Tappara on keskinäisissä poffseissa käytännössä joka kerta voittanut ekan pelin Stadissa ja sitten vielä kotona, karaten 2-0 johtoon. Sen jälkeen ollaan menty tasaisemmin, mutta Tappara-voittoisesti. Perjantaina tilastot siis puoltaa taas Tapparan ryöstöretkeä.
HIFK saattaa olla myös hieman enemmän jännittynyt, vastustajalla on enemmän rutiinia finaaleista. Vastustajilla on myös äärimmäisen vankkaa rutiinia IFKin hoitelemisesta, jotenkin luulen että siellä jo salaa iloitaan mestaruudesta, onhan vastassa heille helppo HIFK (sama tunne oli Bluesia vastaan meillä 2011). Omalla hyvällä pelillä pappara on aina voittanut HIFK:n, ainoa runkosarjatappio tuli ihmeellisessä pelissä, jossa HIFK teki 2 maalia av:llä ja meni 1-4 johtoon - siinäkin kirvesrinnat nousi 3-4:ään ja meinasi voittaa senkin.
Toisaalta, Tapparalla oli niin kiihkeä sarja Kärppien kanssa, että ensimmäisessä pelissä ei fokus ehkä vielä ole 100% siirtynyt finaaleihin. Saattaa olla, että ajatukset viivähtää vielä Kärpissä ja onhan se "vasta eka peli". Tässä näen HIFKin mahdollisuuden pitää kotietu. Kotona hyökätään ja vyörytetään 4:llä kentällisellä väsyttäen Tapparan isoja pakkeja. Samaan aikaan ei voi hetkeksikään herpaantua, tai tappara kontraa toisessa päässä.
Husso on erittäin isossa roolissa nyt. On pystyttävä ottamaan gamesavereitakin. Jostain syystä Laine ei pelota, vaan tapparan juonikkaat kuviot ja "takatolpalle" unohtuvat hyökkääjät a la Kuusela. Tyypillinen maali Tapparalla meitä vastaan on "kuusela laittaa poikkisyötön jälkeen tyhjiin takatolpalta". Tällaisia maaleja Pelsut teki sarjassa useita, eikä yhtä lepsuun höntyilyyn ole varaa tapparaa vastaan yhdessäkään ottelussa.
Ennustan tasaisia pelejä, perinteisesti aina 3-2. Ennustan myös, että HIFK dominoi pelillisesti ja hallitsee suurimmaksi osaksi, mutta Tapparalle riittää usein hetkelliset välähdykset ja punainen palaa maalilla kesken HIFKin painostuksen. Tapparaa ei saisi päästää johtoon, sen jälkeen rinnalle tulo on AINA ollut vaikeaa.
Lisäksi inhoan live is lifeä.....olen kuunnellut sitä 35v ja aina se vituttaa.
PS. Löin vedon ennen säälipleijarien alkua Tapparan mestaruudesta. Tämä on hyvä enne: yleensä HIFK voittaa jos olen pelannut vastustajaa!