HPK mediassa

• 1 424 537
  • 7 062

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

Ps. Kuulostaa aika kivalta "edulta" tollanen että HPK:ssa on kaveri joka on tehnyt työtä scouttina. Tietää siis miten tarkkaillaan, mihin kiinnitetään huomiota, millä erotut massasta jne. Sen lisäksi on nähnyt mitä se vaatii että sä olet NHL pelaaja. Ei se että sun nimi huudetaan stagella draftissa vaan se että kuinka paljon vielä enemmän pitää tehdä asioita. Luulis tämänkin joitakin nuoria kavereita kiinnostavan.

Hemmetin hyvä tiedote. Haapea avasi asioita organisaation tasolla ja nyt on muutenkin ollut sitä, mitä on kaivattu eli annetaan se lausunto. Toki varmaan jotain uuttaa keksitään, josta voi taas valittaa seuraavat viikot - pettymyksestä toiseen.

Haapea itse ottanut yhteyttä Ekiin ja selkeästi halunnut tiimiin.

Ekin omat vastaukset hyviä. Tuolla kokemuksella on varmasti luotu suhteita tuolla isossa ja mahtavassa - ainakin parin organisaation verran. Kaikkea on mahdotonta ottaa haltuun tuolla.

AIV30

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk ja Pata Pori´see myös.
Olipas taas aika raflaava ja odotettu otsikko Erkki Rajamäestä ja Hpk:sta Hämeen Sanomien Sihvosen analyysissä. Itte sisältö jopa ihmeen neutraali.

Jeskamareee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers & HPK

Maso vienyt jätkät hevostelemaan. Todella hienoa että nimenomaan Maso on näiden tälläisten joukkuetempausten takana, jolla kasvatetaan sitä yhdessätekemisen iloa ja luodaan se "me" henki ihan viimesenpäälle kuntoon. On siinä varmaan kanadanpoika ihmeissään kun Suomeen saapumisen jälkeen on mm. ajettu tankilla, käyty voittamassa yksi mestaruus, treenattu kovaa ja yhtäkkiä ollaankin istumassa kärryssä jota vetää hevonen. Noh ainakin jää tarinoita niin kaukalosta kun kaukalon ulkopuoleltakin. Ei ole pelkkää harmaata treeni ja peli arkea.

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

Maso vienyt jätkät hevostelemaan. Todella hienoa että nimenomaan Maso on näiden tälläisten joukkuetempausten takana, jolla kasvatetaan sitä yhdessätekemisen iloa ja luodaan se "me" henki ihan viimesenpäälle kuntoon. On siinä varmaan kanadanpoika ihmeissään kun Suomeen saapumisen jälkeen on mm. ajettu tankilla, käyty voittamassa yksi mestaruus, treenattu kovaa ja yhtäkkiä ollaankin istumassa kärryssä jota vetää hevonen. Noh ainakin jää tarinoita niin kaukalosta kun kaukalon ulkopuoleltakin. Ei ole pelkkää harmaata treeni ja peli arkea.

Jalonen teki vastaavaa. Joukkue kävi ryhmäytymässä eri tilanteissa ja silloinhan kaikki oli tosi sitoutuneita pelisysteemiin ja toimimaan yhdessä.

Tässä vielä YouTube video tuosta:

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Jalonen teki vastaavaa. Joukkue kävi ryhmäytymässä eri tilanteissa ja silloinhan kaikki oli tosi sitoutuneita pelisysteemiin ja toimimaan yhdessä.
Ja Curre Lindströmkin teki vastaavaa jo 1995.

Ihan toimiva sapluuna tosiaan, ei siinä.

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

Jeskamareee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers & HPK
Martelin toka (Kerhon neljäs) ja Huttusen lätty siinä. Ei ollut tuo seuraavakaan huono Toivolalta Huttuselle.

Maaleja nuo kyllä tekee. Puolustuskin toimii kyllä kun saadaan lisää harjoituksia alle. Tällä hetkellä näyttää ihan kivalta.
Itse sytyn tuolle Loimarannan maalille. Pikku kärkinami ja siitä laukaus yläkulmaan. Veikolla tuo pelinumero alkaa jo tuomaan pikkuhiljaa mieleen yhden toisenkin pelaajan joka aikanaan pelasi 65:lla HPK:ssa ja oli kans aika viekas ja vikkelä käsistään.

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse sytyn tuolle Loimarannan maalille. Pikku kärkinami ja siitä laukaus yläkulmaan. Veikolla tuo pelinumero alkaa jo tuomaan pikkuhiljaa mieleen yhden toisenkin pelaajan joka aikanaan pelasi 65:lla HPK:ssa ja oli kans aika viekas ja vikkelä käsistään.
Unohdinkin Loimarannan tuosta omasta tekstistä. Hyvin teki pakista screenin, kärkinami ja siellä.

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Loimulohessa on kyllä ensi kauden isomman breikkaajan ainekset kaikki kasassa.
Ei ensimmäistäkään ohivaihtoa kolmen matsin aikana. On ytimessä kokoajan.

Miehen kyvyt on ollut jo pitkään tiedossa, mutta asenne ollut hieman mallia Lucenius. Nyt on nähtävästi päättänyt, että nyt se läpimurto sitten tehdään. Odotan 30 pisteen kautta.

Roman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Tappara
Siellä on eilisessä Turun Sanomissa juttua pelaajapoluista ja yhtenä kutsuttuna panelistina keskusteluissa on ollut Kerhon pj. Jyrki Louhi. Ja kaikilta jotka seurasivat Turku-turnausta netistä, löytynee vielä varmasti TS:n lukuoikeudet.
Mielenkiintoinen juttu. Pystytkö referoimaan, kun minulla ei ole pääsyä artikkeliin.

Lukematta tuntuu eikoiselta kommentilta, mitä mahtaa Jykä tarkoittaa? Kai nyt joku pelaajapolku on olemassa? Toisaalla se on paremmin hallittu, tarjotuin mahdollisuuksin ja toisaalla se on kapea ja "korruptoitunutkin", joka jättää mahdollista potentiaalia (lopullisesti) ulkopuolelle. Tätä voin pitää olemattomana polkuna.

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mielenkiintoinen juttu. Pystytkö referoimaan, kun minulla ei ole pääsyä artikkeliin.

Lukematta tuntuu eikoiselta kommentilta, mitä mahtaa Jykä tarkoittaa? Kai nyt joku pelaajapolku on olemassa? Toisaalla se on paremmin hallittu, tarjotuin mahdollisuuksin ja toisaalla se on kapea ja "korruptoitunutkin", joka jättää mahdollista potentiaalia (lopullisesti) ulkopuolelle. Tätä voin pitää olemattomana polkuna.
"Samalla polulla minä kai olin kuin vaikka Mikko Rantanen, mutta Rantanen on Stanley Cup -voittaja, enkä minä koskaan edes päässyt pelaamaan NHL:ssä, Louhi sanoi."

"Vain yksi pelaaja sadasta päätyy kiekkoammattilaiseksi. NHL:ään ikäluokasta pääsee 0,2 prosenttia, Louhi sanoi.

– Ja kun tämä on fakta, ihmettelen sitä, miksi järjestelmä on luotu palvelemaan nimenomaan sen yhden prosentin tarpeita."

Louhi kai tarkoittaa, ettei ole tiettyä polkua vaan jokaisen polku on yksilöllinen.

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Kehuja annettava, kun sen aika. Kritisoin viimeksi podia kun keskityttiin enemmän historiaan, kuin olennaiseen.

Nyt oli hyvä jakso. Hyvää suoraa puhetta Masolta ja hyviä kysymyksiä.
Rautiaisesta olisin mietteet kuullut mielellään ja Liukkaan tilanteesta.
Liukkaan tilanne varmaan elää edelleen niin siitä oletettavasti vaikee antaa kommentteja kun ei kukaan tiedä, mitä "mies" itse haluaa.

AIV30

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk ja Pata Pori´see myös.
Tosta Louhen pelaajapolku ajattelusta olen eri mieltä. On hänkin ollut kyllä jollain pelaajapolulla, vaikkei itse sitä huomannut. Eikä pelaajapolun tarvi viedä änäriin asti, kun edes seurat tekisi työnsä että kaikilla olisi mahdollisuus harrastaa kiekkoa sinne juniorivuosien loppuun asti ja silloin myöhemmin kehittyneilläkin olisi mahis. Sieltä sitten tai aiemmin jokainen lähtee omille poluilleen, riippuen pelaajan tasosta tai motivaatiosta.

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tosta Louhen pelaajapolku ajattelusta olen eri mieltä. On hänkin ollut kyllä jollain pelaajapolulla, vaikkei itse sitä huomannut. Eikä pelaajapolun tarvi viedä änäriin asti, kun edes seurat tekisi työnsä että kaikilla olisi mahdollisuus harrastaa kiekkoa sinne juniorivuosien loppuun asti ja silloin myöhemmin kehittyneilläkin olisi mahis. Sieltä sitten tai aiemmin jokainen lähtee omille poluilleen, riippuen pelaajan tasosta tai motivaatiosta.
Eikö se Louhi juuri tuossa sanonut, että nykyinen järjestelmä palvelee vain sitä prosenttia, joka on tarjolla Änäriin.

Lähinnä taisi Virtanen ja Louhi olla sitä mieltä, että käytännössä mitään polkua ei ole, kaikki on yksilöllistä ja tärkeintä on, että harrastetaan.

Toki seuroissa pyritään luomaan pelaajapolkua A-junnuista Liigaan.

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Eiköhän Louhi tätä mainitsemaasi juuri tarkoittanutkin. Eli tämä käsite "pelaajapolku" tähtää lähtökohtaisesti aina NHL:n, ihan huipulle ja siinä matkalla tippuu sitten rakosista sellaista porukkaa, joilla voisi aivan hyvin olla tulevaisuutta alemmalla tasolla ja vaikka Liigassa. Varmaankin sitä nykyistä konseptia Louhi kyseenalaistaa, kun sillä täysin samalla "polulla" kuitenkin harva kulkee ihan päätyyn asti vaan hajontaa on siellä polun varressa ihan reippaasti.

Joku "pelaajalatuverkosto" voisi olla parempi kuvaus?

Pelaajapolku kaiketi tulisi olla sellainen ohjaava strateginen suunnitelma, jota sitten muokataan yksilöiden tarpeiden ja kehittymisen mukaan.

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

• 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
HPK vs Ässät
  • 2.70
  • 4.00
  • 2.32
JYP vs Sport
  • 2.52
  • 4.10
  • 2.42
Jukurit vs SaiPa
  • 3.05
  • 4.35
  • 2.02
Kärpät vs Lukko
  • 3.10
  • 4.20
  • 2.04
TPS vs KalPa
  • 3.00
  • 4.35
  • 2.20
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy