HPK-JOK: kuinka paljon voi vääristellä raportissa?

  • 27 189
  • 253
Tila
Viestiketju on suljettu.

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Viestin lähetti mirasane
En tiedä, tiesikö hän ammattini siksi, että oli nähnyt rekisteröintitietoni, oliko joku kertonut hänelle vai olenko jopa joskus JA:n alkuaikoina itse jossain viestissä maininnut sen. Yhtä kaikki minusta siviiliammatti on jo sen luokan yksityisasia, että mielestäni on minun asiani päättää haluanko siitä täällä puhua.

Niin, tai ettei olisi peräti katsonut profiiliasi, jonka kaikki pystyvät tsekkaamaan. Sieltä se löytyy (yllätys, yllätys) ammatin kohdalta - ainakin toistaiseksi - ja on siellä joskus ollut jopa työpaikkasikin.

Ja tämäkin on epäolennaista.

EDIT: typo
 
Viimeksi muokattu:

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Viestin lähetti JanJ
löytyyhän tuolta viestihausta kirjoituksiasi, joissa sanot:
"koska olen t..."
"vaikka olen ammatiltani t...."
"olenhan t...."
"olen ammatiltani t...."

Joo tiedän, tämä oli epäolennaista.

Jep, kyllähän se, että olen toimittaja, käy ilmi jo käyttäjäprofiilistani. Mutta "Onko HPK kriisissä?" -ketjussa Flo viittasikin jo työnantajaani, mistä en mielestäni ole täällä julkisesti puhunut. Nimimerkki Aksu sitä kerran yksityisviestillä kysyi ja hänelle myös vastasin. Ei se työnantajakaan mikään suuri salaisuus ole, mutta se ei silti anna yksityishenkilölle Flo oikeutta edes vihjailla aiheesta, jos hän on asiat saanut tietoonsa päätoimittaja-statuksensa kautta.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Viestin lähetti Habby
on siellä joskus ollut jopa työpaikkaisikin.

Tarkkaan on luettu! :)
Työpaikka tosiaan siellä joskus luki samoin kuin tuli mainittua siinä aikanaan lähettämässäni perustelukirjeessä, jossa käyttäjätunnukset tänne sain. Työnantajan kuitenkin poistin aikoja sitten julkisista tiedoista.
 

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Viestin lähetti mirasane
Tarkkaan on luettu! :)

No, täällä on joku sitä profiiliaan joskus mainostanut, aika näkyvästikin...
 
F

Flonaldo

Viestin lähetti mirasane
Jep, kyllähän se, että olen toimittaja, käy ilmi jo käyttäjäprofiilistani. Mutta "Onko HPK kriisissä?" -ketjussa Flo viittasikin jo työnantajaani, mistä en mielestäni ole täällä julkisesti puhunut. Nimimerkki Aksu sitä kerran yksityisviestillä kysyi ja hänelle myös vastasin. Ei se työnantajakaan mikään suuri salaisuus ole, mutta se ei silti anna yksityishenkilölle Flo oikeutta edes vihjailla aiheesta, jos hän on asiat saanut tietoonsa päätoimittaja-statuksensa kautta.

- Työnantajasi on lukenut julkisessa profiilissasi. En ole siis missään vaiheessa käyttänyt mitään statuksiani hyväkseni. Siellä se on ollut kymmenientuhansien ihmisten luettavissa.

- Olet itse myös mainostanut, että olet kyseisen lafkan palveluksessa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Flonaldo, muistatko vähän aikaa sitten kun käytiin jotain keskustelua (olisiko peräti tämä sama ketju?) jossa tietyt ihmiset alkoivat mussuttamaan siitä kun kutsuin sinua päätoimittajaksi vaikka se lukee ihan avoimesti SINUN profiilissasi? Uhkailit/vihjailit mm. että voisit paljastaa minun oikean nimeni samalla tavalla kuin minä 'paljastin' että olet päätoimittaja.

Ehkä ei kannattaisi laittaa profiiliin ammatiksi "päätoimittaja" jos todellakin haluaa kirjoittaa nimimerkin "Flonaldo" takaa ilman mitään yhteyksiä reaalimaailman persoonaan.

Tämä on keskustelupalsta, jossa ihmiset kirjoittavat nimimerkeillä. Kaikilla on oikeus esiintyä pelkästään tuona nimimerkkinä niin halutessaan ja esitetyt mielipiteet eivät tule takaisin omaan reaalimaailman persoonaan. Minä voisin esimerkiksi tietää sinun henkilöllisyytesi, mutta netiketin tärkeimpiä pointteja on, että minä en lähde vastailemaan Ville Veikkolalle vaan vain ja ainoastaan nimimerkki daespoolle. Nimimerkki tosiaankin on suojakilpi. Jos se kerran sinun mielestäsi ei sitä saa olla, niin voin vaikka heti muuttaa sinun nimimerkkisi muotoon Etunimi Sukunimi, kun kerran haluat näin ilmeisesti.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti mirasane
Kuulostaa tutulta. HPK:n alkusyksyn huonojen pelien jälkeen, Miettinen-Santala-Somervuori -trion tukkoisuuden ja Pardavyn jäähyilyn/tehottomuuden takia menin kerran avaamaan ketjun otsikolla "Onko HPK kriisissä?". Tarkoituksena oli lähinnä alustaa keskustelua aiheesta ja kuulla mielipiteitä eri ihmisiltä.
Hommasta ei tullut mitään, sillä Hämeenlinnalaiset lukivat avausviestini otsikon systemaattisesti väärin. Heille tuo kysymysmuodossa oleva otsikko oli sama asia kuin että siinä olisi lukenut "HPK on kriisissä!". Koska ketjun avaaja ei ollut Hämeenlinnasta, tulkittiin viestini hyökkäykseksi ja siihen vastattiin todella vihaisesti.
Etkä avannut. Avasit ketjun aikaisessa vaiheessa kautta Santalan pelikiellon aikana. Kysyit avauksessasi "Onko HPK kriisissä?". Sinulle vastattiin "Ei ole". Sitä saa mitä tilaa, oli keskustelun avaaja ihan mistä päin maailmaa tahansa. Halusit keskustelua ja sait sitä. Vihaista sävyä ei ollut muuta kuin omassa mielikuvituksessasi. Nostit ketjun sitten ylös muutaman kierroksen jälkeen Santalan palattua kehiin. Et kuitenkaan nostanut ketjua uudelleen ylös Kerhon pitkän pisteputken aikana. Samaisen putken aikana Pardavy on noussut sille tasolle, mitä häneltä odotettiinkin ja SMS on ollut viimevuotisella tasollaan. Samassa rytäkässä Kerho on noussut toiseksi sarjataulukossa, joten puheet kriisistä olivat kuin olivatkin ennenaikaisia.

Homma meni niin asiattomaksi, että JA:n päätoimittaja heitti jossain vastauksessaan jopa vihjailuja siviiliammatistani. Tämä oli mielestäni jo törkeää, sillä siviiliammattini ei millään tavalla kuulunut keskusteluun.
Sinua syytettiin iltapäiväjournalismista, mikä oli jopa aiheellista avauksesi perusteella. Jälleen kuvittelet omiasi. Tähän ketjuun saamiesi vastausten perusteella näyttää jopa siltä, että olet itse eniten tuomassa siviiliammattiasi esille.

Nyt voitkin sitten laittaa tämän viestin talteen ja ottaa asian esille jälleen keväällä raflaavilla otsikoilla höystettynä, jos Kerho sattuu häviämään pari peliä peräkkäin. Samalla voit viitata Kerho-fanien herkkänahkaisuuteen ja aggressioihin sinua kohtaan. Älä unohda Jatkoajan päätoimittajan käytöstä.
 
F

Flonaldo

Viestin lähetti Daespoo
Flonaldo, muistatko vähän aikaa sitten kun käytiin jotain keskustelua (olisiko peräti tämä sama ketju?) jossa tietyt ihmiset alkoivat mussuttamaan siitä kun kutsuin sinua päätoimittajaksi vaikka se lukee ihan avoimesti SINUN profiilissasi? Uhkailit/vihjailit mm. että voisit paljastaa minun oikean nimeni samalla tavalla kuin minä 'paljastin' että olet päätoimittaja.

Ehkä ei kannattaisi laittaa profiiliin ammatiksi "päätoimittaja" jos todellakin haluaa kirjoittaa nimimerkin "Flonaldo" takaa ilman mitään yhteyksiä reaalimaailman persoonaan.
Muistan, toki muistan. Ja tämähän pätee täysin yhä. Ei kenenkään kuuluisi kutsua mirasanea aina toimittajaksi, Flonaldoa aina päätoimittajaksi tai daespoota jokaisessa yhteydessä laitossiivojaksi. Flonaldo on Flonaldo, mirasane mirasane ja daespoo daespoo, sillä selvä.

Se että me täällä tiedämme toisistamme yhtä ja toista ei mielestäni missään nimessä tarkoita, että niitä seikkoja pitäisi aina vetää keskusteluun mukaan.

Ja minä en kyllä uhkaillut mitään, päinvastoin. Totesin, että en missään nimessä ryhdy kirjoittamaan sinulle minään muuna kuin daespoona.

Jos sinä haluat välttämättä noita statuksia tuoda esiin, niin siitä vaan - minä voin sitten siitä syystä pitää kuspiänä. Toivoisin vain, että täällä voitaisiin keskustella asioista asioina, nimimerkkien takaa.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Ossi, minun ja Flon välinen juttu käsitelty jo yksityisviestein ja siksi korjasin jo tähän ketjuun kirjoittamani viestin.

"Onko HPK kriisissä?" -ketjun tein tahallani raflaavaksi, että se kiinnittäisi ihmisten huomion ja saisi jonkun vastaamaankin. Ja kyllä täällä vähemmästäkin on joukkueiden sanottu olevan kriisissä. Joiden IFK-fanien mielestä koko kausi on ollut heille yhtä kriisiä. Jokereiden tappioputkenkin aikana puhuttiin kriisistä, vaikka joukkue ei menettänyt kärkipaikkaansa.

Mutta kuten sanoit, puheet kriisistä olivat ennenaikaisia. SMS on tällä hetkellä maan paras ketju ja Pardavyn esitykset ovat nousseet alkukaudesta potenssiin kolme.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
mirasane: Asia vilpitön. No hard feelings.

Ja mitä Kerhoon tulee, niin Puurula on niitä harvoja, jotka eivät ole esitystään kohentaneet. Onneksi on stuntteja.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Viestin lähetti Ossi
mirasane: Asia vilpitön. No hard feelings.

Samoin. Omapa oli mokani. :)
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
EDIT: tupla-postaus
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Viestin lähetti Flonaldo
Muistan, toki muistan. Ja tämähän pätee täysin yhä. Ei kenenkään kuuluisi kutsua mirasanea aina toimittajaksi, Flonaldoa aina päätoimittajaksi tai daespoota jokaisessa yhteydessä laitossiivojaksi. Flonaldo on Flonaldo, mirasane mirasane ja daespoo daespoo, sillä selvä.

Se että me täällä tiedämme toisistamme yhtä ja toista ei mielestäni missään nimessä tarkoita, että niitä seikkoja pitäisi aina vetää keskusteluun mukaan.

Ja minä en kyllä uhkaillut mitään, päinvastoin. Totesin, että en missään nimessä ryhdy kirjoittamaan sinulle minään muuna kuin daespoona.

Jos sinä haluat välttämättä noita statuksia tuoda esiin, niin siitä vaan - minä voin sitten siitä syystä pitää kuspiänä. Toivoisin vain, että täällä voitaisiin keskustella asioista asioina, nimimerkkien takaa.

Niin, sanoit että voit vaihtaa nimimerkkini muotoon Etunimi Sukunimi joka oli mielestäni jo pieni vihjaus. Anyway, pointtini oli vain sama minkä heitit Mirasanelle, jos haluaa pitää nimimerkin erillään reaalimaailmasta niin ei kannata laittaa profiiliin ammatin kohdalle yhtään mitään, oli se sitten toimittaja tai päätoimittaja.

Enkä todellakaan halunnut tuoda statuksia sen kummemmin esiin, se ei ole minun profiilini jossa ammatin kohdalla lukee 'päätoimittaja' eihän?

Alunperin halusin vain selventää sitä jakoa joka on nimimerkkien ja Jatkoajan toimituksen välillä niin tietää millä suulla kukin puhuu, korjaa jos olen väärässä mutta nimimerkki Flonaldo taisi taannoin uhata erästä Jokeri-kirjoittajaa pelikiellolla jos hänen heittämänsä huhu ei olisi pitänyt paikkaansa (huhu liittyi jotenkin HPK:n, en muista miten se meni). Jos muistin väärin, pahoitteluni.
 

theref

Jäsen
Daespoo

"korjaa jos olen väärässä mutta nimimerkki Flonaldo taisi taannoin uhata erästä Jokeri-kirjoittajaa pelikiellolla jos hänen heittämänsä huhu ei olisi pitänyt paikkaansa "

Päätoimittaja ei jaa pelikieltoja, niitä jakavat moderaattorit, joten tässä yhteydessä väitteesi tuollaisesta mahdollisesta heitosta ja päätoimittajuudesta ja niiden yhteydestä ei pidä paikkaansa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
No sepä tekeekin lausunnosta (jos muistin sen oikein) vieläkin mielenkiintoisemman.

Searchi ei oikein tunnut toimivan joten jos joku sattuisi muistamaan missä ketjussa se oli niin saataisiin tuokin teksti esille. MUISTAAKSENI se oli Flonaldo ja sanamuotokin oli about tuota luokkaa mutta en tästä aivan varma ole joten ihan silkasta mielenkiinnostakin haluaisin nähdä miten kyseinen teksti meni.

Edelleen, jos muistan väärin niin olen pahoillani.
 

theref

Jäsen
Daespoo

Ennen kuin alat suuremmin asiaa ihmettelemään, niin aikanaanhan kyseinen nimimerkki toimi moderaattorina. Joten asiassa ei ole mitään ihmeellistä eikä search asiaa muuta mihinkään.

Jotenkin vain tuntuu, että tässä ketjussa ollaan karattu kovasti kauas aiheesta. Aiheesta joka sitäpaitsi on loppuunkäsitelty.

Olisiko aika antaa ketjun valua tuonne jonnekin alas?
 
F

Flonaldo

Viestin lähetti Daespoo
Niin, sanoit että voit vaihtaa nimimerkkini muotoon Etunimi Sukunimi joka oli mielestäni jo pieni vihjaus. Anyway, pointtini oli vain sama minkä heitit Mirasanelle, jos haluaa pitää nimimerkin erillään reaalimaailmasta niin ei kannata laittaa profiiliin ammatin kohdalle yhtään mitään, oli se sitten toimittaja tai päätoimittaja.

Enkä todellakaan halunnut tuoda statuksia sen kummemmin esiin, se ei ole minun profiilini jossa ammatin kohdalla lukee 'päätoimittaja' eihän?

Alunperin halusin vain selventää sitä jakoa joka on nimimerkkien ja Jatkoajan toimituksen välillä niin tietää millä suulla kukin puhuu, korjaa jos olen väärässä mutta nimimerkki Flonaldo taisi taannoin uhata erästä Jokeri-kirjoittajaa pelikiellolla jos hänen heittämänsä huhu ei olisi pitänyt paikkaansa (huhu liittyi jotenkin HPK:n, en muista miten se meni). Jos muistin väärin, pahoitteluni.
Jos nyt vielä on jäänyt selväksi niin minua ei haittaa se, että palstan lukijat tietävät kuka Flonaldon takana lymyilee. Minua haittaa se, että se vedetään eräiden kirjoittajien aina esiin siinä vaiheessa, kun sanottava loppuu.

Ja se ei ole siitä kiinni, mitä minä ja mirasane olemme itse tehneet sen eteen, että palstalaiset tietävät henkilöllisyytemme. Se on ihan kiinni siitä, että jotkut vatipäät poikkeuksetta haluavat sen nostaa esiin kun argumentit loppuvat. Ja ne ovat juuri niitä statuksen nostajia, joista puhuin. Itse ampuvat sieltä anonyymina nimimerkin takaa.

Tuo MUISTELEMASI juttu ei pidä paikkaansa, piste. Saat sitä hakua käyttää vaikka koko joululoman etkä tuollaista löydä. Nimimerkin Flonaldo takana oleva henkilö ei ole edes palstan moderoinnissa käytännössä mukana.
 

ZD

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Daespoo
Searchi ei oikein tunnut toimivan joten jos joku sattuisi muistamaan missä ketjussa se oli niin saataisiin tuokin teksti esille. MUISTAAKSENI se oli Flonaldo ja sanamuotokin oli about tuota luokkaa mutta en tästä aivan varma ole joten ihan silkasta mielenkiinnostakin haluaisin nähdä miten kyseinen teksti meni.

http://www.jatkoaika.com/keskustelu/showthread.php?threadid=10958&perpage=25&pagenumber=36

Löytyy tuolta, viestin kirjoittajana Moderaattorit, ei siis Flonaldo.
 

St103

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pankaa nyt modet tai muut ihmeessä piste tähän ketjuun. Tässä ei mopo enää keuli, vaan on kaasu hirttänyt todella kiinni ja Tunturi karannut totaalisti käsistä.

Eikös meidän kaikkien yhteinen intohimo ole jääkiekko. Täällä puhutaan ihan sivuasioista, mutta ei enää itse asiasta, ketjun otsikko on unohtunut aikoja sitten.

Kaikesta huolimatta ja ehkä juuri siksi

Hyvää Joulua kaikille!!
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti Flonaldo
Itse ampuvat sieltä anonyymina nimimerkin takaa.
Hyvä Flonaldo, olen hilpeydellä seurannut tätä keskustelua ja ihmettelen eniten tuota sinun perustelua anonyymistä kirjottelusta. Miten ihmeessä sinä itse et kirjoittele anonyymisti kun kerran emme tiedä sinun henkilöllisyyttä. Tiedämme ilmeisesti sinun asemasi, mutta emme todellakaan henkilöllisyyttäsi.
Mielestäni vain asemasi johdosta sinun ei pitäisi alentua keskustelemaan tälläisistä asioista ja nimeenomaan alkaa esittämään mielipiteitäsi julkisesti, ellet sitten kirjoita niitä pääkirjoitukseen ja se on asia erikseen. Minusta on siis kyseenalaista, että julkaisun päätoimittaja kirjoittelee julkaisuun nimettömänä kuin kuka tahansa rivimies ja saa puolustelee tällä tavalla omaa toimittajaa, joka on tehnyt selkeän virheen.
Venäjällä toimitaan näin toivottavasti ei enää Jatkoajassa.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Viestin lähetti St103
Pankaa nyt modet tai muut ihmeessä piste tähän ketjuun. Tässä ei mopo enää keuli, vaan on kaasu hirttänyt todella kiinni ja Tunturi karannut totaalisti käsistä.

Eikös meidän kaikkien yhteinen intohimo ole jääkiekko. Täällä puhutaan ihan sivuasioista, mutta ei enää itse asiasta, ketjun otsikko on unohtunut aikoja sitten.

Aamen!

Olenkin tässä viime päivät odotellut vain, että koska ne hanskat oikein sitten pudotetaan? Anna sille sitä!

Rauhallista Joulua!
 
F

Flonaldo

Viestin lähetti hull16
Minusta on siis kyseenalaista, että julkaisun päätoimittaja kirjoittelee julkaisuun nimettömänä kuin kuka tahansa rivimies ja saa puolustelee tällä tavalla omaa toimittajaa, joka on tehnyt selkeän virheen.
Venäjällä toimitaan näin toivottavasti ei enää Jatkoajassa.
Missä näin? Siellä Venäjän Jatkoajassako?
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Viestin lähetti St103
Pankaa nyt modet tai muut ihmeessä piste tähän ketjuun. Tässä ei mopo enää keuli, vaan on kaasu hirttänyt todella kiinni ja Tunturi karannut totaalisti käsistä.

Eikös meidän kaikkien yhteinen intohimo ole jääkiekko. Täällä puhutaan ihan sivuasioista, mutta ei enää itse asiasta, ketjun otsikko on unohtunut aikoja sitten.

Kaikesta huolimatta ja ehkä juuri siksi

Hyvää Joulua kaikille!!
Huomaa, että SM-liigassa on sarjatauko. Muussa tapauksessa tuskin tämä jauhaminen jatkuisi. Muistuttaa vähän kevättulvien puroa, joka pienestä lisäsateesta kasvaa ja hakee uusia uomia, sivujuonteita tulee tuon tuostakin ja jossain kertyy sitten kuralätäkkö, josssa lapsukaiset sitten räiskyttelevät kuraa toistensa päälle.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti hull16
Venäjällä toimitaan näin toivottavasti ei enää Jatkoajassa.

Venäjällä sinä, hyvä Hull16, et kirjoittaisi tähän foorumiin ollenkaan. Olet katsos ollut joskus eri mieltä. Unohdetaanko nyt se päätoimittajajuttu. Faneilta faneille...
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti hull16
Mielestäni vain asemasi johdosta sinun ei pitäisi alentua keskustelemaan tälläisistä asioista ja nimeenomaan alkaa esittämään mielipiteitäsi julkisesti, ellet sitten kirjoita niitä pääkirjoitukseen ja se on asia erikseen. Minusta on siis kyseenalaista, että julkaisun päätoimittaja kirjoittelee julkaisuun nimettömänä kuin kuka tahansa rivimies ja saa puolustelee tällä tavalla omaa toimittajaa, joka on tehnyt selkeän virheen.

Edelleenkin faneilta faneille. Flonaldo on fani. Luulen, että hänestäkin on hauskinta kirjoitella tiedon palasiaan tänne foorumiin ja väitellä muiden fanien kanssa. Miksi ihmeessä jatkoajan päätoimittaja ei saisi tänne kirjoitella. Minusta on hienoa, että joku jaksaa sitäkin hommaa tehdä, kun me muut keräämme kermat päältä, eli luemme uutiset ja keskustelemme täällä. Haluaako joku jatkoajan toimitukseen sellaisia henkilöitä, jotka eivät ole niin kiinnostuneita jääkiekosta, että jaksaisivat tänne kirjoitella?

edit: Ajatus pätkii... Miksi Jatkoaikaan suhtaudutaan niin totisesti? Kaikki, jotka ovat käyneet paljon peleissä tietävät, että ammattitoimittajien tekemät jutut ne vasta eroavatkin siitä pelistä, minkä sinä näit. Tämä on fanien foorumi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös