Hjalliksen Diili

  • 644 631
  • 2 034

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Antti on ainakin salibandyssa ollut se joukkeen henkinen johtaja ja puolustuksen peruspilari. Miksei sitten Sipoonrannassakin.

No nyt ne puuhelmet pois kaulasta kiristämästä hapensaantia. Jos Antti itse on tätä mieltä niin sitten on...ja saa myös pudota:)

Tuolla perusteella mister Diiliksi voidaan nimetä aivan rauhassa hamaan loppuun saakka Jutila Tampereelta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olenko minä ainoa, jonka mielestä tämän jakson suurimmat idiootit/kusipäät/whatever istuivat niiden Eilakaisla-läppäreiden takana?

Siis paljonhan tuolla jakson leikkauksella voidaan saada aikaiseksi, mutta kyllä nuo kolme hyypiötä toivat ihan suoraa vitutusta. Jos Minna on ylimielinen, niin mitä sanaa noista kolmesta (varsinkin siitä Tom Kaislasta?) sitten voisi käyttää? Kaverit on rentoja kuin rautakanget pakkasella! En yhtään ihmettele, että Minnalle tuli sellainen fiilis, että olisi voinut kiertää pöydän toiselle puolelle. Se on taas eri asia kannattaako sitä kertoa TV-kameroiden edessä...

Hjallishan taisi tarjotakin tuolle selityksen siinä johtoryhmän kokouksessa. Eli Eilakaislan heput provosoivat tarkoituksella ja Minna nielaisi syötin siimoineen. Eiköhän tuossa juuri ollut tarkoitus vetää tiukkaa linjaa ja "esittää vähän mulkkua" ja sillä tavoin saatiin testattua sitä kuka pystyy kestämään tilanteen ja kuka murtuu. Kolme muuta selvisivät puhtain paperein, Minnan pää ei kestänyt.
 

Oiler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, HIFK
Ylempänä jotkut ovat ihmetelleet, miksi Minna roikkui mukana tänne saakka. No hänen tuoman viihdearvon lisäksi hän ei ole pitkään aikaan joutunut johtoryhmän eteen, useimmiten ollut voittavassa joukkueessa. Ainoa häviökerta taisi olla tuo Opel jakso näissä viime vaiheissa. Viikko sitten Minna olisi jo varmaan lähtenyt, mutta ei Hjallis viitsinyt voittaneesta joukkueesta pudottaa.

Mitäköhän tuo Minna on niistä johdon laskentatoimen tenttikirjoista lukenut, kun myynti- ja käyttökatteen eroista pitää alkaa runoilemaan että se nyt vähän riippuu siitä miten ne määritellään.

Kaiken kruunu tuossa kyllä oli, että kun konsultit olivat kyselleet Minnalta myynnin seurantavälineista ja mittaamisesta tms. niin Minna oli heille paukauttanut, ettei sellaisia tarvita. Milläköhän tämä Minna oikein aikoo johtaa - fiilikselläkö. Tässä siis omien sanojensa mukaan Suomen paras myyntijohtaja - ei nyt kuitenkaan taitaisi mennä ihan draftin ekalla kierroksella.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
No nyt ne puuhelmet pois kaulasta kiristämästä hapensaantia. Jos Antti itse on tätä mieltä niin sitten on...ja saa myös pudota:)

Tuolla perusteella mister Diiliksi voidaan nimetä aivan rauhassa hamaan loppuun saakka Jutila Tampereelta.

Ei kai Jethron putoaminen noin koville ota? En mä voi kaveria arvioida oikeasti rehellisesti, vähän yritin laittaa pilkettä silmäkulmassa kommenttia, mutta ei näköjään uponnut kuitenkaan. Jutilahan myisi puoli Hakunilaa tunnissa, mutta nyt etsitään Sipoonrantaan johtajaa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän insinöörit aina ovat ekonomeille päätä aukoneet ja naureskelleet kauppiksen naurettavan helpoille kursseille, mutta jos on KTM-paperit ja ei tiedä mitä tarkoittaa myynti- ja käyttökatteet niin voi hyvää päivää.

Edelleen arvostan KTM:n uimamaisterin tasolle.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Eilakaislan heput provosoivat tarkoituksella ja Minna nielaisi syötin siimoineen. Eiköhän tuossa juuri ollut tarkoitus vetää tiukkaa linjaa ja "esittää vähän mulkkua" ja sillä tavoin saatiin testattua sitä kuka pystyy kestämään tilanteen ja kuka murtuu.
Jaa, onkohan tuo sitten kuinka yleistä business-puolen työhaastatteluissa? Tuntuu vähän oudolta! Kolme mulkkua haukkuu sinua pöydän toiselta puolen, etkä käytännössä voi itse vastata huutoon mitenkään. Käytännössähän tuossa vain testattiin sietokykyä ottaa vastaan päin naamaa tulevaa vittuilua? Mitä tekemistä tuolla on myyntijohtamisen kanssa?

Samahan tuo olisi, jos laitettaisiin nk. haamuasiakkaiksi niin vittumaisia asiakkaita, että asiakaspalvelijan on käytännössä mahdotonta selvitä puhtain paperein. Tahallinen provosointi... Miksi? Lisäksi Minnan temperamentti oli varmasti jo kaikkien tiedossa, niin miksi heittää tarkoituksella bensaa liekkeihin. Mielestäni tuo Minnan pudotus oli vielä läpinäkyvämmin etukäteen kirjoitettua kuin Jethron tiputus.

Siis missään nimessä en väitä, että Minnan olisi pitänyt päästä tänään jatkoon (tai yleensäkään tänne saakka), mutta tuo tapa, jolla hänet tiputettiin. Olihan se varmasti sääntöjen mukainen, mutta toisaalta pelin hengen vastainen!
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olenko minä ainoa, jonka mielestä tämän jakson suurimmat idiootit/kusipäät/whatever istuivat niiden Eilakaisla-läppäreiden takana?

Siis paljonhan tuolla jakson leikkauksella voidaan saada aikaiseksi, mutta kyllä nuo kolme hyypiötä toivat ihan suoraa vitutusta. Jos Minna on ylimielinen, niin mitä sanaa noista kolmesta (varsinkin siitä Tom Kaislasta?) sitten voisi käyttää? Kaverit on rentoja kuin rautakanget pakkasella! En yhtään ihmettele, että Minnalle tuli sellainen fiilis, että olisi voinut kiertää pöydän toiselle puolelle. Se on taas eri asia kannattaako sitä kertoa TV-kameroiden edessä...
Sinä et siis olisi pärjännyt tuossa tilanteessa, kuten ei Minnakaan. Tilanne oli tehty tuollaiseksi ja haastattelijat olivat tarkoituksenmukaisesti tiukkoja, koska se oli koko homman idea. Katsoa miten kilpailijat selviävät tuollaisesta paikasta. Kaikki muut selvisivät hyvin, paitsi täysin onneton Minna, joka ei ilmeisesti ymmärtänyt edes mistä on kyse.

Minna esittää niin koulutettua ja kokenutta, vaikka minulle on jäänyt sellainen kuva, että Minna oli koko porukan vähiten kokenut ja koulutuskin mennyt ilmeisesti ohi korvien ja silmien. Minnasta on jäänyt sellainen lapsellinen ja äärimmäisen ärsyttävä kuva. Ihan kun hän ei koskaan ymmärtäisi mistä on kyse, vaikka esittää niin nerokasta ja järkevää tyyppiä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jaa, onkohan tuo sitten kuinka yleistä business-puolen työhaastatteluissa? Tuntuu vähän oudolta! Kolme mulkkua haukkuu sinua pöydän toiselta puolen, etkä käytännössä voi itse vastata huutoon mitenkään. Käytännössähän tuossa vain testattiin sietokykyä ottaa vastaan päin naamaa tulevaa vittuilua? Mitä tekemistä tuolla on myyntijohtamisen kanssa?

.....

Siis missään nimessä en väitä, että Minnan olisi pitänyt päästä tänään jatkoon (tai yleensäkään tänne saakka), mutta tuo tapa, jolla hänet tiputettiin. Olihan se varmasti sääntöjen mukainen, mutta toisaalta pelin hengen vastainen!
Onko tämä kilpailu jotenkin normaali business-puolen haastattelu mielestäsi? Haastattelun ei ollut tarkoituskaan olla mitenkään normaali, vaan se oli osa kilpailua, jonka tehtävänä oli mitata kilpailijoiden kyvyt tiukassa paikassa. Myyntijohtajan asema on kuitenkin sen verran monimuotoinen, että siinä vaaditaan myös tällaisia kykyjä kestää tiukassa paikassa ja toimia järkevästi.

Miten ihmeessä tuo tapa oli pelin hengen vastainen? Yksi osa kilpailua muiden joukossa, josta Minna ei selvinnyt. Tekikö siitä väärän vain se, että yksi kilpailija selviytyi tilanteesta muita selvästi heikommin?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
En mä voi kaveria arvioida oikeasti rehellisesti, vähän yritin laittaa pilkettä silmäkulmassa kommenttia, mutta ei näköjään uponnut kuitenkaan.

Juu ei tullut tuo viestistäsi esille mitenkään ettet rehellisesti osaa Seppistä arvoida...tosin pilkekään ei avautunut mulle mutta mitäs näistä... ja iso J:n putoaminen korpeaa kyllä suunnattomasti meikäkäistä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Olenko minä ainoa, jonka mielestä tämän jakson suurimmat idiootit/kusipäät/whatever istuivat niiden Eilakaisla-läppäreiden takana?

Todennäköisesti olet. Tällä tasolla paineensietokyky on hyvin tärkeä ominaisuus ja tuota testataan aika yleisesti tuollaisella lievällä vittuilulla ja tylytyksellä. Minna hajosi paineen alla alle nanosekunnissa.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Miten ihmeessä tuo tapa oli pelin hengen vastainen? Yksi osa kilpailua muiden joukossa, josta Minna ei selvinnyt. Tekikö siitä väärän vain se, että yksi kilpailija selviytyi tilanteesta muita selvästi heikommin?
Aivan sama, jos kilpailijoille olisi annettu tehtäväksi vaikkapa ansaita mahdollisimman paljon rahaa katuperformanssilla. Jo etukäteen olisi tiedetty, että Jethrosta ei ole vetämään XS-mallisissa painitrikoissa mitään puolivoltteja asfaltilla. Nyt homman nimi oli vain laittaa kolme mulkkua tahallaan provosoimaan lyhytpinnaisinta jäljelläolevaa kilpailijaa ja...
Haastattelun ei ollut tarkoituskaan olla mitenkään normaali, vaan se oli osa kilpailua, jonka tehtävänä oli mitata kilpailijoiden kyvyt tiukassa paikassa. Myyntijohtajan asema on kuitenkin sen verran monimuotoinen, että siinä vaaditaan myös tällaisia kykyjä kestää tiukassa paikassa ja toimia järkevästi.
Siis ymmärrän tämän kilpailun kokonaisuutena olevan etukäteen kirjoitettua tosi-TV:ta. Mä en vain missään vaiheessa usko, että millään työpaikalla olevan työntekijän pitää pystyä kestämään suoraan päin naamaa tulevaa vittuilua pystymättä itse tekemään yhtään mitään.

Myyntijohtamisesta (eikä sen puoleen oikein myynnistäkään) mulla ei ole mitään kokemusta. Arvelisin kuitenkin, että jos pöydän toiselle puolelle neuvottelemaan istuisi tuollaisia mulkkuja, jotka alkaisivat tahallaan provoamaan, niin ei Hjalliskaan siinä istuisi niitä kuuntelemassa, vaikka myisivät kultaa kympillä kilo!
Sinä et siis olisi pärjännyt tuossa tilanteessa, kuten ei Minnakaan.
Juu, en todellakaan olisi pärjännyt!
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Juu ei tullut tuo viestistäsi esille mitenkään ettet rehellisesti osaa Seppistä arvoida...tosin pilkekään ei avautunut mulle mutta mitäs näistä... ja iso J:n putoaminen korpeaa kyllä suunnattomasti meikäkäistä.

Mutta nythän Jethron putomaisen jälkeen teillä on enemmän yhteistä aikaa! Oletteko jo puhuneet Jethron kanssa mahdollisesta muutosta Helsinkiin?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Todennäköisesti olet. Tällä tasolla paineensietokyky on hyvin tärkeä ominaisuus ja tuota testataan aika yleisesti tuollaisella lievällä vittuilulla ja tylytyksellä.

Eikä tuo ollut edes mitenkään poikkeavaa tuollaisessa haastattelutilanteessa. Itseltäni kysyttiin aikoinaan esim. "miten isäsi reagoi kun olit lapsena tottelematon...saitko ruumiillista kuritusta"? Tunti tentattiin ja joutui kyllä melko tiukille verbaalisen tykityksen alla. Jälkeenpäin kerrottiin, että kyse oli ainoastaan henkisen sietokyvyn testaamisesta...
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Juu ei tullut tuo viestistäsi esille mitenkään ettet rehellisesti osaa Seppistä arvoida...tosin pilkekään ei avautunut mulle mutta mitäs näistä... ja iso J:n putoaminen korpeaa kyllä suunnattomasti meikäkäistä.

Oonkohan mä ainut jolle tulee mieleen nimimerkki flintstone ja BB-ketju näistä jutuista?

Mun mielestä ihan normia että tuon tason tehtävään (ja suht korkeaan esimiesasemaan) testataan paineensietokykyäkin, ja kysellään vähän vaikeampiakin. Ja jos ei kerta daamilla ollut edes perusasiat omalta alaltaan hallussa, niin ihan aiheesta lähti, ja sai tylytystä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juu ei tullut tuo viestistäsi esille mitenkään ettet rehellisesti osaa Seppistä arvoida...tosin pilkekään ei avautunut mulle mutta mitäs näistä...
Aika kumma juttu, kun jo siinä alkuperäisessä viestissä mielestäni tuo sama asia mainittiin:

En mä sen enempää lähde analysoimaan asiaa, kun kuitenkin tunnen toisen näistä kahdesta liian hyvin, että pystyisin ulkopuolisen silmin kaksikkoa vertailemaan. Antti on ainakin salibandyssa ollut se joukkeen henkinen johtaja ja puolustuksen peruspilari. Miksei sitten Sipoonrannassakin.
Eli ensin todettiin, ettei pysty arvioimaan tasapuolisesti, koska tuntee toisen liian hyvin. Ja tuo jälkimmäinen lause mihin sinäkin puutuit, oli äärimmäisen selvästi pilke silmäkulmassa heitetty.

Mutta eiväthän kaikki asiat kaikille heti aukea..
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mr.Fox kirjoitti:
Siis ymmärrän tämän kilpailun kokonaisuutena olevan etukäteen kirjoitettua tosi-TV:ta. Mä en vain missään vaiheessa usko, että millään työpaikalla olevan työntekijän pitää pystyä kestämään suoraan päin naamaa tulevaa vittuilua pystymättä itse tekemään yhtään mitään.

Eihän noissa haastatteluissa ollut mitään tavallisuudesta poikkeavaa? Itse olen joskus epätoivoisena kesätyönhakijana opiskeluaikanani Eilakaislan haastattelussa käynyt ja samanhenkistä touhua se silloinkin oli. Ei siitä mitenkään paha maku suuhun jäänyt (tosin en nykyään enää vastaavaa välttämättä jaksaisi, kun on jo työelämässä tullut vuosia oltua).

Ja mitä Minnaan tulee, niin kyllähän hänenkin kohdalla kysyttiin ihan samoja kysymyksiä kuin muiltakin, erona vain se, että Minnan oma käytös ajoi tilanteen tuollaiseksi kuin se meni. Jos ei jotain haastattelussa tiedä, niin ei hemmetti voi silloin alkaa vain inttämään vastaan tuollaisia typeryyksiä, vaan sekin pitää pystyä rennosti kääntämään parhain päin, kuten vaikka Heidi ihan onnistuneesti teki. En voi käsittää miten 31-vuotias KTM ei parempaan käytökseen pysty - luulisi työhaastatteluissakin kuitenkin edes jonkun verran elämän aikana käyneen.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kun itse hain nykyiseen työhöni olin näissä testeissä ja haastatteluissa 8 tuntia putkeen. Testejä, haastattelu, testejä, "pidä puolen tunnin esitelmä, aikaa valmistautua 5 min", lisää testejä ....

Toi mitä tuossa näytettiin oli ihan kesyä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
No eihän tuossa haastattelussa ollut mitään kovinkaan ihmeellistä. Paljon hikisempiä haastatteluja on maailma puolillaan alkaen näistä "montako huoltoasemaa on Suomessa?" -tyylisistä tervetuliaissanoista.
 
En voi käsittää miten 31-vuotias KTM ei parempaan käytökseen pysty - luulisi työhaastatteluissakin kuitenkin edes jonkun verran elämän aikana käyneen.

Ehkä juuri siksi hän on valikoitunut yrittäjäksi eikä jonkun muun alaiseksi. Todella vastenmielinen ihminen jo päivästä 1 lähtieen. Jos nyt pelkästään tv:n välityksellä "tapaamastani" henkilöstä niin saa edes sanoa.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Itseäni lähinnä häiritsi näiden kovien Eilakaislojen pienoinen jeesmies-asenne sitten Hjalliksen edessä. Ainakin niiden laitimmaisten, keskimmäinenhän lähinnä makasi pöydällä paperinsa kanssa.

Hjallis taas mokasi kun alkoi paikkailemaan "sinuttelupyyntöään", hänhän se on joka tuolla ne päätökset tekee. Pari apuria ei tee vielä mitään "kolmea kuningasta" ryhmästä.

Myötähäpeästä alkanut tulppaanien kaupustelu on edistynyt kyllä siihen malliin, että kyllä toi Antti sen voiton ansaitsisi. Tosiaan ainoa joka tulee kaikkien kanssa toimeen ja esittää sen myös televisiossa hyvin. Jethro ehkä toinen, mutta tuo esittämispuoli on livennyt kaikenmaailman oheisjuttuihin...
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Oonkohan mä ainut jolle tulee mieleen nimimerkki flintstone ja BB-ketju näistä jutuista?

Itse ajattelin muista aivan samaa...Antti voittoon, kotkakaksikko vittuun ja Jethro ei pärjää helppoheikkinä. Kuulostaako tutulta?

Kyllä tuosta kaavasta voi ihan poiketa:)
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hjallis taas mokasi kun alkoi paikkailemaan "sinuttelupyyntöään", hänhän se on joka tuolla ne päätökset tekee. Pari apuria ei tee vielä mitään "kolmea kuningasta" ryhmästä.
Sehän oli päivänselvä läppä, eikä mitään paikkailua. Osoitti ensin, että tekee itse ne päätökset ja sitten läpällä heitti, että "jaa oottehan tekin siinä", muttei tällä tarkoittanut, että he tekisivät lopullista päätöstä kuitenkaan.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Olen Antin tuntenut jo vuosia ja voin kyllä ihan rehellisesti sanoa, että Antista on tehty tuossa leikkauksessa junnumpi kuva kuin hän oikeasti muuten antaa ulospäin.

Itsekin Anttiin tutustuin noin kymmenisen vuotta sitten ja silloin kyseessä oli semmoinen energinen ja mukava kaveri, mutta ei välttämättä nyt mikään johtajatyyppi, vaan enemmänkin vähän semmoinen ekan jakson tyylinen koheltaja, mutta ihan positiivisessa mielessä. :) On toki myöhemminkin tullut joskus nähtyä, mutta mukavaa ja myönteisesti yllättävää on nähdä, että kaverista on kasvanut jo suht nuorella iällä ihan kelpo tekijä omissa hommissaan. Ja kasvu nimenomaan tuon ohjelman aikana on ollut kovaa tasoa.

Ehkä tästä saadaan muutaman vuoden päästä Jatkoajan tuhkimotarina: "Entinen Jatkoaika-kirjoittaja Kiekko-Antti voitti Diilin, myi tuhat asuntoa Sipoonrannasta ja toimii nyt neljättä perättäistä mestaruutta jahtaavan Espoo Bluesin toimitusjohtajana."

No joo, se siitä. Toivotaan voittoa. Harmi kun tätä kisaa ei voi ratkaista yleisöäänestyksellä.
 
Viimeksi muokattu:

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Uskon että Antin tiimi vie viimeisen kisan mutta Karihtala on valinnut jo uudeksi kaverikseen ja myyntijohtajaksi Heidin. Hjallikselle käy (nainen), ja Keke ei valitettavasti pärjää kahta vastaan, uskon että Antti on Keken suosiossa.

Itse taas uskon juuri päin vastoin; Karihtalahan hiukan jo puolusteli Anttia "..onhan sillä johtajakoulutusta.." ja lisäksi uskon että Karihtala voi nähdä Heidin uhkana itselleen. Heidi lienee kuitenkin kaikessa reilusti osaavampi kuin Karihtala ja naiset on pohjimmiltaan kieroja paskiaisia niin tuo tilanne saattaa käydä kiusalliseksi.
 

Oiler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, HIFK
Tuohon haastattelijoiden tylytykseen kilpailijoita kohtaan, niin tuo on ihan normaalia tuollaisia tehtäviä haettaessa. Yleensä kaikki tuon tason hakijat ovat kuitenkin sen verran fiksuja ja asioihin perehtyneitä, että "osaavat oikeat vastaukset" normaaleihin kysymyksiin. Tuollaisella haastattelutyylillä murretaan tätä panssaria ja testataan paineensietokykyä.

Noissa johtotason hommissa kun niitä paineita tulee esimiehiltä, omistajilta, alaisilta, asiakkailta, työkavereilta... jatka listaa. Ja jos ei paineita kestä, niin tekee helposti virheitä ja sekään ei ole hyvä asia.

Kyllä se vaan hyvin pitkälle niin on, että bisneselämässa pitää olla valmiina näihin Gordon Gekkoihin: "If you need a friend, go and buy yourself a dog"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös