HPK kaudella 2024–2025

  • 332 643
  • 2 215

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Toisaalta hyvä pitää mielessä, että Hämeenlinnalaisyleisöä ei isommin kiinnosta vaikka joukkueessa viilettäisi liigan ylivoimaisesti paras pelaaja. Ehkä tämä nykylinja on kaikin puolin terveempi. Sponsseja ei mikään johto taio ilmasta ja nykyisellä ihmisten ostovoimalla sponsorirahaa on vähemmän tarjollakin.

Ei mulla ole valmiita vastauksia, mitä pitäisi tehdä. Ja kun tämä ongelma ei ole hämeenlinnan ongelma vaan ihan yli lajirajojen suurkaupunkeja lukuunottamatta.

Verotetaan ihmiset kipeiksi ja ihmetellään, miksei ne kuluta kun ei riitä pakollisten lisäksi monilla mihinkään.
Tämä on juurikin näin.

Fantasiamanageroinnillahan se maailmakin pyörii. Ok, kärjistän, mutta välillä tuntuu unohtuvan, että ne tietyt realiteetti on olemassa. Kokonaiskuva puuttuu/on vajaa kun lähdetään sivuuttamaan taloudellinen tilanne.

Sponsorirahaa on vähemmän. Tämä ei ole edes uusi ilmiö. Onhan tässä jo aiemminkin esim. aitioita jätetty hankkimatta kun yritykset ovat karsineet kuluja. Tilanne ei ole ainakaan parantunut tästä.

Pelkällä leikkaamisella ei tietenkään saavuteta mitään järkevää. Pitää myös investoida/hankkia uusia tulolähteitä. Sitä on nyt tehtykin (vaikka näitäkin tekoja vähätellään).

Tehtyjen investointien on tarkoitus mahdollistaa investoinnit itse tuotteeseen. Investoinnit eivät vaan tuota niitä tuloja välittömästi ja tuloja on yleisestikin haastavaa raapia mistään, mikäli kansan ostovoima heikkenee lisää.
 

Siivouskomero

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ilvesfoorumilla ihan hyvä ja ns. puolueeton kirjoitus Kerho 2024-2025 joukkueesta

 

TJ MACKEY

Jäsen
Toisaalta hyvä pitää mielessä, että Hämeenlinnalaisyleisöä ei isommin kiinnosta vaikka joukkueessa viilettäisi liigan ylivoimaisesti paras pelaaja. Ehkä tämä nykylinja on kaikin puolin terveempi. Sponsseja ei mikään johto taio ilmasta ja nykyisellä ihmisten ostovoimalla sponsorirahaa on vähemmän tarjollakin.
Yksi mikä voisi auttaa, olisi lupaava alku kaudelle. Kerho on syksystä 2020 lähtien joka syksy sukeltanut tappioputkeen ja tukevasti sarjan hännille lokakuulle mentäessä. Saamari viisi syksyä putkeen ollut kilpailullisesti ihan jaloissa. Yleisölle tulisi luoda edes uskoa paremmasta.

Olen tästä puhumista hieman väistellyt, mutta kick offin keskustelujen perusteella: ei se vieläkään siltä vaikuta, että niitä kaikkia kumppanuuksia kovin nälkäisesti oltaisiin tämän nykyisen myyntipumpun toimesta hakemassa. Siinä kun kyselin, että mitä te mahdollisesti voisitte meidän yritykselle yhteistyön muodossa tarjota, niin sain vastaukseksi aika sekalaista tarjontaa, joka päätyi sanoihin, että pienet markkinat kuitenkin ja ”kaikkihan lähtee siitä oranssista sydämestä”.

………..

Ei meidän yrityksellä ole lähtökohtaisesti mitään sidettä Kerhoon, ehkä allekirjoittaneen rakkautta lukuunottamatta.. Oli niin hämmentävä yhteistyö- keskustelu kuin olla ja voi.

No, ei se mitään. Ensi kaudellakin tullaan ihan tavan kuluttajina paikan päälle. Jospa se yhteistyö silloin jo kiinnostelisi.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Yksi mikä voisi auttaa, olisi lupaava alku kaudelle. Kerho on syksystä 2020 lähtien joka syksy sukeltanut tappioputkeen ja tukevasti sarjan hännille lokakuulle mentäessä. Saamari viisi syksyä putkeen ollut kilpailullisesti ihan jaloissa. Yleisölle tulisi luoda edes uskoa paremmasta.
Tämä.

Nuoren joukkueen kannalta olisi elintärkeää saada hyvä alku kauteen. Itseluottamus kasvaisi ja onnistumisien kautta tulisi sitä kehitystä/otettaisiin niitä askelia eteenpäin.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Olen tästä puhumista hieman väistellyt, mutta kick offin keskustelujen perusteella: ei se vieläkään siltä vaikuta, että niitä kaikkia kumppanuuksia kovin nälkäisesti oltaisiin tämän nykyisen myyntipumpun toimesta hakemassa.
Laitetaan erilliseen viestiin, kun eri aiheesta kyse.

Onko kyseessä nämä samat myyntihenkilöt, joista on aiemminkin ollut puhetta? Jos on, niin vähintään pitäisi laittaa jollekin kommunikointi/myyntipuhe kurssille. Kun ei osata sanoittaa asioita oikein, saa asiakas/mahdollinen yhteistyökumppani yrityksestä sekavan kuvan.

Voisihan niitä myyjiä myös vaihtaa, jos kerta homma ei toimi.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Tätä olen hieman ihmetellytkin, että miksi uusi TJ ei ole asialle tehnyt yhtikäs mitään. Sama saatanan pööpöily jatkuu myynnin osalta.
Pakko sen Kjällarsonin herätä tähän. Tai ehkä onkin (esim. kehityskeskustelut, ukaasit), mutta sitähän ei ulospäin tietenkään kerrota.

Saman tason jatkuessa, odotan kyllä muutoksia. Jos myynti ei paranna ja saavat silti jatkaa, on TJ tältä osin epäonnistunut.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Yksi mikä voisi auttaa, olisi lupaava alku kaudelle. Kerho on syksystä 2020 lähtien joka syksy sukeltanut tappioputkeen ja tukevasti sarjan hännille lokakuulle mentäessä. Saamari viisi syksyä putkeen ollut kilpailullisesti ihan jaloissa. Yleisölle tulisi luoda edes uskoa paremmasta.
Juuri näin. Lupaava alku olisi mun mielestä lähes elinehto alkavalla kaudella ja onneksi tuo on ainakin otettu esille Mason puheissa. Yhtä tärkeitä ne kolmen pisteen voitot ovat syksyllä kuin maaliskuussakin. Jopa lähivuosina ollaan oltu liiankin lähellä, joissa paremmat kauden aloitukset olisivat helposti auttaneet jatkoon pääsyä.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Juuri näin. Lupaava alku olisi mun mielestä lähes elinehto alkavalla kaudella ja onneksi tuo on ainakin otettu esille Mason puheissa. Yhtä tärkeitä ne kolmen pisteen voitot ovat syksyllä kuin maaliskuussakin. Jopa lähivuosina ollaan oltu liiankin lähellä, joissa paremmat kauden aloitukset olisivat helposti auttaneet jatkoon pääsyä.
Tuosta se Maso tosiaan puhui aiemmin. Sanoi, että jengillä oli ollut jo omat pudotuspelit käynnissä sen hyvän jakson aikana ja bensa yksinkertaisesti loppui. Myönsi samalla tehneensä virheitä kauden alussa.

Se on kuormittavaa lähteä takamatkalta nostamaan sijoutusta. Siinä mennään niin äärirajoilla, etenkin jos on rajallinen/vajaavainen rosteri. Kuormitus on suuri ja pelaajat palavat helposti loppuun henkisesti ja fyysisesti.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Olen tästä puhumista hieman väistellyt, mutta kick offin keskustelujen perusteella: ei se vieläkään siltä vaikuta, että niitä kaikkia kumppanuuksia kovin nälkäisesti oltaisiin tämän nykyisen myyntipumpun toimesta hakemassa. Siinä kun kyselin, että mitä te mahdollisesti voisitte meidän yritykselle yhteistyön muodossa tarjota, niin sain vastaukseksi aika sekalaista tarjontaa, joka päätyi sanoihin, että pienet markkinat kuitenkin ja ”kaikkihan lähtee siitä oranssista sydämestä”.

………..

Juu tästä täysin sama havainto ja täysin samaa mieltä, että toooodella erilaista asennetta sinne tarvitaan. Eikä vaan anna rahaa. Tarkoitin yleensä sponsorimarkkinan negatiivistä kehitystä ja ostovoiman heikkenemistä.
 

Hokipohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Liverpool
asiasta kukkaruukkuun, mihin Oulun ja Hämeenlinnan välille se Oulusta tuleva hyökkääjä jäi? Eikös sieltä ollut tulossa joku nuori hyökkääjä?
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
asiasta kukkaruukkuun, mihin Oulun ja Hämeenlinnan välille se Oulusta tuleva hyökkääjä jäi? Eikös sieltä ollut tulossa joku nuori hyökkääjä?
En tiedä puhutaanko nyt samasta, mutta keväällä oli ainakin joku tiktok-hassuttelu, missä Maxim Korpimäkeä huhuttiin Kerhoon. Ankka oli siis kyseessä.
 

Kolmio36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia Flyers
Olen tästä puhumista hieman väistellyt, mutta kick offin keskustelujen perusteella: ei se vieläkään siltä vaikuta, että niitä kaikkia kumppanuuksia kovin nälkäisesti oltaisiin tämän nykyisen myyntipumpun toimesta hakemassa.
Kerhon myyntipumppu ei kyllä vakuuta itseäni. Tuossa kun itse asustelin Tampereella ja tein toiminimellä töitä, niin joka vuosi mulle soitettiin Ilvekseltä, että haluaisinko ostaa kausikortteja ja viedä asiakkaitani heidän peleihin. Kertoessani, että olen Kerhon miehiä, niin mulle koitettiin myydä yksittäisiä lippuja Ilves-HPK -peleihin. Jonkun verran tiedän toiminimellä työskenteleviä ihmisiä Hämeenlinnasta enkä ole kuullut, että Kerholta oltaisiin oltu koskaan yhteydessä. Ihan turha siis mennä vain talousalueen tai -tilanteen taakse. Muualla tehdään töitä asioiden eteen. Otanta ei kuitenkaan ole mikään järin iso, mutta herättää jonkin verran kuitenkin ihmetystä.
 

HML_Nalle

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Maso Lehtonen
Tämähän ei pidä paikkansa siinä mielessä, että onhan näitä investointien avauksia ollut. Armstrong sekä Kuortane + Pihlajanlinna.
Armstrong on mielenkiintoinen ja mahdollisesti oikein hyvä investoitinti tulevaisuudessa. Itse olen melko hyvin perillä henkilöstövuokraus alan tilanteesta, koska sillä alalla on minulla itselle merkittävä summa rahaa sijoitettuna. Kun talous lähtee kasvuun niin keikka työntekijöitä palkataan enemmän ja henkilöstövuokrauksen tulokset kasvaa viime vuosien karuista lukemista. Toki Armstrong on todella pieni tekijä tällä alalla mutta kasvupotentiaalia on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös