Hjalliksen Diili

  • 644 622
  • 2 034

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Aika kommentoida edellistä jaksoa, kun äsken sain sen vasta katsottua läpi.
Alkuun pari sanaa, mitkä tuli mieleen muutamasta kilpailijasta:

Heidi, ylimielisyys. Minna, itsekehu.

Lähes aina Heidi tuo esille oman itsensä, ja kuinka HÄN on niin pätevä, ja paras. Ja kun siinä samassa yhteydessä vähätellään muita kilpailijoita, niin tuo sana ylimielinen/ylimielisyys tuli mieleen ohjelmaa katsoessa.

Minnan itsekehu taas on vieläkin läpinäkyvämpää. "Nyt Hjallis näki että musta on ainesta", "Me kysyttiin enkat, laitettiin tavoitteeksi 50, ja myytiin vielä 11 päälle"... En tiedä, jotenkin tuli sellainen kuva, että Minna hehkuttaa sitä, että on jo TOP-4:ssa, vaikka nythän kisa vasta oikeastaan on alkamassa. Ja nuo "paska palkinto" tai "milloin mennään kahville" jutut olivat aika naurettavia.

Jethro... cv:stä näkyy... niin mitä sieltä näkyy? Tehtävät/tittelit mitä on tehnyt työuransa aikana. Mahtaako se viime jakson kusetus olla merkitty sinne? Eli eiköhän se viimeistään (+kuittikaupat yms.) vienyt miehen mahdollisuudet voittoon. Kyllähän mies on varmasti pätevä, mutta ei kai noihin hommiin.

Mitä tulee nimimerkki VilleLeinon mielipiteeseen siitä, että Heidi ei myynyt autoja ja Jethro myi niin eikös se varsinainen tehtävä ollut JOHTAA myymistä, eikä välttämättä itse olla siellä sorvin ääressä. Toki tehdä kauppa, jos mahdollista, mutta myös motivoida varsinaisia myyjiä ja pitää narut käsissä. Ja varsinkin liikkeessä jossa on jo valmiiksi 12 myyjää, tuo johtaminen korostui entisestään verrattuna Järvenpään touhuihin, jossa myyjiä oli kolmasosa. Mahtoiko Jethro olla yhtään kartalla päivän aikana kokonaismyynnin suhteen tai tiesikö kuka myyjistä on myynyt eniten ja kuka vähiten. Vai tiesikö vain kuinka monta autoa on itse myynyt?

Antti, veti hyvin tämänkin tehtävän, ja on meikäläisen suosikki kisan voittajaksi. Niin ei varmasti olisi jos katsottaisiin sitä cv:tä, tai ensimmäistä ohjelmaa, mutta kun vetää kaikki jaksot nippuun niin selvä valinta. Ja vituttaa tuollaiset pojittelut, koska itse tiedän mitä se on. Aikoinaan entisessä elämässä olin nuorin työporukassa, eikä siinäkään mitään vikaa ollut. Mutta siinä vaiheessa kun homma toimi jo muutaman vuoden kokemuksella ja kun tiesi oikeasti tekevän töitä tehokkaasti ja hyvin organisoidusti ja kun edelleen pojiteltiin ja sanottiin että tehdään näin kun "nää hommat on 25v tehty niin", niin sitten rupesi vituttamaan.

Eli jos tuota ikää ruvetaan käyttämään mittarina, niin silloinhan nelikymppinen on aina kolmevitosta edellä jne. Ja eiköhän Antin kokemus riitä tuohon Hjalliksen pestiin ihan hyvin. Koska ei sitä hommaa hoideta niiden entisten duunien maineella tai kokemuksilla, vaan sillä teholla, taidolla ja innostuneisuudella mikä on olemassa v.2010. Mitä vitun väliä sillä on vaikka olisi ollut maailman paras myyja 10v aikaisemmin?

Veikkaukset: Jethro... ei millään voi voittaa Hjalliksen lausuntojen jälkeen sen kusetuksen jälkeen. Minna... ei millään tuollaisella nuolemisella. Ja jäljelle jää Antti ja Heidi, josta pahoin pelkään, että Heidi vie, vaikka toisin toivonkin. Toivottavasti mene tämä viimeinen väärin.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hienoa että molemmat Diilin jäljellä olevat miehet löytyy täältä Jatkoajasta. Antti tuli rohkeasti kaapista ulos jo alussa, ja Jethrokin selkeästi näyttää täällä viihtyvän omaa selkäänsä pesemässä. Kerrotko mikä se juttu niiden kenkien kanssa on?

Niinhän siinä sitten kävi kuten alussa arvailin, Antti paransi alun tulppaanisekoilujen jälkeen juoksuaan ja on mielestäni tällä hetkellä vahva ehdokas finaaliin ja jopa voittajaksi asti. Toki ensi jakson onnistuminen on vielä luultavasti kohtalaisen painava nappula vaakakupeissa, mutta hyvältä näyttää. Ikärasismi saattaa edelleen olla pysäyttävä tekijä, muita perusteita Antin finaalikaksikosta ulosjättämiseksi en oikein keksi. Vähiten stipluillut alun jälkeen, ottanut hyvin vastuuta tehtävissä ja onnistumisia on tullut. Toivottavasti Hjallis nyt ei ole heittänyt "omilla junnuilla mennään" ajatusta täysin roskiin Jokereiden töhöilyn jälkeen, Antti voittoon ja Sipoonrannan jälkeen Virmaseksi Virmasen paikalle.

Jethron kusetukset on ollut ohjelman viihdyttävintä antia, mutta itse en tuolta moottoriturvalta ostaisi yhtään mitään koskaan nyt kun ohjelman kautta on nähty millainen koijari on kyseessä. Joka välissä yrittää sluibailla sääntöjen ulkopuolelle kikkailemaan, ei vakuuta. Hjallishan on aina peräänkuuluttanut rehellisyyttä kaikessa tekemisessä, Jethrolle rehellisyys on yhtä outo käsite ku mustamakkara. Ihmettelen jos valitaan finaaliin.

Heidi vaikuttaa jämerältä tädiltä, olemus henkii sellasta jännää tekemisen ja osaamisen fiilistä, saanee pelkällä läsnäolollaan ihmiset tekemään töitä. Se jääkö fiilis sitten vain fiilikseksi ja onko tädin osaaminen oikeasti pelkkää bullshittia on sitten oma asiansa, mutta eihän johtajan tarvitse mitään osata. Kunhan pätee ja ruoskii ja motivoi, Heidiltä tuo kyllä luonnistuu. Ja eipä Heidikään ole tehtävissä pahemmin kämmäillyt, jos kohta ei ole loistanutkaan. Useasti ollut kuitenkin voittavassa joukkueessa, se kertoo jo jotain. Toinen finalisti meikäläisen kirjoissa.

Minna on suunnattoman vastenmielinen käärme, mielistelee ylempiään ja puukottaa selkään tai välillä naamaankin tasavertaisiaan. Varmaan aivan täysi Stalin alaisilleen, saisi Sipoonrannan myyntijohtajana varmasti aikaan enemmän alaisten itsemurhia kuin myytyjä kämppiä. Hjalliksen olisi pitänyt viimeistään viime kerralla heittää hatusta joku veruke millä olisi kenkinyt Minnan pois, tuollaisen ihmishirviön mukana roikuttaminen antaa huonon kuvan Hjalliksen ihmistuntemuksesta.

Sellasta settiä. Eli Antti ja Heidi olisi minun papereissa finaalikaksikko, ja kyllä voiton soisi Kiekko-Anniinalle. Heidillekin varmaan jotain Hjallis keksisi, vaikka Karihtalan kaveriksi piirtelemään sohvia pohjapiirustuksiin jos ei muuta keksi. Ja Jethro sitten Antin alaiseksi myymään kämppiä turkulaisille. Minna jätemyllyyn.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se oli kyllä aivan uskomaton kohtaus viime jaksossa, kun ne kaksi naista sängyssä maaten jutteli keskenään tiimiensä tavoitteista. Siis ihan kuin jotkut 13-vuotiaat pissikset nokitteli toisiaan. Aivan käsittämätöntä, siis aikuiset naiset, ja vielä diilin neljän parhaan joukossa.

Ja jostain hassusta syystä mulla jää joskus pitkäksikin aikaa mieleeni jotkut pienet jutut telkkarissa. Varmaankin reilu kuukausi sitten tulleessa jaksossa joku nuori naismyyjä missälie anttilassa kertoi vhs-kasettien olevan museokamaa tms. Jotenkin hassusti vielä nytkin yli kuukauden päästä siitä kun sen jakson näin, tunnen vieläkin myötähäpeää sitä pikkutyttöä kohtaan.
 

Oiler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, HIFK
Minna ei ihan pieneen palkkaan tyydy Hjalliksen hommissa. Kuulemma pitäisi saada 9000-10000 egen kuukausipalkka. Minulla ei ole tarkempaa tietoa myyntijohtajien palkkatasosta, mutta ensi kuulemalta tuo kuulostaa hyvältä liksalta.

Tässä linkissä asiasta lisää:

http://www.mtv3.fi/ohjelmat/diili2009/uutiset.shtml?998420

Tuon voi karkeasti jakaa kahdella niin normisuorituksella ollaan varmaankin aika lähellä markkinahintaa. Siihen sitten vielä lisää bonuksia aivan huippusuorituksista niin saattaa yltää Minnan tavoitteeseen jos silloinkaan.

Ihan vain esimerkinomaisesti kaivoin tuossa Ekonomiliiton (joka käy hyvin viiteryhmäksi Minnalle) vuonna 2008 myynnissä toimivien keskipalkka oli 5237 euroa. Ylimmän johdon keskipalkka oli 8 584 euroa. Ja kun vielä huomioidaan että mediaanit vastaavasti (eli keskimmäiset palkat, joiden ylä- ja alapuolella on puolet) ovat 4690 € ja 7445 € niin aika lailla kova on tuo palkkapyyntö. No ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kohtuu kovat pyynnit on Minnalla heti kättelyssä, pakko sanoa... Vähän outo homma muutenkin alkaa huutamaan lehdistöön palkkatoiveita, varsinkin kun kisa on käsittääkseni vielä käynnissä vai onko tästä luettavissa että Minna on finaalissa? Minä olisin kyllä tiputtanut jo aikoja sitten, mutta onhan se väriä tietysti tuonut sarjaan. Paras sarja pitkään aikaan tämä Diili, ainakin minä olen ihan koukussa. Ensi jakso on kova kun väkisinkin lähtee jo joku hyväkin kotimatkalle. Vaikea sanoa kyllä kenet haluaisi Antin lisäksi finaaliin, toisaalta MILF-Heidi vaikuttaa ihan pätevältä mutta on se Jethrokin semmoinen tapaus että mielellään finaalissa näkisi.
 
Ilmoitus

Onhan se nyt huomattu että Vanha Len on itse Rostedt, sen verran tiukkaa kassien hyväilyä on siltä suunnalta Jethroa kohtaan kuultu, ihan jopa oman nimikkoketjun perustamiseen asti.
Nimimerkki Kapo kuittaa tästä vihjailuyrityksestään itselleen varoituksen.

Jos nimimerkki Kapo jatkaa näitä vihjailujaan, niin kirjoitustaukoa on tulossa.

Moderaattorit
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitä tulee nimimerkki VilleLeinon mielipiteeseen siitä, että Heidi ei myynyt autoja ja Jethro myi niin eikös se varsinainen tehtävä ollut JOHTAA myymistä, eikä välttämättä itse olla siellä sorvin ääressä.

Näin minäkin olen käsittänyt asian. Mutta toisaalta taas edellisessä jaksossa Hjallis Jarnoa pudottaessaan korosti erityisesti tuota myymistä. Sanoi muistaakseni jotain sellaista että "ei tee mitään myyntijohtajalla joka ei saa myytyä mitään".
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Näin minäkin olen käsittänyt asian. Mutta toisaalta taas edellisessä jaksossa Hjallis Jarnoa pudottaessaan korosti erityisesti tuota myymistä. Sanoi muistaakseni jotain sellaista että "ei tee mitään myyntijohtajalla joka ei saa myytyä mitään".
Kyseisessä tehtävässä se oli kuitenkin hieman eri asia, sillä siinä vaiheessa jokainen teki itse myyntiä. Heillä ei ollut mitään muuta roolia kuin myydä vain mahdollisemman paljon, kukin tahollaan. Uskoisin, että Heidi kykenee kyllä ihan hyvin myymään, mutta viime tehtävässä hän keskittyi vain ja ainoastaan johtamiseen. Sen hän teki kaiken lisäksi äärimmäisen hyvin.

Jethro on mielestäni enemmän myyjä kuin myyntipäällikkö. Heidissä on enemmän johtaja-ainesta. Antissa on melko paljon molempia. Minnassa melko vähän molempia, ainakin muihin kilpailijoihin verrattuna.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyseisessä tehtävässä se oli kuitenkin hieman eri asia, sillä siinä vaiheessa jokainen teki itse myyntiä. Heillä ei ollut mitään muuta roolia kuin myydä vain mahdollisemman paljon, kukin tahollaan. Uskoisin, että Heidi kykenee kyllä ihan hyvin myymään, mutta viime tehtävässä hän keskittyi vain ja ainoastaan johtamiseen. Sen hän teki kaiken lisäksi äärimmäisen hyvin.

Ehkäpä Heidin ja Jethron työnjako oli juuri se, että projektipäällikkönä Heidi hoitaa johtamisen, ja Jethro saa sooloilla haluamallaan tavalla. Olisikin ollut hauska nähdä Jethro liidaamassa tuota hommaa. Olisiko tyytynyt johtamiseen, vai olisiko lähtenyt pelkästään huseeraamaan ruohonjuuritasolle. Joka olisi mielestäni ollut tuollaisessa 12 hengen myyntiporukassa virhe.

Antilla ja Minnalla oli hieman eri tilanne kun porukkakin oli pienempi. Oli pakko lähteä myös itse tekemään myyntiä. Tiedä sitten miten Minna tuon homman johtajana olisi pärjännyt. Onneksi sitä ei tarvinnut nähdä. Olisi joku saattanut joutua lähtemään jakson päättyessä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tiiserissä Heidi kommentoi Minnan murtuneen totaalisesti paineen alla. Ja Anniina tuuletti siihen malliin että ilmeisesti haastattelu meni aika hyvin.

Jethro myi haastattelijoille uudet kengät.
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Tiiserissä Heidi kommentoi Minnan murtuneen totaalisesti paineen alla. Ja Anniina tuuletti siihen malliin että ilmeisesti haastattelu meni aika hyvin.

Jethro myi haastattelijoille uudet kengät.
Ääh, ei kai seuraava tehtävä ole pelkkä haastattelu, kuten muuten Sarasvuon versiossa juuri ennen finaalia nimenomaan oli. Varmasti toki Hjalmarin kannalta ihan mukavaa saada sitä perinteisempää työhaastatteluinfoa ratkaisujen tueksi, mutta viihdyttävyys ei välttämättä ole samaa tasoa kuin parilla viime jaksolla, jotka ovat muuten oikeasti olleet loistavaa tv-viihdettä. Trainers Housen versiossa haastattelua oli mm. tekemässä jääkiekon ystävillekin tuttu nimi Harri Tammiruusu, eli sillä logiikalla Harkimolla olisi nyt oikeasti paikka käyttää se Virmas -kortti!
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Ehkäpä Heidin ja Jethron työnjako oli juuri se, että projektipäällikkönä Heidi hoitaa johtamisen, ja Jethro saa sooloilla haluamallaan tavalla. Olisikin ollut hauska nähdä Jethro liidaamassa tuota hommaa. Olisiko tyytynyt johtamiseen, vai olisiko lähtenyt pelkästään huseeraamaan ruohonjuuritasolle. Joka olisi mielestäni ollut tuollaisessa 12 hengen myyntiporukassa virhe.

Toisaalta voidaan myös ajatella, että mikä olisi ollut Tahdonvoiman myynti ilman Jethroa? Todennäköisesti aika helvetisti huonompi. Kaikesta näki, että se joukkue, kumpi saa Järvenpään, voittaa. Aikamoinen hyvävelikerho oli saatu kasattua sinne Tikkurilaan.

Kyllä minun mielestä se, että jos homma kusee, niin silloin on sen myyntijohtajan lähdettävä hommiin. Eikä vaan istua nokka pystyssä toimistossa ja vittuilla välittäjille, että minä johdan ja te myytte. Ja se, että jos noin käy, niin ainakaan Jethrolle se ei ole näköjään minkäänlainen ongelma, eikä varmaan Antillekaan. Tytöt saattaisivat olla kusessa siinä vaiheessa, kun johtajaego kärsii kovan kolauksen ja myynti kusee, niin mitä ne sitten tekee? Todennäköisesti välittäjät saavat tuta nahoissaan näiden yyberkotkien egopurkaukset.

Toivottavasti voittajalla on munat....
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Toisaalta voidaan myös ajatella, että mikä olisi ollut Tahdonvoiman myynti ilman Jethroa? Todennäköisesti aika helvetisti huonompi. Kaikesta näki, että se joukkue, kumpi saa Järvenpään, voittaa. Aikamoinen hyvävelikerho oli saatu kasattua sinne Tikkurilaan.

No enpä tiedä. Mites se Jethro vaikutti näiden 12 myyjän touhuihin, kun käsittääkseni itse oli myymässä autoja kolmantenatoista myyjänä. Mahtoiko Jethro edes tietää kuka vakinaisista myyjistä oli myynyt eniten tai kuka vähiten. Koita siinä sitten jakaa porkkanaa tai motivoida, jos ei ole yhtään kartalla. Toki voi olla, että Jethrolla oli kaikki hommat hanskassa ja siinä sivussa ehti myydä itsekin helvetisti autoja mutta epäilen vahvasti.

Kyllä minun mielestä se, että jos homma kusee, niin silloin on sen myyntijohtajan lähdettävä hommiin. Eikä vaan istua nokka pystyssä toimistossa ja vittuilla välittäjille, että minä johdan ja te myytte. Ja se, että jos noin käy, niin ainakaan Jethrolle se ei ole näköjään minkäänlainen ongelma, eikä varmaan Antillekaan. Tytöt saattaisivat olla kusessa siinä vaiheessa, kun johtajaego kärsii kovan kolauksen ja myynti kusee, niin mitä ne sitten tekee? Todennäköisesti välittäjät saavat tuta nahoissaan näiden yyberkotkien egopurkaukset.

Eikö ole muita vaihtoehtoja kuin istua nokka pystyssä toimistolla ja vittuilla tai se, että lähteä haalarihommiin. Tottakai myyntijohtajan on lähdettävä ruohonjuuritasolle, jos siellä ei ole tekijöitä, mutta pitäähän ne johtajan hommatkin tehdä. Aika paljon tuossa ratkaisee se paljonko on alaisia. Homma muuttuu aika olennaisesti jos työntekijöitä on 2 verrattuna siihen, että niitä on 20. Vai meinaatko Dee Snider, että Hjalliksen tai Säilynojan pitäisi vetää hokkarit jalkaan, kun Jokerit kyntää liigassa?

Toivottavasti voittajalla on munat....

Samaa mieltä tästä. Toivottavasti ei kuitenkaan turkulaiset munat.
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Minulla on selvä käsitys voittajasta. Antti voittaa. Hän on kilpailijoista tasapainoisin. Ottaen huomioon, että taloprojektin toimitusjohtajana on "Luen paperista hiukan änkyttäen tehtävänannot ja sen jälkeen huokaisen tyytyväisenä helpotuksesta, kun hyvin meni" -Karihtala, on Antti ainoa, jonka voi edes etäisesti kuvitella tulevan toimeen moisen kulissitoimitusjohtajan kanssa. Kärsiiköhän Hjallis jonkinlaisesta spedesyndroomasta, kun meni missin nimeämään toimitusjohtajaksi?

Heidi, Minna tai Jethro eivät ainakaan tule toimeen Karihtalan kanssa pitemmän päälle, se on varma. Antti taas on selvästikin sen verran fiksu, että ymmärtäisi paikkansa organisaation hierarkiassa ja tyytyisi siihen. Antin ainoa miinus on nuori ikä ja vähäinen elämänkokemus.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Sarjaa on tullut seurattua joten kirjoitetaan ensimmäinen viesti tähän ketjuun.

Autokauppatehtävässä oli hienoa haastetta päästä johtamaan autokaupan omia myyjiä, oman ryhmän johtaminen ei anna oikeata kuvaa. Tilanteet näen hyvin erilaisina jo kilpailutilanteestakin johtuen.

Oma ajatukseni Diilin voittajasta muodostuu juuri tälläisen kuvion kautta. Ajattelen voittavalta vaadittavan johtamistaitoja myyntitaitojen lisäksi, sekä hyvää paineensietokykyä.

Tännekin kirjoitteleva Antti ainakin tv-ohjelman perusteella omasta mielestäni ei kestä painetta yhtä hyvin kuin Heidi ja Jetrho. Minna on omissa silmissä selvästi nelikosta heikoin jonka uskon tippuvan seuraavaksi. Enkä siksi analysoi häntä ollenkaan.

En tiedä kuinka paljon tv vääristää. :) Mutta Antista näkee tiukoissa tilanteissa selvästi enemmän jäykkyyttä, punotusta, tärinää, minkä itse tulkitsen paineensietokyvyn pettämiseksi. Myynti ja johtamistaidoissa ei moitittavaa.

Heidi on kyllä ollut yllättävän vakuuttava ja mikä tärkeintä on osannut "pelata peliä", mielestäni pärjännyt ehkä kaikista kilpailijoista parhaiten olemalla tarvittaen esillä ja jäämällä myös joskus taka-alalle olematta statisti. Taitava pelaaja, jolla löytyy myös kaikki edellä mainitut kyvyt.

Sitten tullaan kansan rakastamaan Jethroon. Rostedt on myyntimies isolla ämmällä, itse en koe tietynlaista ylimyymistä haitaksi vaan monesti ihmiset tuntevat olonsa myyntihetkellä mukavemmaksi jos myyjä juttelee mukavia ja on helposti lähestyttävän oloinen. Jethrohan nimenomaan jutuillaan ja nallekarhumaisuudellaan on näitä.
Itse tekisin auto-/asuntokauppoja oikein mielellään Jethron kanssa, mutta on hyvä kuuluttaa tiettyä myyjälukutaitoa(miikä sana!), verrattaen uutisia luettaessa medialukutaito. Tekstiä tulee paljon mutta sieltä onkin tarkoitus poimia vain olennaisimmat kohdat ja muu höpötys on sitä mukavaa juttelua mikä luo ilmapiiriä. Ehdottomasti pitää myös tuntea ala missä tekee kauppaa sekä tuote mitä myy.

Mun valinta voittajaksi on Jethro.

(Heidille hopea ja Antille pronssi erinomaisesta suorituksesta näin kovassa porukassa)



_
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
No niinhän mä juuri sanoin. Hyvin luettu siellä takarivissä!
No mitä sitten mahdoit tarkoittaa? Nyt näin tuon mainoksen ja eihän tosta nyt oikein mitään kuvaa saa tapahtumista. Mitenköhän on edes leikattu. Tuon esille ottamasi kysymyksen jälkeen kuvattiin sitä paitsi Heidiä.

Väitän silti, että kaikki kauppiksesta valmistuneet eivät tiedä myynti- ja käyttökatteen eroa. Ja voihan siitä kauppisopiskelusta edes vähän olla apua, vaikka pari termiä onkin päässyt unohtumaan.

Veikkaisin finaalissa olevan Antin ja Heidin. Jethron sinne toki haluaisin ja Minnaa en missään nimessä ja ei kyllä tule pääsemäänkään, tai sitten kilpakumppanille tulee varma voitto. Finaalissa sitten Heidi voittaa, koska sopii hyvin Hjalliksen kaavaan. Tai kyllähän se Antinkin voi sinne palkata ja vähän nuorta verta sinne.

Kauan toi pesti muuten kestää? Kun se on myyntipäällikkö, niin loppuuko työt, kun asunnot on myyty? Alueen rakentaminen kestää toki kauan ja rakennetaan vaiheittain, mutta puhutaanko parista vuodesta, kymmenestä, vai jostain eläkevirasta?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
No mitä sitten mahdoit tarkoittaa? Nyt näin tuon mainoksen ja eihän tosta nyt oikein mitään kuvaa saa tapahtumista. Mitenköhän on edes leikattu. Tuon esille ottamasi kysymyksen jälkeen kuvattiin sitä paitsi Heidiä.

Niin siis tarkoitin sitä että kauppisopiskeluista ei ollut tuossa hyötyä jos ei muista näitä perusasioita. En missään vaiheessa sanonut että kauppisopinnot olivat turhia yleisesti.

Sinänsä mielenkiintoista että Minna yrittäjänä ei noita muistanut. Mielestäni kuitenkin aika peruskamaa.

Mielestäni tuossa tiiserissä tämä kysymys oli juuri osoitettu Minnalle kun hänelle vielä kuitattiin jotain tyyliin että onhan hän kauppiksenkin käynyt, Heidihän ei ole kouluja pahemmin käynyt.

Hassua muuten että tähän on jäänyt näin koukkuun, todella mielenkiinnolla odotan seuraavaa jaksoa.
 
Ei helkkari että yllätyin, kun näin, minkä ikäisiä kilpailijat ovat. Antin on koko ajan kerrottu olevan nuori, joten arvoin hänen olevan noin 25-vuotias. Eli aika liki meni. Sitten Jethro. Siis 33! Ei jumankauta, tuon näköinen ja oloinen, luulin olevan yli 40. Ja puhuu Antin olevan nuori! Samanikäisiä mun mielestä.

Sitten naiset. Minna 31! Ei punotut pillunkarvat, luulin että se on yli 40! Ei oo tainnu kosmetiikkatuotteet olleet kovin tuttuja. Ja lopuksi Heidi. Arvio vähän alle 50. 42! Taas metsään!

Miten helkkarissa nuo Anttia luukkuun ottamatta [sic!] ovat noin vanhojen oloisia? Onks myyntityö noin rankkaa, että kuluu niin paljon nopeammin kuin esim. itselle tutut humanistit?
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Yllättävän hyvä ja Daespoon sanoin koukuttava sarja ollut kyllä diili. Kovasti sitä jo ootteleekin maanantain jaksoa heh. Veikkaan että finaalipari on Heidi-Antti. Minna nyt vaikuttais selkeältä ettei finaaliin pääse ja Jethron koijari vaikka kuinka toivois ei sittenkään taida olla voittaja-ainesta. Nuo kilpailijoiden iät pisti kans ihmetyttämään. Ei perhana, varsinkin Jethrosta luulis ilmanmuuta että mies on ois yli neljäkymmentä tai lähellä ainakin. Mutta se on pakko sanoa että syntynyt myyjäksi, se touhu on tuolla kaverilla verissä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Miten helkkarissa nuo Anttia luukkuun ottamatta [sic!] ovat noin vanhojen oloisia? Onks myyntityö noin rankkaa, että kuluu niin paljon nopeammin kuin esim. itselle tutut humanistit?

Itse olen 41 vuotias ja ainoastaaan Jethro oli minusta vanhemman oloinen kuin miehen todellinen ikä. Tosin sitä "babyfacea" kaverista löytyy mutta kuitenkin.

Jos Heidin arvoit hieman alle viiskymppiseksi niin voi helvetti:)

Minkä ikäinen muuten itse olet...?
 
No ei sulle kyllä vuosien varrella tuota silmää ole kuitenkaan tullut toisten ikää arvioida:)

Tuo on kyllä täyttä totta. Kun entisiä oppilaita tulee vastaan, niin täytyy todellakin miettiä että minäköhän vuonna tai vuosikymmenenä tuotakin opettanut. Varsinkin naisten ikää arvoitaessa mulla menee iät aina päin persettä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös