Tietysti on oikeus antaa negaa, ei siinä. Itse vain tykkään enemmän siitä tavasta ihan yleisestikin, kun jollekin asialle annetaan ruoskaa, että mukana olis myös konkreettisia parannusehdotuksia. Ja toki täällä nyt on ollutkin mainintaa historiaan liittyvistä asioista jne.
Nyt uuden kauden alun kynnyksellä materiaalia olisi varmasti voinut olla enemmän, mutta että kesällä juttu per päivä? On näissä sekin puoli, että tekijöiden lisäksi myös katsojille "kesäloma" kiekosta tekee ihan hyvää.
Suomessa saat olla tyytyväinen (olet tehyt monta asiaa hyvin), jos saat mitään palautetta - tämän ainakin itse yrittäjänä huomannut. Toki kehittämisideat ovat aina kivoja, mutta ei sen varaan voi laskea mitää. Kritiikki pitää arvioida ja itse tarkastella onko tarpeen kehittää omaa toimintaa - kyllä sen itse yleensä huomaa, jos kritiikissä on joku totuuden perä.
HPK:lla on monta mediaa käytössä, enkä tarkoita, että joka päivälle pitäisi olla jokin iso toimitettu juttu olemassa - kesällä se voisi olla yksinkertaisesti onnittelu tai oman pelaajan päivityksen uudelleen lähetys (onko tällaista ollut?). Eli pikkujuttuja, joilla varmistetaan, että ei tule viikkojen taukoja yhteydenpidossa kannattajiin. Samalla sekaan tarjouksia/kampanjoita fanituotteista - siinä on yksi alue, mikä mielestäni on aivan lapsen kengissä monessa seurassa.
Ja en syytä tekijöitä - on vain selvästi nähtävissä, että markkinointi ei ole kovin merkittävässä roolissa HPK:n tavassa toimia (siitähän koko juttu lähti). Jos markkinointi olisi HPK:n toiminnassa tärkeässä roolissa, olisi panostukset siihen aivan toisen kokoisia ja tulokset samoin. Nyt sitä näytetään tekevän, kuten tavallisessa pienessä yrityksessä kaiken muun ohella osin ajatuksella "hyvä tuote myy itsensä" - aina hetkittäin vähän enemmän innostuen. Itse vaan olen hieman huolissani näistä junioreista, joille on paljon muutakin viihdettä, kuin jääkiekko...
PS. Jos HPK haluaisi haastaa meitä markkinointikriitikoita, niin haasteena markkinointi hackathon. Vaikka aina niille olen vähän naureskellut, niin eiköhän helposti saisi kasattua (lounaspalkalla) meitä jollain tavalla markkinoinnin parissa töitä tekeviä idoimaan, mitä HPK:n markkinointi voisi jatkossa olla...