Mulle ei mene jakeluun, minkä takia Frankin piti avata turpansa kuuluisasta 200 000€:sta. Hieno homma, jos rahaa kassassa on, mutta ei siitä tarvitse huudella. Lausuntoa olisi voitu edes tarkentaa, sanomalla vaikka, että "mikäli valmennusjohto haluaa jonkun / jotkut tietyn pelaajan joukkueeseen, periaatteessa tähän kyllä rahat on olemassa". Tai jotain muuta vastaavaa.
Mä kyllä pystyn elämään sen kanssa, että a) rahaa hankitoihin ei ole b) joukkue on nyt kasassa, mutta mua ärsyttää suunnattomasti tapa, millä asioita tuodaan julkisuuteen. Onhan se tietysti mukava saada positiivista julkisuutta kertomalla, että fyrkkaa löytyy, mutta pitäisi myös tiedostaa se seikka, että odotukset uusista vahvistuksista kasvavat potenssiin sata. Se taas ei ole hyvä asia joukkueelle eikä faneille.
HIFK:n johdossa näyttää unohtuvan se seikka, että nykyaikana tieto kulkee nopeasti ja mikäli on olemassa mahdollisuus, että joukkuetta täydennetään jollain huipulla, moni maksava katsoja jää kotiin odottamaan. Itse en tähän sakkiin kuulu, mutta todella suurta määrää ihmisiä näyttää kiinnostavan vain nimi selässä. Tätä joukkoa ei haittaa ollenkaan, vaikka muutama hyvä peli olisikin huippua odotellessa jäänyt väliin. Kassanhoitajaa sen sijaan haittaa. Ja kyllähän siitä kärsii koko muukin katsomo, jos puoli hallia on tyhjänä. Mun puolesta nimimiesten perässä juoksevat voisivat jatkossakin odotella himoissaan, mutta valitettavasti heidänkin eurojaan tarvitaan, jotta seuraavina kausina olisi varaa hankkia ylipäänsä pelaajia.
Kyllähän joukkue yhtä sentteriä huutaa, siitä ei kahta sanaa. Toisaalta, jos ketään ei olla hankkimassa, tällä rosterilla on pärjättävä. Tähän mennessä on pärjätty ihan ok, mutta onko "ok-taso" se, mihin tyydytään. Kun nyt edes tiedotettaisiin HIFK:n toimesta jotain asian tiimoilta. Mutta sitä lienee turha odottaa.