Olen nyt Jethron autoepisodista alkaen katsonut ko. ohjelmaa (tai no edellisestä jaksosta, jossa kukaan ei saanut kenkää, näin vain 10min lopusta). Eilisestä täytyy sanoa, että tuo Antti oli loistava. Haastattelua ei toki näytetty kokonaan, mutta se meni aivan käsittämättömän hyvin. Parasta oli se paikko siinä tilanteessa, jossa ne yritti tarttua mainittuun heikkouteen. Ja se tuuletus ulos tullessa oli loistava. Minäkin olisin palkannut Antin välittömästi. Työhaastattelussa voi olla vähän kyse samasta kuin presiksen pitämisestä. Kun hallitset asian niin sanat seuraavat ja täytyy heittää jokainen pallo takaisin. Sitten ei ole enää kysymyksiä, kun kaikki on vakuutettu. Sitten voi tulla ulos ja tuulettaa juuri noin I/we nailed it. Tiedän, että se tuntuu mahtavalta.
Antilla tulee olemaan hyvä tulevaisuus, koska hän on eteenpäin menevä kaveri. Turha tonne mennä mitään vässyköimään, että olen tässä vain kilpailussa mukana, vaan sanoa oikeasti mitä haluaa. Jos olisin ollut tuolla ja olisi kysytty, että miksi olet siinä niin näin nopeasti improvisoituna olisin sanonut: "haluan Hjallikseksi Hjalliksen paikalle. Haluan, että 20 vuoden päästä Helsingissä on pilvenpiirtäjä, jonka katolla loistaa nimeni. Ensimmäinen välitavoite on voittaa tämä kilpailu, ottaa tämä työpaikka, myydä Sipoonrannan asunnot ja oppia kaikki kiinteistöbisneksestä."
Milffi on ollut ihan ok, vaikka haastattelu ei mennyt ihan putkeen. Pukeutuminen ei myöskään mielestäni ollut asiallista. Jos pyritään jostain pankkitoimihenkilötasolta ylöspäin niin silloin on syytä olla asussa myöskin yläosa. Tosin Kaivopuiston Nordeassa on semisti samannäköinen milffi myöskin, joten johtunee ehkä siitä.
Oli oikein ja kohtuus, että Jethro putosi. Hän ansaitsee kaiken kunnian siitä, ettei häpeä mitään ja saa myytyä tavaroita, mutta tuollainen markkinoiden helppoheikkimeininki on jotenkin hyvin vierasta minulle ymmärtää. Ja se autokusetus oli kaiken huippu. On myöskin ihmeellistä, että miten minua selvästi nuorempi henkilö esiintyy eläkeläisenä. Jethro ei näytä päivääkään alle viisvitoselta.
Antilla on kyllä etulyöntiasema voittaa finaali. Riskinä on tosin se, että saattavat lähteä soitellen sotaan Jethron kanssa. Kummallakaan ei taida olla kovinkaan paljon sellaista konseptien suunnittelukykyä. Niinpä voi käydä kuten niiden lahjakorttien kanssa ja koko homma lässähtää. Eilisestä jäi epäselväksi se, että kuinka paljon ko. hommaa tehdään avustusjärjestön kanssa. Joku palaveri olisi oikeasti tarpeen, jotta saavat jotain vinkkejä, mitä kannattaisi tehdä.
Täytyy kirjoittaa myöhemmin toinen kommentti, joka liittyy enemmänkin tuohon ohjelmaan. Olen melko närkästynyt siitä, mutta tässä oli nyt pelkästään kilpailijoista. Turha sotkea sitä mihinkään muuhun.