Ilmeisesti Arena sitten on tunnelmaltaan liian ysäri. Itselle se on kyllä kelvannut. Ehkä tuo lisäarvo oli epäonnistunut sanan valinta, mutta jotain mitä Töölössä jo ei ole. Tosiaan talvipuutarhaa siellä ei taida olla. Ymmärätkö nyt
@MustatKortit mitä tarkoitin lisäarvolla vai yritäkö vielä leikkiä hauskaa? Jaffalan omistajiakaan projekti tuskin suuremmin liikuttaa. Paikkahahan on valmiiden ja omaa luokkansa olevien liikenneyhteyksien varrella ja Helsinki on alkanut rakentamaan uutta "keskusta" heidän hallinsa ympärille. Kuten todettua tämä projekti vaatii Pisaran ja näytän sille vihreää valoa. Tämä siltä varalta, että joku muuta kuvittelee.
Okei, tästä "lisäarvosta" terminä voi toki olla montaa mieltä, mutta kyllä minä löisin pääni pantiksi, että Hartwall Areenan omistajatahoja kiinnostaa mahdollinen modernin monitoimihallin rakentaminen ydinkeskustaan, jonne hurauttaa Sokoksen kulmalta parissa minuutissa kympin sporalla.
Minä en ymmärrä, miksi enää mitään konsertteja tms järjestettäisiin Jaffalassa, mikäli tällainen kokonaisuus olisi tarjolla keskustan välittömässä läheisyydessä. Toki Jaffala voisi ruveta kilpailemaan hinnoilla ja tuoda niitä alaspäin.
Toiselta kantilta ajateltuna, olen varma että Helsinki Gardenin puuhamiehet ovat visioineet vievänsä ison osan Jaffalassa järjestettävistä tapahtumista, tyhmiähän he olisivat, elleivät tätä tavoittelisi.
edit. mielestäni on myös hivenen outoa, että muutoksen ja innovatiivisuuden esimarssijana mielellään esiintyvä Hjallis Harkimo on dumannut hallihanketta, mutta liputtaa mm. täysin epämääräisen Guggenheim-hankkeen puolesta.
Joku saattaisi epäillä, että Harkimolla on taustalla oma agendansa.