Kun sen nyt kaikki tuntuvat tietävän, niin miksi siitä ei voida pitää tiedotustilaisuutta. Auttaisiko taloudellista tilannetta se, että pidettäisiin tiedotustilaisuus, jossa kerrottaisiin seuraavaa:
Jos yleisötulot ja yhteistyökumppaneilta saatu tuki jatkaa sitä trendiä, mikä on ennustettavissa, teemme XXX XXX euroa tappiota ensi kaudella. Siitä seuraa kunnon sukellus, eikä Hämeenlinnassa tulla näkemään ainakaan puoleen vuosikymmeneen edes säälipleijareita. Nyt, hyvät katsojat, tulkaa hallille ja antakaa tukenne. Ja jos jollakin muulla potentiaalisella yhteistyökumppanilla on intoa panostaa meihin tässä tilanteessa, lupaamme olla odotuksienne arvoisia. Muussa tapauksessa paras skenaario on se, että myymme kaikki pelaajat, jotka pystymme myymään ja ehkä pystymme pelaamaan myös ensi kaudella SM-liigassa. Pahin skenaario on konkurssi. Jos säästymme, emme ota tätä tavaksi, vaan muistamme kädenojennuksenne ikuisesti ja annamme jatkossakin kaikkemme viihdyttääksemme teitä. Kiitos.
?
Mitä arvon asiantuntijat näkevät tässä ongelmaksi? Eikö kunnon käsien nostokaan saisi positiivista lumipalloilmiötä aikaiseksi?
No nyt oli jo asiallista tekstiä. Luulisi tuolla jo kannustusta (siis sekä taloudellista, että hallilla ja sen ulkopuolella) irtoavan. Kyllä se vaan Suomessa tuo rehellisyys maan perii. Samalla voisivat vähän availla niitä tilikirjoja, ja rohkeasti ottaa kantaa myös noihin kaupunki tukee juttuihin.
Imago kun on sellainen kokonaisuus, että sitä ei paranisi omilla suun kiinnipitämisillä enää pahentaa. Syksystä asti kaiken maailman lööppi lehdet jauhaneet juttuja ja viralliset kannanotot ollet käytännössä 0. Sitten tehdään tuollaiset "voisko nyt joku yritys haastaa toisen" itku mainokset lehtiin, niin taunokin osaa laskea 1+1. Avoimuus olisi joskus kiva.
Lähinnä pistää harmittamaan nuo, että jotkut eivät edes tiedä vallitsevaa tilannetta mainonnassa, pelaajien osallistumisessa tms, ja sitten kirjoittelevat niitä tänne totuuksina.
Kukas tässä nyt on totuuksia sanellut? Tai väittänyt? Sanoin jo aiemmin, itse tekstissäni, että en ole paikkakuntalainen joten en kyseistä radiota kuuntele, mutta kun kuuntelen en ole mainoksia kuullut. Viittasin myös siihen, että on markkinointi kuin 20v sitten kun mennään tuolla lehti+janne linjalla. Tuo oli minun pää pointtini, tavoitetaanko sillä oikeasti enää nykyään kohderyhmiä?
Mitä sanoin pelaajien osallistumisesta niin tuo on se kuva, jonka itse + muualta olen saanut. Jos sinulla on oikeaa faktaa asiasta olisini erittäin mielelläni ne kuulemassa. Mutta jos itse sitten vastaat mutuun mutulla, niin et ole paljoa parempi kuin minäkään, katsot vain värilasien läpi.
Minä yritin lähinnä painottaa sitä, että nykyaikana kun ihmisten huomion jakaa niin suuri tarjooma, on sen joukkueen tultava lähemmäs ihmistä. On oltava huulilla niin sanotusti. Miten oikeasti HPK onnistuu tuossa? Samaten imagossa, kun puhuin pelaamisesta, niin minua ei haittaa miten HPK voitta jos se voittaa. Olen asunut nyt muilla paikkakunnilla 10 vuotta ja silti kannatan HPK:ta jossa junnuvuoteni pelasin. Minulle riittää kun joukkue menestyy, pointtina on se, että minkä kuvan se joukkue on vietittänyt itsestään joko tietoisesti tai ulkopuolisten toimesta. Onko se kunnossa? Ihan noin realistisesti? Mielestäni selvästi ei, koska hallille ei yleisöä eksy.