Murmeli kirjoitti:
Patehan roikkui Tikkasen kaulassa sekuntitolkulla. Olisi siitä tullut jäähy muillekin.
Sinä näit tilanteen näin, joku toinen toisin. Kommentoit vain aikaisemmin sitä, miksi Vihkon aikaisempi typeryys vaikuttaisi tähän kyseiseen ulosajoon. Sain käsityksen, että sinun mielestäsi ei pitäisi vaikuttaa. Ei minunkaan mielestäni, mutta ehdottelin, että josko inhimilliset syyt olisivat siinä vaikuttimena. Ja yritin osoittaa, etteivät Saipa ja Vihko ole ainoat koskaan siitä kärsineet pulmuset. Vielä todettakoon, että minun mielestäni Vihkon tuomio oli oikea ja paikallaan. Ja taas toisaalta Pate sai jäähyn helposti. Mutta minä katson pelejä punaiset lasit päässä.
Murmeli kirjoitti:
Miten oikein sait käännettyä kommenttini tuollaiseksi? Minähän sanoin, että teko oli typerä.
...
HIFK on tässä sarjassa koukkinut, kahvannut ja estänyt kiekottomia kuin Tappara takavuosina. Jos linja sen sallii niin siitä vaan. Toki se minua silti vituttaa.
Esitin vain kysymyksen, koska sieltä suunnalta on tullut aika paljon kommenttia jääkiekkoon kuulumattomista ämmämäisyyksistä. Ei siis pelkästään sinulta, mutta noin yleisesti. Toki Vihkon tekoon johtaneita syitä voi jollain tasolla ymmärtää, sillä eihän kaiketi kentällä koskaan tapahdu mitään typerää yksipuolisesti? Näissä tapauksissa oman suosikkijoukkueen pelaajaa on vain niin paljon helpompi ymmärtää kuin vastutajaa.
Koukkimisesta en sinänsä sano mitään. Mutta sanottakoon se, että minulle ei tuota vaikeuksia myöntää, että Saipa on pelannut hyvin, playoff-hengessä ja taistellen. Miten vaikeaa se on myöntää, että kyllä HIFK on myös ihan siellä kentällä pelatessaan nämä pelit voittanut? Kahvattu on varmasti, mutta tasapuolisesti. Tänään toivottavasti nähdään taas tiukka vääntö. Nähdään myös saako sarja jatkoa.