Ja uusien välineiden hankinnasta kysymys myös. Millaisia kokemuksia eri suksimerkeistä; Fischer, Atomic, Rossignol, Madshus, Peltonen, Järvinen vai joku muu? Tällä hetkellä suksina ovat Fischerin RCS:t, joihin olen tyytyväinen pl. hinta.
Itse olen nyt pari vuotta hiihtänyt Atomicin välineillä ja noihin olen kyllä ollut todella tyytyväinen. RC:11 on osoittautunut erittäin hyväksi sukseksi erityisesti korkean voidepesän ansiosta ja muutenkin hyvä luisto tuossa parissa. RS:11 on vapaan suksena ja sekin on toiminut ihan mallikkaasti. Nykyisinhän ei edes noita RC- tai RS-malleja enää ole vaan mallien nimet ovat uudistuneet. Tuo 11-sarja oli kuitenkin niitä parhaimpia pari vuotta sitten kun niitä vielä valmistettiin.
Minä ainakin seuraavat sukset ostaessani valitsen Atomicit ja sitä myös suosittelisin. Mutta taitaa olla niin, että on melko lottoa tuon suksen valinnan kanssa, millaisen parin sattuu urheilukaupasta saamaan. Kalleimmat mallit kyllä yleisesti ovat parempia kuin nuo halvemmat, mutta sukset eivät ole tasalaatuisia, joten noita huonompia yksilöitä tuonne sekaan mahtuu. Joskus sattuu ostamaan hyvin luistavan parin ja joskus voi tulla huonommin luistavia pareja vastaan. Kannattaa myös kytätä noita kevään tarjouksia parempien suksien suhteen. Kauden loppupuolella myydään ns. vanhat mallit pois varastoista usein melko halvalla. Omat kilpatason suksetkin hankittu melkein 50% alennuksella, jolloin hinta ei enää tuntunut niin pahalta. 200-300 euroa noista parhaimmista malleista ei kuitenkaan ole mikään kauhean paha hinta.