet on kiinni pelin ajan, et pääse hallin toiselle puolelle kuin kiertäen erätauolla tai pelin aikana koko hallin, ulos et saa mennä, niin silti se fanishop on vain toisessa päädyssä. Eräs järkkärikin kuulemma saanut haukut kun ystävällisesti vienyt ulkokautta ulkopaikkakuntalaisen shoppiin. Tunnelman puuttumisen yms. niin alkaa jo lista olemaan sitä luokkaa, että tarttis tehdä jotain.

Äänentoisto, äänentoisto, äänentoisto. Tuota nyt on toistettu jo niin moneen kertaan, että se kaikuu varmaan hallin käytävilläkin, siis se äänentoisto. Tuo on tietysti hieman haittaavaa ja osittain typerää, että hallissa ei pääse molemmin puolin siirtymään päädystä päätyyn. Mutta onko se nyt oikeasti liian pitkä matka se sata ylimääräistä metriä kävellä. Tunnelman puuttumiseenhan voit vain itse vaikuttaa, joten mussutus seis ja säästä sekin ääni hallille.

Price - Onko tarjooma kohdillaan? Osta lippusi jostain kuka tietää mistä tai maksa 2 egee lisää, ovella. Jos on joukkue X vastassa niin vielä 2 euroa enemmän. Halli rempattiin, että oheistuotteista saataisiin enemmän rahaa samalla päätettiin nostaa lippujen hintoja, aika moni opiskelija, eläkeläinen yms. äänestävät jaloillaan.

Niin, mahdettiinko niitä lipunhintoja nyt kuitenkaan nostaa halliremontin jälkeen. Lippujen myyntipaikat ovat aivan selvästi esitetty monessa paikassa. Jotkut jopa osaavat ottaa puhelimen käteen ja kysyä, jos eivät muuten löydä. Jep, ja muutamat noista myös pillittävät mielipide- ja keskustelupalstoilla, vaikka eivät hallilla kävisikään ja näiden lippujen hinta ei ole varmaan vuosikausiin noussut.

Placement - Tähän on vaikeampi tarttua, mutta pistetään nyt lyhyesti. Mikä on joukkueen markkinointiarvo ja systeemi hallin ulkopuolella? Onko mainontaa oikeasti edes olemassa? Mennään samalla 20v vanhalla systeemillä kuin mentiin jo kun minä olin nuori, HäSa on ainoa markkinointikanava, jonka joukkue tuntee. Niitä nykyaikaisia markkinointikanavia ei varmaan kukaan siellä edes tunne. Ikinä kuultu facebookeista, interneteistä yms. Enpä muista kauheasti kuulleeni edes radiomainoksia peleistä, tosin tuohan voi johta siitä kun ei susirajalla kyseinen radio kuulu. Että mutu kuin mutu.

Mutu on tosiaan mutu. Et ole ilmeisesti koskaan itse vieraillut HPKn sivuilla, kun et mistään tunnu mitään tietävän. Radiostakin on HPKn pelimainoksia tullut, eikä edes vain perinteisestä Jannesta. Sitäpaitsi, mainostavat ne ViikkoUutisissakin. Mikä muuten olisi erikoinen hyöty mainostaa HPKn peliä jossain Pihtiputaan paikallislehdesä?

Promotion - Edellä jo vähän eksyinkin tämän asian alle. Tähän kun lisätään esim. tämän foorumin lukijoiden ja kirjoittajien mielipiteet eräästä valmentajasta ja pelityylistä, hetken aikaa niitä pyöritellään ja kaverit puhuu toisilleen, niin mikä on lopputulema?

Niin, ketkä sitä lähinnä jakavat tuota paskan pelin imagoa. Pitkälti nämä valittajat, jotka eivät juuri pelejä käy katsomassa. Se on tosiasia, että aina välillä peli vain on paskempaa kuin sellainen hillitön juoksu edestakaisin kaukalossa. Ei sellaista peliä pysty jatkuvasti pelaamaan. Pakko siellä on olla joku hyväkin peli välissä, kun sijoitus on tämä. Mutta niistä nyt ei vain pahemmin puhuta, kun on paljon kivempaa itkeä ja valittaa. Aika useat muutkin jääkiekkojoukkueet itkevät rahoja sponsoreilta, jotta voisivat toimia. Tuo Hämeenlinnan maksamasta joukkueesta nyt on jo sen verran pitkään kuultua ja naurettavaa, että eikun lukemaan Kiemungin blogia.

Tässähän tätä tulikin jaariteltua, seuraavaksi saa sitten sitä shittiä niskaansa kun viitsi suunsa avata. Mutta jos tosissaan ollaan, niin jonkun pitää muuttua joukkueen toiminnassa ja paljon. Ihmettelen vain miksi esim. jossain jutussa Sveitsistä oli pelaajia jäätelöbaarissa antaan nimmareita, kuuluu kuulemma asiaan ja siksi joukkue maksaa palkkaa. Monestikos vuodessa on joku Pallokerhon pelaajista jossain tekemässä työtä kentän ulkopuolella joukkueen imagon luomiseksi? Ei taida tarvita edes kahden käden sormia. Kyllä se markkinointikin ja imagonluominen vaan on kokonaisvaltaista toimintaa ja vaatii työtä myös siellä kentän ulkopuolella, ja siihen ei parempia kasvoja ole kuin joukkueen pelaajat. Monaastiko on ollut tyyliin Patrialla tai Rautaruukilla päivän duunissa joku kiekkomies? Tuskin koskaan, saisiko tuollaisella tempauksella jutun lehteen ja positiivista mainosta? Tai joku käynyt höntsäämässä ulkojäillä lasten kanssa? Myynyt sponsoreille kokonaisvaltaisen sopimuksen mihin kuuluu myös muuta kuin se yksi jouluvierailu nimmareita jakamassa cittarissa? Yksi esimerkki hieman kehittyneemmästä toiminnasta on Lappeenrannassa kun jokaisen kotipelin jälkeen Birra ravintolaan tulee pari pelaajaa ja paikallisen radion toimittaja heitä haastattelemaan. Tuo muuten joukkueen paljon lähemmäs yleisöä. Tai kävisivät jollain talvipäivillä kouluissa pelaajat, aivan varmasti koulut mielellään ottaisivat pelaajia johonkin luistelu opettajiksi jonain koulun liikunta tms. päivinä. Se ei taatusti olisi pois pelaajilta, mutta varmasti olisi plussaa pitkässä juoksussa.

Niin, kun et selvästi seuraa HPKn toimia, niin et voi tietääkään, mitä kaikkea pelaajat tekevät. Lyhyesti sanottuna kaikkea tuota paitsi, että cobol on kieltänyt noi työskentelemiset Patrialla.

Saattoi tuntua nyt sitten siltä, että sait paskaa niskaasi, kun suusi avasit. Mutta olisit edes ottanut vähän tilanteesta selvää, etkä vain sillä mutulla pelaisi ja puhuisi paskaa.

Kusessahan HPK on taloudellisesti, mutta milläs helvetillä se saadaan sieltä nousemaan kuin kantamalla selkä vääränä rahaa sinne hallille. Itsekkin tässä kuntoutan selkääni, että jaksan loppukaudella kantaa enemmän rahaa Rinkelinmäelle. Ja millä sitä peliä saataisiin taistelevampaan kuosiin, olisiko sillä, että joka pelissä huudettaisiin pää punaisena. Ja vittu, jos nyt joskus tulee kuokkaan, niin sitten huudetaan vielä kovempaa.

Niin, että haistakaa vain vittu kaikki itkijät. Itkumuuri löytyy Israelista, että sinne vain varaamaan lentoa Finnairilta.

Että silleen...
 
Niin, että haistakaa vain vittu kaikki itkijät. Itkumuuri löytyy Israelista, että sinne vain varaamaan lentoa Finnairilta.

Että silleen...

Näin ulkopuolisen silmin wilco karrikoi aika osuvasti HPK:n ajattelumallia.

Taitaa olla kovasti tarvetta muutokselle HPK:ssa, joten avoimuus ja kuunteleminen on ainoa kestävä tapa saavuttaa tuloksia. Näillä avuilla asiakkailta saadaan paljon palautetta ja kehitysideoita ja kun asiakkaat näkevät omia ideoitaan käytössä he kokevat joukkueen entistä syvemmin omakseen. Tällöin myös HPK:sta kerrottavat tarinat muuttuvat sävyltään positiivisemmiksi ja pieni lumipallo alkaa kerämään massaa hiljalleen ympärilleen.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Näin ulkopuolisen silmin wilco karrikoi aika osuvasti HPK:n ajattelumallia.

Taitaa olla kovasti tarvetta muutokselle HPK:ssa, joten avoimuus ja kuunteleminen on ainoa kestävä tapa saavuttaa tuloksia. Näillä avuilla asiakkailta saadaan paljon palautetta ja kehitysideoita ja kun asiakkaat näkevät omia ideoitaan käytössä he kokevat joukkueen entistä syvemmin omakseen. Tällöin myös HPK:sta kerrottavat tarinat muuttuvat sävyltään positiivisemmiksi ja pieni lumipallo alkaa kerämään massaa hiljalleen ympärilleen.

Kyllä tuo ihan meikäläisen henkilökohtainen mielipide.

Kun saisikin noilta itkijöiltä jotain ehdotuksia, kun ne lähinnä ovat vain itkua tilanteesta, joka haetaan omista mielipiteistä ja mielikuvista eikä oikeasta tilanteesta. Sitä olen aina kaivannut näiltä valittajilta, että ehdottaisivat sitten jotain ja markkinoisivat sen eteenpäin. Kyllä se HPK on niitä nettikirjoittelijoitakin kuunnellut, jos asiansa osaa esittää.

Että silleen...
 
Kyllä tuo ihan meikäläisen henkilökohtainen mielipide.

Kun saisikin noilta itkijöiltä jotain ehdotuksia, kun ne lähinnä ovat vain itkua tilanteesta, joka haetaan omista mielipiteistä ja mielikuvista eikä oikeasta tilanteesta. Sitä olen aina kaivannut näiltä valittajilta, että ehdottaisivat sitten jotain ja markkinoisivat sen eteenpäin. Kyllä se HPK on niitä nettikirjoittelijoitakin kuunnellut, jos asiansa osaa esittää.

Täytyy sitten toivoa HPK:n tulevaisuuden olevan avoimempien ja keskustelukykyisempien yksilöiden käsissä. Tuollaisella asenteella edessä on hyvin nopeasti lapun pistäminen luukulle ja viimeinen sammuttaa valot.

Kaikkein pahin tapa suhtautua kritiikkiin on siirtyä suoraan puolustuskannalle ja tyrmätä kovilla sanoilla kritiikin esittäjän ajatukset. Ongelmakohtien tunteminen vie jo pitkälle, vaikka valmiita ratkaisuja ei tulisikaan kuin manulle illallinen.

Jotta noin...
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Kaikkein pahin tapa suhtautua kritiikkiin on siirtyä suoraan puolustuskannalle ja tyrmätä kovilla sanoilla kritiikin esittäjän ajatukset. Ongelmakohtien tunteminen vie jo pitkälle, vaikka valmiita ratkaisuja ei tulisikaan kuin manulle illallinen.

Eli kun kaveri puhuu paskaa, esittää perättömiä väitteitä, niin näitä ei saa tyrmätä.

Kritiikki on aina paikallaan, sillä siitä voi rakentua jotain parempaa. Mutta jos kritiikki on sitä, että ei edes tiedetä asioiden todellista tilaa ja arvostellaan omaa mielikuvaa, niin ollaan todella pahasti menossa metsään.

Miksi kritiikkiä ei saa kritisoida?

Että silleen...
 

d2uce

Jäsen
Miksi kritiikkiä ei saa kritisoida?

Näyttää muuten erehdyttävästi itkulta.

Ihmettelen kuitenkin tuota taisteluilmeen puuttumisesta kirjoittelua. Mielestäni HPK on ollut erittäin taistelevainen jengi tällä kaudella. Mielestäni on menty eteenpäin edelliskauteenkin verrattuna, joka lienee seurausta siitä, että Rautakorven teesit menevät entistä paremmin perille.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kusessahan HPK on taloudellisesti, mutta milläs helvetillä se saadaan sieltä nousemaan kuin kantamalla selkä vääränä rahaa sinne hallille. Itsekkin tässä kuntoutan selkääni, että jaksan loppukaudella kantaa enemmän rahaa Rinkelinmäelle. Ja millä sitä peliä saataisiin taistelevampaan kuosiin, olisiko sillä, että joka pelissä huudettaisiin pää punaisena. Ja vittu, jos nyt joskus tulee kuokkaan, niin sitten huudetaan vielä kovempaa.

Niin, että haistakaa vain vittu kaikki itkijät. Itkumuuri löytyy Israelista, että sinne vain varaamaan lentoa Finnairilta.
En aina ole kaikesta samaa mieltä, mitä kirjoitat. Mutta näihin kommentteisihi, arvon wilco, yhdyn täysin ja koko vastineeseesi. Kohta kohdalta nämä höpöjutut pitääkin kumota. Täällä jaksaa näköjään melko suuri osa porukasta pillittää. Nyt kun huhuissa menee huonosti, pitää sitä näköjään kaikkialla lietsoa vielä huonommaksi. Täällä HPK:n kannattajakunnassa on niin masut täynnä. Porukka elää "aivan kaikki mulle heti nyt" elämää. Moni merkonomiopiskelija tietää vallan paremmin, kuinka joukkuetta pitää johtaa ja suurin tieto näyttää olevan se, että resursseihin suhteutettuna viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana ylivoimaisesti urheilullisesti parhaisiin saavutuksiin pystynyt johto on aivan perseestä joka suhteessa ja pitäisi vaihtaa välittömästi ja ilmeisesti Jukka Seppänen, Jari Sarasvuo sekä Jorma Ollila olisivat top3 tässä kokoonpanossa. Kaikki pelaajat myyntiin ja ykkösketjulla ja superlupauksilla ikuisesti prossiottelussa - onko jääkiekko yhtä saatanan liigapörssiä ja lyhytnäköistä virtuaalipeippailua kaikilla rintamilla, kysyn vaan?

Sitten tuotteen haukkumisesta. Sehän se varmasti tuo lisää apuja tähän tilanteeseen. Ei muisteta että on saatu juuri hienoa paitaa, erittäin kilpailukykyiset fanituotteet, uutta hallia jne. Ja sitten joku tulee vielä haukkumaan, ettei radiomainostus ole riittävää, kun syksyllä tuli välillä Radio Jannesta ja Radio Rockista koko ajan mainosta. Talouden hoidosta itketään samassa lauseessa kuin liian suurista lipunhinnoista. Toisessa ketjussa haukutaan tuotetta lyttyyn sitten urakalla mm. sarjatauolla, kun on juuri pelattu huikea 7 pelin tappioton putki ja voitettu todellisessa taistelupelisssa voittamaton Lukko, ennakkosuosikki KalPa huikeassa TV-pelissä, nöyryytetty Tapparaa TV-pelissä ja noustu takaa lauantaikotipelissä Jokereita vastaan jatkoaikavoittoon! Itse näin näissä peleissä aika huikeita maalejakin, yrittämistä myöskin yllinkyllin, mutta ilmeisesti seurasin persesilmällä, kun täällä itkettiin sitä kuinka paskaa peli on. Lienen jokatapauksessa väärässä, kun kannattajakunta palkitsi joukkueen seuraavissa kahdessa pelissä 3200 yleisökeskiarvolla. Ilmeisesti Jalosen ja sitä edeltäneen kymmenen vuoden menestysputki on niin kauhea taakka odotuksissa, ettei siitä päästä kuin mestisvisiitillä tai pahemmalla.

Vittu että vituttaa tällä hetkellä tää kantahämäläinen "kannatuskulttuuri". Siitä huolimatta tulen viihtymään hallilla tästäkin eteenpäin.

PS: Pitäisköhän fanituoteperheeseen ottaa mukaan oranssi hame perinteisellä logolla, ihan xxl-kokoon asti? Jos tulee, lupaan ostaa kymmenen ja jakaa todistettua nimimerkkiä vastaan hallilla vaikkapa Tapaninpäivänä.
 
Viimeksi muokattu:
Miksi kritiikkiä ei saa kritisoida?

Ei kritiikin kritisoimisessa, tai paremminkin väärien tietojen oikomisessa ole mitään väärää.

Homma menee metsään kun ei sipuli kestä pysyä asiallisessa kielessä ja virheellisissä faktoissa. Kun vitut ja perkeleet paukkuu ja kirjoittajasta (asiakkaasta/mahdollisesta asiakkaasta) tehdään ongelmien aiheuttaja, menetetään melkoinen määrä tietoa asiakkaiden tunteista, perustuivatpa nuo tunteet sitten tietoon tai tietämättömyyteen.

Juuri tämän takia oletin että karrikoit HPK:n toimintaa. Vastauksestasi sai oikein hyvän kuvan kuinka toimii organisaatio, joka ei havaitse omassa toiminnassaan mitään merkittäviä virheitä, on kykenemätön kuuntelemaan kritiikkiä ja uskoo että asiat hoituvat parhaiten kun ne tehdään kuten aiemminkin. Tällainen organisaatio perustelee taloudellisten ongelmiensa johtuvan asiakkaista, yleisestä taloudellisesta tilanteesta, lainsäädännöstä, venäläisistä, kovasta kilpailusta, kohonneista kustannuksista, ynnä muusta. Kuitenkaan he eivät onnistu näkemään kilpailijoidensa menestyvän paljon paremmin, eivätkä varsinkaan pysähdy kysymään mistä ihmeestä se voi johtua.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Juuri tämän takia oletin että karrikoit HPK:n toimintaa. Vastauksestasi sai oikein hyvän kuvan kuinka toimii organisaatio, joka ei havaitse omassa toiminnassaan mitään merkittäviä virheitä, on kykenemätön kuuntelemaan kritiikkiä ja uskoo että asiat hoituvat parhaiten kun ne tehdään kuten aiemminkin. Tällainen organisaatio perustelee taloudellisten ongelmiensa johtuvan asiakkaista, yleisestä taloudellisesta tilanteesta, lainsäädännöstä, venäläisistä, kovasta kilpailusta, kohonneista kustannuksista, ynnä muusta. Kuitenkaan he eivät onnistu näkemään kilpailijoidensa menestyvän paljon paremmin, eivätkä varsinkaan pysähdy kysymään mistä ihmeestä se voi johtua.
Mistä ihmeestä sinun analyyttinen otteesi mahtaa johtua. Ettet vain ole täällä esittämässä täällä HPK:n ketjussa tietoja hyvästä urheilujohtamisesta sangen tietoisena siitä, että oma seurasi vuosien tarpomisen jälkeen on parina viime vuonna saanut pakan kasaan ja menestys on ollut ihan mukavaa, eikä jatkokaan näytä pahalta. Tuossa tilanteessa on mielestäsi herkullista osallistua keskusteluun, arvostella vastustajan johtoa ja kertoa, kuinka hyvin asiat pitäisi tehdä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Niin no tämän ketjun aihehan on HPK:n taloudellinen tilanne. Ilmeisesti kaikesta huolimatta menee niin lujaa HPK:lla ettei ole huolta eikä häivää, kun asioista ei voi keskustella tai sanoa sanaakaan ilman, että joku tulee "itkemään" tai haukkumaan kuinka ei kukaan muu voi mistään mitään tietää. Hommia varmasti tehdään oikeinkin, kukaan tuskin on tätä väittänytkään, mutta kyllä se nyt on aivan selvää, että jossain on tehty jotain väärin koska yleisö äänestää jaloillaan, huolimatta runkosarja sijoituksesta.

Kuten viestissäni sanoin olen etäkannattaja, joten en todellakaan hallilla ravaa joka matsissa. Nämä kommentoinnit lähtivät juurikin MINUN kuvastani HPK:sta ja sen taloudellisesta tilasta ja ilmeestä joka MINULLE on välittynyt. Ei aina henkilökohtaisesti katsomalla vaan myös tätä foorumia ja muita uutislähteitä seuraamalla. Ilmeisesti olen siis väärässä, mutta kuinka paljon, kerran peleissä ei ylesöä käy?

Ehdotuksia? Kenkää eräälle hallivastaavalle, joku jota oikeasti kiinnostaa sinne töihin. Markkinointifirman palkkaus, peiliin katsominen, itsetutkiskelu, perkule kävelis vaikka sinne HAMK:iin sitten ja alkaisi tehdä yhteistyötä tradenomi opiskelijoiden kanssa. Sieltä voisi hyvinkin löytyä uusia tuulia purjeisiin.

Mikäli asioista ei voi keskustella aikuisten ihmisten sävyyn, niin tälläiset ketjuthan voisi lukita aina ensimmäisen viestin jälkeen. En ole henk. koht. kritisoinut HPK:n pelaamista, minun vertaukseni oli kokonaiskuva asiasta, jonka olen saanut useasta lähteestä tietoa keräämällä. Samaten en mielestäni harrasta lietsomista. Ennemmin puhun sitä vastaan, mainitsinhan kommentissanikin kuinka nimenomaan täällä puhutut asiat ja kaverien suusta-suuhun tieto heikentää kokonaiskuvaa. Tähän ehkä lääkkeenä olisikin se avoimuus joukkueen taholta, ei sulkeutuneisuus.

Mitä mainostamiseen otin kantaa, kuten sanoin en ole paikallista radiokanavaa kuunnellut, mutta silloinkun olen en ole sieltä mitään kuullut. Jonkun Radio Rockin mainoksen kuulin syksyllä ja yllätyin iloisesti, mutta kyllä sen "markkinointi mixin" täytyy nykyään käsittää enemmän kuin vain lehdet ja radio. Ei monellekkaan nuorelle (tässä tarkoitan ikäluokkaa 18-30v, niitä kaljan suurkuluttajia) tule lehtiä ja välttämättä kuuntele radiota, miten HPK tavoittaa nämä ihmiset? Mikä on HPK:n markkinoinnillinen panos omien nettisivujen ulkopuolella?

Olenpa myös lukaissut monia juttuja liityen kaupungin ja HPK:n välisiin raha-asioihin ja en ole koskaan uskonut, että kaupunki HPK:ta rahoittaisi, mutta mikä on se kuva niille perus Penteille joiden rahoilla HPK kuitenkin elää?

En usko, että asiallisesti asioista keskusteleminen voi ketään oikeasti haitata. Se päinvaistoin todennäköisimmin tulee kumoamaan ja hälventämään epäilyksiä. Ei lisäämään niitä.

PS: Pitäisköhän fanituoteperheeseen ottaa mukaan oranssi hame perinteisellä logolla, ihan xxl-kokoon asti? Jos tulee, lupaan ostaa kymmenen ja jakaa todistettua nimimerkkiä vastaan hallilla vaikkapa Tapaninpäivänä.
Tuossahan suorastaan erinomainen esimerkki miten vastata huutoon puolen kaupungin joukkueen aseman sijasta. Onko kukaan koskaan miettinyt, miksi jäähallilla kävijöistä vähemmistö on naisia? Varmasti kaupungin asukkaista heitä on kuitenkin se n. puolet (itseasiassa melkein 1000 enemmän). Olisko tässä yksi mahdollisuus parantaa myyntiä? Mikä pitää naiset poissa halleilta? Olisiko esim. naiset torstaisin istumaan puoleenhintaan tms. keneltäkään pois? Tuolla saatettaisiin saada ne tyhjät penkit täyteen. Siis äläkkähän tuosta nousisi tasa-arvovaltuutetulta, mutta silti.
 
Viimeksi muokattu:
Mistä ihmeestä sinun analyyttinen otteesi mahtaa johtua. Ettet vain ole täällä esittämässä täällä HPK:n ketjussa tietoja hyvästä urheilujohtamisesta sangen tietoisena siitä, että oma seurasi vuosien tarpomisen jälkeen on parina viime vuonna saanut pakan kasaan ja menestys on ollut ihan mukavaa, eikä jatkokaan näytä pahalta. Tuossa tilanteessa on mielestäsi herkullista osallistua keskusteluun, arvostella vastustajan johtoa ja kertoa, kuinka hyvin asiat pitäisi tehdä.

Kuten varmasti ymmärrät jokainen keskustelee niistä lähtökohdista jotka hänelle on suotu. Minun syyni kommentoida tähän ketjuun ei ole kuitenkaan JYP:n tämän hetken tilanteesta johtuvaa. Olen kommentoinut näihin ketjuihin silloinkin kun JYP oli pieni, köyhä ja kohtalaisen säälittävä.

Lähtökohdista riippumatta jokainen Hämeenlinnan ulkopuolelta annettu kommentti ei ole pahantahtoinen, ivallinen, alentuva tai ylimielinen. Joskus tekin onnitutte keskustelemaan niin mielenkiintoisesti että herää halu kommentoida. Siis muillakin kuin Eltonilla ja cobolilla.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Ilmeisesti olen siis väärässä, mutta kuinka paljon, kerran peleissä ei ylesöä käy?


Ihan mutuna, mistään mitään tietämättömänä... Voisiko suuri osa hallista pois jääneitä olla:

a) lomautettuna
b) työttömänä
c) haudassa

Ymmärrän siis, että väkeä on poistunut lehtereiltä ja tilanne olisi sama, vaikka siellä pelaisi Aki Heino. Ongelma on enemmänkin tämän peleissä käyvän porukan asenne. Viimeksi on taputettu vuonna 2006 ja jatkuvasti vain valitetaan ja valitetaan.

Ok, pelissä on aina parannettavaa. Suurin perseily on tällä kaudella tehty S/M liigan puolella. Tämä kokoonpanojen 18 miehen rajoitus on poistanut sen ylilyöntiherkkyyden, koska penkillä ei näy "niitä" miehiä. Ei yksinkertaisesti ole varaa pelata tunteella, kun suihku kutsuu ja ei ole ketään heittää tilalle. Tämä näkyy koko liigan yleisömäärissä. Ei siis kerhon johtoportaan tekosia.

Mun resepti nykytilaan:

Tappelut, taklaukset = yleisöä = rahaa seuroille = tunnetta myös katsomoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös