HPK mediassa

  • 1 280 653
  • 6 343

Jeskamareee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maso Lehtonen (erillismainintana Mason ego)
Martelin toka (Kerhon neljäs) ja Huttusen lätty siinä. Ei ollut tuo seuraavakaan huono Toivolalta Huttuselle.

Maaleja nuo kyllä tekee. Puolustuskin toimii kyllä kun saadaan lisää harjoituksia alle. Tällä hetkellä näyttää ihan kivalta.
Itse sytyn tuolle Loimarannan maalille. Pikku kärkinami ja siitä laukaus yläkulmaan. Veikolla tuo pelinumero alkaa jo tuomaan pikkuhiljaa mieleen yhden toisenkin pelaajan joka aikanaan pelasi 65:lla HPK:ssa ja oli kans aika viekas ja vikkelä käsistään.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Itse sytyn tuolle Loimarannan maalille. Pikku kärkinami ja siitä laukaus yläkulmaan. Veikolla tuo pelinumero alkaa jo tuomaan pikkuhiljaa mieleen yhden toisenkin pelaajan joka aikanaan pelasi 65:lla HPK:ssa ja oli kans aika viekas ja vikkelä käsistään.
Unohdinkin Loimarannan tuosta omasta tekstistä. Hyvin teki pakista screenin, kärkinami ja siellä.
 

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Loimulohessa on kyllä ensi kauden isomman breikkaajan ainekset kaikki kasassa.
Ei ensimmäistäkään ohivaihtoa kolmen matsin aikana. On ytimessä kokoajan.

Miehen kyvyt on ollut jo pitkään tiedossa, mutta asenne ollut hieman mallia Lucenius. Nyt on nähtävästi päättänyt, että nyt se läpimurto sitten tehdään. Odotan 30 pisteen kautta.
 

Roman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Tappara
Siellä on eilisessä Turun Sanomissa juttua pelaajapoluista ja yhtenä kutsuttuna panelistina keskusteluissa on ollut Kerhon pj. Jyrki Louhi. Ja kaikilta jotka seurasivat Turku-turnausta netistä, löytynee vielä varmasti TS:n lukuoikeudet.
Mielenkiintoinen juttu. Pystytkö referoimaan, kun minulla ei ole pääsyä artikkeliin.

Lukematta tuntuu eikoiselta kommentilta, mitä mahtaa Jykä tarkoittaa? Kai nyt joku pelaajapolku on olemassa? Toisaalla se on paremmin hallittu, tarjotuin mahdollisuuksin ja toisaalla se on kapea ja "korruptoitunutkin", joka jättää mahdollista potentiaalia (lopullisesti) ulkopuolelle. Tätä voin pitää olemattomana polkuna.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Mielenkiintoinen juttu. Pystytkö referoimaan, kun minulla ei ole pääsyä artikkeliin.

Lukematta tuntuu eikoiselta kommentilta, mitä mahtaa Jykä tarkoittaa? Kai nyt joku pelaajapolku on olemassa? Toisaalla se on paremmin hallittu, tarjotuin mahdollisuuksin ja toisaalla se on kapea ja "korruptoitunutkin", joka jättää mahdollista potentiaalia (lopullisesti) ulkopuolelle. Tätä voin pitää olemattomana polkuna.
"Samalla polulla minä kai olin kuin vaikka Mikko Rantanen, mutta Rantanen on Stanley Cup -voittaja, enkä minä koskaan edes päässyt pelaamaan NHL:ssä, Louhi sanoi."

"Vain yksi pelaaja sadasta päätyy kiekkoammattilaiseksi. NHL:ään ikäluokasta pääsee 0,2 prosenttia, Louhi sanoi.

– Ja kun tämä on fakta, ihmettelen sitä, miksi järjestelmä on luotu palvelemaan nimenomaan sen yhden prosentin tarpeita."

Louhi kai tarkoittaa, ettei ole tiettyä polkua vaan jokaisen polku on yksilöllinen.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Kehuja annettava, kun sen aika. Kritisoin viimeksi podia kun keskityttiin enemmän historiaan, kuin olennaiseen.

Nyt oli hyvä jakso. Hyvää suoraa puhetta Masolta ja hyviä kysymyksiä.
Rautiaisesta olisin mietteet kuullut mielellään ja Liukkaan tilanteesta.
Liukkaan tilanne varmaan elää edelleen niin siitä oletettavasti vaikee antaa kommentteja kun ei kukaan tiedä, mitä "mies" itse haluaa.
 

AIV30

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk ja Pata Pori´see myös.
Tosta Louhen pelaajapolku ajattelusta olen eri mieltä. On hänkin ollut kyllä jollain pelaajapolulla, vaikkei itse sitä huomannut. Eikä pelaajapolun tarvi viedä änäriin asti, kun edes seurat tekisi työnsä että kaikilla olisi mahdollisuus harrastaa kiekkoa sinne juniorivuosien loppuun asti ja silloin myöhemmin kehittyneilläkin olisi mahis. Sieltä sitten tai aiemmin jokainen lähtee omille poluilleen, riippuen pelaajan tasosta tai motivaatiosta.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Tosta Louhen pelaajapolku ajattelusta olen eri mieltä. On hänkin ollut kyllä jollain pelaajapolulla, vaikkei itse sitä huomannut. Eikä pelaajapolun tarvi viedä änäriin asti, kun edes seurat tekisi työnsä että kaikilla olisi mahdollisuus harrastaa kiekkoa sinne juniorivuosien loppuun asti ja silloin myöhemmin kehittyneilläkin olisi mahis. Sieltä sitten tai aiemmin jokainen lähtee omille poluilleen, riippuen pelaajan tasosta tai motivaatiosta.
Eikö se Louhi juuri tuossa sanonut, että nykyinen järjestelmä palvelee vain sitä prosenttia, joka on tarjolla Änäriin.

Lähinnä taisi Virtanen ja Louhi olla sitä mieltä, että käytännössä mitään polkua ei ole, kaikki on yksilöllistä ja tärkeintä on, että harrastetaan.

Toki seuroissa pyritään luomaan pelaajapolkua A-junnuista Liigaan.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Tosta Louhen pelaajapolku ajattelusta olen eri mieltä. On hänkin ollut kyllä jollain pelaajapolulla, vaikkei itse sitä huomannut. Eikä pelaajapolun tarvi viedä änäriin asti, kun edes seurat tekisi työnsä että kaikilla olisi mahdollisuus harrastaa kiekkoa sinne juniorivuosien loppuun asti ja silloin myöhemmin kehittyneilläkin olisi mahis. Sieltä sitten tai aiemmin jokainen lähtee omille poluilleen, riippuen pelaajan tasosta tai motivaatiosta.
Eiköhän Louhi tätä mainitsemaasi juuri tarkoittanutkin. Eli tämä käsite "pelaajapolku" tähtää lähtökohtaisesti aina NHL:n, ihan huipulle ja siinä matkalla tippuu sitten rakosista sellaista porukkaa, joilla voisi aivan hyvin olla tulevaisuutta alemmalla tasolla ja vaikka Liigassa. Varmaankin sitä nykyistä konseptia Louhi kyseenalaistaa, kun sillä täysin samalla "polulla" kuitenkin harva kulkee ihan päätyyn asti vaan hajontaa on siellä polun varressa ihan reippaasti.

Joku "pelaajalatuverkosto" voisi olla parempi kuvaus?

Pelaajapolku kaiketi tulisi olla sellainen ohjaava strateginen suunnitelma, jota sitten muokataan yksilöiden tarpeiden ja kehittymisen mukaan.
 

Roman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Tappara
"Samalla polulla minä kai olin kuin vaikka Mikko Rantanen, mutta Rantanen on Stanley Cup -voittaja, enkä minä koskaan edes päässyt pelaamaan NHL:ssä, Louhi sanoi."

"Vain yksi pelaaja sadasta päätyy kiekkoammattilaiseksi. NHL:ään ikäluokasta pääsee 0,2 prosenttia, Louhi sanoi.

– Ja kun tämä on fakta, ihmettelen sitä, miksi järjestelmä on luotu palvelemaan nimenomaan sen yhden prosentin tarpeita."

Louhi kai tarkoittaa, ettei ole tiettyä polkua vaan jokaisen polku on yksilöllinen.
Kiitos kaikille artikkelin avaamisesta.

En oikein tiedä miten lähestyä asiaa. Ensinnäkin ne pelaajapolut, joista olen esityksen nähnyt ei ole yksikään sisältänyt NHL määritystä. Nämä esitykset ovat seurojen luomia grafiikoita ja puheissa esitys saattaa olla aina toisenlainen ja NHL siellä ehkäpä mainittu. Liigaorganisaatioiden pelaajapoluthan ovat monisäikeisiä. Yksi polku johtaa Liigaan, toinen Mestikseen ja loput jonnenkin muualle akatemioiden kautta. Minun mielestäni seurojen kuvaamat polut ovat juurikin yksilöllisiä ja kertovat eri reiteistä erilaisiin lopputulemiin.
Eihän liigaorganisaation pelaajapolulla oleminen tarkoita NHL paikkaa, eikä Liigapaikkaakaan. Ehkä hirttäydyn ihmettelemään liikaakin tuota Jykän oman uran jäämistä Liigakiekkoilijaksi.

Kokonaan toinen asia onkin ketä järjestelmä on luotu palvelemaan. Näitä 0,2% ikäluokasta, jotka ovat matkalla NHL:llään vai tuota prosentin osuutta ketkä siitä tekevät ammatin Liigassa tai euroopan sarjoissa. Ymmärrän kyllä täysin, että kilpaurheilun polku on oltava tuon prosentin eteenpäin mahdollistavaa. Miten muuten heidän eteneminen mahdollistettaisiin? Tämän tasoinen toimintahan antaa vielä jälkeen päin kehittyvillekin mahdollisuuden nousta mukaan. Seuraava rappunen mielestäni onkin se paikallinen murheenkryyni. HPK:ssahan ei kilpajoukkueen ulkopuolista tekemistä voi muuta kuin vitsiksi luokitella. Tästä syystä poluissa, tarkalleen ottaen niiden rakenteissa on seurojen välillä eroja. Jossain muualla pelaajalle tarjotaan oman tasoinen paikka harrastaa ja sieltä on myös polku takaisin sinne polulle, joka johtaa esimerkiksi kohti Liigaa. Meillähän ei tällaista ole ja vaikuttaa ettei sellaiseen ole haluakaan. Saattaa johtuen kaikkinensa resurssien puutteesta. Keskeisintä ei ole se mille sarjatasolle mikäkin akatemia ilmottautuu, vaan se kuinka arkitoiminta on järjestetty ja mitkä ovat sen puolesta kehittymisen mahdollistaminen.
Näistä olemme tuolla junioripuolen ketjuissa paasanneet monia vuosia, joten ei näistä sen enempää.

Viimeaikoina olen miettinyt suurta ulkomaalaisten pelaajien määrää meidän juniorisarjoissa. En ole pystynyt vielä muodostamaan kokonaiskuvaa miten tuo vaikuttaa meidän jääkiekkoiluun. Nostavatko he näiden sarjojen tasoa, jolloin myös meidän terävin kärki saa kovempi tasoista tekemistä? Vai vievätkö he paikkoja kotimaisila pelaajilta, koska monessa joukkueessa on rajattu määrä vapaita pelipaikkoja? Tämä saattaa olla iso haaste nimenomaan niillä paikkakunnilla joissa ei kakkosjoukkueen toiminta ole laadukasta. Pääkaupunkiseudulla missä joukkue löytyy omalle tasolle ei tämä ehkä suurta uhkaa muodosta. Jääkiekkoliiton keihään kärki on kuitenkin A-maajoukkue. Näistä nyt juniorisarjoja pelaavista ulkomaalaisista ei sinne pelaajia tule. Liiga toki voi heistä hyötyä, ehkä. Mitä vaikuttaa paikallisesti kiinnostavuuteen aloittaa harrastus, jos juniorijoukkueet ovat puolillaan ulkomaalaisia ja oman kylän/ koulun pojat loistavat poissaolollaan? Vaikuttaako ylipäänsä mitään?
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
KooKoolla tai millä lie paikallislehdellä ihan mahdottoman mainio selostaja. Kyllä ne vaan osaa! Saisko tuon meille mediahommiin?
 

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Huomenna on Perjantai, ja saattaa olla jopa ihan laadukas treenimatsi tiedossa TPS :ää vastaan. Mutta mitä tekee sometiimi? Ei ainakaan mainosta peliä. Toi on kyl uninen lössi, ei voi muuta sanoa. Tuossa toki piilee aina se vaara, että joku kaveriporukka huomaa mainoksen ja on sillain, että "Pitäiskö mennä matsiin, juoda siellä pohjia ja siitä sitten kylille".
 
L

luigitar

Huomenna on Perjantai, ja saattaa olla jopa ihan laadukas treenimatsi tiedossa TPS :ää vastaan. Mutta mitä tekee sometiimi? Ei ainakaan mainosta peliä. Toi on kyl uninen lössi, ei voi muuta sanoa. Tuossa toki piilee aina se vaara, että joku kaveriporukka huomaa mainoksen ja on sillain, että "Pitäiskö mennä matsiin, juoda siellä pohjia ja siitä sitten kylille".

Jep..näitä välipäiviä on ollut nykyisellä sometiimillä.
 

Ice71

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Ikävänkantaja, Jerry100, Hereworth
Huomenna on Perjantai, ja saattaa olla jopa ihan laadukas treenimatsi tiedossa TPS :ää vastaan. Mutta mitä tekee sometiimi? Ei ainakaan mainosta peliä. Toi on kyl uninen lössi, ei voi muuta sanoa. Tuossa toki piilee aina se vaara, että joku kaveriporukka huomaa mainoksen ja on sillain, että "Pitäiskö mennä matsiin, juoda siellä pohjia ja siitä sitten kylille".
Tulikiven katkuista palautetta toimistolle. Ei se täällä meidän kesken kirjoittelu parannusta tilanteeseen tuo.
Mutta tässäkin osoitus, että pienellä vaivalla, hyvissä ajoin tehtynä varmasti tulisi muutama katsoja lisää peliin kuin tällä muniin puhaltelulla. Vaikkakin onhan jotain pientä parannusta tilanteeseen tullut.
 

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Tulikiven katkuista palautetta toimistolle. Ei se täällä meidän kesken kirjoittelu parannusta tilanteeseen tuo.
Mutta tässäkin osoitus, että pienellä vaivalla, hyvissä ajoin tehtynä varmasti tulisi muutama katsoja lisää peliin kuin tällä muniin puhaltelulla. Vaikkakin onhan jotain pientä parannusta tilanteeseen tullut.
Ei olla edellistäkään vielä noteerattu. Tosin nyt on uusi johto, ehkä he vastaisivat. Hojohojo.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Ruokosen haastattelu alustoilla ja samalla mainostetaan huomisen ottelua. Hyvä julkaista nyt eikä päivällä, ettei hautaudu muiden julkaisujen alle. Illemmalla pitäisi työtätekevien nähdä nuo paremmin.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Liigan sivuilla pikku ennakko:

Kaksi nostoa:

"Tilastollisesti huomionarvoista oli, että HPK oli kauden toiseksi paras alivoimajoukkue. Kevään 2019 sensaatiomaisen mestaruuden jälkeen HPK on yltänyt kerran playoffseihin. Yhdeksän viime kauden aikana joukkue on pelannut vain kahdesti neljännesfinaaleissa."

- Niin, saadaan mukavampi näin, kun unohdetaan, että keskeytyneellä koronakaudella oli edellytykset vaikka mihin.

Matias Lehtonen: "Haluan tuoda HPK:hon uutta kulttuuria ja toimintatapoja arkeen. Nyt tutustutaan ennen kaikkea pelaajiin ja kohotetaan vaatimustasoa. Tämä on vähän kuin omakotitalo, jota rakennetaan entistä paremmin asumiskelpoiseksi. Joukkueen kehittäminen vaatii järjestelmällisyyttä. HPK haluaa olla kiekollisesti pelirohkea joukkue. Tarvitsemme ratkaisuvoimaa aikaisempaa laajemmin, mutta meillä on paljon potentiaalisia hartioita siihen. Erityisesti puolustuksessa riittää leveyttä. HPK:ssa eri pesteihin on tullut paljon uusia ihmisiä. Tilanne on kuitenkin optimaalinen. Kaikki ovat palavasti halunneet mukaan tähän organisaatioon ja ovat äärimmäisen motivoituneita. On ilo saada siitä energiaa."

- Egomieheltä jälleen kerran hyvät kommentit!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös