Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: psychodad
Viestin lähetti tuuski
Tässä yritetään selvästi hakea mitalia vuoden raumalaiskisassa, mutta muistuttaisin, että se jaetaan enemmän torkkimaisuuksista kuin provoiluista.
Kun yrittää tosissaan, niinkuin L4E, on vahvoilla. Tässä skabassa ei pronsseja jaeta.
Missään tapauksessa en provoa. Olen nähnyt tilanteen nyt kahdesti videolta. Hancock ajaa Keinästä lujaa, mutta sääntöjen puitteissa. Hancockin luistimet eivät irtoa jäästä ennen kontaktia, hänen vasen olkapäänsä osuu Keinäsen olkapäähän/rintaan ja ehkä leukaan siinä kun Quinn painaa jaloilla taklauksen ylös (miehen seinille). Keinäsen asento oli hieman epäonninen, hiukan kumarassa, joten Quinn osuu aika ylös mutta ei kuitenkaan olkapäällä päähän. Hän tosin painaa taklauksen jaloilla ylös.
Luonnollisesti epämukavaa, että Keinänen tuossa loukkaantui, mutta olen kyllä ehdottomasti sitä mieltä, että kun taklaus on kuitenkin sääntöjen puitteissa tehty, siitä ei pitäisi rangaista ollenkaan. Taklaukset kuuluvat jääkiekkoon lähtemättömästi. Olkapäällä saa taklata, taklaukseen ei saa hypätä niin että luistimet nousevat jäästä ennen osumista pelaajaan. Mikä tuossa siis oli epäsiistiä? Ehkä Hancockilla oli liikaa vauhtia, ehkä siitä olisi ryntäyksen voinut antaa.
Mutta minä olenkin keskittynyt katsomaan kauden aikana NHL:ää, ehkäpä ajatuksemme ovat siksi erilaisia. Eihän SM-liigassa saa taklata. Puhtaistakin taklauksista tulee täällä sanktioita loukkaantumisasteen mukaan. Vaikka sen pitäisi periaatteessa mennä niin, että niin kauan kuin taklaus on puhdas, siitä ei tulisi sekuntiakaan jäähyä eikä jälkiseuraamuksia, vaikka vastustajalle sattuisi mitä.
Kannattaa korjata asennetta taklauksia kohtaan ennen loppupelejä jos sinne pääsette. Karalahdet, Hulkkoset, Peltomaat sun muut tulevat kaksi kertaa kovempaa.
EDIT: Miten HELVETISSÄ Hancockin KYYNÄRPÄÄ voisi osua ensimmäisenä Keinäsen naamaan, kun miehet ovat oikeastaan kasvokkain tilanteessa? Videolta kyllä näkyy missä Quinnin kyynärpäät ovat.