HIFK tarvitsee uusitun hallin – Helsinki Garden tervetuloa!

• 1 672 984
  • 6 161

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897
Kannattanee tutustua historiaan, miten se oikeasti meni. Kuka kusetti ja kuka ei.
Itsehän en ottanut edes kantaa kuka kusetti ketä, otin kantaa siihen ettei IFK siirtynyt miten Hartsun kannattavuus laskelmissa oli ajateltu ja laskettu.

En toisaalta pidä Mobergia ja co'ta puhtaana vaikka toisella puolella olikin rotta nimeltä Harkimo.

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan mielenkiintoisena kyssärinä kaikille Hartwall arena-vastaisille.

Mikä tuossa nyt niin puistattaa pelata hienommassa ja isommassa hallissa?
Se että Jokerit on siellä pelannut? Se että hallin aikoinaan omisti Hjallis?

Että mikäkö mättää vai? No ensinnäkin tämä kyseinen halli on vaan niin narri-leimainen areena, joka ei vaan sovellu mielestäni IFK:n brändiin ja seuran imagoon juurikin näistä syistä johtuen.

Mutta olisi tosiaan mielenkiintoista tehdä sellainen Gallup tästä asiasta meidän jengin fanien kesken, että minkä ikäistä porukkaa ovat nämä Jaffa-arenalle siirtymistä puoltavat henkilöt ja minkä ikäisiä taas olemme me kaikkein jyrkimmät sen vastustajat.

En ole varma tästä, mutta mä vaan veikkaisin, että me Nordiksen puolesta puhujat olemme varmaan näitä neljä-viisikymppisiä ja vanhempia dinoja, joilla nämä narrien kuumimmat menestysvuodet ja heidän kyseenalainen historiansa on vielä niin hyvin muistissa, eikä se ole sieltä mihinkään unohtunut.

Vastaavasti varmaan taas sitten ne Jaffa-arenalle siirtymistä kannattavat tai eivät niin jyrkästi asiaan suhtautuvat ovat varmaan enemmän sitten näitä n. 18-30 vuotiaita, joilla ei ole mitään omakohtaisia kokemuksia näistä ysäriluvun narrien menestysvuosista, Hjalliksen tekemistä pelaajaryöstöistä, vaikuttamisesta tuomareihin, kiekkoliittoon ym. tahoihin.

Ainakin näin olen itse asian havainnut, kun olen jutellut monesti useiden meidän jengin fanien kanssa tuolla Nordiksen röökipaikalla ja muualla, niin olen huomannut usein sen asian, että ne nuoremmat fanit tuntuvat olevan paljonkin myötämielisempiä sille narrien paluulle SM-liigaan ja jotkut suorastaan jopa toivoisivat heitä tänne takaisin, että saataisiin ne kiihkeät paikallisderbyt taas takaisin. Kun taas vastaavasti oman ikäisistä ja vanhemmista faneista en ole kuullut juuri oikein kenenkään niitä narreja liigaan enää kaipaavan ja suurin osa heistä/meistä suhtautuu asiaan erittäin jyrkästi ja kielteisesti.

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, HJK-Hockey, NHL
Ainakin näin olen itse asian havainnut, kun olen jutellut monesti useiden meidän jengin fanien kanssa tuolla Nordiksen röökipaikalla ja muualla, niin olen huomannut usein sen asian, että ne pajonuoremmat fanit tuntuvat olevan paljonkin myötämielisempiä sille narrien paluulle SM-liigaan ja jotkut suorastaan jopa toivoisivat heitä tänne takaisin, että saataisiin ne kiihkeät paikallisderbyt taas takaisin. Kun taas vastaavasti oman ikäisistä ja vanhemmista faneista en ole kuullut juuri oikein kenenkään niitä narreja liigaan enää kaipaavan ja suurin osa heistä/meistä suhtautuu asiaan erittäin jyrkästi ja kielteisesti.
En tiedä paljonko meitä on, mutta kasvoimme aikalailla puoliksi Jokerit- IFK-leiriin. Se sitten oli sattumaa miten se jakaantui työpaikoilla, kouluissa, ystävissä, sukulaisissa, perheissä.

Se hetki, kun Jokerit palaa Liigaan palautuu myös kuittailemisen oikeus, sitä on kaivannut kaikki nämä vuodet.

Mikään ei syönyt miestä niin paljoin kuin hävityn derbyn jälkeen sai kuulla vielä pari viimeistä kuittia hyvältä ystävältä, joka sattui olemaan naapurin kannattaja.

Jääkiekko toi ihmiset yhteen, ja toisi tänäkin päivänä, jos muistettaisiin mistä tässä kaikessa on lopulta kyse.

Kiekkokevättä naapuriin kanssa, onkin jännät pöhinät edessä. Jokerifanina mennään jossain pelon ja euforian välisessä tilassa tähän kevääseen.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun taas vastaavasti oman ikäisistä ja vanhemmista faneista en ole kuullut juuri oikein kenenkään niitä narreja liigaan enää kaipaavan ja suurin osa heistä/meistä suhtautuu asiaan erittäin jyrkästi ja kielteisesti.
Se "Hjallisviha" kumuloitui paljon tuohon Hartwallin sopimus- ja rakentamisaikaan. Omien joukossa Frankiä pidettiin suoraselkäisenä kunkkuna, jonka sanaan saattoi aina luottaa 100%. Papereita ei tarvittu, puheisiin voitiin aina luottaa. Sitä haastiksissa korosti aina kaikki, mm Pekka Rautakallio ja Rassa Hirvonen. Kun sitten Hjallis teki Hartwall-projektissaan IFKlle oharit, oli välirikko valmis.

Tiedän tapauksen, jossa oli lähellä ettei Hjallis saanut pataansa. IFKn vanhan liiton pelaajat oli viettämässä iltaa Hot Applessa ja Hjallis oli tullut heidän eteensä tehoilemaan. Yksi pelaajista oli noussut ylös mennäkseen Hjalliksen kimppuun. Muut pelaajat ringissä onneksi saivat kaverin rauhoiteltua ja tilanne rauhoittui päätymättä iltapäivälehtiin.

Kysyin kerran Hexiltä mitä mieltä hän on Hjalliksesta. Vastaus oli "mikkihiiri, ihan vitun mikkihiiri". Those were the days.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paljon ollut puhetta siitä, että fanikatsomossa on paljon jengiä, ketä fanikannattaminen ei kiinnosta - halpa kausari sen sijaan kiinnostaa. Ei vaadi kun tsiigaamista kulmaan, niin voit tämän omin silmin todeta. Tämä ongelma on jo todettu sellaiseksi, että mitään ei voi tehdä.
En ole ollut fanikatsomossa enkä katsellut, miten kukakin siellä kannattaa. Hiljaisempienkin katsojien osalta siellä mulla on ymmärrystä. Monilla ei ole varaa normihintaisiin lippuihin ja on hienoa, että edulliset lippuhinnat mahdollistaa heillekin matseissa käymisen. Koululaiset, opiskelijat tai sellaiset, joilla on lompakot muuten hoikkina.

Annetaan ihmisten kannattaa eri tavoilla tekemättä turhia jakolinjoja.

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Tiedän tapauksen, jossa oli lähellä ettei Hjallis saanut pataansa. IFKn vanhan liiton pelaajat oli viettämässä iltaa Hot Applessa ja Hjallis oli tullut heidän eteensä tehoilemaan. Yksi pelaajista oli noussut ylös mennäkseen Hjalliksen kimppuun. Muut pelaajat ringissä onneksi saivat kaverin rauhoiteltua ja tilanne rauhoittui päätymättä iltapäivälehtiin.

Tämän tyyppinen tilanne on päätynyt myös kirjaan:

Samoin myös tuossa yhteydessä Moberg kertoo Hjulmarin puliveivauksesta:

Moberg sanoo, että jos alkuperäisessä sopimuksessa olisi pysytty, HIFK ei olisi perääntynyt hankkeesta.

– Julkisuudessa elettiin Hjallis-huumassa, ja siinä leikissä hän vei minua kuin litran mittaa. Se oli härskiä peliä, jonka hän tunnetusti osaa, Moberg sanoo.

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Googlettamalla löytyy tietoa. Tässä esimerkiksi

Näinhän se meni tosiaan. HIFK tarvittiin, jotta kaupungin kanssa(tasapuolisuus) asiat menisivät sujuvasti, mutta projektin varmistuttua laskettiin, että muut tapahtumat(kuin Hifkin pelit sovitulla vuokralla) tuovat enemmän tuloja, ja HIFK savustettiin ulos. Kummola hääri taustalla Hjalliksen apuna, ja tämän kaksikon puliveivauksista voisi kirjoittaa useammankin kirjan.

Whistlr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Tämän tyyppinen tilanne on päätynyt myös kirjaan:

Samoin myös tuossa yhteydessä Moberg kertoo Hjulmarin puliveivauksesta:

Moberg sanoo, että jos alkuperäisessä sopimuksessa olisi pysytty, HIFK ei olisi perääntynyt hankkeesta.

– Julkisuudessa elettiin Hjallis-huumassa, ja siinä leikissä hän vei minua kuin litran mittaa. Se oli härskiä peliä, jonka hän tunnetusti osaa, Moberg sanoo.
Ihan sarjakuvahahmo tämä hjallis.

Maailman meriä ylittäessä jokaisella välietapilla kysyy ensimmäisenä miten IFK:n pelit mennyt. Tästä vuosien päästä yrittää tuloksetta päästä edarin toimintaan messiin - tuloksetta. Tästä suivaantuneena alkoikin sitten narrien tukeminen ja koko Helsingin kiekkopiirin myrkyttäminen. Tuolla herralla on kyllä monta kääntötakkia varastossaan.

Maajohtaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistan hyvin tuon casen jossa HIFK;n piti narrien kanssa siirtyä Ilmalaan pelaamaan. HIFK;n suurin sponssi, KOFF, olisi jätetty totaalisesti pimentoon kun leuaton oli salaa sopinut Hartwallin kanssa jo miten mennään. Oli selvää ettei HIFK voinut tehdä minkäänlaisia sopimuksia narsistisen ”kauppamiehen” kanssa, ja hyvä niin.

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

• 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
TPS vs Tappara
  • 2.10
  • 4.15
  • 3.00
HPK vs Sport
  • 1.95
  • 3.95
  • 3.50
K-Espoo vs HIFK
  • 4.00
  • 4.30
  • 1.85
KalPa vs Pelicans
  • 1.59
  • 4.70
  • 4.80
SaiPa vs Ilves
  • 3.10
  • 3.95
  • 2.12
Ässät vs Kärpät
  • 2.08
  • 3.95
  • 3.15
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy