HIFK playoffs 2023

  • 104 789
  • 871

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Nostetaan hattua kun on aihetta. Hieno asenne koko jengillä ja ansaittu voitto sitä kautta. Joku ei tykännyt Salinin pelistä, itse tykkäsin, varmasti tulee virheitä tuolla itseluottamuksella, mutta ensi kaudella on pojalle annettava paljon luottamusta. Muutenkin nuorilta pirteää peliä. Kehut myös tuomareille, ainahan siellä olisi jotain voinut viheltää lisääkin, mutta saivat pidettyä kuitenkin paketin kasassa.

Edelleen harmittaa, että HIFK:n vahvistukset eivät olleetkaan kiekkoilijoita, mutta siitä turha enää purnata, oppia saa ottaa. Hieno tunnelma myös hallissa.


Salin tulee olee kingi ensi kaudella!!

Ja kyl mun mielestä Kåsastul, Vesalainen ja Berglund on ihan vahvistuksia ja vei tänäänkin Tapparan parasta ikinä jengiä.

Luhanka on ollu yllättävän hyvä.

Roy ja Hedberg olis ihan kuninkaita jossain landejengissä.

2. veska vaan puuttuu. Se jäi nyt hommaamatta. Vittu.

Mut näillä mennään. 1-1!
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos IFK pystyy Tampereellakin pitämään tällaisen 60 minuutin paineen, ja miksei se pystyisi, Tappara ei millään ota kolmea peräkkäistä voittoa, joten sitten pelataan kutospeli himassa. Sitä ei hävitä, ja sen jälkeen odottaakin seiskapeli. Puheet siitä, että Tappara kävelee IFK:n yli, on vahvasti liioiteltuja.

Tappara saa kuitenkin kotonaan vaihtoedun ja yleensä kotijoukkue saa enemmän ylivoimaa, kuin vieraat. Tapparan ylivoima on todella varallinen. Lisäksi kai Tampereen jää on isompi kuin meillä. En tiedä onko se suoraan etu Tapparalle, mutta ainakin he ovat tottuneet pelaamaan isolla jäällä.
 
Viimeksi muokattu:

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Tänään johtivat ottelua noin 12 minuuttia.
Juuri näin, että siihen nähden IFK on pelannut oikeastaan tosi hyvin ja pitäisi olla 2-0 johdossa.

Telkkarissa kun näytetään maaliodottamaa niin se on yllättänyt välierien molemmissa peleissä. Kummassakaan pelissä en ole missään vaiheessa ollut huolissani voitostsa (mikä on poikkeuksellista) ja mielestäni IFK on ollut suuressa kuvassa parempi. Siitä huomimatta Tapparan maaliodottama on ollut isompi.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Tappara saa kuitenkin kotonaan vaihtoedun ja yleensä kotijoukkue saa enemmän ylivoimaa, kuin vieraat. Tapparan ylivoima on todella varallinen. Lisäksi kai Tampereen jää on isompi kuin meillä. En tiedä onko se suoraan etu Tapparalle, mutta ainakin he ovat tottuneet pelaamaan isolla jäällä.

taNpereella on 18m2 enemmän jäätä. Mä näen sen IFK:n etuna, koska näiden kahden pelin otannalla IFK on luistelevampi ja jalalla nopeampi joukkue. Ehkä vastustajalla oli joku syy tahmaisuuteensa, mutta hemmetisti joutuvat luisteluaan parantamaan, jos sillä aikovat voittaa.
 

Bulilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kurra hockey
taNpereella on 18m2 enemmän jäätä. Mä näen sen IFK:n etuna, koska näiden kahden pelin otannalla IFK on luistelevampi ja jalalla nopeampi joukkue. Ehkä vastustajalla oli joku syy tahmaisuuteensa, mutta hemmetisti joutuvat luisteluaan parantamaan, jos sillä aikovat voittaa.
Aika 50-50 kumpi hyötyy. IFK nopeampi jalalla, jolla on etunsa, mutta kuten useimmissa pallopeleissä "pallo liikkuu", palvelee isompi jää Tapparan klap-klap-klap peliä ja varsinkin ylivoimat, joita tulisi välttää kaikin keinoin, saattavat olla melkoista juoksuttamista ja auki sahaamista.
Isompi jää tarjoaa myös enemmän mahdollisuutta pitkien hyökkäysten myllytykseen ja tämän näen olevan IFK:n etu. Tasaiset on asetelmat jokatapauksessa ja kuka olisikaan uskonut, että ne ovat NÄIN tasaiset.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaalipäivän tärkein tulos on 1-1. 2-0 unelma oli lähellä.

IFK osoittii jälleen kerran venymiskykynsä. Tappara on mahdollista voittaa jääkiekko-ottellussa.

Nyt on ottelutahti sopivan rauhallinen. Jengillä on rutkasti aikaa nauttia Tampereesta. Jostain pitäisi ammentaa se voima.

Ja kaikki putket joskus päättyy. Myös IFKn Nokia Areena tappioputki. Mielellään ensi viikolla.

Saa suorittaa.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Ja kyl mun mielestä Kåsastul, Vesalainen ja Berglund on ihan vahvistuksia ja vei tänäänkin Tapparan parasta ikinä jengiä.



Roy ja Hedberg olis ihan kuninkaita jossain landejengissä.
Olisi kai itse pitänyt tarkemmin määritellä. Roy ja Hedberg eivät olleet millään mittarilla vahvistuksia, tuskin edes Saipassa. Berglund menee siinä rajoilla ja Kåsastul korjaa hyvällä asenteella muita puutteita ja ansaitsee paikan pelaavassa kokoonpanossa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Olisi kai itse pitänyt tarkemmin määritellä. Roy ja Hedberg eivät olleet millään mittarilla vahvistuksia, tuskin edes Saipassa. Berglund menee siinä rajoilla ja Kåsastul korjaa hyvällä asenteella muita puutteita ja ansaitsee paikan pelaavassa kokoonpanossa.

Ok. Eiks se ole aika reilukerhomeininkiä, että pointtaa vaan ne paskat haut? (Itse unohdin, että Luhankahan oli jo kauden alussa.)

Mutta mun arviot kesken kauden hankinnoista:

Vesalainen +++
Kåsastul ++
Berglund +

Roy -
Hedberg +/-
Näkymätön kakkosveska -- (tää jätkä ei ole vielä saanut koppeja.)

Musta tää svenski ei ole vaan saanut oikein näytönpaikkaa. Ehkä se tuli liian myöhään, mutta jäbähän on oikeasti pelimies. Kyl mä vaan luulen, että Hedberg ja Roy olisi pelimiehiä liigassa, jos olis pienemmässä seurassa ja sais aikaa tottua ja joku koutsi ymmärtäisi niitä pelaajina. Just sitä mitä toi Lätty sihisee tuolla toisessa ketjussa. Tai miten Kåsastul kerkesi oppimaan tän sarjan.

Oon aika paskoja ulkkareita nähnyt Nordiksella ja Roy ja Hedberg on ihan pelimiehiä. Tuli vaan ehkä liian myöhään ja ehkä IFK ei ole se helpoin paikka tulla. Mulle ihan sama syökö ne poppareita. Salmelainen teki mokansa viime kesänä ja korjasi niitä ok prosentilla. Poislukien ton veskajutun.

Toisaalta jos junnut olisi breikannut vähän aiemmin, niin ei noita Royta ja Hedbergiä olisi varmaan edes hommattu.
 
Viimeksi muokattu:

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
IFK on ollut paljon parempi Tapparaa vastaan kuin mitä odotin. Silti itselläni on todella pessimistinen olo ja sellainen, että nautitaan nyt vain tästä matkasta niin kauan kuin se kestää ja hyväksytään se kohtalo eli tippuminen Tapparaa vastaan. Lukkoa vastaan oli kova luotto läpi sarjan paitsi sitten kutospelissä siinä 0-2 tilanteessa, mutta sen jätkät käänsivät jollain käsittämättömällä tavalla vielä IFK:lle. Joka tapauksessa Lukkoa vastaan olo oli levollisen luottavainen, mutta nyt ei. Tottakai playoffeihin kuuluu se, että ihan jatkuvasti pitää pystyä parantamaan omaa peliä, koska kaikki tekevät niin. Ikävä kyllä itselläni on vain sellainen kutina, että Tappara pystyy parantamaan tuota heidän peliään huomattavan paljon enemmän kuin mitä IFK. Vaikka jääkiekkoa siellä Nokia Areenallakin pelataan, niin luulen, että pelin kuva tulee muuttumaan todella paljon tuonne mentäessä ja alkaa selviytymistaistelu. Sitten tullaan vielä siihen faktaan, että jos IFK ei haluaisi joutua kutospeliin selkäseinää vasten himaan, niin tuolta olisi haettava kaksi voittoa kolmesta! Siis kaksi voittoa kolmesta Tapparaa vastaan Nokia Areenalta. Kuulostaa aika hurjalta. Yksi voitto, niin ollaan kutospelissä selkä seinää vasten ja sitten pitäisi kairata vielä seiskapeli Nokia Areenalla. En tiedä todennäköisyyksistä, mutta sanoisin niiden olevan jotain luokkaa 5-10% IFK:lle. Motinin perseily tämän sarjan avauspelissä oli järkyttävän iso katastrofi. IFK olisi ihan huomattavan paljon paremmassa tilanteessa, jos se johtaisi sarjaa nyt 2-0.

Tämä 1-1 tilanne ja seuraavat neljä peliä viidestä olisi Nokia Areenalla sopii Tapparalle erinomaisesti.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Sitten tullaan vielä siihen faktaan, että jos IFK ei haluaisi joutua kutospeliin selkäseinää vasten himaan, niin tuolta olisi haettava kaksi voittoa kolmesta! Siis kaksi voittoa kolmesta Tapparaa vastaan Nokia Areenalta. Kuulostaa aika hurjalta. Yksi voitto, niin ollaan kutospelissä selkä seinää vasten ja sitten pitäisi kairata vielä seiskapeli Nokia Areenalla. En tiedä todennäköisyyksistä, mutta sanoisin niiden olevan jotain luokkaa 5-10% IFK:lle. Motinin perseily tämän sarjan avauspelissä oli järkyttävän iso katastrofi. IFK olisi ihan huomattavan paljon paremmassa tilanteessa, jos se johtaisi sarjaa nyt 2-0.
Minä taas ajattelen, että mahdollisen kutospelin voittaminen antaisi IFK:lle varmasti paljon itseluottamusta seiskapeliä varten, vaikka se pelataankin Tampereella. Taas kerran olisi tehty iso comeback ja riistetty vastustajalta jo kaksi ottelupalloa. Lisäksi tuossa vaiheessa olisi jo haettu yksi voitto vieraista ja rikottu "kirous", joten Nokia Areena ei olisi enää mikään mörkö, vaan halli muiden joukossa.

Todella harva pelitahti kyllä palvelee Tapparan papparaisia, jotka ehtivät palautua edellisen ottelun rasituksista. Seuraavat pelit pelataan keskiviikkona, perjantaina ja maanantaina: sarjan alusta lukien viisi peliä 11 päivässä, kun normaalisti siinä ajassa skulataan kuusi matsia. Onneksi myös IFK saa ladattua akkuja, ja sen ansiosta jaksetaan toivottavasti pitää vauhtia yllä seuraavissa matseissa. Game 7, jos sinne asti mennään, on perjantai-iltana 14.4., ja luulen, että sinne tulisi paljon IFK-faneja, kun viikonlopun ansiosta ei haittaa, vaikka peli venyisi seitsemänteen jatkoerään.

Siitä olen samaa mieltä, että 2-0 olisi ollut ihanteellinen tilanne, mutta yhtä hyvin tappio perjantaina olisi saattanut sisuunnuttaa Tapparaa ryöstämään eilisen matsin ja tilanne olisi kuitenkin 1-1. Sitä ei voi tietää. IFK on järjestänyt tällä kaudella jo niin monta yllätystä, että näkisin IFK:lla olevan ihan hyvät mahdollisuudet vielä uusiin yllätyksiin. Kirvesrinnoilla on kyllä jonkinlainen materiaalietu, mutta aina toisinaan henki voittaa materian, ja IFK:n joukkueessa tuntuu olevan tällä hetkellä todella hyvä yhteishenki.
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
Sekin on hyvä muistaa että toisen pelin kulkuun varmasti vaikutti ensimmäisen pelin tulos. Ei ole ollenkaan sanottu että IFK olisi sen tokan matsin samaan tyyliin väkisin klaarannut ja/tai että Tappara olisi jatkanut samaa välinpitämättömän oloista neppailua jos IFK olisikin ekan matsin jatkoajalla voittanut.

Edit. Yllä olikin sama jo sanottu.
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tappara voittaa ensimmäisen pelin mustamakkara-areenalla. IFK neljännen ja ensimmäinen voitto sillä areenalla saa jengin liekkeihin ja Tapparan paniikkiin.

IFK jatkoon voitoin 4-2.

Osa peleistä voitetaan möyrimällä ja osa eilisen kaltaisella esityksellä, jossa oltaisiin voitu voittaa 7-1, kuten Tapola sanoi. Tappara ei vaan missään vaiheessa saa sitä konetta käyntiin ja ainoastaan tuomareiden jatkuva tumpelointi ja Heljanko pitää Tapparan mukana tässä sarjassa.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Minä kyllä ajattelen niin, että kutospelin voittamalla ollaan finaalissa.
No ihan noin optimistinen en itse ole, mutta kyllä minustakin kutospeliin selviytymällä oltaisiin vahvasti elossa vielä, eli ei ole pakko kahta nyt vielä naarata. Tappara tässä suosikki on edelleen, mutta toivo heräsi avausmatsien jälkeen kyllä
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
No ihan noin optimistinen en itse ole, mutta kyllä minustakin kutospeliin selviytymällä oltaisiin vahvasti elossa vielä, eli ei ole pakko kahta nyt vielä naarata. Tappara tässä suosikki on edelleen, mutta toivo heräsi avausmatsien jälkeen kyllä
Ai niin, tämä ei ollutkaan ilokaasuketju. Sori.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Minä kyllä ajattelen niin, että kutospelin voittamalla ollaan finaalissa.
Kuten viime kaudella tai 2018 Kärppiä vastaan? Voin valaista muistia, että molemmissa sarjoissa kutospelissä voitto Nordiksella ja vieraissa 2-1 tappio.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tappara ei luistele IFKoota kumoon. Lukko sitä teki useamman ottelun ja erän verran.

Tapparassa on melko paljon diesel-osastoa ja se näyttää sopivan IFKlle. Ei ole tullut sitä fiilistä, että ollaan 5v5 pelissä ns. pelillisesti perässä. IFK on jopa pelillisesti hallinnut.

Nyt kun mennään Nokia Impossibleen niin erikoistilanteet tulevat ratkomaan pelejä suurella todennäköisyydellä. Mä en välittäisi määräänsä enempää ihmetellä Tapparan yv:tä. Olen nähnyt sen jo.

En usko että tappio-automaatti Nokia on mikään peikko IFKn pelaajille. Mitä se on, se on Euroopan magein paikka pelata jääkiekkoa, jossa kotijoukkue on aina ennakkosuosikki, tosin sikäläisessä paikallispelissä on aina kaksi ennakkosuosikkia.

Röda lähtee suurella raivolla ja punaisella sydämellä murtamaan tämän jonkun ”kirouksen”.

Hyvissä ajoin Tampereelle sanoisin mä ja Siippareiden kautta Pyynikin Näkötorniin Suomen parhaita munkkeja herkuttelemaan. Ehkä jollakin IFKn leiristä löytyy huumorintajua tilata pieni kahvi ja tommonen vohveli tosta. Siitä sitten Nokia Impossiblen uumeniin tehtailemaan näkötornin sponssaamia munkkimaaleja.

Kutsun Nokia Areenaa Nokia Impossibleksi siiheen asti kun me siellä voitetaan. Ja totta kai me voitetaan!
 
Viimeksi muokattu:

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Se mitä yleisesti ajateltiin ennen ottelusarjan alkua oli sellainen kuva, että IFK sormi suussa yrittää löytää reikiä Tapparan 5v5 pelistä. Ekassa ottelussa nähtiinkin iso määrä kontrollilähtöjä, mutta ei IFK:lla ollut mitään ongelmia päästä Tapparan trapin läpi. Kova saavutus pelitavattomalta Peltoselta *sarkasmi disclaimer*. Paineistusta mitä sitten lauantaina nähtiin loisti perjantaina poissaolollaan. Ehkä siinä IFK itse oli vähän varpaillaan mitä tässä tapahtuu kun varmasti myös runkosarjan ottelut jollain tasolla ohimossa kolkutteli. Todella lähellä ollut voitto toi sitä uskoa, että Tappara pystytään haastamaan ja se olikin ihan uskomatonta millä energialla lauantaina pelattiin.

Niin kuin ylempänä jo todetaan. Tappara ei ole kovin nopea ja luisteluvoimainen joukkue. Siellä on muutamat taskuraketit, mutta ei niillä oikein tee mitään kun ei sieltä IFK:n trapista aukkoja löydy ja sitten päätypeleissä näillä kavereilla ei tee mitään.

Tässä saattaa nyt käydä niin, että ensimmäinen Tampereen peli hävitään jos efekti korvien välissä on sama kuin oli perjantaina. Sen jälkeen herätään, otetaan vähintään se yksi voitto ja viedään 6 otteluun Stadiin joka on toiselle joukkeista katkolla. Itsellä on vahva tunne, että tässä tilanteessa se katkon paikka on IFK:lla. Jos taas IFK sen ensimmäisen ottelun voittaa niin alkaa tuska myös Tapparalla kasvamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös