HPK-Ilves su 5.12.2004

• 16 250
  • 142

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Heh. Voi minkä teit "Hullu-Hannes". Hävettää, että tämä kaveri on niin lähellä IFK-fanin sydäntä. Ei tällaista voi käsittää. Hannes haastaa ja Mäkelä on valmis vastaamaan teoistaan, mutta Hyvönen luistelee suorinta tietä vaihtoon. Ämmämäinen teko, HERÄÄ HANNES!

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Olisko kellään videolla se Salattujen Elämien jakso missä näkyi tissit?

Täällähän pyörii videopätkää kuin Aravirran kopissa.

Jos HN saa tuosta Mäkelän taklauksesta törkeän, niin Helmisen temppu on minun mielestäni sitten törkeintä mitä olen ikinä kaukalossa nähnyt.

Ja siitä sai vain kakkosen - yllätys...

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Viestin lähetti HN

Tuollaisiin tilanteisiin, joissa jalat osuvat poikittain toisiinsa, sisältyy aina suuri loukkaantumisriski. Pahoja polvivammoja on aiheutunut huomattavasti tuota tilannetta harmittomamman näköisistäkin kontakteista.

Totta, eikä aina tarvitse olla edes kontaktia, kunhan tilanne näyttää tarpeeksi pahalta. Nämä vammat vaan ovat parantuneet aika nopeasti.

Nojoo, eipä liittynyt millään tavalla tähän tilanteeseen. Pointti oli kuitenkin, että polvitaklausta tuosta ei hyvällä tahdollakaan saa vaan kampin/estämisen. Vauhtia ei ollut Hyvösellä juuri nimeksikään ja Mäkelä peruuttelee. Pelistä löytyy varmasti kymmeniä paljon "vaarallisempia" kontakteja.

Ilveksen kokemat vääryydet edellisissä peleissä ja suoranainen sorto eräiden tuomareiden kohdalta ei kuitenkaan jatkunut tässä pelissä. Esimerkkinä vaikka tämä tilanne, josta jaetut jäähyt menivät täysin oikein.

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Edit
Niin, siitä kampistahan se alkunsa sai, kuten aikaisemmin totesin. Tämä on vain minun mielipide, mutta tuo ei mielestäni mene polvitaklauksesta. En vaan nyt tiedä, että mitä tuo tilanne nyt vaikuttaa HH:n toimintaan Tuukka -tilanteessa; Hannes esitti haasteen, Tuukka vastasi, Hannes luikki karkuun. That's it.

Tämä videohan lopettaa tämän polvitaklauskeskustelun tähän sillä kuvasta näkyy täysin selvästi että luistimella Mäkelä kampittaa Hyvösen ja siinä ei ole polvi lähelläkään.Se että Hanneksella ei kuuppa kestä että kampitetaan eikä tule jäähyä,koska Ilvestähän suorastaan vainotaan tuomareiden puolelta, on ikävää,voi voi..Ja kun sen takia pitää lähtee kostamaan raukkamaisella poikkarilla päähän ja kun haaste esitetään, luikkia hame päällä vaihtoon ja vielä provosoida yleisöä niin ei kai siinä ole mitään puolusteltavaa???Oli se sitten kuka tahansa, oma tai vieras niin saisi vastata teoistaan ja jättää kostot tekemättä tai jos pakko on niin tulla edestä päin ja kohdata tilanne niin kuin mies.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Tämä on kyllä opettavainen keskustelu.

Olen aina ollut sitä mieltä, että jos jollain kovenee katsellessaan kahden miehen välistä fyysistä kanssakäyntiä, niin siinähän kovenee. Kaikilla meillä on ne omat juttumme, josta kiksit otetaan. Minä en noista nujakoinneista ole suuremmin välittänyt, joskaan en niitä riesaksi asti jaksa nostaa.

Nyt olen kuitenkin oppinut kiekkonujakoinnista asian, jota en ennen tiennyt. Se, että sellaista lähtee karkuun, on paitsi fiksua, niin myös raukkamaista, rohkeaa, oikeutettua ja ämmämäistä. Ja minä kun olen luullut tätä asiaa yksinkertaiseksi.

Kovin vahvaa kantaa en viitsi ottaa, koska olen tuota tilannetta vain videoklipeistä katsonut, mutta luettuani erään umpipuusilmäisistä kirjoituksistaan tunnetun nimimerkin ketään yllättämättömän kommentin olen taipuvainen uskomaan, että karkuunlähtö oli enemmän pelkuruuden kuin rohkeuden syytä, ja fiksuutta koko tilanteessa ei ole rahtuakaan.

Ainiin, ei niitä pelejä oikeasti kannata ratkaista varsinaisella peliajalla. Annetaan sen kärjen vaan mennä menojaan, kyllä meille riittää jos ollaan ehkä kuuden sakissa.

Brunberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyynärpäätaklaus
Viestin lähetti HN
Okei, mä meen heti aamulla ostamaan silmälasit.

Jotain vikaahan näissä nykyisissä luonnon lahjoittamissa näkimissäni on oltava, kun välittivät aivojeni tulkittavaksi kuvasarjan, jossa pelaaja A ojensi jalkansa pelaajan B jalan eteen, mikä aiheutti jalkojen osumisen yhteen ja pelaajan B kaatumisen, mutta josta ei mitenkään voinut havaita, mikä osa mistäkin jalasta mihinkin osui.

Edit: vittu, antaa olla. Toistohuumori vei mielenkiinnon.

Miten oon ollut siinä luulossa, että nimimerkki HN ymmärtää edes jotain jääkiekosta? Nythän on tullut selväksi, ettei näin ole. Mitkähän Mertaranta-ilves-lasit sulla on päässä jos näet tosta videosta, että Mäkelä taklaa POLVELLA? Mielestäni Mäkelä heittää korkean polvi-asennon ja HH luistelee Mäkelän sääreen ja kaatuu eli maalaisjärjellä jalkakamppi. Otan osaa jos toi nyt pilaa sun päivän, ota kuitenkin huomioon, ettei tuomarikaan sitä polvitaklaukseksi huutanut.

JTX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HPK
Laitanpa oman lusikkani soppaan. Olen tuon videon jälkeen HN:n kanssa samoilla linjoilla. Mäkelä ojentaa jalkansa sivulle ja kontakti on erittäin lähellä polvea. Toisaalta Mäkelä liukuu samaan suuntaan kuin HH, eikä ojennetulla jalalla varmaankaan ole 50% Tuukan painosta, joten törkeäksi en luokittelisi. Tyhmäksi tempuksi kuitenkin vähintään.

Niin, sen jälkeen HH sitten luikki karkuun kostettuaan kokemansa vääryyden.

M10

Jäsen
Miksi kukaan ei ole maininnut täällä kohtausta viime sunnuntailta jossa Mäkiaho haastoi Laurilan selkeääkin selvemmin tappeluun pelikatkolla? Tätä edelsi Laurilan facewash Mäkiaholle tämän ollessa polvillaan maassa...

Tuossa olisi voinut olla hyvä ja suht tasaväkinen parivaljakko.

- Hpk:n ensimmäisessä maalissa Ilveksen kehutulla Stefan-Kariya akselilla oli suuri rooli. Parivaljakolla oli selkeä paikka purkaa mutta pojat rupesivatkin syöttelemään ja tästä aiheutui kiekon menestys ja 1-0 maali.

- Setzinger ei ollut lähellekään niin hyvä kun tehot 1+1 antavat ymmärtää. Hienoa silti että poika on saanut taas tehoja irti!

- Wiikmanilta heikoin peli tällä kaudella?

- Hahlin merkitys Hpk:lle on aliarvostettua. Miehen purkaminen av:lla ja yleinen kaksinkamppailujen voittaminen on hienoa katsottavaa. Laukauskin lähtee "pikkasen" tulisemmin kuin ennen änäriin lähtoä...

- Mäkelä käytti jalkojaan pumppuina

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Vesku
Kattelkaa nyt sekin pätkä, mistä Hyvösen kosto sai alkunsa. Jooko?

http://www.ilves.com/videot/051204/5.mov

Katsottu on, enkä minä saa tuosta tilanteesta millään muotoa törkeää - typerän ehkä mutta en törkeää. Tapaus ei muuta millään tapaa mielikuvaani Hyvösestä:

hän kosti ja samalla haastoi ja sitten luikki karkuun - neitimäistä käytöstä.

Mutta se siitä, mennyt on mennyttä, ei tapahtunutta kannata loputtomiin jäädä vääntämään.

vlad.

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Jos sen verran kommentoin, että kyllähän tuossa tilanteessa polvitaklaus tulee kyseeseen. Mielestäni tässä Mäkelä selvästi ojentaa jalan eteen ja minun mielestä isku osuu selvästi säären yläosaan. Mäkelä ei enään osuma hetkellä luistele taakse päin vaan hakee selvää taklausta liukumalla sivuttain Hyvösen luistelu linjalle. Kuitenkin ennen osumaa Mäkelä työntää jalkansa eteen osuen Hyvöstä vaarallisesti jalkaan. Mielestäni kyseessä on vaarallinen polvitaklaus ja kun vertaa linjaa päähänkohdistuneista taklauksista, ei tässä tapauksessa oltaisi vääryttä koettu, mikäli Mäkelä olisi ulos ajettu.

edit.
Lisätäkseni vielä tuohon Valdin edellä kirjoittamaan, niin minulla ei ole tässä tarkoitus hakea hyväksyntää Hyvösen toiminnalle. Hyvösen ei olisi pitänyt peääntyä haasteensa jälkeen. Silloin ei käydä kaveria haastamaan jos ei pysty itse tappelemaan.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti TBK
Mielestäni kyseessä on vaarallinen polvitaklaus ja kun vertaa linjaa päähänkohdistuneista taklauksista, ei tässä tapauksessa oltaisi vääryttä koettu, mikäli Mäkelä olisi ulos ajettu.
Mielestäni Mäkelä olisi ansainnut kakkosen kampista, mikäli tuosta videosta nyt jotain saa selvää. Mutta en voi olla samalla korostamatta sitä, että kun ilvesläiset niin kiivaasti vaativat ulosajoa Mäkelälle ja julistavat tempun törkeyttä, he samalla mustamaalaavat omaa ikoniaan, joka pääsi ihan ottelupöytäkirjaan asti polvitaklauksesta. Näin ollen julistan Raipen teon idioottimaiseksi ja törkeäksi. Tuollaiset temput eivät missään nimessä kuulu jääkiekkoon ja niistä pitäisi aina seurata pelikieltoa. Vai koskeeko tuo vain Kerhon puupäistä pakkia ja Raipe on arvostelun yläpuolella? Kun puhutaan samassa ottelussa esiintyneistä samanlaisista rikkeistä, pitää ottaa oman seuran värilasit pois silmiltä ja myöntää oman jumalansa kuolevaisuus.

PS. Yllä oleva tekstini on huonoa sarkasmia eikä ansaitse tulla noteeratuksi millään tavalla.

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Ossi:

"Vai koskeeko tuo vain Kerhon puupäistä pakkia ja Raipe on arvostelun yläpuolella?"

Kyllä, nimenomaan. Olet asian ytimessä. Raipe on kaiken arvostelun ja ylipäätään kaiken mahdollisen yläpuolella.

Jumankekka, että tuntui mukavalta antaa oma ratkaiseva ja tajunnat räjäyttävä panoksensa tähän loistavaan kiekkokeskusteluun.

Ranger

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti HN
En ole väittänyt tilannetta polvitaklaukseksi. Olen kirjoittanut, että se näytti siltä, ...
Jatkossa tulen aina vetoamaan tähän pykälään, heh.

Eiköhän tämä keskustelu rupeasi jo olemaan lopuillaan. Hanneksen maine toki on saanut pienen särön, mutta mitä sitten.

(HN, ymmärsin kyllä.)

Davey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Musta_Kyy
Hanneksen maine toki on saanut pienen särön, mutta mitä sitten.

Hannesta taisi ottaa kupoliin ettei Mäkelä saanut jäähyä ja koipeen sattui! Tais tehdän Tuukalle ihan tahalleen jäynät.

Itsäni lähinnä nauratti mäkelän tyhmyys, kaveri on jo mennyt ohi ja Tuukka pudottaa hanskat. Näytti lähinnä siltä ettei jaksanut pitää niista kiinni.

Hyi! minkä teit Hannes kun et ottanut matsia ylifyysisen Tuukka Mäkelä kanssa, vaikka olette pelitaidoilta melkein yhtä hyviä!?!?!?!?!?

No Mäkelä voi ottaa ihan ketä vaan Hifk pelaajaa vastaa turvotus kisan torstaina! Vopat, Ruutu tai Hirchovits(fyysisin).

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Muistakaa että keskenään tapella saavat vain sellaiset pelaajat jotka:
1) ovat keskenään saman mittaisia
2) ovat keskenään saman painoisia
3) molemmilla tasan yhtä monta maalia, syöttöpistettä ja jäähyminuuttia koko uralla ikinä, kuluvalla kaudella etenkin
4) molemmat ovat pelanneet kyseisessä ottelussa yhtä monta minuuttia ja olleet joukkueelleen tasan yhtä tärkeitä
5) molempien joukkue on jo ratkaissut kyseisen ottelun edukseen
6) kummallakaan ei ole mitään pipiä missään, pään sisäpuolta ei lasketa

Viestin lähetti Davey
No Mäkelä voi ottaa ihan ketä vaan Hifk pelaajaa vastaa turvotus kisan torstaina! Vopat, Ruutu tai Hirchovits(fyysisin).
Jos lyövät pelitilanteen ulkopuolella poikkarilla päähän ja haastavat eivätkä sitten luiki karkuun niin varmaan ottaakin. Tietysti nuo kaikki mainitsemasi ovat joukkueelleen niin tärkeitä että eivät viisaina miehinä hanki itselleen pelikieltoja vaan vedättävät kaveria, vai miten se oli? Voitte sitten kelailla videoita ja naureskella vaikkapa krobben kanssa ja olla totaalisen oikeassa, kävipä asiassa ihan miten tahansa.

---
Mäkelä taklaa usein epäpuhtaasti, siitä ei pääse mihinkään. Näytti siltä että Hannes laittaa Tuukan vastaamaan teoistaan, eipä sitten laittanut kuitenkaan.
---
Kerho on ämmälauma kun kukaan ei lyönyt Raipea mailalla takaraivoon polvitaklauksen jälkeen.

Viimeksi muokattu:

Begbie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Viestin lähetti Davey
Hyi! minkä teit Hannes kun et ottanut matsia ylifyysisen Tuukka Mäkelä kanssa, vaikka olette pelitaidoilta melkein yhtä hyviä!?!?!?!?!?

Pelitaidoilla ei ainakaan silloin ole enää eroa kenenkään yllä mainitun kolmikon jäsenen kanssa...

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Selkeätä ämmäilyä Hannekselta, jos ei tappelu kiinnosta niin sitten ei kannata alkaa haastamaan, varsinkaan kaveria joka jopa vastaa haasteeseen.

Kyle

Jäsen
Viestin lähetti Cairns
Heh, samalla henkilöllä joka muisteli Hirschovitsin muuttaneen suomeen vasta "pari vuotta sitten" muistaa nyt myös tietyt faktat aivan päin vittua.
Totta. Itsekkin havaitsen monen illan tekemiseni päin vittua, vaikkei vittua ollut edes tiedossa.
Hirschovitch vain sattuu olemaan pelaaja jota ei tämmönen kiero suomalainen osaa heti hahmottaa suomalaiseksi.

Boogaard ei ole koskaan pelannut NHL:ssä, mutta saattaa - ja toivottavasti pelaakin - pelata siellä vielä joskus tulevaisuudessa.
Mainitsin, että olisi jos NHL:ää pelattaisiin. Siitä pelaisko edustuksesta voi olla montaa mieltä, sitä tietoa sinullakaan tuskin on, sopimus hänellä tietäväkseni kuitenkin on.

Brennan tekikin ns. ”fake glove-dropin” eikä pudottanut hanskoja vaikka niin osoitti tekevänsä. Boogaardille tuli tästä ylimääräinen rangaistus ja hänen joukkueensa joutui alivoimalle.

- Brennan sanoi että mennään vaan, mutta sitten ei pudottanutkaan hanskoja. Tämä oli ensimmäinen kerta kun näin minulle tapahtui ja otin tästä opikseni, totesi Boogaard.

Niin ja joo, ei tätä Hanneksen tekoa voi millään mielestäni myöskään rinnastaa tähän Boogaardin juttuun. HH:n tapauksessa kyse on kostosta - Boogaardin tapauksessa vain tanssiin kutsusta.

HH laittoi Mäkelää poikkarilla (tasoissa?), tämän jälkeen jos Mäkelä/HH haastoi toisen, mutta HH heittikin Mäkelän tiputettua hanskat tämän ”fake glove-dropin” - niin miten sitä ei edelleenkään voi verrata?
Toki sinä tiedät paremmin miten kovat jätkät haastelee/tappelee toistensa kanssa tosipeleissä, mutta näin maalais järjellä tämä on lähes identtinen tilanne?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy