Kerhonpojjaat
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HPK, Tampa
Ei ole mikään puolustus Kerholle, mutta nykyään myyntiin ja markkinointiin on apuna analyysityökaluja, jolla pystytään esim. SoMe-ja muuta nettimarkkinointia analysoimaan ja tekemään johtopäätöksiä kuinka hyödyllisiä markkinointi tuota kautta on oikeesti ollut ja ketkä ovat ostaneet lippuja niiden purusteella jne... Kiitos Googlen, Facen, Applen yms... käyttöehtojen ja käyttäjien antamien lupien.
En tiedä onko Kerholla tuollaista analyysityökalua käytössä, mutta jos on, niin sieltä kyllä saadaan aika hyvällä tarkkuudella selville, miten SoMe-mainonta tuottaa tulosta. Eli tällöin tiedetään, eikä vaan arvailla mitä asialle voisi tehdä vai kannattaako tehdä mitään. Suurempi määrä mainontaa ja markkinointi kun ei aina ole suurempaa määrää tulosta.
No nyt voin alan ammattilaisena sanoa, että pitää paikkaansa, mutta kun ei tehdä maksullista mainontaa, se on täysin eriasia. Maksullisella mainonnalla tuo pitää kutinsa ja siinäkin hyvin harvoin, voi mennä pieleen. Postauksilla ei voi hävitä.
Jos ei haluta rahallisesti panostaa markkinointiin (some, SEM, SEO yms), niin käyttäisi edes ilmaiset kanavat kunnolla hyödyksi (Facebook, Instagram, Youtube). Oikein ajoitettuja postauksia, fiiliksen luontia, pelipäivä hypetystä.
17,3 tuhatta seuraajaa Instagramissa pelkästään, joita pitäisi houkutella hallille, tai edes ostamaan lippu, mikäli hallille ei uskalla mennä. Hieman työtä vaatii, mutta täysin mahdollista. Mikäli ei onnistu, voisi palvelun ulkoistaa.
Viimeksi muokattu: