HPK mediassa

  • 1 266 947
  • 6 305

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Jälleen leikekirja-julkaisu sosiaalisissa (FB, IG,).

Nyt tähtenä Pärssinen ja jotain tusinapakkia viedään vaikka kuinka. Kaunista, sanoisin.

Näistä olisi kiva saada YouTubeen pidempi video. Tai ostettavaksi Kerhon kauppaan...
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HPK
Voisi muuten Kerho ottaa mallia siitä, miten Ilves julkaisi Haapalan sopimuksen. Hemmetin hieno klippi. Pakko arvostaa tuollaista.
Todella tyylikäs video.

(Ehkä ei edes yritetä ottaa mallia, koska heillä osataan tuo erinomaisesti.)

Nykyään uudet julkaisut ja videot on kyllä tyylikkäitä, ja niitä kunnioittaa seurarajojen ulkopuolellekin.
 

#76Sally

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kaikki kunnia Ilveksen videoille ja some vastaavalle.

Mutta itselleni on se ja sama miten uusi pelaaja julkaistaan. Kunhan on vahvistus joukkueeseen niin mulle riittää että, "Tervetuloa Kerhoon, pelaaja X!"
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Kaikki kunnia Ilveksen videoille ja some vastaavalle.

Mutta itselleni on se ja sama miten uusi pelaaja julkaistaan. Kunhan on vahvistus joukkueeseen niin mulle riittää että, "Tervetuloa Kerhoon, pelaaja X!"
Samaa mieltä, mutta kaupallisessa maailmassa maksimaalisen hyödyn repiminen näissä on Kerhon osalta vähän vaatimatonta.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Voisi muuten Kerho ottaa mallia siitä, miten Ilves julkaisi Haapalan sopimuksen. Hemmetin hieno klippi. Pakko arvostaa tuollaista.
Siellähän on jo somessa ne lounaslistat.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Siellähän on jo somessa ne lounaslistat.
Kerho on kuitenkin parantanut somen osalta. Lounaslistatkin on siellä syystä.

Lähinnä olisi hyvä, jos Kerho pysyisi kaikin tavoin kilpailijoiden mukana. Some-kanavat ovat tehokkain tapa markkinoida nykyään ja niillä saavutetaan kohdeyleisö helpommin. Näkyvyys on tärkeintä myös sponsoreiden kannalta.
 

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Kerho on kuitenkin parantanut somen osalta. Lounaslistatkin on siellä syystä.

Lähinnä olisi hyvä, jos Kerho pysyisi kaikin tavoin kilpailijoiden mukana. Some-kanavat ovat tehokkain tapa markkinoida nykyään ja niillä saavutetaan kohdeyleisö helpommin. Näkyvyys on tärkeintä myös sponsoreiden kannalta.
Taitaa ilveksellä olla vähän useampi kaveri vastaamassa mediasisällöstä, Kerholla kuitenkin vain se yksi hesssu mikäli oikein olen ymmärtänyt. Eli hieman eri resursseilla mennään silläkin saralla. Mutta tottahan se on, että näissä mediahommissa on vain taivas rajana, mielikuvitusta saa käyttää.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Taitaa ilveksellä olla vähän useampi kaveri vastaamassa mediasisällöstä, Kerholla kuitenkin vain se yksi hesssu mikäli oikein olen ymmärtänyt. Eli hieman eri resursseilla mennään silläkin saralla. Mutta tottahan se on, että näissä mediahommissa on vain taivas rajana, mielikuvitusta saa käyttää.
Ilves nyt vaan toimi esimerkkinä ja heilläkin aloitettu jostain. Lähinnä juuri se, ettei pidä olla liian kauan tyytyväinen. Toimintaa tulee kehittää ja siihen liittyy benchmarking eli arvioidaan mitä muut tekevät oikein - mitä voidaan oppia muilta?
 

TJ MACKEY

Jäsen
Ilves nyt vaan toimi esimerkkinä ja heilläkin aloitettu jostain. Lähinnä juuri se, ettei pidä olla liian kauan tyytyväinen. Toimintaa tulee kehittää ja siihen liittyy benchmarking eli arvioidaan mitä muut tekevät oikein - mitä voidaan oppia muilta?
Tämä. Ilves lähti nykyiseen liitoonsa aivan pohjalta, lähes kadotuksesta, konkurssikypsänä. Tietysti iso talousalue, fanipohja, perinteet ja uusi halli auttaa paljon, mutta ei ole autuaaksi tekevä. Tekijät ja tekemisen laatu ratkaisee. Lukko hukkasi rahaa vuosia, keskinkertaisella menestyksellä ihan joka sektorilla. Jos kyse olisi talousalueesta, perinteistä, fanipohjan laajuudesta ja siitä kenellä on eniten painetta kortilla, niin HIFK voittaisi aina. Mutta onneksi tekeminen ratkaisee.

Markkinoita ja kilpailua ei kiinnosta, tekeekö somea yksi vai kolme henkilöä. Se on karu fakta, lopputuote ja sen laatu ratkaisee. Ja HPK on ottanut steppejä markkinoinnin ja viestinnän saralla. Takamatka on vaan niin pirun pitkä ja pitenee koko ajan. Uusilla panostuksilla on päästy alkuun. Siksi olikin valitettavaa, että uudenkin kaverin kohdalla, HPK:n some kuoli kuukaudeksi.

Tämä heinäkuun välikuolema on seuralta valinta, ei resurssi- kysymys. Sisältöä olisi voinut rakentaa vaikka koko kesäkuun ja tuutata sen ajoitettuna pihalle heinäkuussa. Kuten ne luonaslistat.
 

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Tämä. Ilves lähti nykyiseen liitoonsa aivan pohjalta, lähes kadotuksesta, konkurssikypsänä. Tietysti iso talousalue, fanipohja, perinteet ja uusi halli auttaa paljon, mutta ei ole autuaaksi tekevä. Tekijät ja tekemisen laatu ratkaisee. Lukko hukkasi rahaa vuosia, keskinkertaisella menestyksellä ihan joka sektorilla. Jos kyse olisi talousalueesta, perinteistä, fanipohjan laajuudesta ja siitä kenellä on eniten painetta kortilla, niin HIFK voittaisi aina. Mutta onneksi tekeminen ratkaisee.

Markkinoita ja kilpailua ei kiinnosta, tekeekö somea yksi vai kolme henkilöä. Se on karu fakta, lopputuote ja sen laatu ratkaisee. Ja HPK on ottanut steppejä markkinoinnin ja viestinnän saralla. Takamatka on vaan niin pirun pitkä ja pitenee koko ajan. Uusilla panostuksilla on päästy alkuun. Siksi olikin valitettavaa, että uudenkin kaverin kohdalla, HPK:n some kuoli kuukaudeksi.

Tämä heinäkuun välikuolema on seuralta valinta, ei resurssi- kysymys. Sisältöä olisi voinut rakentaa vaikka koko kesäkuun ja tuutata sen ajoitettuna pihalle heinäkuussa. Kuten ne luonaslistat.
Näimpä. Esimerkiksi pelaajilta My Day tyylisiä videoita omatoimi jaksolta TAI sitten kesäkuun aikana tehtyjä, jotka sit tuutataan pihalle Heinäkuussa.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Tämä. Ilves lähti nykyiseen liitoonsa aivan pohjalta, lähes kadotuksesta, konkurssikypsänä. Tietysti iso talousalue, fanipohja, perinteet ja uusi halli auttaa paljon, mutta ei ole autuaaksi tekevä. Tekijät ja tekemisen laatu ratkaisee. Lukko hukkasi rahaa vuosia, keskinkertaisella menestyksellä ihan joka sektorilla. Jos kyse olisi talousalueesta, perinteistä, fanipohjan laajuudesta ja siitä kenellä on eniten painetta kortilla, niin HIFK voittaisi aina. Mutta onneksi tekeminen ratkaisee.

Markkinoita ja kilpailua ei kiinnosta, tekeekö somea yksi vai kolme henkilöä. Se on karu fakta, lopputuote ja sen laatu ratkaisee. Ja HPK on ottanut steppejä markkinoinnin ja viestinnän saralla. Takamatka on vaan niin pirun pitkä ja pitenee koko ajan. Uusilla panostuksilla on päästy alkuun. Siksi olikin valitettavaa, että uudenkin kaverin kohdalla, HPK:n some kuoli kuukaudeksi.

Tämä heinäkuun välikuolema on seuralta valinta, ei resurssi- kysymys. Sisältöä olisi voinut rakentaa vaikka koko kesäkuun ja tuutata sen ajoitettuna pihalle heinäkuussa. Kuten ne luonaslistat.
Ei vaatisi paljon, jos olisi laittanut vaikka Hietaselle ja Nenoselle vlog hommia. Kyllä hekin osaisivat ihan itse sinne jotain laittaa tai sitten sisältövastaavalle vaan lisättäväksi.

Onhan tuolla ollut niitä leikekirjaklippejä ja ne onkin tehty hienosti. Jotain voisi olla myös pelaajilta, vaikka omatoimisella ollaankin. Terveiset kannattajille - kovaa mennään ja tulkaa hallille. Näistä tykätään aina.

Heh, @Takanahka heitti samoja ajatuksia. Tilausta siis olisi...
 

lartama24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Jäähonka + espoolaiset, HIFK
Noissa lounaslistoissa vituttaa/naurattaa/säälittää/itkettää erityisesti se että tommonen instastory on noin 24h nähtävillä ja siinä mainostetaan kai koko viikon lounaat.

Toisin sanoen siinä on ihan päättämällä päätetty että mennään niin saakelin matalalla kynnyksellä mutta kun jotain sisältöä pitää olla.

Toinen asia on se että jäähallin ravintolan lounaslista menee vielä HPK:n brändin alle muttei nyt jumalauta joku laitakaupungin golflounas, eiks se kuulu AGK:n tai vastaavan tahon asiaksi markkinoida sitä vaika kuinka keittiö olisi HPK:n ravintolan ”operoima”?

Tämä kaikki alleviivaa sitä että kääntää asiaa miten vain, ja vaikka ehkä ”eteenpäin on menty”, ees jossain kai vähän, fakta on se että voi jumalauta toi Kerhon markkinointi on edelleen perhepiirin säätämistä joka ei tuo pennin jeniä seuran kassaan rahaa.

Onneksi HPK on tunnesidebisneksessä, siinä saa niin paljon anteeksi.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Noissa lounaslistoissa vituttaa/naurattaa/säälittää/itkettää erityisesti se että tommonen instastory on noin 24h nähtävillä ja siinä mainostetaan kai koko viikon lounaat.

Toisin sanoen siinä on ihan päättämällä päätetty että mennään niin saakelin matalalla kynnyksellä mutta kun jotain sisältöä pitää olla.

Toinen asia on se että jäähallin ravintolan lounaslista menee vielä HPK:n brändin alle muttei nyt jumalauta joku laitakaupungin golflounas, eiks se kuulu AGK:n tai vastaavan tahon asiaksi markkinoida sitä vaika kuinka keittiö olisi HPK:n ravintolan ”operoima”?

Tämä kaikki alleviivaa sitä että kääntää asiaa miten vain, ja vaikka ehkä ”eteenpäin on menty”, ees jossain kai vähän, fakta on se että voi jumalauta toi Kerhon markkinointi on edelleen perhepiirin säätämistä joka ei tuo pennin jeniä seuran kassaan rahaa.

Onneksi HPK on tunnesidebisneksessä, siinä saa niin paljon anteeksi.
Toivotaan Kerholta toimia, jotta saataisiin lisävaroja seuralle. Kun sellainen kehitetään, sitä ei saa mainostaa? Liiketoiminnan markkinointi on väärin tehty?

Kerholla on parannettavaa somen suhteem, sitä ei kukaan kiellä. Lounaslistat nyt vaan on tapa markkinoida oheistoimintaa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Toivotaan Kerholta toimia, jotta saataisiin lisävaroja seuralle. Kun sellainen kehitetään, sitä ei saa mainostaa? Liiketoiminnan markkinointi on väärin tehty?

Kerholla on parannettavaa somen suhteem, sitä ei kukaan kiellä. Lounaslistat nyt vaan on tapa markkinoida oheistoimintaa.
Kerholla on ollut jo yli kymmenen vuoden ajan Savolaisen Hanskin tytär (?) markkinointikoordinaattorina/-päällikkönä tai minä tahansa.

Kaikki kunnia hänelle, mutta olisiko sitäkin osastoa hyvä välillä uudistaa?
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Kerholla on ollut jo yli kymmenen vuoden ajan Savolaisen Hanskin tytär (?) markkinointikoordinaattorina/-päällikkönä tai minä tahansa.

Kaikki kunnia hänelle, mutta olisiko sitäkin osastoa hyvä välillä uudistaa?
Tokihan voisi uudistaa. Itsellä ei hajua, kuka tuota osa-aluetta johtaa.

Ei silti tarkoita, että oheistoiminnan markkinointi / mainonta olisi huono asia tai jopa väärin toimittu. Rahaa kun ei tule, jos mistään ei ilmoiteta.
 

Jeskamareee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maso Lehtonen (erillismainintana Mason ego)
Kyllähän se on faktaa että Ilves otti some-kanavat haltuun ja panosti heidän touhuiluun sielä. Hauskoja videoita, twiittejä yms. Se ei paljoa vaadi että joku tekisi vastaavaa myös HPK:lle. Se mitä Ilves tällä on saavuttanut on sen suuren massan nuoria jotka tuijottavat puhelimen näyttöjä 24/7 ja sitäkautta lisää faneja. Vaikkei nuo kaikki niin vakavasti olisikaan Ilveksen tukemisessa mukana, niin kyllä sieltä silti ihan ok määrä porukkaa on varmasti alkanut käymään peleissä, ostaa fanituotteita yms joka taas tuottaa lisää pelinappulaa sinne kassaan jolla voi sitten näitä Haapaloita hankkia joukkueeseen. Ja vaikkei enään niin somenuori olisikaan niin myönnän että jopa tälläinen kokeneempikin tapaus tykkää tuosta sisällöstä mitä Ilves someen tuottaa.

Nyt siis pieni panostus siihen puoleen. Joku pieniryhmä osaajia, joku kenellä mielikuvitus virtaa rajattomasti ja siihen ympärille ryhmä jolla on osaamista leikata videoita ja käyttää kuvaamiseen vaadittavia välineitä. Some on hyvä markkinointikanava, kun saa ilmaiseksi suoltaa ihan mitä haluaa.

Vamos kerho!
 
Suosikkijoukkue
HPK
Nyt siis pieni panostus siihen puoleen. Joku pieniryhmä osaajia, joku kenellä mielikuvitus virtaa rajattomasti ja siihen ympärille ryhmä jolla on osaamista leikata videoita ja käyttää kuvaamiseen vaadittavia välineitä. Some on hyvä markkinointikanava, kun saa ilmaiseksi suoltaa ihan mitä haluaa.

Niin tuollainen "pieniryhmä" osaajia maksaisi aika paljon. Alan osaajat voivat valita työpaikkansa. Toki hommaan pitäisi panostaa, mutta ilmaiseksi se ei missään nimessä tule.
 

Jeskamareee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maso Lehtonen (erillismainintana Mason ego)
Niin tuollainen "pieniryhmä" osaajia maksaisi aika paljon. Alan osaajat voivat valita työpaikkansa. Toki hommaan pitäisi panostaa, mutta ilmaiseksi se ei missään nimessä tule.
Varmasti löytyisi tekiöitä kausikortti+pelipaita&pipo palkallakin. Kysyminenhän ei mitään maksa. Se että olisiko se materiaali oscar-tasoa? Ei varmastikkaan, mutta olisi se silti jotain muuta kuin tyhjäsivu tai lounaspaikan menu.

Toki ymmärrän pointin, miksi laittaa mottipäistä summaa johonkin kun muitakin sijoituksen kohteita löytyisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös