HPK mediassa

  • 1 280 622
  • 6 343
Enhän minä selittelekään vaan argumentoin faktoja asiallisessa hengessä ja koitan tuoda oman näkemykseni esiin..

Sinä keksit sanoja Korpelan suuhun, minä puhun siitä, mitä haaastattelussa on oikeasti sanottu. Sinun mielestäsi Korpela sanoo haastattelussa, että kyllä homot saavat pelata HPK:ssa. Todellisuudessa siinä haastattelussa ei sanota noin.
 

valkosulka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
http://yle.fi/urheilu/tyooikeuden_p..._ei_todellakaan_ole_tyoyhteisokysymys/7511368

Työoikeuden professori Seppo Koskinen on ottanut kantaa Korpelan möläytyksiin ja hän toteaa, että seksuaalinen suuntautuminen ei todellakaan ole mikään työyhteisökysymys. Koskinen tähdentää, että seksuaalinen suuntautuminen kuuluu asianomaisen henkilön yksityiseen eikä kuulu työnantajalle. Hän pitää kokonaisuudessaan Korpelan toiminta-ajatusta vääränä ja jopa syrjivänä.

Mutku vaa ilkeät toimittajat meiän Ristoa kohtelee kaltoin..

Tämä tärkeilevä professori rakentelee otsikoihin päästäkseen omia olkiukkoja joita sitten ampuu nurin. Setan edustajan puheenvuoro on asiaa paremmin ymmärtävämpi ja maltillisempi:
http://yle.fi/urheilu/setan_varapuh...e_kyseessa_haittatekija_vaan_resurssi/7509992
 
Ei kai Hämeenlinnassa tai missään muuallakaan toimitusjohtaja kysy pelaajilta, haluavatko nämä jonkun kaverin joukkueeseensa vai eivät.

Miksi eivät kyselisi? Jos vaikkapa Pittsburgh Penguins harkitsisi Steven Stamkosin hankkimista, pitäisin jopa todennäköisenä sitä, että GM kyselisi Sidney Crosbylta mielipidettä siitä, miten paljon hän tykkäisi pelata Stamkosin kanssa.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Miksi eivät kyselisi? Jos vaikkapa Pittsburgh Penguins harkitsisi Steven Stamkosin hankkimista, pitäisin jopa todennäköisenä sitä, että GM kyselisi Sidney Crosbylta mielipidettä siitä, miten paljon hän tykkäisi pelata Stamkosin kanssa.
Vertauksesi Sidney Crosbyn ja HPK:n kesken ei ole millään tavalla relevantti. Ehkä sitten, jos Crosby siirtyy kerhoon ja Stamkos on seuraamassa perässä.
 
Vertauksesi Sidney Crosbyn ja HPK:n kesken ei ole millään tavalla relevantti. Ehkä sitten, jos Crosby siirtyy kerhoon ja Stamkos on seuraamassa perässä.

Tarvitaan näköjään rautalankaa: jos HPK:ssa pelaisi vaikkapa hyökkääjä nimeltä Ville Viitaluoma ja seura harkitsisi Joonas Vihkon hankkimista, en pitäisi mitenkään erikoisena sitä, jos seurajohto kysyisi Viitaluomalta, että miten paljon hän diggaa pelata Vihkon kanssa.

Kuten ehkä huomaat, asian pihvi ei muutu miksikään siitä, vaikka nimet vaihtuvat maailmantähdistä SM-liigapelaajiin.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minä kyllä kovasti ihmettelen, että ilmeisesti julkihomon henkilön palkkaamisesta pitäisi keskustella sen takia, että hän on homo. Outoa HPK, todella outoa.
 
Minä kyllä kovasti ihmettelen, että ilmeisesti julkihomon henkilön palkkaamisesta pitäisi keskustella sen takia, että hän on homo. Outoa HPK, todella outoa.

Hesassa on asukkaita melkein kymmenen kertaa enemmän kuin Hämeenlinnassa. Siksi on melko luonnollista, että hesalaisen silmissä hämeenlinnalainen arvomaailma voi näyttäytyä outona. Sama toimii kyllä toiseenkin suuntaan.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Tämä tärkeilevä professori rakentelee otsikoihin päästäkseen omia olkiukkoja joita sitten ampuu nurin. Setan edustajan puheenvuoro on asiaa paremmin ymmärtävämpi ja maltillisempi
Vähän sama tunne tuli, vaikka Korpelan lausunto itsessään onkin saatanan tyhmä.

Mutta mites (kirotuserheestä huolimatta) Hirso: Hirschovits tähdentääkin, että jos pelaaja tekee joukkueen eteen täysillä yhteisiä, on ihan sama, onko hän homo tai hetero.
Siinä vaiheessa kun tulee eka vähän haluttomampi peli, niin kapteenikin jo kiinnittää huomiota suuntautumiseen? Kyllä ei pitäisi laittaa ehtoja hyväksynnälle. Mutta totta puhuen, ihan fiksujakin puhuu tuossa. Ihannetilanne tosiaan olisi se, että homoudesta (tai vaikka ihonväristä) tulisi normaali asia, ettei siitä tarvitsisi meuhkata suuntaan tai toiseen sen enempää lätkässä kuin kaupan kassalla.

Hirschovits kuitenkin korostaa, että asianomaisilta pitää kysyä, haluavatko he itse, että heidän seksuaalisuudestaan tehdään iso numero.
---
Hirschovits myös toivoo, että suomalaisessa jääkiekkoilussa päästään mahdollisimman nopeasti siihen tilanteeseen, että homous on normaali asia ilman uutisjuttuja.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Sinä keksit sanoja Korpelan suuhun, minä puhun siitä, mitä haaastattelussa on oikeasti sanottu. Sinun mielestäsi Korpela sanoo haastattelussa, että kyllä homot saavat pelata HPK:ssa. Todellisuudessa siinä haastattelussa ei sanota noin.
Ei vaan minä tulkitsen Korpelan sanomiset erilailla. Kukaan ei ole tietääkseni edelleenkään kieltänyt etteikö homot saisi pelata HPK:ssa päinvastoin on todettu Korpelan suulla, että HPK:n arvot eivät ole homoja vastaan.

Itse suhtaudun myös asiaan melko neutraalisiti ja minulle on aivan sama onko minun kannattamassani joukkueessa homoja tai ei, kunhan antavat kaikkensa logolle se riittää. Pidän myös näitä keskusteluja tärkeänä jotta kaikki ihmiset saataisiin samalle sivulle näistä asioista, mutta olen edelleenkin samaa mieltä mitä oli esim Ville Nieminen, että suurimman mörön asian ympärille luo media.
 
olen edelleenkin samaa mieltä mitä oli esim Ville Nieminen, että suurimman mörön asian ympärille luo media.

Tästä asiasta on ihan turha syyttää mediaa. Jos joku SM-liigapelaaja tulisi kaapista ulos, media repisi siitä valtavat otsikot. Tämä johtuu siitä, että asia kiinnostaa ihmisiä niin paljon. Vika ei ole mediassa, vaan meissä median kuluttajissa. Sinua tai minuakaan ei kukaan pakottanut klikkaamaan tuota Korpelan möläytyksestä kertovaa uutista. Teimme sen ihan vapaaehtoisesti, luimme jutun vapaaehtoisesti ja jauhamme siitä sivutolkulla täällä netissä ihan vapaaehtoisesti. Silloin on ihan turha mennä median selän taakse piiloon ja syyttää sitä, kun kyse on siitä, että me lukijat ihan itse koemme tämän aiheen erittäin mielenkiintoiseksi.
 

valkosulka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Täytyy kohtuuden nimessä vielä tähän YLe urheilun otsikointiin puuttua, kun Yle ei ole avannut juttujaan yleiselle keskustelulle.
"SM-liigan seurapomo: Homon pelilupaan pitää kysyä koko yhteisön mielipide"

Suorien haastattelulainausten mukaan Korpela ei kuitenkaan näin ole sanonut. Tarkistakaapa.

Ja seuraavan jutun johdannossa toimittaja Mikko Moilanen jatkaa samalla linjalla:

" Korpela totesi, että homon pelaamiseen seuran riveissä täytyisi kysyä koko yhteisön mielipide."

Ymmärrän että toimittajat haluavat raflaavan otsikon,mutta tuo oli siis toimittajan aivan oma tulkinta ja muotoilu. Luotettavaa journalismia Yle, please.

http://yle.fi/uutiset/hpkn_risto_ko...sta_on_voitava_keskustella/7512142?origin=rss
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Silloin on ihan turha mennä median selän taakse piiloon ja syyttää sitä, kun kyse on siitä, että me lukijat ihan itse koemme tämän aiheen erittäin mielenkiintoiseksi.
Tuolla möröllä tarkoitin sitä, että media kirjoittaa minun mielestäni nykyään siihen sävyyn, aivan kuin se väkisin haluaisi jonkun "julkihomon" Liigaan. Ei sitä käy kieltäminen, että jollekin homoseksuaalille voi olla iso kynnys tulla julkisesti kaapista ulos kun tietää, että seuraavan päivän lööpeissä on isolla otsikko "Hän on Liigan ensimmäinen julkihomo" tai jotain vastaavaa. Tämä on minun mielipiteeni ja seison sen takana enkä mene toisten selän taakse piiloon.
 
Ei vaan minä tulkitsen Korpelan sanomiset erilailla. Kukaan ei ole tietääkseni edelleenkään kieltänyt etteikö homot saisi pelata HPK:ssa päinvastoin on todettu Korpelan suulla, että HPK:n arvot eivät ole homoja vastaan.
Toteamuksen todenperäisyys vaan näyttäytyy kyseenalaisessa valossa siinä vaiheessa kun HPK:ta edustava toimitusjohtaja samaan hengenvetoon toteaa, että heidän seurassaan valtavirrasta poikkeava seksuaalinen suuntautuminen aiheuttaisi seuran sisäistä keskustelua voidaanko kyseinen henkilö palkata.

Väännetään vielä varmuuden vuoksi rautalangasta, koska epäilen että sitä kuitenkin tarvitaan. Ongelma ei siis ole se saavatko homot pelata vai eivätkö, vaan se että ylipäätään keskustellaan saavatko vai eivätkö.
 
Ei sitä käy kieltäminen, että jollekin homoseksuaalille voi olla iso kynnys tulla julkisesti kaapista ulos kun tietää, että seuraavan päivän lööpeissä on isolla otsikko "Hän on Liigan ensimmäinen julkihomo" tai jotain vastaavaa.

Koko homman pointti on siinä, että kun joku rohkea uskaltautuu kaapista ulos ensimmäisenä, toiselle ja kolmannelle se kynnys ei olekaan enää niin korkea. Ja sadannen julkihomon kohdalla asia ei ole enää mitään lööppikamaa. Siinä vaiheessa voidaan oikeasti ruveta puhumaan neutraalista suhtautumisesta. "Ensin pitää kysyä pelaajilta, käykö heille homon kanssa pelaaminen" on kaikkea muuta kuin neutraalia suhtautumista homouteen.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Tuliko muuten Brendan Burkesta sylkykuppi vai sankari? Menikö Brian Burken lätkäelämä pilalle? Harri Tikkanen vei Lukolta mestaruuden Ranneliike-haastiksellaan (pleijarit menivät penkin alle, varmaan media teki sen rummutuksellaan)? Nukkuiko Pekka Virta viime yönsä huonosti?
 
Viimeksi muokattu:

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Väännetään vielä varmuuden vuoksi rautalangasta, koska epäilen että sitä kuitenkin tarvitaan. Ongelma ei siis ole se saavatko homot pelata vai eivätkö, vaan se että ylipäätään keskustellaan saavatko vai eivätkö.
Olen samaa mieltä ei tästä pitäisikään keskustella, mutta koska elämme maailmassa mikä on täynnä ennakkoluuloja niin avoin keskustelu on tarpeen jotta niitä ennakkoluuloja voidaan oikaista.
 

Marre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, (HIFK)
Olen samaa mieltä ei tästä pitäisikään keskustella, mutta koska elämme maailmassa mikä on täynnä ennakkoluuloja niin avoin keskustelu on tarpeen jotta niitä ennakkoluuloja voidaan oikaista.

Siinä on kuitenkin hieman eroa, keskustellaanko ennen homon kiekkoilijan palkkaamista joukkueen kanssa, onko kaikille ok, että homo palkattaisiin vai keskustellaanko homon kiekkoilijan palkkaamisen jälkeen sellaisten pelaajien kanssa, keille asia on ongelma, miten he voivat oppia toimimaan sen asian kanssa, että heillä on homo joukkuetoveri.

Korpela haastattelussaan sanoi, että pitäisi tehdä ensimmäinen vaihtoehto. Jos hän ei sitä tarkoittanut, niin lausunto olisi syytä pikaisesti ja selväsanaisesti oikaista ja hankkiutua koulutukseen koskien median kanssa toimimista ja selkeää ulosantia.
 

Nemesis63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, sympatiat Pelicans
Tämä julkinen teurastus on niin järjetöntä katsottavaa, että siihen on osallistuttava.

Verovaroin rahoitettavan Ylen tulisi tiettävästi olla neutraali uutisoinniltaan ja sen tulisi pitäytyä ottamasta itse kantaa asioihin. Tätä samaa edellytetään yleensä myös itseään riippumattomiksi itseään kutsuvilta muilta medioilta.

Yle riippumattomuudessaan kuitenkin uutisoi tästä samasta aiheesta koko sunnuntaipäivän, 30 minuutin välein pitääkseen asian pääuutisena. Oliko tämä riippumaton uutisointi vai julkinen kannanotto? Minusta tuo näyttää kannanotolta eikä uutisoinnilta jota ylläkin esitellyt, toimittajien tarkoitushakuiset vääristelyt siitä mitä uutisoinnin kohteet todellisuudessa olivat sanoneet tukevat.

Iltapäivälehdet ovat pääsääntöisesti kieltäytyneet repostelemasta aiheella, vaikka uutisarvo on ilmeinen. Miksi? Koska Yle on koskematon, sitä rahoitetaan veroilla ja sillä tulee aina olemaan asiakkaita. Ylen uutisvirtaa on hyvin vaikea estää, joka nostaa Ylen norsunluutorniin tuomitsemaan Korpeloita vääristä mielipiteistä. Iltapäivälehtien ja muiden mainosrahoitteisten tapauksessa tilanne on toinen.

Ajan hengen mukaisesti, se nyt vain on niin kovin kiellettyä esittää mitään muuta kantaa kuin, että kaikkien on oltava homomyönteisiä. Jos tulosvastuullisena johtajana vahingossakaan vastaa mediassa todenmukaisesti ja kertoo, että kyllä, asiasta on monia mielipiteitä ja ne on saatava käsitellä omassa yhteisössä kuten muutkin vastaavat, mahdollisia ristiriitoja aiheuttavat asiat, hän on mestausta vailla oleva mediakyvytön juntti. Todellisuudessa hän on ainoa, joka sanoo asiat niinkuin ne ovat. Jos aikoo jotain asioita muuttaa, olisi todella suotavaa säilyttää asia tällä mallilla, tosiasioiden avoimessa käsittelyssä.

Näistä lähtökohdista Korpelan kohtelu mediassa, selkäänpuukotus jopa HPK:n omien fanien toimesta, on todella surullista katsottavaa.
 

M10

Jäsen
Tuliko muuten Brendan Burkesta sylkykuppi vai sankari? Menikö Brian Burken lätkäelämä pilalle? Harri Tikkanen vei Lukolta mestaruuden Ranneliike-haastiksellaan (pleijarit menivät penkin alle, varmaan media teki sen rummutuksellaan)? Nukkuiko Pekka Virta viime yönsä huonosti?

Se on ihan totta, että mainitsemasi henkilöt saivat käytännössä 100% positiivista palautetta niin kuin pitääkin. He myös tekivät mitä tekivät omasta halustaan. Kaikki eivät sitä, edes positiivista, huomiota välttämättä halua vaan pysyvät kaapissa jatkossakin. Voisi kuvitella, että tämä on varsinkin suomalaiselle ominainen valinta, etenkin kun aihe saa huomiota joka puolella enemmän ja enemmän. Eli ei se sylkykupiksi joutumisen pelko välttämättä se kaapissa pysymisen pääsyy ole.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Siinä on kuitenkin hieman eroa, keskustellaanko ennen homon kiekkoilijan palkkaamista joukkueen kanssa, onko kaikille ok, että homo palkattaisiin vai keskustellaanko homon kiekkoilijan palkkaamisen jälkeen sellaisten pelaajien kanssa, keille asia on ongelma, miten he voivat oppia toimimaan sen asian kanssa, että heillä on homo joukkuetoveri.

Korpela haastattelussaan sanoi, että pitäisi tehdä ensimmäinen vaihtoehto. Jos hän ei sitä tarkoittanut, niin lausunto olisi syytä pikaisesti ja selväsanaisesti oikaista ja hankkiutua koulutukseen koskien median kanssa toimimista ja selkeää ulosantia.

Kuten Korpela on jo monen eri median haastattelussa kerennyt toteamaan niin HPK:ssa suhtaudutaan neutraalisti homouteen ja hän pahoittelee, että hänen sanomisensa on tulkittu väärin. Omasta mielestäni Korpelan kommentit ovat tulkittu hieman väärin mikä on tietenkin Korpelan oma syy kun jättää tulkinnan varaa tällaisiin, mutta omalta osaltani tämä keskustelu loppuu nyt ja alan valmistautua huomiseen matsiin Ässiä vastaan.
 
Viimeksi muokattu:

valkosulka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Siinä on kuitenkin hieman eroa, keskustellaanko ennen homon kiekkoilijan palkkaamista joukkueen kanssa, onko kaikille ok, että homo palkattaisiin vai keskustellaanko homon kiekkoilijan palkkaamisen jälkeen sellaisten pelaajien kanssa, keille asia on ongelma, miten he voivat oppia toimimaan sen asian kanssa, että heillä on homo joukkuetoveri.

Korpela haastattelussaan sanoi, että pitäisi tehdä ensimmäinen vaihtoehto. Jos hän ei sitä tarkoittanut, niin lausunto olisi syytä pikaisesti ja selväsanaisesti oikaista ja hankkiutua koulutukseen koskien median kanssa toimimista ja selkeää ulosantia.

Ei sanonut. Tukeudut tuohon Ylen uutisten toimittajan tekemään otsikkoon, joka kuten todettiin ei ollut yhtäpitävä samassa jutussa olleen haastattelulainauksen kanssa.
 
Verovaroin rahoitettavan Ylen tulisi tiettävästi olla neutraali uutisoinniltaan ja sen tulisi pitäytyä ottamasta itse kantaa asioihin. Tätä samaa edellytetään yleensä myös itseään riippumattomiksi itseään kutsuvilta muilta medioilta.

Yle riippumattomuudessaan kuitenkin uutisoi tästä samasta aiheesta koko sunnuntaipäivän, 30 minuutin välein pitääkseen asian pääuutisena. Oliko tämä riippumaton uutisointi vai julkinen kannanotto? Minusta tuo näyttää kannanotolta eikä uutisoinnilta jota ylläkin esitellyt, toimittajien tarkoitushakuiset vääristelyt siitä mitä uutisoinnin kohteet todellisuudessa olivat sanoneet tukevat.
Jaa missäköhän sanotaan että Ylen pitäisi olla neutraali uutisoinnissaan tai pitäisi pitäytyä ottamasta itse kantaa?

Minusta laki tukee Ylen homosaatiota ja mokutusta.

Laki Yleisradio Oy:sta sanoo muun muassa:

1) tukea kansanvaltaa ja jokaisen osallistumismahdollisuuksia tarjoamalla monipuolisia tietoja, mielipiteitä ja keskusteluja sekä vuorovaikutusmahdollisuuksia;

3) ottaa ohjelmistossa huomioon sivistys- ja tasa-arvonäkökohdat, tarjota mahdollisuus oppimiseen ja itsensä kehittämiseen, painottaa lapsille ja nuorille suunnattuja ohjelmistoja sekä tarjota hartausohjelmia

5) tukea suvaitsevaisuutta ja monikulttuurisuutta sekä huolehtia ohjelmatarjonnasta myös vähemmistö- ja erityisryhmille;

Homosaatio (vai onko tuo nyt oikea termi vrt. mokutus, tulkaa persut ite selittää) ei myöskään ole yhdenkään kohdan osalta ristiriidassa JSN:n journalistin eettisten ohjeiden kanssa joita Yle on sitoutunut noudattamaan. Vaikka nillä ei yhteiskunnassa sen kummempaa arvoa olekaan, kun about jokainen taho Yleä lukuunottamatta on valmis heittämään moiset JSN:n paheksunnan (uuu, pelottavaa...) uhalla romukoppaan silmänräpäyksessä heti kun käsillä on vähänkään isompaa skuupintynkää.

Ei sanonut. Tukeudut tuohon Ylen uutisten toimittajan tekemään otsikkoon, joka kuten todettiin ei ollut yhtäpitävä samassa jutussa olleen haastattelulainauksen kanssa.
Kuuntele Novan haastattelu tältä aamulta, siinä mies toistaa saman viestin uudemman kerran..
 

Marre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, (HIFK)
Kuten Korpela on jo monen eri median haastattelussa kerennyt toteamaan niin HPK:ssa suhtaudutaan neutraalisti homouteen ja hän pahoittelee, että hänen sanomisensa on tulkittu väärin.

Tietämättä mitä Korpela tarkoittaa neutraalilla suhtautumisella homouteen, hän ei kuitenkaan ole tietääkseni oikaissut, tai ainakaan en ole tällaista oikaisua nähnyt, kommenttiaan, että ennen homon palkkaamista asiasta pitäisi keskustella joukkueen kanssa ja kysyä heidän hyväksyntänsä. Ja tämä juuri on se syrjivä kannanotto. Jos tuli ymmärretyksi väärin, tai siis itse ilmaisi itseään liian epäselvästi, niin asia pitää oikaista ja mikään "HPK suhtautuu neutraalisti homouteen" ei oikaise tuota syrjivää, mahdollisesti jopa lainvastaista, rekrytointikriteeriä, jonka Korpela alkuperäisessä haastattelussa toi ilmoille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös