HIFK-Tappara, Helsingin Jäähalli 14.9.2003

  • 25 006
  • 201

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Tappiosta huolimatta IFK:lta mielestäni kohtuullisen viihdyttävä peli.
Pärssinen-Kuhta-akseli on kyllä tulessa ja herroista tulee varmasti olemaan paljon iloa punanutuille.

Spanhel hävisi täysin massaan...itse en edes miestä oikein rekisteröinytkään kentällä.

Harkins on kyllä taitava,mutta uskomattoman kömpelö jaloistaan... saas nährä vertyykö vanha kauden mittaan.

Stathos on kyllä äijä... ehdottomasti liigan TOP. 3 maalivahteja.

Mika Lehto jatkoi siitä mihin keväällä jäi... jäätävä suoritus.

Voitosta huolimatta Tappara vaikutti melko harmaalta massalta, varsinkin nämä uudet kanukit olivat mielestäni aika jäässä.

Tässä nyt vain muutamia hajahuomioita espoolaisesta näkökulmasta...
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti OneBigRed
Tosin veikkaan boksin ovien alkavan kulumaan kunhan domarina on joku muu kuin Levonen, kaikki tuomarithan eivät taida tykätä kun taklataan kovaa?
HIFK + taklaukset = vanha myytti.
Sama on käynyt Ässille.
Esimerkiksi Jokerit taklaa enemmän.
Säälittävää.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti JHag
Aika luokattoman huono yksittäinen provokimitys on kyllä Aran, oman gloorianne ehkä tärkeimmän kulmakiven vain 10 vuoden takaa, dissaaminen. Kertokaa mulle, miksi ja miten Ara muuttui Jokereista lähdön jälkeen huonoksi ja keskinkertaiseksi liigavalmentajaksi, jota Hjallis kuitenkin myöntää toivoneensa Jokerien peräsimeen täksi kaudeksi? Oliko Ara ensin kahvamies Jypissä, sitten hyvä teillä ja nyt taas huono meillä? Johan hän on peräti 2 ottelua valmentanutkin liigaa Jokereista lähdön jälkeen.


En ole jaksanut lukea, mitä meidän leiri on lausunut Arasta, mutta tulkoon mainituksi, että itse pidän miestä erinomaisena liigavalmentajana. Jotenkin on ehkä sellainen tunne, että Ara ei kuitenkaan ole ihan toivetyöpaikassaan tällä hetkellä. Ikään kuin miehestä puuttuisi HIFK-henki.

Mutta Ara on ammattimies ja kuunneltuani hänen haastatteluaan eilen, ei ole hetkenkään epäilystä, etteikö mies tietäisi missä ongelmat ovat. Ja sikäli kun niiden ratkaiseminen on Aran käsissä, hän löytää ratkaisut. Viime kaudella ei tullut sellaista tunnetta kun seurasi sivusta Suhosen säätämistä.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
...vielä kahvauksesta.

Ainakaan minun porkkanan värisien lasien takaa ei kahvausta mitenkään älyttömästi esiintynyt, ei edes niin paljoa, että siitä voisi vetää johtopäätöksiä tietyn joukkueen pelityylistä, ja jos joku voi vetää johtopäätöksen jonkun joukkueen pelityylistä jo tässä vaiheessa kautta, täytyy kaverin olla todellinen jääkiekkoguru. Peli oli kokonaisuudessaan yhtä sekamelskaa ja vauhtia oli pelissä enemmän kuin järkeä varsinkin ekassa erässä.

Tappara pelasi vierasjoukkueena johtoasemassa, joten anteeksi nyt vaan helvetisti, että kirvesrinnat ei yltynyt pelaamaan mitään hurlumheikiekkoa. Mitä muuta sen pitäisi siinä tilanteessa tehdä? Eikö siinä vaiheessa olisi järkevämpää rikkoa vastustajan peliä? Syytökset kahvauksesta saavat hymyn huulille aina uudestaan ja uudestaan, wanha vitsi ei jaksa naurattaa enään viidettä vuotta peräkkäin. Jollain muulla joukkueella tämä olisi vain järkevää johtoasemassa pelaamista, mutta Tapparalle se on näköjään aina kahvaamista tai jotain jääkiekon tappamista. Olisin itsekkin ollut todella yllättynyt, että jos joukkue josta on vaihtunut koko valmennusjohto ja puolet pelaajista, pelaa ihailtavaa ja yleisöön menevää kiekkoa.

Ja lopussa viheltämättä jäänyt selvä estäminenhän oli vain hyvitystä kaikesta karmeesta kahvauksesta, mitä se oli saanut kokea koko karmea ottelun ajan. LOL!! Ehkä siinä tuli esiin Hifk:n uusi pelityyli...
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JanJ
HIFK + taklaukset = vanha myytti.
Sama on käynyt Ässille.
Esimerkiksi Jokerit taklaa enemmän.
Säälittävää.

Puhuin eilisestä (+perjantain) pelistä. Olin näkevinäni muutaman kunnon niitin, kuten myös perjnataina näin IFK:n pelaavan ainakin yhtä fyysisesti kuin Jokerit.

Anteeksi.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kamoon, ei nyt viitsitä olla mitään luusereita, jotka eivät osaa hävitä.

Tappara oli johdossa melkein koko ottelun ajan ja puolusti pienellä mailapelillä toki johtoaan. Ei eilen peli kyllä kahvaamiseen ratkennut.

HIFK:n peli on vielä pahasti epävireessä. Esim. tasakentällisin emme tehneet yhtään maalia ja kakkosylivoima oli aivan sysipaskaa. Peliin valmistautumisessa täytyy olla parannettavaa, kun joukkue ei ole kunnolla hereillä 1. erässä. Nämä esimerkkeinä.

Minusta meillä on paljon pelillisiä asioita, jotka kuntoon laittamalla voitetaan otteluita. Jätetään itkut muiden joukkueiden faneille.

Vakio, tuo kuvitelma Aran HIFK-hengen puuttumisesta on huvittava. Miten on Jortikan jokerihengen laita, btw.
 

Cimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Colorado Gold Kings
Viestin lähetti JHag
Ääh, mun odotuksethan kohdistuvat aina pelityyliin ennemmin kuin sijoituksiin
Tottakai, ja sitähän juuri tarkoitinkin.

Viestin lähetti JHag

Aika luokattoman huono yksittäinen provokimitys on kyllä Aran, oman gloorianne ehkä tärkeimmän kulmakiven vain 10 vuoden takaa, dissaaminen. Kertokaa mulle, miksi ja miten Ara muuttui Jokereista lähdön jälkeen huonoksi ja keskinkertaiseksi liigavalmentajaksi
Jos tämä oli minulle tarkoitettu niin missasit itse asian totaalisesti.
Kirjoitin: "Sopivuudesta Aran ja perinteisen IFK:n välillä en halua edes puhua koska se olisi itsestäänselvyyksien latomista".

En halua millään tavalla dissata hienoja saavutuksia joukkueellemme tuonutta valmentajaa enkä sitä ole käsittääkseni tehnytkään. Itse en vaan näe Aran ja jo mainitun perinteisen IFK:n (historiaa?) välillä juuri mitään yhteistä. Jokerit pelasi Aran alaisuudessa hienoa kiekkoa hienoilla kuvioilla, mutta eihän se nyt hyvänen aika HIFK:lta näyttänyt.

Tottakai Ara voi yrittää peluuttaa HIFK:ta sen perinteiden velvoittamalla tavalla (taito ja kovuus balanssissa), mutta itse uskon pelityylin olevan lähellä Jokerien vastaavaa 90-luvulla, niinä Ara-vuosina. Tietenkin sillä erotuksella, että tämän hetken IFK:sta ei löydy yhtä lailla taitoa. Toki pelaajat taklaavat jos haluavat, mutta en uskoisi, että Aralta tulee kehotusta sen suuntaiseen pelityyliin.

Pehmeän tyylin taitokulta näyttäisi todennäköisemmältä kuin ryminäpronssi.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Johannes
Vakio, tuo kuvitelma Aran HIFK-hengen puuttumisesta on huvittava. Miten on Jortikan jokerihengen laita, btw.

No, enhän minä tuota millään pahalla sanonut. Totesin vain minkälainen mielikuva minulle on syntynyt. Ehkä en vain vielä miellä Aran tyyliä HIFKiin sopivaksi. Saatan olla täysin väärässä ja joka tapauksessa onnittelen hyvän valmentajan hankkimisesta. Valmennuksenne on huomattavasti paremmalla tasolla kuin viime kaudella.

Aivan yhtä hyvin voi tosiaan kyseenalaistaa Jortikan Jokeri-hengen. Duunissahan nuo koutsitkin vaan ovat.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti OneBigRed
Olin näkevinäni muutaman kunnon niitin, kuten myös perjnataina näin IFK:n pelaavan ainakin yhtä fyysisesti kuin Jokerit.

Anteeksi.
Rauhaa.

Risoohan se, kun fyysisyys liigassa vähenee.
Jonnekin se on purettava. Vaikka sitten HIFK-Tappara ketjuun.

Peli oli itsessään "ihan OK".
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
No provo here

Viestin lähetti JHag
Tää oli hyvä pointti. Aravirtahan maksimoi keskinkertaisuuden ja riskittömyyden valmentaessaan kuolettavan tylsää vässykkälaumaa nimeltä Helsingin Jokerit joskus baut 90-luvun alkupuolella / puolivälissä. Jostain ihme syystä Harkimo metsästi miestä myös kaudeksi 03 / 04.
Taisi tappio ottaa koville? Noh, ymmärrän jos odotukset ovat esimerkiksi pelityylin puolesta olleet korkealla tai perinteitänne lähellä.

Joudun kyllä kontraamaan tätä "provovikitystä" - vai mikä se nyt olikaan - vastaan. Ilmeisesti sinulla on jokin jumalkirjoittajan viitta päälläsi, joten voit ampua näppishaulikollasi naapuripuolen huonoja bulkkikirjoittajia - hyväthän ovat hiljaa niin kuin kuuluukin olla.

En ole missään vaiheessa kieltänyt Aravirran saavutuksia oman joukkueen ruorissa, mutta todettakoon etten ole ikinä lämmennyt herran pedagogiikalle. Kolme asiaa jotka muistan Aravirrasta: ikihuolestunut irvistys, "Mika rauhoitu" ja 1995 finaalitaistelun henkisen otteen luovuttaminen sovinnolla Tepsille kaikkien aikojen finaalihulinassa. Tarvitseeko muuten muistuttaa eräästä legendaarisesta Ruotsi-pelistä viime keväältä? Ara oli niin huolissaan suurista johtolukemista, että antoi varmuuden vuoksi ajaa suoraan peräluukkuun ja piti pahimman riskipuolustajansa penkillä.

Ja ne Jokerien 90-luvun Aravirran ajan joukkueet olivat niin rautaisia, että kakkosvalmentaja Leo Äikäskin olisi hoitanut hommat kotiin.

Eikä liigakaan ole enää aivan sama kuin 90-luvun puolessavälissä. Nykyään kaikenlainen sosiaalikonsensus on saanut sijaa jääkiekon ympärillä. Ei varmaan tarvitse muistuttaa, että jonkin vähäpätöisen tapahtuman seurauksena avotakat ja kotiliedet ovat täynnä ortopedien ja lastenlääkärien paheksuvia kiekkokirjoituksia. Mitäs luulet haluaako Ara ottaa riskin tällaisia tuulimyllyjä vastaan? Niinpä. Parempi rauhoitella peliä, poistaa momentumit ja kusta perinteillenne. Jotta vielä pääsisi isojen firmojen koulutuspäiville jauhamaan paskaa johtamisesta ja tiimiorganisaatiosta. Mammammaa.

Oikeasti itse kaipaisin jo vähän takaisin sitä teidän "perinteistä" tyyliänne. Saisi edes kunnon tunnekuohahduksia silloin tällöin. Jos se nyt on tämän teflon-kummolaliigan aikakaudella enää mahdollista.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti Vakio
No, enhän minä tuota millään pahalla sanonut. Totesin vain minkälainen mielikuva minulle on syntynyt. Ehkä en vain vielä miellä Aran tyyliä HIFKiin sopivaksi. Saatan olla täysin väärässä ja joka tapauksessa onnittelen hyvän valmentajan hankkimisesta. Valmennuksenne on huomattavasti paremmalla tasolla kuin viime kaudella.

Aivan yhtä hyvin voi tosiaan kyseenalaistaa Jortikan Jokeri-hengen. Duunissahan nuo koutsitkin vaan ovat.

Juu, ei siinä mitään. Nykyään kaikki pelaajat ja valmentajat ihan paria poikkeusta lukuunottamatta vaikuttavat niin palkkarengeiltä, että uskon Aran ja Jortsun kestävän keskimäärin tämänkin vertailun.

Minä oletan, että Aravirran työ alkaa tuoda tuloksia pikkuhiljaa. Hän laittaa HIFK:n pelissä nyt sekaisin olevat eri osa-alueet pala palalta kuntoon ja homma alkaa ennen joulua toimimaan. Keväällä ollaan ihan eri iskussa kuin nyt.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Johannes
Minä oletan, että Aravirran työ alkaa tuoda tuloksia pikkuhiljaa. Hän laittaa HIFK:n pelissä nyt sekaisin olevat eri osa-alueet pala palalta kuntoon ja homma alkaa ennen joulua toimimaan. Keväällä ollaan ihan eri iskussa kuin nyt.

Näin minäkin uskon. Tosin pikkuisen kädettömältä joukkue vaikuttaa, joten Aran suosimaa kiekollista taitopeliä ei välttämättä vielä tällä kaudella liiaksi nähdä kuin yhden ketjun esittämänä. Ellei sitten sentteriosastoa vielä vahvisteta.
 

Tarantula

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti Johannes
Kamoon, ei nyt viitsitä olla mitään luusereita, jotka eivät osaa hävitä.

Voi kyllä me osataan hävitä. Häviämistä on viime vuosina saatu nimittäin harjoitella aivan kylliksi.

Tarantulan kuolemattomat:
-Paremmille hävittiin
-Jäätiin liikkeessä
-Maalit ratkaisevat
-Peli kestää 60 minsaa
-Ei päästy peliin sisään

Voittaisivat perhana edes aloituksia. Sitten ehkä voi myös alkaa voittaa pelejä.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Peli itsessään ei kyllä häikäissyt.Ois voinut paremminkin viettää sunnuntai-illan.Esim juomalla kaljaa kotisohvalla.
Ifk aloitti hyvin ,mutta kun ei saatu sisään parista kolmesta hyvästä mestasta niin kaveri tuli ja teki Söden avustuksella maalin.Ja melkein heti perään toisen -> usko omaan tekemiseen loppui ja surffailu alkoi.Ojasen jäähyn aikana saatiin jotain aikaan mutta jumalauta.missä on vedot? äijät vaan siirtelee kiekkoa.Viivalla on Söde ja Kultsi.Miksei kaverit vedä.
Harkins pelas muuten ihan hyvän pelin.Kädet toimii jalat ei.Hidas kun lehmä suossa.Ja ei tääkään heppu vetää osaa.Mä nään vieläkin silmissäni sen tokan erän tilanteen missä Harkins ja Kibe on 2-1 tilanteessa.Pakki ottaa selkeesti Kiben ja jättää harkinsille hyvän vetopaikan.Mutta HArkins päättää "käyttää kaverilla" ja suoraan tapparapakin syliin.Eikä se kyllä niitä aloituksiakaan voita,ainakaan sillä prosentilla mitä Pena lupaili.
Spanhelista on kaikki tarvittava sanottu jo ja Vopat oli vaisu,paljon enemmän pitää Vopatin tsempata..
Yleisökään ei pieniä hetkiä lukuunottamatta oikein innostunut kannustamaan.Ajoittain hyvä fiilis.Esim.Kimin komean pommin jälkeen alkoi hillitön kannustus.
Stathos otti muutaman komean kopin mutta 1-3 maalissa ois voinu pysyy pystyssä pidempään.Pärän ja Kiben lisäksi paras eilisessä matsissa.
Mutta se siitä 2-4 .Oikeutettu lopputulos.Tappara pelas niinku vieraissa johtoasemassa tulee pelatakin.Tästä voi jatkaa eteenpäin.Lappeenrannasta kaks pistettä.

Pena nähtiin n.klo 16.45 jäähallin käytävillä.Eli ei ainakaan vielä fuduja saanut =)
 

Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Turha selittää ettei Tappara voittanut sillä kahvaamisella kun se kuitenkin on samassa lauseessa mainittu -> katkeruus paistaa läpi. Eipä punaistenkaan peli silmiä hivellyt.

Joopa. Kaksi peliä nähtynä, ensimmäinen livenä ja toinen töllöstä. Aikamoista räpellystä Tapparalta varsinkin omassa päässä, mutta hyökkäys toimii ajoittain hienosti.

Rautakorven aikana puolustajien työnjako oli selvä: Toinen ottaa miehen ja toinen kiekon, ja homma hanskassa. Nyt molemmat ottaa miehen eikä kukaan ota kiekkoa. Yleensä se sitten jää vastustajalle ja siten avaimia ojennetaan kaverille ihan turhaan. Noista pyörityksistä napsahtaa vielä omiin, ihan vääjäämättä. Ehkä homma selkiytyy kauden edetessä ja lahjakiekot vastustajille jäävät tarjoilematta. Hope so.

Ojanen on vireessä ja Varis tulessa! Minustakin napsahti juuri kahden pelin näyttöjen jälkeen armoton Petri Varis -fani! Kaveri on keskenkuntoinen eikä mitenkään liian nopea, mutta voi veljet mikä pelikäsitys ja mikä maalivainu! Vihdoinkin on Tapparassa mies joka laittaa pomminvarmasti paikoista sisään! Pete on korkealla pistepörssissä kun kausi päättyy! (Nytkin sekä Ilvestä että IFK:ta vastaan oli mukana myös muissa maaleissa muttei saanut pojoja niistä.)

Kaksi peliä kaksi voittoa. Tästä on hyvä jatkaa.

-Ex-

PS. Se Ojasen huitaisu osui lavan kärjellä vatsaan. Siinä ei ole mitään vaihtoehtoja -> keihästäminen ja ulos. Shit happens.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Ex

"Turha selittää ettei Tappara voittanut sillä kahvaamisella kun se kuitenkin on samassa lauseessa mainittu -> katkeruus paistaa läpi."

...

"Rautakorven aikana puolustajien työnjako oli selvä: Toinen ottaa miehen ja toinen kiekon, ja homma hanskassa."



Jotain hupaisaa?


Iisisti kuitenkin ja ilman pahansuopaisuutta. Jynou.




Ranger
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti Ex
Turha selittää ettei Tappara voittanut sillä kahvaamisella kun se kuitenkin on samassa lauseessa mainittu -> katkeruus paistaa läpi. Eipä punaistenkaan peli silmiä hivellyt.


Kahvaaminen, hui miten pelottava sana.

Tämä heitto oli ilmeisesti minulle. Tarkoitin täsmälleen mitä sanoin. Minusta HIFK:n peli ei vielä anna oikeutusta kitistä epäolennaisten asioiden ratkaisseen ottelun. Meidän pitää keskittyä ensin siihen, että oma peli kulkee.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Dänks jokerimiehet Cimo, Vakio ja Barnaby. Nyt olemme siirtyneet kauan kaivattuun kiekkokeskusteluun.

Cimo: Aravirran kritiikki -kritiikki oli tarkoitettu toveri Barnabylle. Olen eri mieltä kanssasi siitä, etteikö Aralla olisi munaa peluuttaa kovaa + taitavasti. Näyttöjä emme saaneet 90-luvun Jokereissa, koska joukkue oli rakennettu yksinomaan taitavaksi. En tiedä vaikuttiko asiaan työnantajien toiveet silloin? Maajoukkueet Ara on koonnut päävastuullisena itse ja liputti aika voimakkaita HIFK-sympatioita silloin 90-luvun lopulla. Jere Karalahti, Marko Tuomainen, Jarkko Ruutu, Kaj Linna, Toni Mäkiaho (tuolloin HPK)...Ainoastaan Jere olisi mennyt ehkä vaikkapa Hannu Kapasen maajoukkueeseen. Kaiken lisäksi Ara peluutti näitä fyysisiä kavereita niinkuin heitä pitääkin. Rintaset ja Kiprut hoitivat taitopuolen - ja joukkue oli sen näköisessä balanssissa kuin soisin HIFKinkin olevan; kovuus + taito - ja nimenomaan tässä järjestyksessä.

Ara ei ole juuri nyt ongelmamme, joukkueemme koostumus ja lähikausien raskas historia painavat niin paljon, että laivaa ei käännettä yhdessä kesässä. Alpo sössi koko HIFKin perinteineen sellaiseen kaaokseen 1,5 vuodessa, että saattaa mennä toiset 1,5 vuotta ennenkuin ne jäljet on siivottu. Onneksi Aran kanssa tehtiin 2+1 -diili. Araa pidän, kuten Vakiokin, ammattimiehenä ja asteikolla 4-10 noin 12 kertaa parempana valmentajana kuin Alpoa. Ammattimaisuuteen liittyy se, että Aralta saanee sitä, mitä tilaa. Jos Pena & hallitus ovat niin urpoja, että aikovat edelleen pyyhkiä perseensä HIFKin perinteillä metsästäessään neppailukultaa, ei vika ole varsinaisesti Aran. Nyt Aran käsissä on joukkue, jossa on hyvä ja fyysinenkin puolustus Jeren ja Saarisen tullessa riviin. Sen sijaan hyökkäyksemme puutteet ovat Mikko Kivisen kokoiset; ei ykkössentteriä, ei vastuunkantajia (=liikaa paikoilleen junnamaan jääneitä "omia poikia"), eikä niitä HIFKiin ennen kuuluneita nielikäisiä, mäkkäreitä ja muita rouhijoita. Tuolla ryhmällä olisi pirun paha Surenkinin Veskunkin peluuttaa perinteistä HIFK-kiekkoa. Ne, joilla on munaa rouhia hyökkääjistä (Pärä, Vihko, Luttinen, Holma..) ovat samanaikaisesti juuri se joukkueen taitoelementti. Vopat seilaa vanhalla maineellaan siinä välissä. Luulen, että pakkiosastomme ollessa jäällä koko voimassaan jäähyboksin ovi tulee käymään tiuhaan ja useimmiten kuulutetaan Karalahden tai Saarisen nimi. Jolloin saamme pataan jäällä ja sekoilukierre on valmis: HIFKin väkivaltajaosto tuulettaa Jerelle & co:lle, HIFKin menestystäjanoava jaosto narisee pistemenetyksistä ja HIFKin taitokiekkojaosto kaipailee Calounia, Bednaria tai jotain todellista taitopuolen tähteä näiden mrazekkien ja spanheleiden tilalle. Kenellekään tästä kolmikosta ei jää käteen juuri mitään.

Kaikesta huolimatta tässä vaiheessa Ara tuntuu oikealta vedolta. Uskon, että häneltä saa mitä tilataan. Surkuhupaisaa tässä HIFK- ja Jokeri-henkeä valmennukseen puolintoisin manguttaessa on se, että oli aika pienestä kiinni, etteivätkö ukot olisi nyt toisinpäin; Ara teillä, Jortikka meillä. Huoh.

Barnaby; Olemme näköjään pohjimmiltaan samaa mieltä. Minäkin kaipaan omia juttuja kaikille joukkueille, ei yhtä keskivertomuottia, minkä läpi kaikki meinataan nyt puristaa. Aravirrasta ja nykyisyydestä turisin enemmän ylhäällä. Luotan vielä äijän ammattitaitoon ja pidän juuri tuota sponsoritahojen nuoleskelua tavallaan Aran hyvänä puolena tässä tilanteessa. Kun äijä viettää iltaa Koffilaisten ja muiden tahojen kanssa, huomaa hän oikeasti, että rymistelemällä uidaan sisään näihin piireihin. Aran jokeriaikaan en osaa varsinaisesti ottaa kantaa, sillä Jokerit ei noina vuosina kiinnostanut minua oikeasti pätkääkään. Särmätöntä taitokiekkoa. Tokihan arvostin, mutta en kiinnostunut silti. Tilaisin ryminäkiekon ennemmin Aralta kuin Jortikalta samasta syystä kuin luen mieluummin Hesaria kuin Turun Sanomia. Yleislehti taipuu tarvittaessa vähän joka suuntaan, paikallisväritteisen avatessaan tietää valmiiksi, mikä on näkökulma. Jortikan kiekkotyyli on -hyvässä ja pahassa- jo käsite SM-liigassa. En usko, ennenkuin näen, että se siitä mihinkään muuttuu.

JanJ: Liigan taklauspelin taso on säälittävä, aivan totta. Onneksi meillä on Hirso :). Jos Hirson kyynärpäät koholla suoritetun torppauksen olisi tehnyt Vopat, Helenius, Nielikäinen etc. olisi 5+20 ja pelikielto päälle ollut selviö. Sama koskee Vihkon polvitaklausta ja Ojasen keihästystä. Eikös lain pitäisi olla kaikille sama?
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti JHag
Ara ei ole juuri nyt ongelmamme, joukkueemme koostumus ja lähikausien raskas historia painavat niin paljon, että laivaa ei käännettä yhdessä kesässä. Alpo sössi koko HIFKin perinteineen sellaiseen kaaokseen 1,5 vuodessa, että saattaa mennä toiset 1,5 vuotta ennenkuin ne jäljet on siivottu.

Jep. Eilenkin Tapparaa vastaan Hirsoa lukuunottamatta kaikki muut HIFK:n pelaajat muistivat Alpon kieltäneen taklaukset - jopa ne pelaajat, jotka eivät viime kaudella Alpon valmennuksessa olleet. On se Alpo ihme mies.

Mutta jos vanhat merkit pitävät paikkansa, voittaa HIFK mestaruuden. Kun viimeksi Ara tuli Alpon tilalle, ei Ara ehtinyt siivota Alpon jälkiä Jokereissa, ja niinpä vain joukkue mestaruuden vei. Vai ehtikö Ara siellä siivota Alpon jäljet puolessa vuodessa? Vai miten tämä logiikka nyt menee?
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Maple Leaf
Mutta jos vanhat merkit pitävät paikkansa, voittaa HIFK mestaruuden. Kun viimeksi Ara tuli Alpon tilalle, ei Ara ehtinyt siivota Alpon jälkiä Jokereissa, ja niinpä vain joukkue mestaruuden vei. Vai ehtikö Ara siellä siivota Alpon jäljet puolessa vuodessa? Vai miten tämä logiikka nyt menee?

Jokerien materiaali oli tuolloin aivan eri luokkaa kuin HIFKin nykyinen materiaali. Suhosen katastrofaalinen kauden alku Jokereissa parani ihan sillä, että vapautettiin mies tehtävästä. Henkinen takalukko aukesi ja jo ensimmäisessä pelissä Leo Äikäksen johdolla kylvetettiin rakas naapuri lukemin 6-3. Oli muuten komea tunnelma tuolloin hallissa. Seuraavassa pelissä puikoissa olikin sitten Aravirta.

Jokerien materiaali kaudella 93-94 oli siis mestaritasoa ja Ara johdatti joukkueen sille paikalle mille pitikin. Kysymys onkin ennemmin asetettava siten, että miten Suhosen oli mahdollista aloittaa kausi niin huonosti sillä materiaalilla?
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti Vakio
Kysymys onkin ennemmin asetettava siten, että miten Suhosen oli mahdollista aloittaa kausi niin huonosti sillä materiaalilla?

Se on hyvä ja asiallinen kysymys. Itseäni ei tässä Alpo-Ara -asetelmassa häiritse se, että Alpo lähti ja Ara tuli, koska arvostan molempia. Minua ei myöskään häiritse se, että tiedän JHagin arvostavan Alpoa kuin lapamatoa, koska kaikilla on oikeus mielipiteeseensä. Minua häiritsee se, että jo nyt ollaan hakemassa ikään kuin helppoa selitystä tulevan kauden (ja kenties sitä seuraavankin kauden) rämpimisiin - "Suhosen syytä kaikki".
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Re: No provo here

Viestin lähetti Barnaby
Ja ne Jokerien 90-luvun Aravirran ajan joukkueet olivat niin rautaisia, että kakkosvalmentaja Leo Äikäskin olisi hoitanut hommat kotiin.
Aika moni valmentaja kävi Jokereissa rautaisen joukkueen kanssa epäonnistumassa. Hyvän joukkueen valtaminen loistaviin suorituksiin on mielestäni parempi suoritus kuin huonon joukkueen valmentaminen keskinkertaisiin suorituksiin. Ensimmäinen tilanne ei anna anteeksi mitään osa-alueiden pettämisiä.

Kumpikaan valmentaja ei todellakaan ole mitenkään omannäköisessä hommassakaan, mutta ei noita hyviä valmentajia niin paljoa ole, että niitä paljoa valkata voisi.
 

Jindebyne

Jäsen
Kyllä vanha kunnon HIFK on back! Niin agresiivista peliä, että ollut kummassakin pelissä vastustajalla kuset housussa, ei ole Pena ja Jere turhaan uhonnut. Ei kukaan pääse fyysisyydessä edes lähelle HIFK:ta. Vielä kun aletaan tekemään lisää börsiä niin ryminäpronssi onkin jo kaulassa. Jes, tästä on hyvä jatkaa!

Pitäiskö itkeä vain nauraa, kun suunta on vain ja ainoastaan ylös?
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Maple Leaf
Minua häiritsee se, että jo nyt ollaan hakemassa ikään kuin helppoa selitystä tulevan kauden (ja kenties sitä seuraavankin kauden) rämpimisiin - "Suhosen syytä kaikki".

Olen täysin samaa mieltä. Jos joku vielä muistaa, niin ei meillä kovin hyvin mennyt ennen Suhostakaan. Jos niikseen asian laittaa, Apella oli ihan helvetin heikot kortit lähteä hommaansa klaaraamaan, ja sitten vielä viime kauden loppuun tuli sopivasti se loukkaantumissuma, joka vei viimeisetkin toivonrippeet. Itse asiassa mielestäni Ape teki mitä pystyi ihan kohtuullisesti. Haluaisin nähdä sen koutsin joka olisi 2 viime kautta kääntänyt mitalijuhliksi.

Jos/kun homma ei nyt toimi, niin siitä ei kannata syyttää Alpoa. Se on tietysti helppoa ja kaikkia naurattaa, mutta en usko että Apella on mitään tekemistä sen kanssa missä nyt uidaan. Helvetti, jos uusi valmentaja on ollut kuvioissa jo keväästä saakka, jätkiä on treenautettu ja ajettu kuvioita sisään, johonkin väliin luulisi että on jotain puhuttukin, niin aikamoista scheissea on tulla sanomaan että vieläkin Apen syytä kaikki. Tai jos tämä vieläkin on Apen syytä, niin sitten voidaan kyllä todeta että Arajuuri tietää jääkiekosta yhtä paljon kuin Suvi Linden.

Toisekseen, jos Ape nyt oli sitten niin järkyttävän huono valmentaja, että poijjaat ovat vieläkin ihan hukassa sen takia, voidaan kysyä että mistä hemmetistä niille pullamössö-äidinpikkupojille sitten ammattilaisten palkkaa maksetaan?

Kukaan ei voi väittää etteikö Apen aikana Hifkissä näkynyt jotain hyvääkin. Yleensä vielä tämä näkyi kesän jälkeen, yksilötasolla oli tehty jotain oikein, kaukaloon tuli lauma asteen parempia kundeja. Nyt meillä on kaukalo puolitäynnä luusereita kun kesällä ei ollut Apea hoitamassa omiaan. Jotain yhtäläisyyttä? Sorry, mutta tähän mennessä Apella on kyllä selkeästi kovemmat näytöt kuin Aralla vastaavassa vaiheessa.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti Carlos
Kukaan ei voi väittää etteikö Apen aikana Hifkissä näkynyt jotain hyvääkin. Yleensä vielä tämä näkyi kesän jälkeen, yksilötasolla oli tehty jotain oikein, kaukaloon tuli lauma asteen parempia kundeja. Nyt meillä on kaukalo puolitäynnä luusereita kun kesällä ei ollut Apea hoitamassa omiaan. Jotain yhtäläisyyttä? Sorry, mutta tähän mennessä Apella on kyllä selkeästi kovemmat näytöt kuin Aralla vastaavassa vaiheessa.

Grunn meni yksilötasolla eteenpäin sen ainoan kesän aikana, kun Alpo oli mukana valmentajana, kuka muu ehkä Viitaluoma. Muuten oli kyllä aika hiljaista sillä rintamalla vuosi sitten.

Tänä kesänä ovat väläytelleet Luttinen ja Laine parempia otteita. Jää nähtäväksi saavatko he tulosta aikaan liigapeleissä.

Terveisiä vaan ihan hyvällä sinne Rapperswiliin veli Carlokselle.

Viime vuonna siellä oli harjoituspeli, jossa oli meitä ifk-kannattajia paikalla 7 kpl. HIFK:n jääkiekkojoukkue oli myös paikalla. Penankin kanssa juteltiin pelin jälkeen hallin ulkopuolella.
Vain yksi ol joukosta poissa, Alpo Suhosta siellä ei näy, sanoisi lauluntekijä. Alpolla oli sinäkin iltana parempaa tekemistä jossain, kuten oikeastaan kaikkien muidenkin harjoituspelien aikana.

Aravirtakin on ollut paljon pois, mutta hän tekee toista työtään nuorten maajoukkueen kanssa.

Minusta pisteet menevät tasan harjoituskauden osalta Suhosen ja Aravirran välillä.

Viime syksynä vastaavat 2 peliä menivät, 2-3 tappio jokereille ja kaaosmainen 7-7 tapparaa vastaan. Avauspelit ovat sujuneet yhtä hyvin kahtena viime vuotena.

Taas tasapeli Suhosen ja Aravirran välillä.

Alpon sanoin: "Me olimme tulossa jostakin ja matkalla jonnekin", mutta lopputulos oli että emme päässet mihinkään kaudella 02-03.

Alpon HIFK on nyt kirjoissa ja kansissa. Aravirran työ HIFK:ssa on vasta alkamassa. Ollaan nyt vähän aikaa kärsivällisiä minne hänen työnsä meidät vie.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös