Hiihdon MM-kisat Lahdessa 21.2.–5.3.2017

  • 105 726
  • 707

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Minkäslainen kaveri on tuo Emil Iversen, vieläkö kisansa jatkuvat? Emilistä tuli varmasti heittämällä Lahden yleisön suosikki.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Tosin sokea virtahepokin tiesi, että edelle tuossa tilanteessa oleva Iversen tulee valitsemaan sisäladun. Kuka on niin saatanan tyhmä, että ei sitä valitsisi tuossa tilanteessa?

Niskasella oli turha hoppu, mutta kyllä Ivesenkin olisi voinut varoa. Näillä mennään, Suomi kolmas ja Norja neljäs.

Mistä sen voi tietää että Iversen tulee vaihtamaan latua? Niskanen ei näyttänyt tietävän ja tässä kohdassa luotan enemmän Niskasen arvioon kuin sinun.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Mustajärvi ja Saarinen olisi mielenkiintoinen aviopari. Yhtä kusipäitä molemmat.

Oisit Iivo kiertänyt ulkokautta niin oisit maailmanmestari. Paremmalla suksella ja parempi voimaisena miksi ottaa riskiä.

Edit. Piti kylläkin pistää tää liveketjuun...
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Mustajärvi ja Saarinen olisi mielenkiintoinen aviopari. Yhtä kusipäitä molemmat.
Olen antanut itseni ymmärtää, että Jauhojärvi uhoaa suurelta osin huumorilla. Tai ainakin sellainen vaikutelma syntyy, sen verran hienosta miehestä puhutaan.

Hienot pariviestit nähtiin. Naisten puolella Venäjä ja etenkin nuori Belorukova suorituivat yllättävän hyvin, miesten puolella Suomeen tuli mitali. Ehkä vähän karvaasti, mutta toisaalta Norja hävisi siinä enemmän kuin Suomi. Nelossija se vasta vituttaisikin.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Hienot pariviestit nähtiin. Naisten puolella Venäjä ja etenkin nuori Belorukova suorituivat yllättävän hyvin, miesten puolella Suomeen tuli mitali. Ehkä vähän karvaasti, mutta toisaalta Norja hävisi siinä enemmän kuin Suomi. Nelossija se vasta vituttaisikin.

Se tässä tosiaan on, että Norja tuhosi omankin kisansa. Eivät ne sentään vain jonkun muun kultaa torppaa huvikseen, mikäli hopea on kuitenkin tulossa.
 
Jälkikäteen on helppo viisastella, mutta olen edelleen sitä mieltä, että Pärmäkosken olisi eilisen hienon hopeasuorituksen sijaan pitänyt hiihtää parisprintti skiathloniin sijaan. Suomi olisi taistellut kullasta tässä tapauksessa ja saanut kaksi mitalistia yhden sijaan. Kaivatun henk. koht. mitalin Pärmäkoski olisi tässä tapauksessa napannut 10km kisassa ja jopa 30km kisassa.
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Se tässä tosiaan on, että Norja tuhosi omankin kisansa. Eivät ne sentään vain jonkun muun kultaa torppaa huvikseen, mikäli hopea on kuitenkin tulossa.

Juuri näin, ja kolarin lisäksi mitalitta jääminen on ihan yhtä iso katastrofi Norjalle. Iversen saa jo sen takia aika paljon huutia mediassa, kun oli selvästi tuon parivaljakon heikompi lenkki. Ei kuulu norjalaisten tapoihin jäädä ilman mitalia matkalla kuin matkalla.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Jos unohdetaan tämänpäiväisen miesten kilpailun loppu, miten ylipäätään suhtaudutte parisprinttiin? Minulle kun tämä on yksi keinotekoinen kilpailu täyttämään kilpailujen ohjelmaa. Parikilpailun vielä ymmärrän, mutta tämä vuorotahtiin hiihtäminen on jotenkin niin keinotekoista. Yhdistelmähiihtokin oli miellyttävämpää, kun se hiihdettiin kahdessa osassa, eikä suksien vaihtaminen kuulunut osaksi kilpailua.
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos unohdetaan tämänpäiväisen miesten kilpailun loppu, miten ylipäätään suhtaudutte parisprinttiin? Minulle kun tämä on yksi keinotekoinen kilpailu täyttämään kilpailujen ohjelmaa. Parikilpailun vielä ymmärrän, mutta tämä vuorotahtiin hiihtäminen on jotenkin niin keinotekoista. Yhdistelmähiihtokin oli miellyttävämpää, kun se hiihdettiin kahdessa osassa, eikä suksien vaihtaminen kuulunut osaksi kilpailua.

Onhan se keinotekoinen. Kyse taitaa olla vain siitä että halutaan lisää matkoja ja tv-tapahtumia arvokisoihin. Ja lisää mitalisteja. Onhan tuo ollut suomalaisille tuottoisa kisa mutta vähän sellainen ylijäämälaji kuninkuusmatkojen rinnalla. Kaikki maat ei edes laita parhaita hiihtämään tätä kisaa.
 

No Look Pass

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning
Jos unohdetaan tämänpäiväisen miesten kilpailun loppu, miten ylipäätään suhtaudutte parisprinttiin? Minulle kun tämä on yksi keinotekoinen kilpailu täyttämään kilpailujen ohjelmaa.

Ehdottomasti yksi kisojen mielenkiintoisimmista kilpailuista. Erinomainen systeemi, jossa on mielenkiintona se, että siinä voivat dominoida sprinttitykit kuten Falla naisissa, tai sitten pidempien matkojen tykit kuten Niskanen miehissä.
 

Ralph

Jäsen
Mistä sen voi tietää että Iversen tulee vaihtamaan latua? Niskanen ei näyttänyt tietävän ja tässä kohdassa luotan enemmän Niskasen arvioon kuin sinun.
Luotat Niskasen arvioon enemmän kuin minun arvioon? Mihin arvioon? Minä arvasin, että Iversen pitää sisäkurvin ja olin oikeassa. Jos Niskanen ei sitä kerran osannut arvata, niin tässä taisin minä olla se, joka arvioi oikein Iversenin liikkeet.

Tietenkin Niskasella on hieman eri tilanne tehdä arvioita ja siksi hän sen virhearvion varmasti tekikin.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Luotat Niskasen arvioon enemmän kuin minun arvioon? Mihin arvioon? Minä arvasin, että Iversen pitää sisäkurvin ja olin oikeassa. Jos Niskanen ei sitä kerran osannut arvata, niin tässä taisin minä olla se, joka arvioi oikein Iversenin liikkeet.

Tietenkin Niskasella on hieman eri tilanne tehdä arvioita ja siksi hän sen virhearvion varmasti tekikin.

Jos sisälatu on mutkaan tultaessa vapaana, niin kuka on niin tyhmä, etteikö tuota sisälatua itselleen valitse? Ei kukaan, paitsi palstatietäjät.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ehdottomasti yksi kisojen mielenkiintoisimmista kilpailuista. Erinomainen systeemi, jossa on mielenkiintona se, että siinä voivat dominoida sprinttitykit kuten Falla naisissa, tai sitten pidempien matkojen tykit kuten Niskanen miehissä.

Mutta mikä muu tarkoitus useammalla vaihdolla on kuin pitkittää kilpailua, jotta se ei olisi hetkessä ohi. Minusta parisprintin pitäisi olla sellainen, jossa kumpikin hiihtäjä hiihtää reitin vain yhden kerran. Jos halutaan katsoa lisää vaihtoja, niin sitä varten on joukkuekilpailu.

Kun sprinttikilpailu tuli hiihtoon, luulin sen vastaavan pikajuoksua, eli kilpaillaan yksinkertaisesti siitä, kuka on nopein hiihtämään tasaisella. Sellainen sadan metrin kilpailu perinteisellä ja vapaalla voisi olla taas yksi lisä ohjelmaan. Voitaisiin hehkuttaa, kuka on maailman nopein hiihtäjä.
 

Ralph

Jäsen
Jos sisälatu on mutkaan tultaessa vapaana, niin kuka on niin tyhmä, etteikö tuota sisälatua itselleen valitse? Ei kukaan, paitsi palstatietäjät.
Niinpä. Kukapa ei valitsisi? Esimerkiksi Iversen valitsi, koska kukapa ei valitsisi? Ja siksi tämä kolari tulikin.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jouka Juhola & Ruudut, Ässien sylkykupit
Ei tästä nyt toipunutkaan niin nopeasti.

Niskanen kaatuu loppujen lopuksi norskin käteen...
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Niinpä. Kukapa ei valitsisi? Esimerkiksi Iversen valitsi, koska kukapa ei valitsisi? Ja siksi tämä kolari tulikin.
Estäminen on säännöissä kielletty ja Niskanen valitsi tuon ladun ensin. Enpä usko kenenkään hiihtäjän tuossa Niskasen tilanteessa valitsevan ulkolatua, kun sisälatu on vapaana.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Luotat Niskasen arvioon enemmän kuin minun arvioon? Mihin arvioon? Minä arvasin, että Iversen pitää sisäkurvin ja olin oikeassa. Jos Niskanen ei sitä kerran osannut arvata, niin tässä taisin minä olla se, joka arvioi oikein Iversenin liikkeet.

Tietenkin Niskasella on hieman eri tilanne tehdä arvioita ja siksi hän sen virhearvion varmasti tekikin.

Siihen arvioon jonka Niskanen kisassa teki. Sinun selittelysi on pelkkää jälkiviisastelua, samoin maininta "sokea virtahepokin tiesi" pelkkää paskaa.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Juu en minäkään arvosta tuollaisia kommentteja. Ymmärrän että vituttaa, mutta ei siellä kukaan tahallaan heitä mitalia menemään kolaroimalla. Varsinkin kun Iversen on käyttäytynyt ihan korrektisti ja lähinnä ruoskinut itseään.
 

enigma

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuusKi, Nikerit

Kuitenkin Norskit kävi tuomariston puheilla itkemässä joten se niistä mentaliteettieroista. Helppo se on jälkikäteen anteeksi pyydellä kun tapaus oli selvääkin selvempi.

EDIT: Suoraselkäistä olisi ollut Norskilta pyytää heti kisan jälkeen anteeksi eikä kyyneleet silmissä juosta suoraan tuomariston puheille ja sitten kun sieltä nauretaan kaveri ulos niin sitten vasta pyytää anteeksi. Mentaliteettieroja tosiaan, naurahdin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Juu en minäkään arvosta tuollaisia kommentteja. Ymmärrän että vituttaa, mutta ei siellä kukaan tahallaan heitä mitalia menemään kolaroimalla. Varsinkin kun Iversen on käyttäytynyt ihan korrektisti ja lähinnä ruoskinut itseään.
Voi herran jestas mitä jeesustelua. Arvaan norskien reaktiot jos tilanne olisi mennyt toisin päin. Lisäksi tämä hieno mies Iversen on kuulemma vittuillut suomalaisille kaksinaismoralismista aikaisemmin kaudella. No, mulkku pyysi anteeksi niin lahjoitetaan mitali norjaan. On ne niin hienoja ihmisiä.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Juu en minäkään arvosta tuollaisia kommentteja. Ymmärrän että vituttaa, mutta ei siellä kukaan tahallaan heitä mitalia menemään kolaroimalla. Varsinkin kun Iversen on käyttäytynyt ihan korrektisti ja lähinnä ruoskinut itseään.
Tässä näkyy nyt suomalaisten reaktioissa kaikki se mitä norskit ovat aikojen saatossa suomalaisista puhuneet. Ne dopingjutut ja muut. Nyt saivat paikan purkaa sitä kaikkea. Ja kyllähän se Iversenin ratkaisu oli todella epätoivoisen, paniikissa olleen urheilijan ratkaisu.
 
Nojoo, kyllähän tämä episodi kaikkine kommentteineen kertoo taas siitä, että etenkin vanhan kaartin edustamassa urheilumaailmassa on ihan omat käyttäytymisnorminsa ja siinä mielessä Jylhän ivalliset kommentit ovat ihan osuvia ja puolustettavia. Noin muuten olen kyllä sitä mieltä että tuossa asemassa olisi fiksumpaa ja ammattimaisempaa pysytellä käyttäytymisrajotteisten yläpuolella ja jättää yksittäisten norjalaisten kommentit omaan arvoonsa. Etenkään ei kannattaisi lähteä lällättelylinjalle. Tulee puuhastelun maku taas.

Mutta tapahtunut mikä tapahtunut.
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Voi herran jestas mitä jeesustelua. Arvaan norskien reaktiot jos tilanne olisi mennyt toisin päin. Lisäksi tämä hieno mies Iversen on kuulemma vittuillut suomalaisille kaksinaismoralismista aikaisemmin kaudella. No, mulkku pyysi anteeksi niin lahjoitetaan mitali norjaan. On ne niin hienoja ihmisiä.

Öh, lahjoitetaan mitali Norjaan? On yksi asia sanoa kolaria norjalaisen viaksi, ja täysin toinen kiukutella ja kutsua hiihtäjää itkupilliksi jos tämä on mokannut omat ja kilpakumppanin mahdollisuudet ja tämän takia itkee pettymykseensä. Olisi riittänyt tosiasioiden toteaminen ja antaa norskin itkujen olla. Mutta ei tämä nyt maailman vakavin asia ole, ja Jylhän reaktio on tavallaan ymmärrettävä vaikka mielestäni vähän typerä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös