Ihan mielenkiintoisena kyssärinä kaikille Hartwall arena-vastaisille.
Mikä tuossa nyt niin puistattaa pelata hienommassa ja isommassa hallissa?
Se että Jokerit on siellä pelannut? Se että hallin aikoinaan omisti Hjallis?
Että mikäkö mättää vai? No ensinnäkin tämä kyseinen halli on vaan niin narri-leimainen areena, joka ei vaan sovellu mielestäni IFK:n brändiin ja seuran imagoon juurikin näistä syistä johtuen.
Mutta olisi tosiaan mielenkiintoista tehdä sellainen Gallup tästä asiasta meidän jengin fanien kesken, että minkä ikäistä porukkaa ovat nämä Jaffa-arenalle siirtymistä puoltavat henkilöt ja minkä ikäisiä taas olemme me kaikkein jyrkimmät sen vastustajat.
En ole varma tästä, mutta mä vaan veikkaisin, että me Nordiksen puolesta puhujat olemme varmaan näitä neljä-viisikymppisiä ja vanhempia dinoja, joilla nämä narrien kuumimmat menestysvuodet ja heidän kyseenalainen historiansa on vielä niin hyvin muistissa, eikä se ole sieltä mihinkään unohtunut.
Vastaavasti varmaan taas sitten ne Jaffa-arenalle siirtymistä kannattavat tai eivät niin jyrkästi asiaan suhtautuvat ovat varmaan enemmän sitten näitä n. 18-30 vuotiaita, joilla ei ole mitään omakohtaisia kokemuksia näistä ysäriluvun narrien menestysvuosista, Hjalliksen tekemistä pelaajaryöstöistä, vaikuttamisesta tuomareihin, kiekkoliittoon ym. tahoihin.
Ainakin näin olen itse asian havainnut, kun olen jutellut monesti useiden meidän jengin fanien kanssa tuolla Nordiksen röökipaikalla ja muualla, niin olen huomannut usein sen asian, että ne nuoremmat fanit tuntuvat olevan paljonkin myötämielisempiä sille narrien paluulle SM-liigaan ja jotkut suorastaan jopa toivoisivat heitä tänne takaisin, että saataisiin ne kiihkeät paikallisderbyt taas takaisin. Kun taas vastaavasti oman ikäisistä ja vanhemmista faneista en ole kuullut juuri oikein kenenkään niitä narreja liigaan enää kaipaavan ja suurin osa heistä/meistä suhtautuu asiaan erittäin jyrkästi ja kielteisesti.