Viestin lähetti Juhaht
Ihan mielenkiinnosta, tietääkö kukaan mikä tällaisten rakennusten elinikä yleensä on ollut?
Boston Bruins pelasi Boston Gardenissa 1928-1995, Chicago Blackhawks Stadiumilla 1929-1994, joten Jäähallilla on vielä rutkasti elinvuosia jäljellä. :)
Penquins pelaa -60 rakennetulla Civic Arenalla, jota ei kai paljoa ole edes peruskorjattu.
Vertailu NHL:n kanssa on tosin mahdotonta sen takia, että NHL:ssä hallit on pitänyt uusia, koska vanhojen 30-luvulla rakennettujen hallien kapasiteetti jäi liian pieneksi. Toiseksi, Jenkeissä kaikkien on pakko käyttää autoa liikkumiseen, jolloin hallin sijainnista keskustassa on pelkästään haittaa.
Jäähallin kapasiteetti ei ole liian pieni. Kuten joku jo totesikin, ei parin pelin takia tarvita 3000 lisäpaikkaa, jotka on tyhjillään kaikissa muissa peleissä.
Muutenkin on kyseenalaista olisiko uudesta hallista enemmän haittaa vai hyötyä.
+ Paremmat oheispalvelut (Onko nykyiset tosiaan niin huonot, että tällä olis jotain merkitystä)
+ Paremmat pysäköintimahdollisuudet (Tosin ei ne nytkään niin huonot ole Stadikan parkkiksineen ja kyllä se auto pari tuntia ulkona kestää)
+ Parempi näkyvyys paikoilta
- Isompi halli = enemmän tyhjää tilaa = huonompi tunnelma
- Huonompi sijainti (Kehät-Kerava akseli)
- Ei luonnetta
Mä ainakin uskon, että oheispalveluja saadaan parannettua nykyisessäkin mestassa, eikä nekään mitenkään painostavan huonot ole. Halli on kaupungissa, jolloin oheispalveluja, kuten baareja lötyy ihan kulman takaa. Mielummin mä kaljani juon baarissa, jonka voin itse valita jonkun muovisen sakkejärvenpää-viritelmän sijaan.
Vähän vaikuttaa, että jengi haluaa uuden hallin vaihtelun takia ja sen takia, että pitäis olla uus. Kannattaa miettiä oikeesti mitä hyötyä ja haittaa siitä on. Aika harva varmaan jättää tulematta Jäähalliin sen katon tai niiden oheispalvelujen takia. Uudessa hallissa vois esim. sijainnin takia paljon useampi jättää tulematta.
Edit: typso