Muutamat ovat tuominneet minut tässä ketjussa intensiivisellä ja väliin epäasiallisellakin tavalla dogmaattiseksi mantranhokijaksi ja evoluutiolla väärin todistelevaksi ääliöksi. Pääprinsiippini on terve järki ja sen käyttö. Mutta olen huomannut, että oman kantani perustelu on yhtä vaikeaa, kuin yrittäisi kertoa sokealle väreistä. En jaksa jauhaa enää evoluutiosta/darwinismista. Muutamat eivät halunneetkaan ymmärtää minun pointtiani, vaan takertuivat lillukanvarsiin. Kehotetaan menemään komeroon, right after you. Oli kuitenkin mukava huomata, että tämä toi keskusteluun aika hyvin lyöntiä.
Nyt keskusteluun on näemmä tullut mukaan itse Raamattu ja kirkko.
Kristilliset arvot ja periaatteet voidaan mielestäni erottaa kirkosta. Kristillinen arvomaailma - etenkin maltilliset suuntaukset kuten protestanttisuus -ammentaa siitä samasta terveestä järjestä, jota olen epäonnistuneesti peräänkuuluttanut. Kaikkia hyviä tekoja ei tarvitse tehdä Raamattu kädessä. Yksi hyvä kristillinen arvo on kehotus rakastaa lähimmäistä niin kuin itseään. Kristillinen arvomaailma on heijastus sivistyneen kulttuurin normaalista kanssakäymisestä.
Moni maksaa kirkollisveroakin vain siksi, että tietää sen tuovan välillisesti jotakin piristystä esimerkiksi vanhuksille jumalanpalveluksien ja muiden kirkollisten tapahtumien kautta. Tämä on hyväntahtoisuutta ja taas sitä tj:tä. Moni eroaa kirkosta, "kun se ei anna mulle mitään", ja pääsee maksamasta jotain käytännöllisesti mitätöntä summaa kirkollisveroa. Itsekästä, niin itsekästä.
Ehkä minunkin vetoaminen terveeseen järkeen on itsekästä ja näyttää ikävältä rakastavaisten homoparien keskuudessa, mutta kaikkea vain ei ole tarkoitettu kaikille. En voi sanoa kuka tai mikä tuon tarkoituksen määrää, mutta näin ajattelen. Nämä analogiat, joita täällä marssitetaan todistamaan sitä, ettei homoparien lasten tarvitse kärsiä kiusaamisesta, koska onhan nytkin lapsia, joiden äiti voi olla lihava, isä ruma tai rai rai.
Nämä ontuvat pahasti. Lasten keskuudessa homoksi haukkuminen on hyvin tavallista. Sitähän voi soveltaa aina, vaikka haukuttava olisi minkä näköinen, tai olivatpa vanhemmat millaisia tahansa. Pistetään vähän bensaa liekkeihin ja annetaan lapselle homoseksuaaliset vanhemmat. Sana alkaa kiertää ja voi sitä kiusaamisen määrää. Lapsen etu on tärkein.