HPK mediassa

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paras mahdollinen
Minäkin vastaan kysymyksillä: missä, milloin, miten ja kuinka paljon on oikeasti yritetty myydä kausikortteja entisille ja mahdollisille uusille ostajille? Viime kauden jälkeen oli todellinen iskun paikka.

Mikä mahtaa olla myytyjen korttien määrä? Sen pitäisi olla aika paljon viimevuotista edellä.
Kritiikkiä on helppo antaa, kehitysideoita ei niinkään.

Materiaalia vois olla enemmän ja esimerkiksi uusista pelaajista olisi voinut tehdä jo kattavat haastattelut talteen kesää / alkusyksyä varten. Tästä voin ottaa osan kontolleni, josko ensi keväänä olisi viisaampi. =)

Mutta sisällössä täytyy muistaa myös se, että liikakin on aina liikaa, kun joku tuossa nyt huuteli esimerkiksi Kimi Räikkösen tilin perään. Ei sekään ole mikään "oikotie onneen" ole, että johonkin instagramin tarinaan pusketaan päivittäin. Sekin tappaa mielenkiinnon ja kesällä ihmisillä on muutakin tekemistä kuin ajatella jääkiekkoa.

Kyllä mä uskallan melkein tässä luvata, että tästä tulee hyvä ja mielenkiintoinen kausi myös kaukalon ulkopuolella, malttakaa nyt vaan hetki.. Ja laittakaa kehitysideoita vaikka suoraan toimistolle.
 

valkosulka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Jos oikein ymmärsin niin forumin kriittiset faniaktivistit ovat keskimäärin melko tyytyväisiä HPK:n sivuilla tarjotun uutismateriaalin laatuun, mutta sitä odotetaan vielä enemmän ja useammin. Myös kesätauon aikana kaivataan kuulumisia.

Itse en ole nähnyt HPK:n tiedotusstrategia ja tavoitteet -paperia tai vastaavaa, mutta ehkä sen lukeminen osaltaan auttaisi laajemmin ymmärtämään valittua tiekarttaa ja siihen suunnattuja resursseja. Fanien odotukset pitäisi tietysti huomioida ja toteuttaa mahdollisuuksien mukaan.
 

JasonMiller

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kritiikkiä on helppo antaa, kehitysideoita ei niinkään.

Mutta sisällössä täytyy muistaa myös se, että liikakin on aina liikaa, kun joku tuossa nyt huuteli esimerkiksi Kimi Räikkösen tilin perään. Ei sekään ole mikään "oikotie onneen" ole, että johonkin instagramin tarinaan pusketaan päivittäin. Sekin tappaa mielenkiinnon ja kesällä ihmisillä on muutakin tekemistä kuin ajatella jääkiekkoa.
Totta kai on - mutta toisaalta se on kuluttajan täysi oikeus - niin valittettavaa, kuin se onkin. :)

Itse olen vähän toista mieltä, että nykypäivänä materiaalia voisi olla liikaa - etenkään somessa. Toki jos vain toistetaan samaa ilmoitusta tai promoa, niin sitten. Sopivasti vaihtelua ja materiaalia laadukkaasti, niin ei sen takia seuraamista lopeteta. Päivityksissä: historiaa, kaupallisia tarjouksia, infoa, kuvaa harjoituksista, haastatteluja - ei silloin esim. päivitys päivässä ole liikaa edes kesällä. Nyt pitkiä taukoja on aivan liikaa ja some on se, mitä fanit seuraa - kuka nuori menee nykyään kotisivuille, muuta kuin somelinkin kautta?

HPK hoitaa pieneksi yritykseksi asiansa ihan mallikkaasti - en sitä yritä lainkaan kieltää. Nyt on ollut puhe markkinoinista, että sitä ei kovinkaan hyvin osata ja ilmeisesti ei seurassa myöskään kovin korkealle arvosteta. Eli sama ongelma, joka on monessa suomalaisessa yrityksessä (hyvä tuote myy itsensä).

Lisäksi kaupallisesti HPK:n on turha verrata itseään pelkästään muihin liigaseuroihin - vertailu pitää miettiä sen mukaan, mitkä kilpailevat potentiaalisen asiakkaan ajasta. Esim. Winnipeg Jets tai vaikka CS ovat HPK:lle kovempia kilpailijoita (ihmisten rahoista ja vapaa-ajasta) kuin esim. Saipa.

Edit: monet HPK:n markkinointijutut ovat olleet oikein hyviä, mutta sitten taas kaikki lopahtaa - eli jatkuvuutta ja tasaisuutta kaipaa tämä kannattaja.
 

Golden AWe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charles Darwin
eivät ne kaikki toivotut jutut synny ihan tosta vaan ja ilmaiseksi, vaikka täällä annetaan niin ymmärtää.
Harva sellaista antaa ymmärtää. Jos joku peräänkuuluttaa merkittävää panostamista, asiassa kuin asiassa, niin se sisältää yleensä kyllä myös rahan. Ja toimisto pääsee kyllä ansaitulle lomalle, jos seura panostaa lomittajaan rahallisesti ja suunnitelmallisesti. Markkinointi maksaa, markkinointi tuottaa. Lomittaminen maksaa, mainonta maksaa, molemmat tuottavat takaisin toimivuutensa mukaisesti. Jos ei panosta tai panostaa rajallisesti, saa rajallisen määrän takaisin.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Päivityksissä: historiaa, kaupallisia tarjouksia, infoa, kuvaa harjoituksista, haastatteluja - ei silloin esim. päivitys päivässä ole liikaa edes kesällä. Nyt pitkiä taukoja on aivan liikaa ja some on se, mitä fanit seuraa
Kyllähän tässä toki on puolensa ja puolensa. Näkökulma on sekin, että kiekkojoukkueen kannattaminen voi muuttua aika intensiiviseksi tuollaisina keväinä kuin saimme juuri viettää. Sitä se oli itsellekin ja tietyllä tavalla tulee sellainen tunne, että tarvii vähän lomaa tästäkin, että jaksaa taas aloittaa uuden kauden.

Mutta sitten taas se näkyvyys ja esillä pysyminen. Ei nää kuvat ja videot harjoituksista tai ihan vaan hassuttelusta paljoa maksa. Pelaajien haastattelut on aina mielenkiintoisia, vaikka ne olisikin täynnä pelkkää perus-jargonia siitä kuinka hienoa on tulla Hämeenlinnaan ja joukkueen henki tuntuu mahtavalta yms. Ei tarvi olla mitään tajunnan räjäyttävää joka päivä, mutta se, että jos mä meen käymään Kerhon sivuilla tai muissa somekanavissa, niin toivoisin, että sinne on jotain ilmestynyt sitten viikko sitten käymisen. Antaa kannattajan päättää itse, koska haluaa tauon joukkueen seuraamisesta.

En osaa verrata muihin joukkueisiin, eli tämä nyt vaan ihan yleisenä kommenttina. Enkä pidä myöskään keulimisena sitä, että muistetaan aina siellä sun täällä mainita kuinka hallitseva mestarijoukkue sitä ja tätä. Tai vaikka kausikorttimainokset seuraamaan miten Kerho ja Pennanen kykenee ensi vuonna puolustamaan mestaruutta.

Me ollaan hallitsevia mestareita! Kyllä sen saa mainita ja pitääkin mainita vähän joka käänteessä. Mikä firma ei mainitse markkinoinnissaan, jos voittaa jonkun palkinnon tai sertifikaatin tai jotain vastaavaa. Ei näitä mestaruuksia nyt ihan joka vuosi tule. Nyt on mahdollisuus mainita siitä markkinoinnissa, että tuli muuten tällanen.

Esim. Winnipeg Jets tai vaikka CS ovat HPK:lle kovempia kilpailijoita (ihmisten rahoista ja vapaa-ajasta) kuin esim. Saipa.
Luin, että C5 ja mietin tässä aikani, että onko se sikakatsomon porukka nyt keksinyt jotain kilpailevaa ajankulua kansalle.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paras mahdollinen
Totta kai on - mutta toisaalta se on kuluttajan täysi oikeus - niin valittettavaa, kuin se onkin. :)
Tietysti on oikeus antaa negaa, ei siinä. Itse vain tykkään enemmän siitä tavasta ihan yleisestikin, kun jollekin asialle annetaan ruoskaa, että mukana olis myös konkreettisia parannusehdotuksia. Ja toki täällä nyt on ollutkin mainintaa historiaan liittyvistä asioista jne.

Itse olen vähän toista mieltä, että nykypäivänä materiaalia voisi olla liikaa - etenkään somessa. Päivityksissä: historiaa, kaupallisia tarjouksia, infoa, kuvaa harjoituksista, haastatteluja - ei silloin esim. päivitys päivässä ole liikaa edes kesällä.
Nyt uuden kauden alun kynnyksellä materiaalia olisi varmasti voinut olla enemmän, mutta että kesällä juttu per päivä? On näissä sekin puoli, että tekijöiden lisäksi myös katsojille "kesäloma" kiekosta tekee ihan hyvää.
 

RetroRenttu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sarjasta riippuen
Ehdottomasti näin. Yksi tilaisuus tulee muuten tuossa viikon päästä, kun Plzen saapuu kylään Tomas Vlasak matkassaan. Siinä vois väläyttää vähän pelisilmää ja pyörittää vaikka screenillä vähän highlightseja tästä yhdestä Kerhon historian TOP10-ulkomaalaisvahvistuksesta. Ne kädet, ne kädet.
Kai samanlainen highlights pläjäys tulisi koostaa myös Santeri Alatalolle EV Zugin saapuessa kylään :D
 

JasonMiller

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tietysti on oikeus antaa negaa, ei siinä. Itse vain tykkään enemmän siitä tavasta ihan yleisestikin, kun jollekin asialle annetaan ruoskaa, että mukana olis myös konkreettisia parannusehdotuksia. Ja toki täällä nyt on ollutkin mainintaa historiaan liittyvistä asioista jne.

Nyt uuden kauden alun kynnyksellä materiaalia olisi varmasti voinut olla enemmän, mutta että kesällä juttu per päivä? On näissä sekin puoli, että tekijöiden lisäksi myös katsojille "kesäloma" kiekosta tekee ihan hyvää.
Suomessa saat olla tyytyväinen (olet tehyt monta asiaa hyvin), jos saat mitään palautetta - tämän ainakin itse yrittäjänä huomannut. Toki kehittämisideat ovat aina kivoja, mutta ei sen varaan voi laskea mitää. Kritiikki pitää arvioida ja itse tarkastella onko tarpeen kehittää omaa toimintaa - kyllä sen itse yleensä huomaa, jos kritiikissä on joku totuuden perä.

HPK:lla on monta mediaa käytössä, enkä tarkoita, että joka päivälle pitäisi olla jokin iso toimitettu juttu olemassa - kesällä se voisi olla yksinkertaisesti onnittelu tai oman pelaajan päivityksen uudelleen lähetys (onko tällaista ollut?). Eli pikkujuttuja, joilla varmistetaan, että ei tule viikkojen taukoja yhteydenpidossa kannattajiin. Samalla sekaan tarjouksia/kampanjoita fanituotteista - siinä on yksi alue, mikä mielestäni on aivan lapsen kengissä monessa seurassa.

Ja en syytä tekijöitä - on vain selvästi nähtävissä, että markkinointi ei ole kovin merkittävässä roolissa HPK:n tavassa toimia (siitähän koko juttu lähti). Jos markkinointi olisi HPK:n toiminnassa tärkeässä roolissa, olisi panostukset siihen aivan toisen kokoisia ja tulokset samoin. Nyt sitä näytetään tekevän, kuten tavallisessa pienessä yrityksessä kaiken muun ohella osin ajatuksella "hyvä tuote myy itsensä" - aina hetkittäin vähän enemmän innostuen. Itse vaan olen hieman huolissani näistä junioreista, joille on paljon muutakin viihdettä, kuin jääkiekko...

PS. Jos HPK haluaisi haastaa meitä markkinointikriitikoita, niin haasteena markkinointi hackathon. Vaikka aina niille olen vähän naureskellut, niin eiköhän helposti saisi kasattua (lounaspalkalla) meitä jollain tavalla markkinoinnin parissa töitä tekeviä idoimaan, mitä HPK:n markkinointi voisi jatkossa olla...
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kritiikkiä on helppo antaa, kehitysideoita ei niinkään.

Materiaalia vois olla enemmän ja esimerkiksi uusista pelaajista olisi voinut tehdä jo kattavat haastattelut talteen kesää / alkusyksyä varten. Tästä voin ottaa osan kontolleni, josko ensi keväänä olisi viisaampi. =)

Mutta sisällössä täytyy muistaa myös se, että liikakin on aina liikaa, kun joku tuossa nyt huuteli esimerkiksi Kimi Räikkösen tilin perään. Ei sekään ole mikään "oikotie onneen" ole, että johonkin instagramin tarinaan pusketaan päivittäin. Sekin tappaa mielenkiinnon ja kesällä ihmisillä on muutakin tekemistä kuin ajatella jääkiekkoa.

Kyllä mä uskallan melkein tässä luvata, että tästä tulee hyvä ja mielenkiintoinen kausi myös kaukalon ulkopuolella, malttakaa nyt vaan hetki.. Ja laittakaa kehitysideoita vaikka suoraan toimistolle.
Ei Jääkaappi mitään sinua kohtaan, mutta kaikki tuo mitä sanot alleviivaa sitä, mitä puuhastelua se kerhon some on. Fanipojan some, ei mitään tekemistä markkinoinnin kanssa. Some on tänä päivänä tehokkain, halvin ja ehdottomasti paras tapa myydä ja markkinoida tuotetta, sen ammattimainen käyttö on kaukana perus somettajan kotikäytössä.
 

JasonMiller

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Näkökulma on sekin, että kiekkojoukkueen kannattaminen voi muuttua aika intensiiviseksi tuollaisina keväinä kuin saimme juuri viettää. Sitä se oli itsellekin ja tietyllä tavalla tulee sellainen tunne, että tarvii vähän lomaa tästäkin, että jaksaa taas aloittaa uuden kauden.

Luin, että C5 ja mietin tässä aikani, että onko se sikakatsomon porukka nyt keksinyt jotain kilpailevaa ajankulua kansalle.
Toki näin - toisaalta ehkä hämärtyy, että vain osa kannattajista seuraa todella tiiviisti seuran kaikki vaiheet - heille toki suon tauon lajista (teki hyvää myös itselle). Mutta iso joukko seuraa HPK:ta vain hetkittäin ja heitä pitäisi kyllä aktivoida myös kesällä, etenkin menestyksen jälkeen. Toki jos markkinointi olisi helppoa, niin kaikki varmaan tekisi sen täydellisesti :)

C5 ja Angry Pigs - yhteistyössä Rovion kanssa :)
 

Controller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Itselle on ainakin ollut ihan normaalia että kesä menee "hiljaiselossa". Syksyn saapuessa sitten somet ja jatkiksen foorumikin heräilee eloon.
Vaikka joka päivä olenkin täällä käynyt katsomassa että onko uusia tapahtumia, huhuja tai ylipäätänsä mitään aiheeseen liittyvää tullut ilmoille, niin kyllä silti on ihan mukava että ihan koko aikaa ei tuutista paineta väkisin tehtyä stooria. Tai siihen se ainakin jossain vaiheessa menisi jos joka päivä tai ainakin melkein joka päivä täytyisi jotain ulos tuottaa...

P.S. Tämoli ensmäinen tuotokseni tällä foorumilla, joten älkää heti suolatko minua maanrakoon.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Itselle on ainakin ollut ihan normaalia että kesä menee "hiljaiselossa". Syksyn saapuessa sitten somet ja jatkiksen foorumikin heräilee eloon.
Vaikka joka päivä olenkin täällä käynyt katsomassa että onko uusia tapahtumia, huhuja tai ylipäätänsä mitään aiheeseen liittyvää tullut ilmoille, niin kyllä silti on ihan mukava että ihan koko aikaa ei tuutista paineta väkisin tehtyä stooria. Tai siihen se ainakin jossain vaiheessa menisi jos joka päivä tai ainakin melkein joka päivä täytyisi jotain ulos tuottaa...

P.S. Tämoli ensmäinen tuotokseni tällä foorumilla, joten älkää heti suolatko minua maanrakoon.
Erittäin tyylikäs sisääntulo hallitsevan Suomen mestarin keskusteluosioon! Lämpimästi tervetuloa!

Ja huoli pois; ei suolata. Itsehän en suolaa edes perunoita. Tai no, uuniperunoiden päällä ehkä menee sellainen rakeinen sormisuola, mutta esim. ranskiksissa ei. No, se perunoista. Tietänet kuvion.
 

Controller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Vuodesta 2014 on tullut näitä teidän juttuja luettua ja heti perään 2019 uskaltauduin liittyä joukkoonne. Joten siiklit ovat varsin tuttu juttu poltsarin partioinnista puhumattakaan.

Vähän ohi aiheen menee mutta perunaan oli pakko tarttua ja vastata.
 

lartama24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Jäähonka, HIFK
Suosittelu ”palautteen antamisesta toimistolle” on yhtä tyhjän kanssa ja sinne palautteen anto on aika lailla sama kuin tuuleen huutaminen. Ei tapahdu, mitään. Eikä kyse ole pelkästään somekanavista. Kaikki viestintä on hoidettu Täysin Vihkoon perinteisesti jo vuosikausien ajan.

Käsittämätöntä että kevään sankaritarinan jälkeen ei saada mitään aikaiseksi, kaikki kannattajat, puhumattakaan potentiaalisista kannattajista ei ole siellä Hämeen Hymistelysanomien maksumuurin sisällä. KERHO oli todella monen kiekkomiehen ja -naisen huulilla keväällä, katsokaas esimerkiksi täällä meillä päin on aikamoinen kannatustyhjiö liigan osalta, 1/3 pelaa siperiassa ja 1/3 on konkan kautta suomisarjassa. Tavoitettavan matkan päässä on joukkue joka herätti keväällä tunteita ja jonka etelä-suomen paikallisottelut lauantaisin sai monen kyselemään että ”mitenkäs sinne rinkelinmäelle pääsee”.

Mut ei mitään, jos omasta mielestä menee hyvin niin antaa mennä. Kerhon toiminnassa on itse peliä ja viime aikojen (Toivola) joukkueen rakentamista lukuunottamatta oikeastaan kaikki potentiaali ryssitty. On helppoa toimia noin kun ainoa ajanviete joka kilpailee Kerhon pelien kanssa on Love Island nelosella ja Domin avoimet sitten myöhemmin illalla.

Itseäni tämä vituttaa niin suunnattomasti että olisin vaihtanut jo jengiä moneen kertaan mutta oranssi ei lähde sydämestä. Siksi tätäkin kirjoitan, koska välitän.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Käsittämätöntä että kevään sankaritarinan jälkeen ei saada mitään aikaiseksi, kaikki kannattajat, puhumattakaan potentiaalisista kannattajista ei ole siellä Hämeen Hymistelysanomien maksumuurin sisällä. KERHO oli todella monen kiekkomiehen ja -naisen huulilla keväällä, katsokaas esimerkiksi täällä meillä päin on aikamoinen kannatustyhjiö liigan osalta, 1/3 pelaa siperiassa ja 1/3 on konkan kautta suomisarjassa. Tavoitettavan matkan päässä on joukkue joka herätti keväällä tunteita ja jonka etelä-suomen paikallisottelut lauantaisin sai monen kyselemään että ”mitenkäs sinne rinkelinmäelle pääsee”.
Kuvaillaanko tässä Vorssaa?

Että silleen...
 

Valistaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Nyt olisi korkea-aika hommat seuraan mainonnan ja somemedian ammattilainen. Onnistunut some markkinointi vaatii määrätietoista työtä, kärsivällisyyttä ja joustavuutta, mutta se antaa myös valtavasti lisäarvoa brändille.Sosiaalista mediaa markkinointikanavana ei pidä ylenkatsoa. Ei riitä, että Hpk löytyy sosiaalisesta mediasta, vaan siellä on osattava toimia oikein. Myöskään faneileilta suoraan saatua palautetta ei pidä unohtaa yhtenä arvokkaimmista. Kerätyn tiedon pohjalta tulee päivittää somestrategia ja tehdä mahdolliset muutokset omaan toimintaan.Hpk:n visuaalinen ulosanti luo vaatteet seuralle. Urheiluseuran ulospäin tapahtuva toiminta on markkinointia. Tärkeintä on reagoida tässä ja nyt. Seuroille sosiaalinen media on kanava tavoittaa uusia asiakkaita, tässä tapauksessa yleisöä ja sponsoreita, kanava synnyttää myös huomiota, kanavan pitää reagoida palautteeseen ja näin ollen seura saa uusia ideoita omaan toimintaan.
Somekanavat vaatii jokapäiväistä ylläpitoa, jotta se kiinnosta seuraajia.
 

valkosulka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Hieman överiksi menevät jotkut huutelut, mutta sehän on tuttua ja sallittua jääkiekkokatsomossa.

Monet uskolliset fanit haluaisivat siis nykyistä runsaammin HPK:n tuottamaa somepöhinää vuoden ympäri.

Yksi vaatimaton idea kortena kekoon. Olettaen että budjetti ei juuri nyt kestä ylimääräisen ammattisomettajan vakanssia. Ehkä joku Kerhon toimintaa läheltä tunteva fani voisi perustaa blogin, yhteisymmärryksessä HPK:n kanssa ja ensin vaikka harrastuspohjalta, ja jos se olisi hyvätasoinen, saada runsaastikin seuraajia. Ehkä siitä työsuhdekin vähitellen kehittyisi.

: pukee asbestisuojan päälle:
 

JasonMiller

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Monet uskolliset fanit haluaisivat siis nykyistä runsaammin HPK:n tuottamaa somepöhinää vuoden ympäri...

: pukee asbestisuojan päälle:
Ainakin sen, mitä minä olen kirjoittanut olet ymmärtänyt täysin väärin - ei kyse ole mistään somepohinästä, vaan yrityksen markkinoinnista ja sen roolista toiminnassa. Jos ei resursseja tai halua markkinointiin ole, niin viimeinen ratkaisu nyt olisi sitä jollekin harrastajalle ulkoistaa - ei HPK nyt mikään serkun nakkikioski ole!
 
Viimeksi muokattu:

valkosulka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Ainakin sen, mitä minä olen kirjoittanut olet ymmärtänyt täysin väärin - ei kyse ole mistään somepohinästä, vaan yrityksen markkinoinnista ja sen roolista toiminnassa. Jos ei resursseja tai halua markkinointiin ole, niin viimeinen ratkaisu nyt olisi sitä jollekin harrastajalle ulkoistaa - ei HPK nyt mikään serkun nakkikioski ole!
Ensimmäinen alasammunta, kiitos! :-)
Aliarvioit ”jonkin harrastajan” mahdollista potentiaalia. Kuitenkin olet yhtenä harrastajana edellyttämässä että sinun arviosi HPK:n markkinoinnin ja tiedotuksen järjestämisestä pitäisi ottaa tosissaan. Eiköhän me kaikki olla enemmän tai vähemmän nakkkikioskilla. Muuten, ehdotukseni koski tietenkin lähinnä "somepöhinää", ei koko tiedotusta tai markkinointia.

P.S. jos lainataan viestiä osittain, on korrektia merkitä pois leikatut kohdat esim .. pisteillä.
 
Viimeksi muokattu:

JasonMiller

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ensimmäinen alasammunta, kiitos! :-)
Aliarvioit ”jonkin harrastajan” mahdollista potentiaalia. Kuitenkin olet yhtenä harrastajana edellyttämässä että sinun arviosi HPK:n markkinoinnin ja tiedotuksen järjestämisestä pitäisi ottaa tosissaan. Eiköhän me kaikki olla enemmän tai vähemmän nakkkikioskilla.
Ajattelin, että pettyisit muuten! :) En aliarvioi lainkaan, mutta minusta markkinointi on yritykselle niin tärkeä asia, että sitä ei voi ulkoistaa. Mitä jos blogista tulee tosi suosittu, mutta kirjoittajaa ei sitten enää huvitakkaan - sitten ollaan taas lähtöpisteessä. Moni harrastajahan voisi olla muuten todella hyvä tai ihan ammattilaistasoa, mutta tämä osa markkinoinnista ei silloin ole HPK:n omissa käsissä ja siinä on liian iso riski. Kirjanpito on helppo ulkoistaa, mutta markkinointia ei.

Taisin kirjoittaa näin:"Toki kehittämisideat ovat aina kivoja, mutta ei sen varaan voi laskea mitää. Kritiikki pitää arvioida ja itse tarkastella onko tarpeen kehittää omaa toimintaa." Eli pidän omaa kommentointiani ihan tuuleen huuteluna, johon minulla on oikeus, mutta ketä se velvottaisi mihinkään. Minulle nyt vaan HPK sattuu olemaan tärkeä asia ja siksi sen toimintaa tulee ajateltua, en minä naapurin K-kaupan asioita mieti ja niistä nettiin kirjoita. Ihan älytön ajatus, että olettaisin HPK:n ajattelevan tuon taivaallista, mitä ajattelen! :)

...
P.S. jos lainataan viestiä osittain, on korrektia merkitä pois leikatut kohdat esim .. pisteillä.
Kiitos hyvästä huomiosta!

PS. Eiköhän tämä ollut osaltani tällä kertaa tässä - muuten alkaa menemään jankkaamiseksi, mikä ei ollut ainakaan oma tarkoitukseni asiassa.
PSS. Eilen esim. oli oikein mukava seurata Kerhon päivityksiä Instagramissa, peukku siitä tulleiden risujen sekaan :)
 
Viimeksi muokattu:

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Olen naamakirjassa Saroksen jäljiltä jäänyt Milwaukee Admiralsien seuraajaksii. Sieltä voisi ottaa vähän pohjaa some-hommiin. Ei ole kuitenkaan NHL organisaatio mutta lähes joka päivä tulee jotain julkaisua. Milloin tribuutti videoita, milloin yhteiskumppaneiden tarjouksia, milloin onnitteluita Milwaukeen tai Nashvillen pelaajille tai reeneistä juttuja
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho!
Monet uskolliset fanit haluaisivat siis nykyistä runsaammin HPK:n tuottamaa somepöhinää vuoden ympäri.
Varmaan näinkin, mutta itse huutelisin sen perään, että keväällä ja sen jälkeen oli kyllä turuilla ja toreilla sellainen pöhinä, että se olisi pitänyt edes jotenkin yrittää käyttää hyväksi kalastellakseen lisää ihmisiä kiinnostumaan Kerhosta ja käymään Kerhon peleissä, eikä vaan torilla mestaruusjuhlissa. Joistakin voisi sitten tulla niitä uskollisia fanejakin.

Toki kaipaisin muutenkin enemmän pöhinää someen esim. ihan vaan synttärionnitteluina vanhoille ja nykyisille pelaajille(ja kuvia ja mahdollisia videopätkiä), nostalgiaklippeinä jne. Esim, kun on tulossa ensi viikolla peli vaikkapa Kalpaa vastaan, niin somessa hehkutettaisiin ihan mitä tahansa vanhoja mielenkiintoisia tapahtumia kyseistä joukkuetta vastaan, jos ei muuta niin edelliskauden maaleja jne...
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Siinä vaiheessa kun joku edes vihjaa, että jokapäiväinen somepreesens olisi liikaa ja seuraajilla alkaisi ähky, aletaan olla jo huumoriosastolla. Siihen yhteen päivitykseen riittää vaikka kuva treeneistä, linkki johonkin youtube-pätkään, lehtijuttuun jne, toki välillä sitten ihan omaakin sisältöä toivottavasti. Ja seuraavana päivänä sitten uudestaan ICYMI. Tämmöinen peruskäyttäjä kun käy jossain twitterissä sen kerran-pari-kolme päivässä, ei kaikkea edes näe, enkä mä varta vasten katso HPKn profiilia joka päivä onko sinne tullut jotain uutta. Aika iso todennäköisyys siinä, että suurin osa jää näkemättä feedissä. Kyllä ei ehdi ähkyä tulla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös