Hockey Arena – Online Hockey Manager

  • 426 665
  • 4 677

saster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens
pistä ehdottomasti myyntiin, onkohan nuo muuten arviot mitkä ovat ? merkeillä vai scoutatut arvot? jokatapauksessa itse voin maksaa suoraan 50 miljoonaa :)

Noissa on se kysymysmerkki perässä eli siis sehän taitaa olla arvio lahjakkuudesta ja potentiaalista, mutta eiköhän ne kuitenkin ihan kohtalaiset ole, vaikka noista hieman tipahtaisi.

http://www.hockeyarena.net/fi/index.php?p=public_player_info.inc&id=24548455

Jos ( ja toivottavasti kun) tuo kaupaksi menee niin mukavat rahat sieltä tulee. Olen vapaita pelaajia ainoastaan kahminut joukkueeseeni, joten nyt voisi jo ykkösen keskelle ostaa edes kelvollisen pelimiehen. Niin ja tietysti harjoittelutilat sun muut täytyy saada kehitettyä paremmiksi. Myös maalivahti pitäisi löytää, mutta sen aika ei taida olla ihan vielä. Mitenkäs muuten on ton maalivahdin suhde menestykseeen, eli pitääkö maalissa olla joku kammo kassari, jos menestystä haluaa tavoitella? Pikkasen vaikuttaa sille tai olen ollut "huomaavinani", että maalivahdin taso tuntuu ratkaisevan melkein jokaisen ottelun.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Itse vetelin kutoseen asti maalivahdeilla jotka eivät pisteiden puolesta olleet sarjan eliittiä, ylempää keskiluokkaa toki, mutta kutosessa tuntuu jo maalivahtiosaston puutteet pisteplakkarissa.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toni Lapio lähti tänään myyntiin, kun minulla tuppaa noita lupaavia junioreita olemaan jo riesaksi asti.

Ikä: 22
AI: 142
Lahj: 89
Pot: 47
Usk: -1
Kok: 30

Hyök: 51
Lauk: 48
Nop: 17
 

Adamas Discus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Gunners
U20-jannu kaupan.

Asia on nyt sillä tavalla, että Matti on hiipimässä kukkaron nyöreihin muutoin varsin kovassa myötätuulessa sujuneen kauden aikana. Kirkkain timantti siis myyntiin, ei auta. Ykkösketjun laiturina sekä seura- että maajoukkuepeleissä toimineen Teddy Bernardin savotta joukkueessani on kuta kuinkin valmis ja uudet haasteet odottavat. Kloppi oli reipas kausi sitten hankintana jättipotti hintoineen ja taitojakaumineen. Valinta junnumaajoukkueeseen koitti hieman tämän jälkeen.

Lahjakkuus: 91
Potentiaali: ?
Uskollisuus +3

Vielä ehtii scouttailla tarkan potentiaalin huomiseen deadlineen, jos kiinnostaa.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
22-vuotiaiden pelaajien kauppaaminen sen kuin jatkuu made44:n organisaatiossa ja tällä kertaa seuranvaihtoon joutuu sentterintonttia pelaava Kvitoslav Polacek.

AI: 169
Lahj: 95
Pot: 29
Usk: +1
Kok: 38

Hyök: 54
Lauk: 29
Syöt: 44
Voim: 28
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Noissa on se kysymysmerkki perässä eli siis sehän taitaa olla arvio lahjakkuudesta ja potentiaalista, mutta eiköhän ne kuitenkin ihan kohtalaiset ole, vaikka noista hieman tipahtaisi.

http://www.hockeyarena.net/fi/index.php?p=public_player_info.inc&id=24548455

Jos ( ja toivottavasti kun) tuo kaupaksi menee niin mukavat rahat sieltä tulee. Olen vapaita pelaajia ainoastaan kahminut joukkueeseeni, joten nyt voisi jo ykkösen keskelle ostaa edes kelvollisen pelimiehen. Niin ja tietysti harjoittelutilat sun muut täytyy saada kehitettyä paremmiksi. Myös maalivahti pitäisi löytää, mutta sen aika ei taida olla ihan vielä. Mitenkäs muuten on ton maalivahdin suhde menestykseeen, eli pitääkö maalissa olla joku kammo kassari, jos menestystä haluaa tavoitella? Pikkasen vaikuttaa sille tai olen ollut "huomaavinani", että maalivahdin taso tuntuu ratkaisevan melkein jokaisen ottelun.

Pahoittelen en ollut paikalla joten en sitä luvattua 50 milliä muistanut tarjota.. olin koko päivän melkein mökillä :D
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pahoittelen en ollut paikalla joten en sitä luvattua 50 milliä muistanut tarjota.. olin koko päivän melkein mökillä :D

Toisaalta scouttasin pelurin ja oikeet arvot 93/71 joten itse en edes 50 milliä tuu tarjoamaan :D, ehkä 10k lähtöpyynillä ja taivoa että hinta nousee tai sitten pitää itsellä..
 

saster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens
Toisaalta scouttasin pelurin ja oikeet arvot 93/71 joten itse en edes 50 milliä tuu tarjoamaan :D, ehkä 10k lähtöpyynillä ja taivoa että hinta nousee tai sitten pitää itsellä..

Elikkä kyseinen pelaaja ei kaupaksi mennyt ja ikävä kyllä kerkesin jo laittamaan sen uuestaan myyntiin ja ilmeisesti jälleen liian kovalla hinnalla :( Kivaahan se olisi omaa junioria rässätä, mutta omat harjoittelutilat ovat niin alhaiset, että tuskimpa tuosta sateentekijää tulee tässä joukkueessa.

Babulle tiedoksi, että Gusthiot jatkaa pelejään Banderoksen paidassa. Oli pakko napata, koska tosta saan kelpo sentterin omaan joukkueeseen. En tiedä millä paikalla kaveri on sinulla pelannut, mutta ainakin aluksi sentterin tontille tämä siis menee. Olin uumoillut ykköskentän paikkaa tälle, mutta alkuviikosta vapaista pelaajista hankittu kaveri mättää sillä tontilla nyt maaleja aikamoiseen tahtiin ja viimeisin peli ei ollut poikkeus. Voitin 3-2 ja tämä reilulla millillä ostettu kaveri tykitti kaikki kolme maalia.
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Babulle tiedoksi, että Gusthiot jatkaa pelejään Banderoksen paidassa. Oli pakko napata, koska tosta saan kelpo sentterin omaan joukkueeseen. En tiedä millä paikalla kaveri on sinulla pelannut, mutta ainakin aluksi sentterin tontille tämä siis menee.

Onneksi olkoon vaan hyvästä ostosta! Halvalla se lähti kun oli pakko raivata tilaa kokoonpanoon. Itselläni Mirco pelasi ykkösen laidassa, ihan hyvillä tehoilla vieläpä. Voima tosiaan riittää myös sentterin paikalle. Kattellaan jollekkin päivälle harkkamatsia...
 

saster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens
Onneksi olkoon vaan hyvästä ostosta! Halvalla se lähti kun oli pakko raivata tilaa kokoonpanoon. Itselläni Mirco pelasi ykkösen laidassa, ihan hyvillä tehoilla vieläpä. Voima tosiaan riittää myös sentterin paikalle. Kattellaan jollekkin päivälle harkkamatsia...

Se lähti yllättävän halvalla, koska olin aika varma, että meikäläisen tarjous ei riitä, mutta riitti ja hyvä niin :D Nopeesti kun tossa polkasin pelaajat paikoilleen, niin kaveri pelaa kuin pelaakin ykkösen keskellä ja maaleja mättänyt niin ikään uusi pelaaja löytää itsensä jatkossa kakkosen laidasta. Kyllähän toi Gusthiot on sellainen jokapaikan höylä, että on varmasti yhtä hyvä sekä keskellä, että laidassa.

Tuo harkkapeli on nyt sovittu ja vaikuttaa kovasti siltä, että turpaa tulee(minulle siis) niin, että kolina käy. Tämän voin perustella sillä, että olet tehnyt kokoonpanoon tilaa myymällä kaverin, joka on Banderoksen joukkueessa selvääkin selvempi ykköstähti. :D
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Tuo harkkapeli on nyt sovittu ja vaikuttaa kovasti siltä, että turpaa tulee(minulle siis) niin, että kolina käy. Tämän voin perustella sillä, että olet tehnyt kokoonpanoon tilaa myymällä kaverin, joka on Banderoksen joukkueessa selvääkin selvempi ykköstähti. :D

No tuskin tulee mitään yksipuolista näytöstä. En yleensä harkkapeleissä peluuta ykköskenttää ja tosiaan Gusthiot olisi taitojen puolesta mahtunut joukkueessani vielä kakkosen laitaan, mutta itselleni tässä pelissä jopa menestystä tärkeämpää on omien kasvattien kehittäminen. Vielä se ei ole täysin mahdollista kun esim. harkkatilat on puolessa välissä, mutta pikkuhiljaa kehitän joukkuetta haluamaani suuntaan. Tietysti haluan myös menestystä, mutta vain tietyllä tyylillä. :)

Ja muuten hei, viikon sisällä tulee joukkueestani kolme hyökkääjää myyntiin jotka takuuvarmasti vahvistaisivat joukkuettasi, joten voin sinulle heistä ilmoittaa täällä tai yyveellä jos kiinnostusta löytyy.
 

saster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens
Ite en edes haaveile sellaisista tähdistä, jotka olisivat omia kasvatteja juurikin tuon harjoittelutilan takia. Noista pelaajista sen verran, että laita yv:nä tulemaan sitä mukaan kun tiedät, että ketkä ovat myyntiin menossa ja mikä on hintana. En etsi pelaajia, mutta jos sopiva osuu kohille ja talous antaa myöten niin ostan kyllä :)
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Elikkä kyseinen pelaaja ei kaupaksi mennyt ja ikävä kyllä kerkesin jo laittamaan sen uuestaan myyntiin ja ilmeisesti jälleen liian kovalla hinnalla :( Kivaahan se olisi omaa junioria rässätä, mutta omat harjoittelutilat ovat niin alhaiset, että tuskimpa tuosta sateentekijää tulee tässä joukkueessa.

Mä maksan ton kympin siitä kyllä joten ei jää käsiin :)
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mun omat treenitilat on melko alhaiset (40%), joten joudun laittamaan ensimmäisen kauteni luottomaalivahdin myyntiin. Pidemmittä puheitta:

http://www.hockeyarena.net/fi/index.php?p=public_player_info.inc&id=15817772

EDIT. Samaan syssyyn tällä kaudella flopannut pelaaja:

http://www.hockeyarena.net/fi/index.php?p=public_player_info.inc&id=22753006

Vinkkinä jatkon kannalta että tuon tasoisia vanhuksia ei kannata joukkueessa pitää. Melkein ilmaiseksi vastaavia nuoria pelaajia saa. Varsinkin tuo maalivahti on aika turhake kun samanlaisia vastaavia 21 vuotiaita paremmalla maalivahtitaidolla löytyy markkinoilta, hinta jossain 1 miljoonan paikkeilla, mielummin melkein kylläkin kokenut kehäkettu halvalla tilalle, itse ostin esimerkiksi kauden alussa jolla TI +190(nyt 191) moken jolla kokemusta 137, maalivahtia 127, nopeus 61, hinta 100k, potenttiaali kylläkin -18 joten taidot laskee nopeasti, mutta ei niin nopeasti etteikö alemmissakin sarjoissa tuolla kauden tai kaksi pitäisi sitä., mutta pointti oli että hyviä maalivahteja saa sen verran halvalla ettei noin keskinkertaista vanhusta ilman kokemusta kannata pitää joukkueessa, mielummin ostaa hyvän nuoren tai vanhan konkarin yhdeksi tai kahdeksi kaudeksi ja sitten vaihtaa toiseen halpaan konkariin.

Ainoa ongelma yleensä noissa vanhuksissa ja - potenttiaalin omaavissa on se että miehet syövät enemmän palkkaa ja kun potenttiaali miinuksella niin taidot laskevat, mutta usein varsinkin maalivahtien kohdalla noita hylkiötä kannatta ostella, mutta pitää muistaa sopivin väliajoin ulostaa ne tiimissä kun taidot tarpeeksi laskenut ja kannattaa muistaa että -potenttiaalisia ukkoja jos pitää niin niilä tosiaan kannattaa sitä kokemusta olla reilusti yli 100 muuten ei mitään järkeä pitää niitä

Pelissä itsestään hyvin harvoin kannattaa nuoresta maalivahdista tehdä maalivahtia sillä kokeneita maalivahteja saa suhteelisen halvalla, tosin yleensä alimmissa sarjoissa taso sen verran heikkoa että kunhan tietyn verran päätaitoa löytyy niin se riittää hyviin torjuntaprosentteihin, mutta jokatapauksessa itse jos pelaisin alimmissa sarjoissa kyttäisin noita valmiimpia maalivahteja halvalla ja sitten käyttäisin kauden tai kaksi ja ostaisin uuden tilalle, itseasiassa ylemmissäkin sarjoissa harvemmin sama maalivahti paria kautta pitempään on
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Tänään päättyi ykkössnaipperi Ludomil Kolarin ura Särjissä. Pistin huvikseni tarjolle hintaan 50M ja joku meni vielä maksamaan. Nyt onkin sitten edessä mieluusti nuoremman korvikkeen hankkiminen kilpailukykyiseen hintaan. Yksi vaihtoehto olisi varmasti tietysti kokonaisvaltainen nuorennusleikkaus, mutta katsotaan nyt...
 

Afinogenov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Sabres
Tänään päättyi ykkössnaipperi Ludomil Kolarin ura Särjissä.
Aina kannattaa näköjään kokeilla. Äijä on korkeintaan jonkun 25 millin arvoinen ja lähti puolet kalliimmalla. Eilisen harkkapeli ei ilmeisesti mennyt ihan nappiin, mutta onnittelut hyvistä kaupoista kuitenkin. :)

Kovana kevään joukkueena tunnettu Cougars on taas heittämällä menossa kohti pleijareiden kotietua. Ketjut on ollut valmiina jo pitkän aikaa ja sarjan paras ykköskenttämme on iskenyt vaatimattomat 104 pistettä, wuhuu! Uusi maalivahti pitäisi vielä hommata ennen pleijareita jotta tavoiteltu nousu kolmosdivariin kävisi toteen. Eli ilmoitelkaa jos laitatte kokeneita yli 200 TI molareita myyntiin sillä ostaja voi hyvinkin löytyä täältä.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Noo, junnuilla sua vastaan lähinnä taas pelasin, pitää niille koittaa saada prosentteja harkkapeleistä, ja toisaalta nostattaa energiat takasin hyvälle tasolle. Hyvin ovat menneet kaupaksi tällä kaudella varsin mukavaan ylihintaan. Eikä tuo 85 TI kolmosveskakaan mikään messias ole =)

Ja joo, 20-25M hintaan samantasoisia pelaajia menee.. kovat hyök ja lauk, matala voima ja kokemus eli aika Afinogenovmainen pelaaja tulosten suhteen. Satanen lasissa kolme peliä, sitten taas kadotaan viikoksi. Yks punanen 297TI haku on 10M hintaan mahdollisesti tulossa, nykyinen omistaja oli juuri pistänyt sata miljoonaa kiinni johonkin ostokseen, eikä ole ainakaan vielä mätsännyt.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä kausi ei ole sujunut ollenkaan suunnitelmien mukaan made44:n joukkueen silmin. Syy tähän on luultavasti oma ylimielisyys muita managereita kohtaan sekä liian kova luotto junioripelaajiini. Nyt joukkueeni on kiperästi voittojen tarpeessa, jotta playoffpaikka saataisiin varmistettua ja siksi minun on nyt pakko tiivistää kokoonpanoja ja tiputtaa junioreiden peliaikaa. Poffpaikan varmistuttua junnut saavat taas vähän enemmän aikaa jäällä.

Valtteri Videllillä on muuten 4. paras AI kaikista Suomen 17-vuotiaista pelureista :)
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Nyt myyn hyvää halvalla, kun tähtistatuksen omaava monipuolinen taituri lähtee myyntiin. Ei ole kaveri hinnalla pilattu ja hänestä saakin alasarjoihin hyvän lisän hyökkäysrykmentteihin. Pidemmittä puheitta, tsekatkaapa Georgij Naganovich.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Väliinputoaja oli pakko laittaa lihoiksi, kun ei löytynyt sopivaa roolia kaverille. Minulla ei ole tällä hetkellä varaa peluuttaa junioreita yhtään enempää pelaavassa kokoonpanossa suuressa roolissa, kun pitäisi tuota sarjanousuakin tavoitella.

Elias Suuriniemi

Ikä: 19
AI: 102
Lahj/ Pot: 90(tarkka)/ 61?
Usk: +?
Kok: 14

Hyök: 23
Lauk: 23
Nop: 30
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös