Hockey Arena – Online Hockey Manager

  • 422 056
  • 4 678

Mosku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lieksan hurtat
Hockeyarena - Vitutusketju.

Junioribingo pyörähti ja taas tuli pelkkää paskaa, on se nyt kumma kun meikäläisellä lähtee jo 5. vuosi pelin parissa ja olen sinä aikana saanut 2 ukkoa jolla on lahjakkuus päälle 90.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Junioribingo pyörähti ja taas tuli pelkkää paskaa, on se nyt kumma kun meikäläisellä lähtee jo 5. vuosi pelin parissa ja olen sinä aikana saanut 2 ukkoa jolla on lahjakkuus päälle 90.

Mulla sama juttu, en ole kyllä pelannut yhtä pitkään, mutta pelkkää sontaa tuolta junnubingosta tippuu... Nyt sain pelaajan, jolla lahjakkuus 81, on ollut paras pelaaja tähän mennessä.
 

Sandersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Porin Ässät
Itse olen pelannut vajaa kaksi kuukautta ja on tullut jo 86/75 ja 92/88 nostot, muut ovatkin olleet pelkkää paskaa. Joillakin on tuuria?
 

Mosku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lieksan hurtat
Itse olen pelannut vajaa kaksi kuukautta ja on tullut jo 86/75 ja 92/88 nostot, muut ovatkin olleet pelkkää paskaa. Joillakin on tuuria?

Niinkai se on niinkuin kalahommissa ja muussakin elämässä: "Pyyntimiehet ja Saamamiehet erikseen..."
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Pitkästä aikaa ihan jees nosto. 92/65 TI 39. Paras ominaisuus näin kärkeen on laukaisutarkkuus. Jos saisi kaverista maalintekijän. Paras nosto oli 99 lahjakas kaveri ja TI tais olla silloin jo kiva, ainoastaan potentiaali on turhan vähäinen. Miten paljon porukalla on omia kasvatteja? Pelaajia minulla on 32 josta 29 omia kasvatteja.
 

Lecavalier4

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bolts
Kelpo nosto tuli taas.

Ikä 19
TI 76
Lahjakkuus 87
Potentiaali 65
Uskollisuus +2

edit. omia kasvatteja on 38% eli 13 pelaajaa x määrästä. Viime kaudella taisi olla jossain vaiheessa 50% omia kasvatteja, mutta sarjatauolla myin pari ja erotin joitain 70/60 tasoisia nostoja.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Eipä tullut mitään mainitsemisen arvoista tälläkään kertaa, jollei sitten lahjakkuudella 4 varustettua maskottia lasketa.

Omia junioreita joukkueessa on 14, tosin tuo määrä putoa huomenna ainakin kolmella (yksi myyty ja kahdelle tulee monoa), riippuen meneekö Mikael Haapalainen kaupaksi. Pelaavassa kokoonpanossa (22 pelaajaa) omia nostoja on kolme. Noiden kolmen lisäksi on tässä reilun vuoden aikana tullut myös kaksi muuta pelaajaa joilla on ollut lahjakkuus yli 80.
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Tyhmä kysymys, miten voi uusia sopimuksia? Esim. nyt on omalla juniorilla nolla päivää sopimusta jäljellä. Kaveri on lahjakas ja haluaisin pitää, joten mitä tehdä.

Nimim. noobie
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sopimus uusiutuu automaattisesti, ennen kuin pelaaja on 26-vuotias.

Juurikin näin ja yli 26 vuotiaat taas on sitten vapaita pelaajia eli "suojaamattomia" pelaajia eli noiden kohdalla hommat menee ihan erilailla. Kannattaa oppaasta lukea miten.

Eli 26v ja alle oleville pelaajille uusitaan aina sopimukset kun sopimus menee nolliin automaattisesti 70 päivän sopimuksilla. Sopimuksen teko maksaa pienen kirjoittusboonuksen joka taitaa olla 100k molemmin puolin eli ei paljoa.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä alan kallistumaan vähän sille kantille, että tämän kauden jälkeen on aloitettava joukkueen nuorennos, kun nykyisellä rungollani ei näköjään 4. divaria pitemmälle pötkitä. Linkki joukkueeni sivuille

Aloitan varmaan pelaajieni myynnin, kun olen varmistanut paikan 4. divarissa myös ensi kautena, jotta pelaajani saisivat hyödynnettyä kokemuspisteitä optimaalisesti heti uransa alkutaipaleella. Miten se muuten nyt menee, pääsevätkö tämän kauden 17-vuotiaat nuorten MM-skaboihin vai vasta seuraavan kauden 17-vuotiaat?
 

stigers

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Suomi
Kertokaahan mitä minun pitäisi tehdä juniorituotokselleni ja minkälainen tästä mahdollisesti tulee?
On vielä vähän vaiheessa tämä peliin kouluttautumiseni, vaikka ensi kuussa tätä on tullut jo vuosi tahkottua.

Nostin pelaajan jolla ikää 19v.
TI 75
Lahjakkuus 100
Potentiaali ?56

Harjoittelu ja lepotilat 80% ja nostan niitä joka kerta kun edelliset valmistuu.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ensi kauden 17-vuotiaat pääsee taas. Mulla on nyt näitä 18-vuotiaita jotka on vuorossa seuraavaks.

Sulla on muuten ensikaudella hommaa ilmoitella jokainen 48 pelaajaa maajoukkuevalkuille, toki kaikki ei oo lähellekkään U-20 tasoa, mutta kaiketi tuolta nyt jokunen löytyy :) loppukaudesta kannattaa kysellä ekan kerran, toisen kerran juuri jossain vaalien alussa ja kolmannen kerran kun uusi valkku tulee, lisäksi viellä harkkauden lopussa jos pelaaja ei ole silloinkaan päässyt, mutta on lähellä muiden pelaajien tasoa. Kovistelu kannattaa aina niin jää helpommin valmentajan mieleen pelaajat joita ehdotellut montakertaa vaikka kuinka hylkäisi kokoajan :)
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Kertokaahan mitä minun pitäisi tehdä juniorituotokselleni ja minkälainen tästä mahdollisesti tulee?
On vielä vähän vaiheessa tämä peliin kouluttautumiseni, vaikka ensi kuussa tätä on tullut jo vuosi tahkottua.

Nostin pelaajan jolla ikää 19v.
TI 75
Lahjakkuus 100
Potentiaali ?56

Harjoittelu ja lepotilat 80% ja nostan niitä joka kerta kun edelliset valmistuu.

Peliaikaa niin perkeleesti, niin hyvä siitä tulee. Potentiaali on vähän heikko, mutta kyllä tuosta pelimiehen tekee, lähemmäs TI300 peluri siis. Noilla treenitiloilla saa jo kuitenkin hyvät prosentit.

Jos ei mahdu pelaamaan, niin kannattaa myydä, eiköhän siitä joku 50-100M irtoa. Penkille ei kuitenkaan kannata jättää homehtumaan.
 
Semmonen nopsa kyssäri sen kummemmin ketjua selaamatta olis että miten voi ehkäistä loukkaantumisia?

Mulla on tässä parin viikon HA-uran aikana joku viis tai kuus loukkantumista tullut jo. Onko ihan normimäärä vai rääkkäänkö pelaajia kuoleman porteille ja takas? Vinkkejä jos saisin kiitos!

ps. Liigapelissä tuli sarjaykköseltä nekkuun kepiät 11-1. :P
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Harjoittelun voimakkuudeksi sellainen, ettei pelaajien energiat ole kovin paljon alle 100 pelin jälkeen. 85% tuntuu olevan yleinen suositus, en tiedä onko lepotilojen tasolla vaikutusta tuohon.

Jos harkkapeleissä menee ukkoja sairastuvalle, pelaa ne vähäisellä merkityksellä.

Ja pelaajia nyt menee miten menee, aika randomilla tuntuu loukkaantumisarvat jakautuvan.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Sulla on muuten ensikaudella hommaa ilmoitella jokainen 48 pelaajaa maajoukkuevalkuille, toki kaikki ei oo lähellekkään U-20 tasoa, mutta kaiketi tuolta nyt jokunen löytyy :) loppukaudesta kannattaa kysellä ekan kerran, toisen kerran juuri jossain vaalien alussa ja kolmannen kerran kun uusi valkku tulee, lisäksi viellä harkkauden lopussa jos pelaaja ei ole silloinkaan päässyt, mutta on lähellä muiden pelaajien tasoa. Kovistelu kannattaa aina niin jää helpommin valmentajan mieleen pelaajat joita ehdotellut montakertaa vaikka kuinka hylkäisi kokoajan :)

Mä ajattelin ihan samaa että on aika homma ilmoitella mutta ei pidä paikkaansa. Aika monessa maassa asiat osataan hoitaa paremmin näissä U20-kuvioissa. Näistä kyseisistä maista otetaan ite muhun yhteyttä ja pyydetään tämänhetkisiä arvoja tietoon jotta voivat päivittää ehdokaslistaa. Täällä meillä Suomessa tämä asia on täysin perseellään, ikävä kyllä. Täällä seurataan liian usein omaa napaa ja miten oma pelaaja pärjää ja kiukutellaan jos ei joku mahdukaan mukaan juniorimaajoukkueeseen :)

Mutta joo, pelaavassa kokoonpanossa ei ole kun 5 pelaajaa joista ei ole oltu yhteyksissä maajoukkueseen, joko minun toimestani tai kyseisen maan toimesta ja arvaa mistä maasta nämä viisi pelaajaa on?
 

Lecavalier4

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bolts
Voiko ostetun pelaajan laittaa mitenkään etukäteen pelaavaan kokoonpanoon vai pitääkö herätä yöllä päivityksien aikaan asettamaan kokoonpano uudelleen?
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Voiko ostetun pelaajan laittaa mitenkään etukäteen pelaavaan kokoonpanoon vai pitääkö herätä yöllä päivityksien aikaan asettamaan kokoonpano uudelleen?

Valitettavasti pitää viritellä herätyskellot sinne varttia vaille kahteen yöllä. Itsekkin olen joutunut näin tekemään.
 

Lecavalier4

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bolts
Valitettavasti pitää viritellä herätyskellot sinne varttia vaille kahteen yöllä. Itsekkin olen joutunut näin tekemään.

Enpä taida jaksaa, kun ei ole NHL-kausikaan alkanut.

Minusta olisi hyvä uudistus peliin, jos voisi asettaa ostetun pelaajan kokoonpanoon vaikka pelaaja-ID:n avulla.
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Röyhkeästi mainostan täällä kahta pelaajaani, kun tämä joukkue on nyt jonkunlaisessa alasajossa:

Ľudovít Stodola G, Q90/P18/ex207/-1, AI284. Kova liksa ja hinta.

Valtteri Rajahonka D, Q92/P35/ex184/+1, AI279, lähtöhintana sopuisa 5 miljoonaa.
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
No eipä tullut nostettua junnulahjakkuuksia tälläkään kertaa. Turha näistä on valittaa, kun tuntuu homma menevän täysin lottoarvonnan mukaisesti. Välillä tosin tuntuu että mitä enemmän panostat junnutuotantoosi sitä vähemmän nousee edes kohtalaisia pelimiehiä.

Ensimmäinen kausi seiskassa on alkanut hyvin, mutta siitä lisää kunhan runkosarja taittaa puolivälin, jolloin on välikatsauksen aika.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös