Hifk-Tps 8.12.2001

  • 26 010
  • 621

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Re: Daespoo

Viestin lähetti theref
En huomannut tuota naureskelua, mutta mainitsin sen kirjoituksessani muiden kirjoitusten perusteella. Poliisi vs. Poliisi olisi mahdollisesti hyväksyttävissä, mutta Mäkiaho vs. Varis, Mäkiaho vs. Schaefer jota on jo rangaistu suihkukomennolla, niitä en välttämättä ymmärrä.

HIFK:lla noita poliiseja riittää =) Käyttäköön niitä jos kokevat tarpeelliseksi, mutta mitään IFK-lisä-keskustelua on turha käydä.

Varis muistaakseni aloitti tappelun Mäkiahoa vastaan ja tässä Seefferin tapauksessa jonku piti käydä muistuttamassa että tuollainen taklaus on helvetin vaarallinen ja pelkkä pelikielto ei sitä varmasti kerro.

Sanottakoon sen verran vielä että en missään nimessä hyväksy ns. poliisi vs. taitopelaaja tappeluita paitsi siinä tapauksessa että kyseinen taitopelaaja on syyllistynyt todella törkeään tekoon (kuten Seefferi).
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Re: No huh!

Viestin lähetti Jakke76
Ensinnäkin kyllä toi MISSION16 (ilmeisesti äo) on tyhmä.


Kiitos huolenpidostasi, mutta älykkyysosamääräni on vuosien pelaamisenkin jälkeen viimeisten mittausten mukaan hilkun yli 130.


jos sä et tossa puudelin teossa nää mitään väärää, niin oiskohan kenties silmälasien hankinta paikallaan. Ja sitten Action man, ikää


Siellä on näemmä taas piru/raamattu-moodi päällä. Käväises nyt huviksesi lukemassa viestini ja kiinnitä huomiota erityisesti kohtiin, jossa ilmoitan hyväksyväni täysin 5+25-rangaistuksen ja pelikiellot.
 

red#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idrottsföreningen kamraterna, Helsingfors
Norrena

Tuon taklauksen jälkeen Norrena tuli muuten tuonne IFK:n puolustus alueelle katsomaan RPL:än tilannetta. Eikö siitä olisi muuten pitänyt antaa 2min keskiviivan ylittämisestä, ainakin omien tietojeni mukaan MV saa ainoastaan ylittää keskiviivan mennessään vaihtoaitioon.
 

Donald_22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Jokerit
Nyt olisi SM-liigalla erinomainen tilaisuus osoittaa miten se aikoo rankaista päähän kohdistuvista iskuista.

Tämä oli oikea malliesimerkki vahingoitusyrityksestä: ilmeisesti aikaisemmasta tilanteesta suivaantunut Schaefer (vai mikä olikaan) lähtee hakemaan kostoa ja tähtäimeen osuu Lehtonen. Kovavauhti ja kyynärpää ylös. Tuloksena osuma Lehtosen päähän ja takaraivo edellä jäähän. Mistä kukaan voi tietää ettei Lehtosen kypärä olisi ollut kunnolla kiinni? Onhan se lenkki voinut napsahtaa auki taklauksen yhteydessä, eiko?
Mites muuten sen Janeckyn potkun kanssa silloin aikoinaan? Jos luistin olisi osunut vastustajan kaulaan ja viiltänyt valtimon auki, olisiko silloin ollut potkaistun syy kun ei pitänyt kaulasuojusta? Molemmat tapaukset olivat tahallisia VAHINGOITTAMISYRITYKSIÄ, mutta toivottavasti tästä nyt tästä edes tulee kunnolla ottelukieltoja.
Jos SM-liigan linjassa (mikä linja?) on edes hivenen kohtuutta, niin verrattaessa Levokareihin ja Noutajiin tästä pitäisi kyllä tulla n. 15 ottelua pelikieltoa. Nämä ovat juuri näitä temppuja jotka lopettavat pelaajien uria ja voivat aiheuttaa todella vakavia seuraamuksia.
Todella typerä temppu.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti Daespoo
On hyvä asia ettet ole lääkäri tai muussa vastaavassa tehtävässä (ethän?), voin kokemuksesta sanoa että kivikova kyynärpää syndi kovalla vauhdilla suoraan nassuun voi tehdä ERITTÄIN pahaa jälkeä.

Olet ollut veska täysmaskilla eli et tiedä millaista on pelata normaalikypärä päässä, et todellakaan.

Kyllä mä olen kentälläkin pelannut. Voin myös kertoa, että maski ei suojaa päätä törmäyksiltä yhtä hyvin kuin täyskypärä. Toki se suojaa kasvoja, mutta esim. pään osuessa ylärautaan se tuli kyllä täysillä päähän se isku. Kyllä se kyynärpää naamaan voi tehdä pahaa jälkeä (vrt. Aalto), mutta nyt ei tehnyt. Ei Rikulta mennyt hampaita kurkkuun tai nenää poskelle. Väitän aika suurella varmuudella (ja uskon, että kuka tahansa päävammoihin erikoistunut lääkäri yhtyy mielipiteeseen), että todennäköisyys pahaan vammaan on huomattavasti suurempi kun paljas pää osuu jäähän kuin jos saa kyynärpäätä ohimoonsa.

Itse olen muuten sitä mieltä, että jokaisen pelaajankin pitäisi pelata joko ristikon tai pleksin kanssa, juuri naamavammojen välttämiseksi. Valitettavasti pelaajat eivät ole samaa mieltä, kun se on nynnyjen touhua.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Ja taas missionille!

Joo eli mä pelaan kanssa maalivahtina. Ilmeinen ero pelaajan ja maalivahdin pääsuojauksessa on; maalivahdin kypärä/maski suojaa huomattavasti paremmin kuin pelaajan kypärä. Eli kun koko ajan jaksat jauhaa remmin löysyydestä, niin ilmeisesti kohta vaadit pelaajille maskia, tai muuta koko pään peittävää hökötystä. Voisin väittää että yli 50 prosenttia pelaajista SM-liigassa pelaa remmi löysällä, NHL:ssä todennäköisesti vielä enemmän! Ja puudeli ei ilmeisesti edes kadu koko tekoa. TOivottavasti Pena löytää ens TPS-peliin jonkun puolihullun intiaanin jostain farmiliigasta, ja pistetään puudeli kylmäx!!! Oppiipahan kunnoittamaan vastustajia!!
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Yeah

Viestin lähetti Rob Ray#32



Ja mun puolesta sä voit istuu sormees!

Sun mielipiteet on vain ilmaa...ei mitään muuta.
 

Action man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Matinkylän Mahti
Joo-o

Jakke76 (ilmeisesti ikäsi), kyynärpäätaklaus 2min, näin.
Kato vähän mitä IFK fanit on kirjoittanut tänne puolustuspuheitaan kun IFK-pelaaja ajaa takaapäin törkeästi selkään !
Samoin Pihvi, muistaakseni Levokaria puolustit ja jauhoit jostain IFK-lisästä että muun joukkueen pelaaja ei olisi saanut semmoista rangaistusta.
No ,täytyy katsoa nelosen uutiset kun siinä pitäs olla oikein hidastus.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Re: Ja taas missionille!

Viestin lähetti Jakke76
Joo eli mä pelaan kanssa maalivahtina. Ilmeinen ero pelaajan ja maalivahdin pääsuojauksessa on; maalivahdin kypärä/maski suojaa huomattavasti paremmin kuin pelaajan kypärä. Eli kun koko ajan jaksat jauhaa remmin löysyydestä, niin ilmeisesti kohta vaadit pelaajille maskia, tai muuta koko pään peittävää hökötystä. Voisin väittää että yli 50 prosenttia pelaajista SM-liigassa pelaa remmi löysällä,

Olen kyllä pelannut useita kymmeniä pelejä pelaajanakin ja noissa mutasarjojen peleissä tulee myös pelivälinettä päähän aika tavalla. Maalivahdin maski suojaa kiekoilta ja mailoilta paremmin kuin pelaajan kypärä, mutta esim. jäähän osuessaan molemmat suojaavat aika tarkkaan yhtä hyvin. Olen muuten tosiaan sitä mieltä (ja niin ovat monet muutkin), että vähintään visiirin pitäisi olla pakollinen varuste pelaajille, ihan silmävammojen välttämiseksi. Se, että 50% pelaajista pelaa kypärä väärin kiinnitettynä, ei tee siitä yhtään fiksumpaa. Jos 50% autoilijoista ajaisi ilman turvavöitä, tekisikö se turvavöistä hyödyttömät?
 

Judge

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Liverpool FC
Viestin lähetti hege
Tuskin sille seefferille mitään pelikieltoa tulee ja jos tulee Liesmäki itkee ts:ssä miksi meidän omaa turkulaiskasvattia (eikös ne kaikki tps:ssä pelaavat ole omia kasvatteja?) rangaistaan, kun syy on Vauhkosen taklauksessa joka suisti tps pelaajan tasapainostaan ja aiheutti valittavan tilanteen.

Välittääkö kukaan muu kuin pääkaupunkiseudun fanit Liesmäen kirjoituksista?

Ei. Kun ei niillä ole totuuspohjaa. Siirtouutisista kyllä välitetään, ne on ajan tasalla. Mutta mielipiteistä kukaan ei välitä.
 

Playmaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
On muuten tuossa nelosen urheilu-uutisissa myös juttua Pentti Matikaisesta, ja hänen suhteestaan HIFK-faneihin.
So watch that show..
 

JokeriJätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ylösnoussut
Turkulaista logiikkaa(ko)

Aina sama juttu... kun töpselipelaajaa joskus vähän taklataan, niin alkaa Turun suunnalta kauhea valitus, vaikkei pelaajalle olisi tullut mitään muuta kuin mustelma.
Mutta kun töpselipelaaja, kuten eräs Scheafer, tms. taklaa törkeästi kyynerpää korkealla suoraan päähän niin että veri lentää, Turusta kuuluu: "Rutiinin omainen tilanne" tai "kypärännauha oli auki."

VOISITTE TURKULAISET TUNNUSTAA TOSIASIAT!
Scheafer, tms. ansaitsee vähintään 10:n ottelun pelikiellon.

KAIKKI SYMPATIA HIFK:LLE!
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti narri #42
On muuten tuossa nelosen urheilu-uutisissa myös juttua Pentti Matikaisesta, ja hänen suhteestaan HIFK-faneihin.
So watch that show..

Mihis aikaan?
 

pXi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, EPS
Re: Irtokommentit ulkopuoliselta

Viestin lähetti theref
Minä vaan ihmettelen, anteeksi vaan kaikki IFK-fanit, mutta kun oma joukkue tekee vastaavia tai samansuuntaisia, niin puolustellaan omaa pelaajaa niin maan perkeleesti. Mutta kun jotain tapahtuu omalle kohdalle, ollaan syyttämässä niin maan perkeleesti, ollaan miettimässä Kai Tervosen mailiosoitetta, etsitään Schaeferin kotiosoitetta jotta voidaan porukalla kostaa tämän vaimolle jne. Herätkää nyt jo perkele!
Olen samaa mieltä kanssasi siitä,että muutama tökerö viesti on tänne ilmaantunut HIFK-fanien suunnalta.Vähän voi jarrua painaa,niin pysyy ketju auki vielä huomennakin.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Vähemmästäkin on laitettu ulkomaalais"vahvistuksia" pihalle, vrt. esim koripallo jne, eiköhän olisi aika pistää petokoiran palkka pakkaselle...
 

Judge

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Liverpool FC
Viestin lähetti Carlos
"HIFK otti pitkään kaivatun kotivoiton TPS:stä lukemin 4-0, HIFK-vahti Juuso Riksmanin pelatessa uransa ensimmäisen nollapelin SM-liigassa. Ottelussa nähtiin myös ikäviä, kun kotijoukkueen Riku-Petteri Lehtonen taklattiin rumasti selästä TPS:n Peter Schaeferin toimesta, joka keräsi ottelussa yli 50 jäähyminuuttia."

Näin raportoi MTV3.

Mutta se nyt on tätä.... TPS:n puhtautta median silmissä.

Siis selästä? Ja Mälkiän mukaan Levokari ajoi kyljestä? Seläv, seuravan kerran ajetan varmaan altapäin. Se taklaus oli luistelusuunnista katsoen etuviistosta, osuen kylkeen IMHO.

Selästä olis vaatinut Rikun vaatimaton nopeus huomioon ottaenkin hirmu nopean kaverin, että tuolla vauhdilla olisi osunut.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
NO niin mission

Joo toi autojuttu meni taas vähän eri osastolle. Mutt mitä sanoit tosta kypärän visiiripakosta. Mä oon ehdottomasti samaa mieltä. Vähentäis huomattavasti silmä- ym. vammoja. Mutta eipä visiiri ois paljoo R-P auttanu tossa puudelin taklauksessa. Eli edelleen nyt SM-liigan pitäs puuttuu noihin törkeisiin vahingoittamistaklauksiin, mutta epäilenpä suuresti tuleeko edes 5 ottelun pelikieltoa, sen verran amatöörimäistä SM-liigan johdon touhu on. TOIVOTTAVASTI OLEN VÄÄRÄSSÄ!!!
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Vai oma vika

Niin olishan sen pitänyt ymmärtää, että vika olikin siinä, että RPL luisteli itse suoraan päin "puudelin" kyynärpäätä ja putos jäähän.
RPL:sen olis pitänyt osata itse väistää noin vaaratonta "törmäystä". Miten nyt noin huonoa pelaajaa voidaankaan päästä kaukaloon?
Tilannetta seurannut Mäkkärin läxytys olikin suurinta rikollista mitä tämä sm-liiga on koskaan kokenut. Miten nyt mennä lyömään aivan viatonta Turkulaista taitopelaajaa, siis"puudelia", joka oli syytön tilanteeseen?

Hyvä Turku!!!
Loistavaa Turku!!!

Nyt jos koskaan vaihdetaan Turku Karjalaan!!
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Re: NO niin mission

Viestin lähetti Jakke76
Joo toi autojuttu meni taas vähän eri osastolle. Mutt mitä sanoit tosta kypärän visiiripakosta. Mä oon ehdottomasti samaa mieltä. Vähentäis huomattavasti silmä- ym. vammoja. Mutta eipä visiiri ois paljoo R-P auttanu tossa puudelin taklauksessa. Eli edelleen nyt SM-liigan pitäs puuttuu noihin törkeisiin vahingoittamistaklauksiin, mutta epäilenpä suuresti tuleeko edes 5 ottelun pelikieltoa, sen verran amatöörimäistä SM-liigan johdon touhu on. TOIVOTTAVASTI OLEN VÄÄRÄSSÄ!!!

Autoesimerkki oli kärjistetty, mutta sen oli tarkoituskin olla. Siksi juuri toivon, että tästä remmijutusta nousee haloo, että niin moni pelaa remmi löysällä. Jos 50% pelaajista pelaa ilman turvallista kypärää, se tarkoittaa, että jokainen heistä voi loukkaantua vakavasti missä tahansa pelissä.

Olen siitä samaa mieltä, että visiiri ei olisi tässä tapauksessa tehnyt mitään eroa, koska vamma syntyi (mitä suurimmalla todennäköisyydellä) miehen kaaduttua voimakkaan iskun seurauksena. Tämä on silti kaikki turhaa spekulointia. Itse toivon pelikiellon lisäksi liigalta yleisiä toimenpiteitä tällaisten estämiseksi. Nyt on viime aikoina lähes joka viikko joku tipahtanut rumasta niitistä, eikö alkaisi jo olla aika EHKÄISTÄ niitä?

Kiitos muuten, että olet pitänyt keskustelun omalta osaltasi asiallisena.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Perustele tekstisi omin sanoin

Viestin lähetti fiftyeight
Vähemmästäkin on laitettu ulkomaalais"vahvistuksia" pihalle, vrt. esim koripallo jne, eiköhän olisi aika pistää petokoiran palkka pakkaselle...

Miksi ulkomaalainen vahvistus olisi joukkueessa eriarvoinen pelaaja, kuin kotimaiset? Vai pitäisikö suomalainenkin pelaaja poistaa liigasta, kun vastaavaa tapahtuu? Pelikieltoa on miehelle tulossa, kuten kuuluukin. Miltähän sinusta tuntuisi, kun tuntematon kanadalainen vaatisi lopareita teikäläiselle...jos nyt olet töissä?
 

Ralli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Viestin lähetti narri #42
On muuten tuossa nelosen urheilu-uutisissa myös juttua Pentti Matikaisesta, ja hänen suhteestaan HIFK-faneihin.
So watch that show..

Ehkä Pena ilmoittaa play-off kausikorttien hinnat?
Nyt joudutaan varmasti taas nostamaan lipunhintoja kun Lehtonen meni rikki ja divarista tai jostain toisesta konkurssipesästä tarvitaan lisävoimia!
 

Bob77

Jäsen
Tunkekaa nyt nämä remmi ja kypärä selittelyt jonnekin auringonvalon ulottumattomissa olevaan koloseen. Kypärä sitä ja remmi tätä... tsiisus:o
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tervemenoa toveri

Viestin lähetti Svante
Vai oma vika
Nyt jos koskaan vaihdetaan Turku Karjalaan!!

Mitä turhia...lähdette vain sinne venäjän puolelle asustelemaan, kun itä muutenkin on lähellä sydäntänne. Onhan sieltäkin tullut paljon tovereita sinne stadiin oleskelemaan. Hesalaisilla ja venäläisillä on paljon yhteistä...ne kaikki nadjatkin siellä katujen varsilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös