Yksi kysymys. Mitä helvettiä tapahtui maaottelutauolla? Ja missä on paniikkinappula? Ei kun nyt tulikin kaksi kysymystä...
Yksi kysymys. Mitä helvettiä tapahtui maaottelutauolla? Ja missä on paniikkinappula? Ei kun nyt tulikin kaksi kysymystä...
Voitko kertoa minulle tyhmälle miten sitten tuntuu, että HPK häviää jokaisessa matsissa kudit maalia kohti, varsinkin sektorista tulevat? Siis esim. JYP viimekaudella pelasi puolustus lätkää, sinne sektoriin ei ollut kaverilla asiaa, joka kuti oli joko mailassa tai pelaajien kamoissa. Maalivahdille tuli se 5 torjuntaa per erä ja useat niistä niitä game savereitä kun joku pääsi avopaikkaan.HPK pelaa liigan puolustusvoittoisinta prosenttilätkää. Ei tuolla tavalla kuulukaan voittaa. Vältellään virheitä peruutellaan, ja ennen jokaista peliä valmennusjohto korostaan puolustusta, taistelua, virheiden välttämistä, laukauksien blokkaamista etc. Hienoja arvoja mutta kaikki perustuu puolustuspeliin. Hyökkäyspeli on jo toista kautta satunaista, maalipaikkoja on joka pelissä hyvin vähän ja organisoidusta ja nykyaikaisesta hyökkäyspelikirjasta ei voi edes puhua. Ollaan koko ajan aika veitsenterällä peleissä. Nyt se pieni tuuri ja Lassilan maaginen peli ei ole enään matkassa, ja tappioita tulee..
Tää on se mikä mulle ei aukea. Jos ylipelattais, niin eikö sillon luistin liikkuis ihan keleesti ja se miten ylipelattais olis sitten yli takaukset yms? Tämä oli Jalosen ongelma, varsinkin sillon kun oli latausta kunnolla. Nyt taas tuntuu, että jäädään jalkoihin ja luistin ei liiku vaikka mikä olis. Voiko tuollainen seisoskelu olla ylipelaamista? Tappakoot ne kele... eräskin Mäntylä ylipelaa, tai siltä vaikuttanut koko syksyn, mutta ainakin se tekee jotain. HPK:n jampat taas ei edes pelaa saati sitten ylipelaa mitä nyt sillon tällöin. Enemmän ovat kuin munaton ämmälauma torilla. Jos nyt ees ylipelaisivat ja laidat ryskyis ja silti häviäisivät niin eiköhän täällä olis enenmmänkin sellanen "me tullaan vielä" fiilis kuin tällänen "me on hävitty tää peli" menininki?Korostetaan kauheasti taistelua ja se johtaa ilmeisesti sitten pieneen ylipelaamiseen, koska pyrkimys kamppailupelaamiseen on niin hillitön. Viime aikoina on tuntunut, että henkilökohtaisten virheiden määrä on kasvanut. Sitten jos vielä maalivahdilla sattuu olemaan keskivertoa heikompi ilta, niin voittaminen on mahdotonta, koska hyökkäyspelissä ei tunnu olevan kauheasti ajatusta.
Tää on se mikä mulle ei aukea. Jos ylipelattais, niin eikö sillon luistin liikkuis ihan keleesti ja se miten ylipelattais olis sitten yli takaukset yms? Tämä oli Jalosen ongelma, varsinkin sillon kun oli latausta kunnolla. Nyt taas tuntuu, että jäädään jalkoihin ja luistin ei liiku vaikka mikä olis. Voiko tuollainen seisoskelu olla ylipelaamista?
Vittu kirjotin about sivun ja sit ajattelin et olkoon. Mä en enää ees jaksa. huomenna pataan ja tiistaina pataan, niin ollaan vikana liigassa. Oranssia en vaihda, mutta välllä ei tiedä et itkiskö vai naurais kun tätä hommaa seuraa. (en tarkottanut siis sua vaan HPK:ta, ihan vaan selkeyden vuoksi)Tuo seisoskelu on kaiketi sitä virheiden välttämistä, mistä nimim. TJ MACKEY kirjoitti. Ylipelaaminen näkyy liiallisena kamppailupelaamisen korostamisena, joka sitten kostautuu jäähyjen muodossa. Lisäksi ajoitukset ja ihan perus sijoittuminen tuntuu olevan pielessä, koska usein ollaan potkun jäljessä.
Esimerkiksi Pelicans teki tänään neljä maalia viidestä ylivoimalla. HPK:n alivoima on mielestäni näyttänyt ihan hyvältä tällä kaudella. Tilastojen mukaan HPK on pelannut kuitenkin tällä kaudella neljänneksi eniten alivoimaa ja tämä ottelu ei tuota tilastoa ainakaan paranna.
Erikoistilannepelaamista on kaiketi pidetty Rautakorven vahvuutena tuon kamppailupelin lisäksi, mutta eipä kaksiselta näytä tuo HPK:n ylivoimatilastokaan. Ajoittain on näkynyt pilkahduksia siitä, että jonkinlainen ns. harjoiteltu kuvio on ollut, mutta sekin on yleensä seuraavaan peliin mennessä unohtunut.
En tiedä mitä maajoukkuetauolla on tehty, mutta ihan kauhean hyvin ei voida sanoa sen menneen, sillä HPK pitää tällähetkellä kuntopuntarissa perää TPS:n kanssa.
Voitko kertoa minulle tyhmälle miten sitten tuntuu, että HPK häviää jokaisessa matsissa kudit maalia kohti, varsinkin sektorista tulevat? Siis esim. JYP viimekaudella pelasi puolustus lätkää, sinne sektoriin ei ollut kaverilla asiaa, joka kuti oli joko mailassa tai pelaajien kamoissa. Maalivahdille tuli se 5 torjuntaa per erä ja useat niistä niitä game savereitä kun joku pääsi avopaikkaan.
Lähes kaikki kotipelit nähneenä (+TV-vieras) voin kyllä jakaa tämän mielipiteen. Tämä pelitapa ui syvällä nyt, kellään kerholaisella ei ole kivaa. Ja olen siis nähnyt ne pelit muualta kuin radiosta.Eli siis mielipiteeni on että Rautakorven HPK ei osaa hyökätä riittävän usein ja laadukkaasti. Tästä on seurauksena että HPK joutuu usein pelaamaan passiivisesti ja reagoimaan vastustajan ratkaisuihin ja harvemmin onnistuu pakottamaan vastustajan passiiviseksi, jolloin vastustaja joutuu reagoimaan HPK:n ratkaisuihin.
No tässä nyt on liioittelua aika pirun paljon. Ei satunnaisella hyökkäyspelaamisella ja vähillä maalipaikoilla oteta runkosarjan kolmatta paikkaa, niin kuin Kerho viime kaudella teki ja sekin nyt on loppujen lopuksi aika yksi ja sama, että tehdäänkö sitä tulosta nykyaikaisella tai vanhanaikaisella tyylillä, kunhan tehdään. Ja kuluvallakin kaudella on nähty erittäin hienoa peli HPK:n toimesta.Hyökkäyspeli on jo toista kautta satunaista, maalipaikkoja on joka pelissä hyvin vähän ja organisoidusta ja nykyaikaisesta hyökkäyspelikirjasta ei voi edes puhua.
Rolf Paski kirjoitti:Kaikki avainpelaajiksi tarkoitettuja. Ns. nimimiesten takaa ei ole tullut ketään, joka olisi yllättänyt joukkueessa todella positiivisesti. Ei ole ollut toivottavaa kehitystä Muhosella, Karevaaralla, Seitsosella, Lähteenmäellä, Syväsalmella jne... Toisilla on ollut Ramstedtiä, Ahtolaa, Kerästä, Luceniusta jne...
Tähän et ihan oikeasti usko itsekään. Toki voitto on urheilussa tärkeää ellei tärkeintä, mutta mitä iloa tämän lajin seuraamisesta on jos itse pelistä ei saa mitään irti. Itse olen intohimoinen jääkiekon seuraaja ja aina on kivempi voittaa kun hävitä, mutta kyllä ne suurimma kiksit saa siitä itse pelistä. Seuraat Rontti varmasti paljon jääkiekkoa, ja olisi surullista jos lähestymisesi peliin on vain ajatuksella "rakkaudesta kolmeen pisteeseen".ja sekin nyt on loppujen lopuksi aika yksi ja sama, että tehdäänkö sitä tulosta nykyaikaisella tai vanhanaikaisella tyylillä, kunhan tehdään.
Tämä nyt on sitä samaa huttua mitä Kerhon valmennusjohto on jauhanut joka ottelun jälkeen. Nyt sentään Tapola myönsi jo että juonikkuutta tarvitsisi saada lisää hyökkäyspeliin. Mutta vaikutti muuten ihan tyytyväiseltä kasvojenpesuun perjantaista. Raportit hallilta kertoi että Kerho teki maalinsa miltei ainoasta tilanteestaan. Eli edelleen ollaan helvetin kaukana siitä että alettaisiin voittamaan näitä pelejä.Voi jeesus sentään että nauratti kuunnella valmentaja Tapolan näkemyksiä pelin jälkeen.
No niin, tänään jos Kerho ottaa Tapparalta turpaan, Ilves, Jokerit ja Ässät voittavat omat ottelunsa, niin mun laskuopin mukaan HPK on sarjassa tämän illan jälkeen sijalla 12. Eipä hullumpi tilanne :(