Samaa mieltä, mutta kaupallisessa maailmassa maksimaalisen hyödyn repiminen näissä on Kerhon osalta vähän vaatimatonta.Kaikki kunnia Ilveksen videoille ja some vastaavalle.
Mutta itselleni on se ja sama miten uusi pelaaja julkaistaan. Kunhan on vahvistus joukkueeseen niin mulle riittää että, "Tervetuloa Kerhoon, pelaaja X!"
Siellähän on jo somessa ne lounaslistat.Voisi muuten Kerho ottaa mallia siitä, miten Ilves julkaisi Haapalan sopimuksen. Hemmetin hieno klippi. Pakko arvostaa tuollaista.
Kerho on kuitenkin parantanut somen osalta. Lounaslistatkin on siellä syystä.Siellähän on jo somessa ne lounaslistat.
Taitaa ilveksellä olla vähän useampi kaveri vastaamassa mediasisällöstä, Kerholla kuitenkin vain se yksi hesssu mikäli oikein olen ymmärtänyt. Eli hieman eri resursseilla mennään silläkin saralla. Mutta tottahan se on, että näissä mediahommissa on vain taivas rajana, mielikuvitusta saa käyttää.Kerho on kuitenkin parantanut somen osalta. Lounaslistatkin on siellä syystä.
Lähinnä olisi hyvä, jos Kerho pysyisi kaikin tavoin kilpailijoiden mukana. Some-kanavat ovat tehokkain tapa markkinoida nykyään ja niillä saavutetaan kohdeyleisö helpommin. Näkyvyys on tärkeintä myös sponsoreiden kannalta.
Ilves nyt vaan toimi esimerkkinä ja heilläkin aloitettu jostain. Lähinnä juuri se, ettei pidä olla liian kauan tyytyväinen. Toimintaa tulee kehittää ja siihen liittyy benchmarking eli arvioidaan mitä muut tekevät oikein - mitä voidaan oppia muilta?Taitaa ilveksellä olla vähän useampi kaveri vastaamassa mediasisällöstä, Kerholla kuitenkin vain se yksi hesssu mikäli oikein olen ymmärtänyt. Eli hieman eri resursseilla mennään silläkin saralla. Mutta tottahan se on, että näissä mediahommissa on vain taivas rajana, mielikuvitusta saa käyttää.
Varmasti osalle seuraajista ja seuralle tärkeä juttu, mutta mua ne henkilökohtaisesti lähes ärsyttää.Siellähän on jo somessa ne lounaslistat.
Tämä. Ilves lähti nykyiseen liitoonsa aivan pohjalta, lähes kadotuksesta, konkurssikypsänä. Tietysti iso talousalue, fanipohja, perinteet ja uusi halli auttaa paljon, mutta ei ole autuaaksi tekevä. Tekijät ja tekemisen laatu ratkaisee. Lukko hukkasi rahaa vuosia, keskinkertaisella menestyksellä ihan joka sektorilla. Jos kyse olisi talousalueesta, perinteistä, fanipohjan laajuudesta ja siitä kenellä on eniten painetta kortilla, niin HIFK voittaisi aina. Mutta onneksi tekeminen ratkaisee.Ilves nyt vaan toimi esimerkkinä ja heilläkin aloitettu jostain. Lähinnä juuri se, ettei pidä olla liian kauan tyytyväinen. Toimintaa tulee kehittää ja siihen liittyy benchmarking eli arvioidaan mitä muut tekevät oikein - mitä voidaan oppia muilta?
Näimpä. Esimerkiksi pelaajilta My Day tyylisiä videoita omatoimi jaksolta TAI sitten kesäkuun aikana tehtyjä, jotka sit tuutataan pihalle Heinäkuussa.Tämä. Ilves lähti nykyiseen liitoonsa aivan pohjalta, lähes kadotuksesta, konkurssikypsänä. Tietysti iso talousalue, fanipohja, perinteet ja uusi halli auttaa paljon, mutta ei ole autuaaksi tekevä. Tekijät ja tekemisen laatu ratkaisee. Lukko hukkasi rahaa vuosia, keskinkertaisella menestyksellä ihan joka sektorilla. Jos kyse olisi talousalueesta, perinteistä, fanipohjan laajuudesta ja siitä kenellä on eniten painetta kortilla, niin HIFK voittaisi aina. Mutta onneksi tekeminen ratkaisee.
Markkinoita ja kilpailua ei kiinnosta, tekeekö somea yksi vai kolme henkilöä. Se on karu fakta, lopputuote ja sen laatu ratkaisee. Ja HPK on ottanut steppejä markkinoinnin ja viestinnän saralla. Takamatka on vaan niin pirun pitkä ja pitenee koko ajan. Uusilla panostuksilla on päästy alkuun. Siksi olikin valitettavaa, että uudenkin kaverin kohdalla, HPK:n some kuoli kuukaudeksi.
Tämä heinäkuun välikuolema on seuralta valinta, ei resurssi- kysymys. Sisältöä olisi voinut rakentaa vaikka koko kesäkuun ja tuutata sen ajoitettuna pihalle heinäkuussa. Kuten ne luonaslistat.
Ei vaatisi paljon, jos olisi laittanut vaikka Hietaselle ja Nenoselle vlog hommia. Kyllä hekin osaisivat ihan itse sinne jotain laittaa tai sitten sisältövastaavalle vaan lisättäväksi.Tämä. Ilves lähti nykyiseen liitoonsa aivan pohjalta, lähes kadotuksesta, konkurssikypsänä. Tietysti iso talousalue, fanipohja, perinteet ja uusi halli auttaa paljon, mutta ei ole autuaaksi tekevä. Tekijät ja tekemisen laatu ratkaisee. Lukko hukkasi rahaa vuosia, keskinkertaisella menestyksellä ihan joka sektorilla. Jos kyse olisi talousalueesta, perinteistä, fanipohjan laajuudesta ja siitä kenellä on eniten painetta kortilla, niin HIFK voittaisi aina. Mutta onneksi tekeminen ratkaisee.
Markkinoita ja kilpailua ei kiinnosta, tekeekö somea yksi vai kolme henkilöä. Se on karu fakta, lopputuote ja sen laatu ratkaisee. Ja HPK on ottanut steppejä markkinoinnin ja viestinnän saralla. Takamatka on vaan niin pirun pitkä ja pitenee koko ajan. Uusilla panostuksilla on päästy alkuun. Siksi olikin valitettavaa, että uudenkin kaverin kohdalla, HPK:n some kuoli kuukaudeksi.
Tämä heinäkuun välikuolema on seuralta valinta, ei resurssi- kysymys. Sisältöä olisi voinut rakentaa vaikka koko kesäkuun ja tuutata sen ajoitettuna pihalle heinäkuussa. Kuten ne luonaslistat.
Toivotaan Kerholta toimia, jotta saataisiin lisävaroja seuralle. Kun sellainen kehitetään, sitä ei saa mainostaa? Liiketoiminnan markkinointi on väärin tehty?Noissa lounaslistoissa vituttaa/naurattaa/säälittää/itkettää erityisesti se että tommonen instastory on noin 24h nähtävillä ja siinä mainostetaan kai koko viikon lounaat.
Toisin sanoen siinä on ihan päättämällä päätetty että mennään niin saakelin matalalla kynnyksellä mutta kun jotain sisältöä pitää olla.
Toinen asia on se että jäähallin ravintolan lounaslista menee vielä HPK:n brändin alle muttei nyt jumalauta joku laitakaupungin golflounas, eiks se kuulu AGK:n tai vastaavan tahon asiaksi markkinoida sitä vaika kuinka keittiö olisi HPK:n ravintolan ”operoima”?
Tämä kaikki alleviivaa sitä että kääntää asiaa miten vain, ja vaikka ehkä ”eteenpäin on menty”, ees jossain kai vähän, fakta on se että voi jumalauta toi Kerhon markkinointi on edelleen perhepiirin säätämistä joka ei tuo pennin jeniä seuran kassaan rahaa.
Onneksi HPK on tunnesidebisneksessä, siinä saa niin paljon anteeksi.
Kerholla on ollut jo yli kymmenen vuoden ajan Savolaisen Hanskin tytär (?) markkinointikoordinaattorina/-päällikkönä tai minä tahansa.Toivotaan Kerholta toimia, jotta saataisiin lisävaroja seuralle. Kun sellainen kehitetään, sitä ei saa mainostaa? Liiketoiminnan markkinointi on väärin tehty?
Kerholla on parannettavaa somen suhteem, sitä ei kukaan kiellä. Lounaslistat nyt vaan on tapa markkinoida oheistoimintaa.
Tokihan voisi uudistaa. Itsellä ei hajua, kuka tuota osa-aluetta johtaa.Kerholla on ollut jo yli kymmenen vuoden ajan Savolaisen Hanskin tytär (?) markkinointikoordinaattorina/-päällikkönä tai minä tahansa.
Kaikki kunnia hänelle, mutta olisiko sitäkin osastoa hyvä välillä uudistaa?
Nyt siis pieni panostus siihen puoleen. Joku pieniryhmä osaajia, joku kenellä mielikuvitus virtaa rajattomasti ja siihen ympärille ryhmä jolla on osaamista leikata videoita ja käyttää kuvaamiseen vaadittavia välineitä. Some on hyvä markkinointikanava, kun saa ilmaiseksi suoltaa ihan mitä haluaa.
Varmasti löytyisi tekiöitä kausikortti+pelipaita&pipo palkallakin. Kysyminenhän ei mitään maksa. Se että olisiko se materiaali oscar-tasoa? Ei varmastikkaan, mutta olisi se silti jotain muuta kuin tyhjäsivu tai lounaspaikan menu.Niin tuollainen "pieniryhmä" osaajia maksaisi aika paljon. Alan osaajat voivat valita työpaikkansa. Toki hommaan pitäisi panostaa, mutta ilmaiseksi se ei missään nimessä tule.
Varmasti löytyisi tekiöitä kausikortti+pelipaita&pipo palkallakin.
Nykyään yläastelaiset pystyvät tuon tason tuotoksiin, mitä esim. Ilvekseltä on nähty. Näin teknisesti. Osaajia siis on. Jollakin pitäisi vaan olla niitä ideoita.Juu, varmasti tekijöitä löytyy, mutta osaajia ei.
Nykyään yläastelaiset pystyvät tuon tason tuotoksiin, mitä esim. Ilvekseltä on nähty. Näin teknisesti. Osaajia siis on. Jollakin pitäisi vaan olla niitä ideoita.
Eivät tee, mutta nuoria osaajia kannattaisi ehdottomasti rekrytoida. Tehdä vaikka yhteistyötä paikallisten koulujen kanssa (Hyria, Hamk).Varmasti osaavat. Ja hekään eivät tee hommia millään verkkaripalkalla.
Massi Järvinen pitää huolen, ettei Valavuori edes yritä perskärpäillä meidän seuran ympärillä lähiaikoina.
Arvostan.