HPK-HIFK ti 11.4.2006

  • 56 318
  • 404

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Pluto kirjoitti:
Fyysinen paine pitäisi vain saada sellaiseksi, että koko kenttä tukee sitä. Pitäisi olla jatkuvaa iholla oloa ja työtä, eikä vain sellaista sooloryminää, mitä nyt on harrastettu. Pakka pitäisi siis pysyä kasassa voimakkaasta taklauspelistä huolimatta.
Harvinaisen hyvin sanottu, komppaan!

Tuohon jos HIFK pystyy niin HPK on kusessa. Ei tosin ole ollut vielä pienintäkään merkkiä ilmassa siitä että pystyisi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ossi kirjoitti:
Häppölää HIFK tarvitsisi todella kipeästi juuri tällä hetkellä.

Aivan ja kerho oli tämän huomannutkin. Siksi teloivat Häppölän telakalle tämän tuuleteltua maaliaan. Toivoisin, että sm-liiga puuttuisi tällaiseen pelaajien tarkoituksellisiin telomisiin ;).
 

Jotva

Jäsen
Ihme vääntöä täällä!

Jääkiekkoa vaan voi pelata ja peluuttaa eri tavoin, eikä yksi tapa ole sen oikeampi kuin toinenkaan. Tilanteen mukaan joskus on joukkueelle parempi pelata tietyllä tavalla. Pelitapa riippunee aikas paljon käytettävissä olevasta pelaajamateriaalista, valmentajasta ja jossain määrin myös tuomarilinjasta.

Tämän ottelusarjan voisi nähdä kahden varsin erilaisen pelaamis- ja peluuttamistavan kohtaamisena ja huominen näyttää, kumpi tapa on tällä kertaa se parempi. Parempi joukkue joka tapauksessa voittaa, koska pelin idea lienee se, että enemmän maaleja tehnyt on voittaja (oli voiton saavuttamistapa sitten mikä hyvänsä, kunhan se tulee sääntöjen mukaan. Ja miksei tulisi?).

Naurettavaa itkeä vastustajan pelitavasta. Jos oma pelitapa kerran on niin hieno niin eikös se ole vain hyvä, ettei vastustajakin pelaa niin! Kukin tyylillään jne.
 

Metro4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raitin Raukka, Pulu, STL, Töölö, HyRi
Kiitokset molemmille joukkueille eilisestä huimasta kiekkoviihteestä!
(...oli kyllä lippujen hinnan väärti!!!!! )

Ottelusta ei oikeastaan puuttunut mitään, paitsi ehkä valmentajien keskenäinen hanskojen pudotus. Pelillisesti ja taidollisesti Ry olis selkeästi parempi, ja samanaikaisesti puseroon aiemmin ilmestynyt isojen, pahojen petojen pelko saatiin karistettua miehekkäästi pois.

HIFK:n onnistujia olivat Laakkonen, Salmelainen, Jere ja potilas Saarinen. Selkeää parannusta seuraavaan koitokseen pitää löytyä Hauhtoselta, Hirsolta ja koko ulkomaalaiskatraalta, muuten ei hyvä hytky. Yv. oli joukkueelta hukassa, vaikka hetkittäin kiekko liikkui suht mallikkaasti. Järvisen hetkittäin jopa päättömältä tuntuva kahkoaminen on kyllä ihailtavaa ilta illan jälkeen. RESPECT!

Pasin ajelu...siinä ja siinä...Jermu tuli kyllä kovalla fartilla, mutta Pasi on iso mies. No, vihelletty mikä vihelletty, eli ratkaissut peliä kuitenkaan.

Kerhon onnistujia: Wiikman, Jokela ja Wirtasen jarrukenttä, joka piti HIFK:n ykkösen varjojen mailla. Kaiken kaikkiaan Ry oli vauhdissa kaveria edellä selkeästi ja saa nähdä jaksavatko pedot pysyä torstaina perässä. Toivottavasti, niin saadaan vastaavanlainen mittelö kaikkien hämmästeltäväksi.

Ainoa tyylirikko oli JJ:n lopun nouto?yritys?, hyvä ettei Lennu lähtenyt leikkiin mukaan. No, eihän se naurultaan ehtinyt....

Silti toiveissa finaali: HIFK-Ässät
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Juoni kirjoitti:
Ihme vääntöä täällä! ...
Naurettavaa itkeä vastustajan pelitavasta.
Öööh.. tämä on jääkiekkoaiheinen keskustelupalsta jossa amatöörit pohtivat tällä kertaa peluutustapojen eroja ja pohtivat analyyttisesti syitä siihen että miksi kyseiseen tapaan on päädytty. En ole huomannut 'itkua' tai 'ihme vääntöä' asiasta. Sen sijaan olen huomannut jopa hämmästyttävän asiallista mietiskelyä. Toki pieni tahaton provahdus on voinut puolin ja toisin sinne tänne lipsahtaa.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
VT kirjoitti:
Voisitko kertoa, mitä asetelmia Jalonen yritii saada sillä, että käskytti Risto "oonkovajätkä" Korhosen Lennu Petrellin kimppuun?

En minä tiedä Jalosen ajatusmaailmasta. Minä en usko, että tuolla saadaan mitään asetelmia. Jos saadaan Petrell sivuun seuraavasta pelistä Korhosen kanssa, niin kertsi on positiivisella puolella tässä vaihtokaupassa.

Minun oma(todellakin oma, ei Jalosen) mielipiteeni on se, että tuolla ei mitään asetelmia saada. IFK:n kannattajien mielipide on, että haetaan asetelmia. Minä kysyn, että mitä asetelmia? Vastausta ei löydy, mutta Shedden tietää varmasti! Tämähän kuulostaa ihan siltä Pena faksaa, hillopäällikkö hoitaa -jargonilta! Kai teillä omia mielipiteitä on, kun tuollaisia lauotte?

edit: Ei suunnattu yksittäiselle taholle.
 

pelikielto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
sopuli kirjoitti:
En minä tiedä Jalosen ajatusmaailmasta. Minä en usko, että tuolla saadaan mitään asetelmia. Jos saadaan Petrell sivuun seuraavasta pelistä Korhosen kanssa, niin kertsi on positiivisella puolella tässä vaihtokaupassa.

Minun oma(todellakin oma, ei Jalosen) mielipiteeni on se, että tuolla ei mitään asetelmia saada. IFK:n kannattajien mielipide on, että haetaan asetelmia. Minä kysyn, että mitä asetelmia? Vastausta ei löydy, mutta Shedden tietää varmasti! Tämähän kuulostaa ihan siltä Pena faksaa, hillopäällikkö hoitaa -jargonilta! Kai teillä omia mielipiteitä on, kun tuollaisia lauotte?

edit: Ei suunnattu yksittäiselle taholle.
Tuo lihavoitu osa? Miten Shedden tietää Jalosen asetelmien hausta mitään?. Viesti johon vastasit kuitenkin koski juurikin tätä Korhosen "noutoa".

Ihmeellistä pistää esimerkiksi Lostedtin piikkiin noita kahinoita koska ei pelin aikana tehny muuta kuin hienon taklauksen ja piti hetken aikaa kiekkoa.
 

Fossey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tuo Korhosen "nouto" oli MINUN nähdäkseni vain Jalosen tapa näyttää mitä mieltä oli HIFK:n edellisen vaihdon kenttämiehityksestä ja heidän tekosistaan. Ilmaisi siis mielipiteensä tekemällä vastaavan tempun ja laittamalla penkillä 59 minuuttia istuneen pelaajan meuhkomaan ilman ajatustakaan kiekon pelaamisesta.

Säälittävää toimintaa HIFK:lta ja säälittävä vastaus HPK:lta.
 

haltija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Pluto kirjoitti:
Fyysinen paine pitäisi vain saada sellaiseksi, että koko kenttä tukee sitä. Pitäisi olla jatkuvaa iholla oloa ja työtä, eikä vain sellaista sooloryminää, mitä nyt on harrastettu. Pakka pitäisi siis pysyä kasassa voimakkaasta taklauspelistä huolimatta.

Ah. Kuulostaapa hyvälle, nimittäi aivan SaiPalle. :) (Sori oli pakko.)
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jermu kirjoitti:
Joo niitä todellakin tarvitaan, sen verran naurettavaa tekstiä, mutta eipä jaksa alkaa vääntämään rautalangasta.

Et vaan osaa.

Jermu kirjoitti:
p.s. taklaukset kuuluvat jääkiekkoon, Tulpulle tiedoksi

Minäkin olen tiedostanut tuon. Mutta kiitos nyt kun kerroit.

Ilmeisesti laitoit ne hymiöt vääriin paikkoihin, sillä ymmärsit viestini täysin päin persettä.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
TJ MACKEY kirjoitti:
Millon se on edes yrittänyt pelata kiekkoa?

Ehkä silloin, kun sinä et ole ollut matsissa. Etkä lukenut tätä ketjua.

Tekisit edes toista niistä - mielellään molempia - niin sinullakin voisi olla jotakin annettavaa tälle keskustelulle.

pelikielto kirjoitti:
Ihmeellistä pistää esimerkiksi Lostedtin piikkiin noita kahinoita koska ei pelin aikana tehny muuta kuin hienon taklauksen ja piti hetken aikaa kiekkoa.

Niinpä. Mutta Lostedtin piikkiin voi näköjään laittaa ihan mitä vaan.

p.s. Pate tekee huomenna voittomaalin
 

Pauliina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Anahaim+Calgary,Manu,Kari Lehtonen<3
Olin katsomassa HPK-HIFK pelin tiistaina. Alussa tunnelma oli aivan huikea.. pikku hiljaa HPK:n kannattajat aina "itkivät" Levoselta jäähyä, kun HIFK:n pelaaja taklasi puhtaasti kotijoukkueen pelaajaa..
Oli myös huvittavaaa kun sikakatsomo alkoi huutamaan "ämmä lauma, ämmä lauma,.... " kun kotijoukkue tuli jäälle.. :D Kun hifk tuli silloin ei huudettu. Tiedän, että sikakatsomo huusi HIFK:laisille, mutta kummiski.. aika huvittavaa!

Kun tilanne oli 4-0 päätimme isoveljen ja hänen kaverin kanssa lähtee.. Jäimme siihen kaukalon laidalle katsomaan vielä vähäksi aikaa. Kun se nujakointi minuuttia ennen loppua oli, niin katsomosta lensi jotain HIFK:n vaihtoaitioon.. ja paljon! Mietiskelin siinä yhden tuntemattoman miehen kanssa ( en tiiä mikä fani, luultavasti HPK) niin että miten säälittävää on heitellä pelaajien päälle juttuja. Se on TODELLA SÄÄLITTÄVÄÄ.!! Huudella saa vaikka kuinka paljon mutta ei heitellä! Säälittävää HPK:n kannattajilta! Säälittävää, alentavaa ja kaikin puolin tyhmää! En arvosta HPK-faneja enään ikinä.. se on varma!!
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Pauliina kirjoitti:
Kun se nujakointi minuuttia ennen loppua oli, niin katsomosta lensi jotain HIFK:n vaihtoaitioon.. ja paljon!
En huomannut mistä se kama tuli HIFK:n aitioon, omasta mielestäni näytti erkka-rullan lopulta, mutta HIFK:n toimihenkilöiden heittämänä ne kaukaloon tulivat.

Pallo heitettiin toiselta puolelta jäälle, se oli Kerho-fanin heittämä.
 
F

Flonaldo

tuuski kirjoitti:
En huomannut mistä se kama tuli HIFK:n aitioon, omasta mielestäni näytti erkka-rullan lopulta, mutta HIFK:n toimihenkilöiden heittämänä ne kaukaloon tulivat.
Kyllä sieltä seisomakatsomosta tuli/yritettiin heittää tavaraa IFK:n vaihtoaitioon. Oli kyllä aika linjaa paperitollo, tyhjä kahvikuppi jne. Tyhmää toimintaa, mutta ei sinne vaihtoaitioon asti kyllä tainnut päätyä kuin korkeintaan pari paperinpalasta.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Hei Pauliina, olen korrektisti käyttäytyvä HPK:n kannattaja. Minulla on kaksi lippua viimeiseen välieräotteluun. Lähdetkö kanssani peliin? Voimme tutkailla yhdessä fanikulttuuria ja nauttia kuplivaa juomaa pelin jälkeen kertsin finaalipaikan kunniaksi.

P.S. Tämä siis sillä ehdolla, ettet ole niitä jokerikannattajia, jotka tappelevat vieraspeleissä tai heittelevät ulkosoihtuja jäähallissa.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Aamulla heräsin kovaan krapulaan ja huomaisin kuoleman istuvan sänkyni päässä. Luulin sen tulleen hakemaan minua tuonelaan, mutta se tokaisikin vain tylsistyneenä, että Nielikäisellä on solisluu paskana. Jäin siinä sitten miettimään, että palasiko Pasi kaukaloon tuon niitin jälkeen?
 

Pauliina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Anahaim+Calgary,Manu,Kari Lehtonen<3
sopuli kirjoitti:
Hei Pauliina, olen korrektisti käyttäytyvä HPK:n kannattaja. Minulla on kaksi lippua viimeiseen välieräotteluun. Lähdetkö kanssani peliin? Voimme tutkailla yhdessä fanikulttuuria ja nauttia kuplivaa juomaa pelin jälkeen kertsin finaalipaikan kunniaksi.

P.S. Tämä siis sillä ehdolla, ettet ole niitä jokerikannattajia, jotka tappelevat vieraspeleissä tai heittelevät ulkosoihtuja jäähallissa.

Heh hehheheh.. hauskaa! voin vaikka lähtee.. mutta jos en kummiskaa! tai no..
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ossi kirjoitti:
Itse ainakin ottaisin hieman tuota ylimääräistä fyysisyyttä pois. Taklauksia pitää toki olla, mutta tuolla tavalla HIFK ei pelaa kuin itsensä puhki tai jäähylle. Hiukan enemmän malttia ja järkeä siis. Jäljet on jo näkyvillä tuosta puutumisesta. Kerho hallitsee aina vaan enemmän ja enemmän koko kenttää. Nuo välipäivät auttavat enemmän Kerhoa kuin HIFKiä. Olet kyllä oikeassa, että tuo fyysisyys on HIFKin ainoa ase, mutta ei sitäkään saa käyttää väärin. Sitä yritän tässä ajaa takaa. Maalintekovoimaa olisi riittävästi, jos pari kenttää yrittäisi ihan oikeasti pelata sitä nolla-nollaa. Mutta silloinkin Lundellin pitää onnistua sataprosenttisesti. Mielestäni Jannelle on jo tässä sarjassakin mennyt pari helppoa.

Itse asiassa olen aika paljon samoilla linjoilla. Pienet ylilyönnitkin kuuluvat kiekkoon ja varsinkin runkosarjaan, mutta huomenna niihin ei ole kertakaikkiaan varaa, sillä jäähypenkiltä me hävitään tää matsi. Paljon taklauksia, mutta puhtaasti ja turhat poikkarit sun muut tyhmät jäähyt pois.

En usko edelleenkään Hifkin jalkojen puutumiseen. Voi olla klisee ja todellisuuden tuolla puolen, mutta uskon, että kumpikin joukkue kyllä jaksaa huomenna vaikka pelkällä tahdon voimalla. Toki siinä tapauksessa, että HIFK ei saa HPK:n luistelupeliä jäädytettyä, niin varmasti joudutaan taas juoksemaan perässä ja silloin tulee väsy. Mutta tuossa tapauksessa se tulisi vähän tuoreemmillakin jaloilla.

Lundellista olen kanssasi kyllä vahvasti eri mieltä. Itse lasken "helpoiksi" ensimmäisen ottelun Kerhon 1-3 maalin ja neljännen ottelun 3-0 maalin. Nekään eivät kuitenkaan olleet ihan näitä kuuluisia Jannen erikoisia, vaan tuollaisia maaleja menee kaikille aina välillä. On mennyt Wiikmanillekin, esimerkiksi Hauhtosen 3-0 avausottelussa. Vain Jan Lundellin kohdalla on mahdollista, että näiden otteiden jälkeen puhutaan heikosta maalivahtipelistä.
 

d2uce

Jäsen
Siitä paljon puhutusta Paten viimeminuuttien kiekollisesta pelistä. Mies esitti taklauksen ja kiekon hallussa pidon lisäksi myös muutaman poikittaisen mailan, mutta ei mitään ylilyöntiä tai sikamaisia törkeyksiä, liian kilttiä peliä tuossa roolissa.

Edelleen oma mielipiteeni pelin loppuhetkien "noudoista" on se, että niitä tuli ensin HIFK:n toimesta, Laine yritti hakea Sailion pois, mutta Japa vesitti sen 2+10 jäähyillä. Ja toinen oli Korhosen yhden miehen show. Mielestäni nämä molemmat tapaukset olivat yhtä surkuhupaisia. Buu!

Hänelle joka komentoi Sailion ämmämäistä Luttisen huitomista vaihtoaition luukulta tiedoksi: Jari Sailio oli menossa vaihtoaitioon, kun Arttu Luttinen liimautui iholle estäen täten Jari Sailion pääsyn vaihtoaitioon. Jari Sailio yritti väkisin vääntää itseään vaihtoaition ovesta sisään Arttu Luttisen roikkuessa liiveissä. Jari Sailio ehkä hieman hermostui ja tuloksena oli hyvin pienimuotoinen nujakointi vaihtoaition luukulla, osallistujina edellä mainitut pelaajat. (Jari Sailio ja Arttu Luttinen)

Aika puusilmäisiä ovat osa joukkueiden kannattajista omalle joukkueelleen. Siis korostan, että puusilmäisyyttä löytyy molempien joukkueiden kannattajien joukosta. Korostan myös, ettei kaikki joukkueiden kannattajista suinkaan ole puusilmäisiä omille joukkueilleen ja myös hyvin asiallisia kommentteja pelin tiimoilta on tullut esille, tosin turhan pieni prosentti.
 

punaviiva

Jäsen
Päähän kohdistuvia taklauksia ja Jere

Pari huomiota pelistä:
- paljon ikäviä päähän kohdistuvia taklauksia, tasaisesti molemmilta joukkueilta, no sen kaikki huomasivat. Ikävää peliä.
- Lisäksi itseäni huolestutti Jere Karalahden "huono kunto". Kiekko lipui monta kertaa metrin päästä, mutta Jeren liike ei riittänyt. Ei mahdu maajoukkueeseen?
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
punaviiva kirjoitti:
- paljon ikäviä päähän kohdistuvia taklauksia, tasaisesti molemmilta joukkueilta, no sen kaikki huomasivat. Ikävää peliä.
En ilmeisesti mahdu kategoriaan 'kaikki'.

Millaista sen pelaamiseen pitäisi olla jos tuo oli ikävää peliä?
 

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
d2uce kirjoitti:
Aika puusilmäisiä ovat osa joukkueiden kannattajista omalle joukkueelleen. Siis korostan, että puusilmäisyyttä löytyy molempien joukkueiden kannattajien joukosta. Korostan myös, ettei kaikki joukkueiden kannattajista suinkaan ole puusilmäisiä omille joukkueilleen ja myös hyvin asiallisia kommentteja pelin tiimoilta on tullut esille, tosin turhan pieni prosentti.

Amen. Olen pitkään nyt vain seurannut näitä keskuskeluita koska nää on menettänyt tasonsa ihan täysin. En nyt tule tänne jeesustelemaan että kun olen niin saatanan fiksu niin en voi kirjoittaa, mutta kyllä tämä melkoista itkua on ollut molemmilta puolilta.

Ilolla seurasin Ässat-Kärpät ketjua. Siellä ei kuljeta hame päällä ja narista joka perkeleen asiasta. Suurin osa mm. Kärppäkommenteista on ollut tyyliin; kyllä vituttaa, mutta ei voi syyttää kun itseään, vastustaja oli yksinkertaisesti parempi.

En nyt jaksa enempää kuluttaa energiaa tähän avautumiseen.

Pähkinänkuoressa: Pidetään edelleen ne oman joukkueen väriset lasit päässä, mutta laitetaan housut jalkaan..
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
d2uce kirjoitti:
Hänelle joka komentoi Sailion ämmämäistä Luttisen huitomista vaihtoaition luukulta tiedoksi: Jari Sailio oli menossa vaihtoaitioon, kun Arttu Luttinen liimautui iholle estäen täten Jari Sailion pääsyn vaihtoaitioon. Jari Sailio yritti väkisin vääntää itseään vaihtoaition ovesta sisään Arttu Luttisen roikkuessa liiveissä. Jari Sailio ehkä hieman hermostui ja tuloksena oli hyvin pienimuotoinen nujakointi vaihtoaition luukulla, osallistujina edellä mainitut pelaajat. (Jari Sailio ja Arttu Luttinen)
Juurikin näin ja Japa oli hereillä; Artulle 2 min estämisestä + 2 min väkivaltaisuudesta => Sailiolle 2 min väkivaltaisuudesta...
 

Mevatron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HC Slavia Praha
d2uce kirjoitti:
Hänelle joka komentoi Sailion ämmämäistä Luttisen huitomista vaihtoaition luukulta tiedoksi: Jari Sailio oli menossa vaihtoaitioon, kun Arttu Luttinen liimautui iholle estäen täten Jari Sailion pääsyn vaihtoaitioon. Jari Sailio yritti väkisin vääntää itseään vaihtoaition ovesta sisään Arttu Luttisen roikkuessa liiveissä. Jari Sailio ehkä hieman hermostui ja tuloksena oli hyvin pienimuotoinen nujakointi vaihtoaition luukulla, osallistujina edellä mainitut pelaajat. (Jari Sailio ja Arttu Luttinen).

Tuo tilanne oli muuten kohtuullisesti tuominneelta Japalta illan toinen vikatikki. Jäähyt olisi ehdottomasti pitänyt mennä toisin päin eli Sailiolle tuplana ja Luttiselle pelkkä kakkonen.

Tilanne alkoi siitä kun, Sailio sai kovan pommin hyökkäysalueella ja siitä kuumentuneena yritti ajella ekaksi vastaan tullutta IFK-pelaajaa. Ei osunut. Sitten Sailio lähti kohti vaihtoaitiota, mutta muisti lyödä muutamaan kertaan poikkarilla ja nyrkeillä täysin kiekotonta Luttista. Arttu ei aluksi näyttänyt halukkaalta tönimisiin, mutta Sailio ei jättänyt asiaa sikseen. No seuraavaksi halailtiin kerhon vaihtoaition luukulla. Levonen ei ilmeisesti nähnyt, mistä tilanne alkoi. Jos aloitti tilanteen seuraamisen siinä vaiheessa kun halailtiin puoliksi vaihtoaitiossa, niin nyt tuomitut jäähyt voi ymmärtää. Väärin se silti meni, sillä todella kuumana käynyt Sailio oli tilanteen ainoa aiheuttaja.

Eipä tuolla nyt tässä vaiheessa mitään suurempaa merkitystä ole, mutta kyllä suututti, kun jäähyjä kuulutettiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös