vastaantulija
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Määrätietoisesti HPK
Nykypäivänä pitäisi tuottaa materiaalia joukkueesta ja sen arjesta joka päivä verkkoon, ja sen myötä pitää mielenkiintoa yllä ja sitouttaa jengiä enemmän tuotteeseen nimeltä HPK. Haastatteluja, videota, artikkeleita, kulissien takaa materiaalia ym ym. Ja vaikka ihan ravintoloista lähtien järkkäreihin kertomaan omasta pelipäivästään, ihan mitä vaan kunhan olisi jatkuvasti jotakin erilaista sisältöä. Nyt ei jakseta nähdä edes sen verran vaivaa että viikko ennen kauden alkua olisi pelaajien kuvat verkkosivuilla. Ja pelaajakorttien osalta ne pelkät kuvat ja pituus/paino/sopimus tiedot nyt ei nykypäivänä kyllä riitä mihinkään.
Ja ainoan harjoitusottelun lehtimainoskin saatiin laitettua väärälle päivälle. Se toki herätti hyvin huomiota ja keskustelua, mutta ei varmaan ihan halutulla tavalla.
Kyllähän nuo mainitsemasi asiat ovat aika pitkälti vain halusta kiinni. Suuri osa HPK-henkisistä ihmisistä ja nimenomaan sellaisista potentiaalisista uusista vakioasiakkaista on aktiivisesti verkossa. Eikä tämä ole uusi juttu, kyllähän verkkomaailman mahdollisuudet on ollut jo vuosikausia olemassa. Jotain sen eteen on tehty, mutta lähinnä ehkä sillä hengellä, että tehdään nyt vähän, kun muillakin on kaikkee.
Itse en asu Hämeenlinnassa, niin en tiedä millä tavalla ja laajuudella HPK siellä tänä päivänä näkyy. Tietysti ne perinteiset "seuraava kotiottelu" -kyltit kadunvarsilla muistuttaa Kerhosta. Viime vuonna pisti silmään ainakin se aika vaikuttava mainos Kapasen paluusta siinä Goodmannin Helsingin puoleisella seinällä ja sitten Tavastilan seinässä oli vaihtuva valomainos, jossa ilmeisesti pyöri pitkin kautta pelimainoksia. En tiedä onko se ollut siinä jo kauemmin, kun viime talvena sen vasta näin. Nämä oli ainakin aika kivoja juttuja katukuvassa ja herätti sitä huomiota, että nyt ollaan siellä oranssilla alueella.
Siitä mulla ei ole hajuakaan, että kuinka paljon HPK vierailee esim. kouluilla tai tapahtumissa ja onko jotain väliaikaisia standeja kaupoissa. Nämä on hyvää uusasiakashankintaa, kuten kaikki kohdennetut ilmaisliput. Tiedän, että viime vuonna jaettiin ainakin ekaluokkalaisille Hämeenlinnassa yhteen peliin vapaalippuja. Siellä niitä potentiaalisia tulevaisuuden Kerhokannattajia on. Mitähän muuta tällaista mahtoi olla?
Kyllähän siellä varmaan nytkin jotain yritetään tällä saralla uudistaa, kun kesällä hankittiin uusi vahvistus markkinointiosastolle, jonka vastuualueeksi mainittiin "erilaisten tuotepakettien myynti, Kerho-shopin myynnin organisointi sekä uusasiakashankinta". Tiedote on tuolla Kerhon sivuilla kuukauden takaa.
Itse olen jokusen kerran aikasemmin tännekkin tainnut asiasta mainita, mutta sanotaan nyt kerran vielä. Eli niin kauan kuin yksi henkilö hoitaa käytännössä kaiken median eikä jaa vastuuta muille niin homma ei tästä kasva eikä muutu. Ja kyse ei ole siitä etteikö olisi apua tarjottu. Vieläpä ilmaiseksi.
Eikös joku kirjoittanut tänne kuitenkin aikaisemmin, että nykyinen johto on ollut kiinnostuneempi hyödyntämään esim. niitä vanhoja videomateriaaleja Kerhosta?