Mainos

HIFK:n wanhat & hywät ajat -ketju

• 611 587
  • 2 127

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Muistan kun toi Lehmusmies pelasi myös narreissa kolmosveskarin roolissa, mutta ei ilmeisesti päässyt siellä koskaan luukkumiehen roolia pidemmälle. Sitten oli meillä ysäriluvulla kolmosveskarina myös Jyrki Katajamäki, joka ei muistaakseni hänkään päässyt koskaan liigatasolla tolppien väliin, vaan pelasi pääasiassa PiTassa ja Karhu-Kissoissa Mestistä tai silloista 1. Divisioonaa.

Ysäriltä on Saken takaa jäänyt myös mieleen Pertti Packalen, Janne Ohralahti, Marc "Frankin poika" Moberg ja Aram Karagöz, joista kaikki taisivat pelata todella vähän (eikä kovin vakuuttavasti) Saken ollessa selvä ykkönen.

Granlundin jälkeen nuori Kimmo Kapanen oli muistikuvissani ihan ok kakkonen myös Sakelle.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo tosiaan meillähän oli myös tämä maalivahti Mikael Granlund. Et ilmeisesti sitten päässyt lätkästä mitään hänen kanssaan juttelemaan? Mutta en oikein nykyään uskoisi moiseen, että lätkäpelaajat voisivat olla halutessaan puhumatta heidän työstään, kun nykyisin laji on vaan niin paljon enemmän esillä kaikkialla, kun mitä joskus 30 vuotta sitten. Tai ainakin siinä kyllä pelaaja antaisi väkisinkin sen ylimielisen kuvan itsestään, jos hän ei halua jutella fanien kanssa.

Sä et vissiin ole ihan hirveän montaa jääkiekkoilijaa tai ylipäätään ammattiurheilijaa tavannut fanitapaamisten ulkopuolella? Puhutko itse vapaa-ajalla työstäsi? Puolituttujen tai täysin vieraiden kanssa? Tyyppien kanssa, joiden yhtenä motiivina on käytännössä aina saada jotain sisäpiiritietoja, joita sitten levitellä ja nostaa omaa häntäänsä.

Suurin osa jääkiekkoilijoista ei halua olla fanituksen kohteena vapaa-ajalla, vaikka poikkeuksiakin on. Enemmän se musta on epäilyttävää, jos joku ehdottomasti kokee asiakseen puhua lätkästä joidenkin random-tyyppien kanssa ja olla oikein erityisen huomion keskipisteenä.

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ysäriltä on Saken takaa jäänyt myös mieleen Pertti Packalen, Janne Ohralahti, Marc "Frankin poika" Moberg ja Aram Karagöz, joista kaikki taisivat pelata todella vähän (eikä kovin vakuuttavasti) Saken ollessa selvä ykkönen.

Granlundin jälkeen nuori Kimmo Kapanen oli muistikuvissani ihan ok kakkonen myös Sakelle.

Joo Mobergin, siis Frankin pojan olen tavannut kerran vuosia sitten eräässä työpaikan tilaisuudessa. Muistan nimeltä jotenkin nämä kyseiset maalivahdit, mutta kaikki heistä taisikin pelata uransa pääasiassa 1. Divisioonan puolella, joten heistä ei kenestäkään liigatason maalivahteja tullut Kapasta lukuunottamatta, ellei sitten Granlundin lyhyttä liigavisiittiä lasketa.

Mutta Kimmo Kapanen oli kyllä mielestäni erittäin hyvä kakkosveskari ja apumies jo noin nuorena silloin Sakelle. Odotin tuolloin itse hänelle jopa pidempää uraa IFK-paidassa ja olisin melkein uskonut, että Kimmo olisi ollut meidän ykkösveskarina heti Saken jälkeen siinä ysäriluvun lopulla ja vuosituhannen alussa.

Tosiaan mielenkiintoisia nimiä kyllä löytyy tuolta meidän veskareista vuosien takaa, kun ei välttämättä kovinkaan moni edes muista sitä, että meidän veskareina on pelannut täällä myös mm. Mika Noronen, Antti Ore ja Hannu Toivonen.

Mutta mielestäni kyllä Tomi Karhunen olisi ansainnut saada meillä täällä enemmän sitä peliaikaa ja näytönpaikkoja, kun vain sen yhden vaivaisen pelin verran, sillä onhan Karhunen nyt veskarina ihan omassa sarjassaan, jos verrataan häntä johonkin Ohralahtiin, Mobergeihin ja Lehmusmiehiin.

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sä et vissiin ole ihan hirveän montaa jääkiekkoilijaa tai ylipäätään ammattiurheilijaa tavannut fanitapaamisten ulkopuolella? Puhutko itse vapaa-ajalla työstäsi? Puolituttujen tai täysin vieraiden kanssa? Tyyppien kanssa, joiden yhtenä motiivina on käytännössä aina saada jotain sisäpiiritietoja, joita sitten levitellä ja nostaa omaa häntäänsä.

Suurin osa jääkiekkoilijoista ei halua olla fanituksen kohteena vapaa-ajalla, vaikka poikkeuksiakin on. Enemmän se musta on epäilyttävää, jos joku ehdottomasti kokee asiakseen puhua lätkästä joidenkin random-tyyppien kanssa ja olla oikein erityisen huomion keskipisteenä.

No en kieltämättä kyllä ole tavannut ketään jääkiekkoilijaa tai muitakaan ammattilaisurheilijoita fanitapaamisten ulkopuolella, sen myönnän kyllä itsekin. Kyllä mä itse asiassa puhunkin työstäni ihmisten kanssa, niin puolituttujen, kun joskus myös tuntemattomienkin, jos sitä tai jotain siitä on tultu multa kysymään, kuten usein onkin. Aina ei välttämättä itse haluaisi siitä just puhua, mutta en vaan ole koskaan kehdannut siitä kieltäytyä, kun en halua sitä, että vastapuoli/kysyjä(t) pitäisivät mua jotenkin töykeänä tai ylimielisenä.

Voi toki pätkästä tai muustakin urheilusta puhua lajin ihmisten kanssa myös ns. "Kevyemmin", eli jutella käytännössä niistä asioista, jotka ovat jo yleisessä tiedossa. Sellainen sisäpiiritietojen utelu onkin taas sitten epäasiallisempaa.

M.Rönkkö-83

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Islanders

Voi, voi. Golf on esimerkiksi harrastus, jossa tulee jatkuvasti keskusteltua random ihmisten kanssa, eikä vaikkapa kysymys ”minkäs alan heppuja olet?” ole yhtään epätavanomainen. Vastaavia tilanteita voi syntyä mm. juhlissa, erinäisissä tapahtumissa, seminaareissa tms. Oman kokemukseni perusteella ihmiset vastaavat ihan mielellään (myös julkisuuden henkilöt) asiallisiin kysymyksiin. Työsalaisuuksien utelu on sitten ihan toinen tarina, eikä kuulu hyviin tapoihin. Kokemukseni mukaan sellaista tapahtuu kuitenkin hyvin harvoin.

Mutta, mutta - kuten jo yllä totesin, niin tässäkin asiassa jokaisella on viimekädessä oikeus päättää miten toimivat. Empiirisen tutkimukseni perusteella kuitenkin vähemmistö ovat he, jotka asiaa haluavat rajata.

tiimari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen antanut itseni ymmärtää, että varsinkin NHL-jääkiekkoilijat haluavat olla vapaa-ajallaan puhumatta jääkiekosta.

Kymmenisen vuotta sitten vanha työkaveri kertoi tutustaan, joka teki rakennusalan hommia. Oli jossain vaiheessa ollut töissä hulppeassa pytingissä muutaman päivän. Oli sitten ihmetellyt omistajan pokaaleita yms palkintoja ja tiedustellut onko tämä joku rallikuski. Omistaja oli revennyt nauramaan ja soittanut saman tien kaverilleen ja sanonut, että nyt löytyi sullekin hyvä mies hommiin. Oli sitten saanut toisen vastaavan urakan.

Eli välillä tietämättömyys ja välinpitämättömyys saattaa olla hyväksi ja varsinkin tässä tapauksessa oli ollut myös taloudellisesti erittäin kannattava ratkaisu. Nämä kaksi toimeksiantajaa olivat siis myös IFK:ssa esiintyneitä, mutta uransa rapakon toisella puolella luoneita jäbiä.

Punanekolme

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen antanut itseni ymmärtää, että varsinkin NHL-jääkiekkoilijat haluavat olla vapaa-ajallaan puhumatta jääkiekosta.

Kymmenisen vuotta sitten vanha työkaveri kertoi tutustaan, joka teki rakennusalan hommia. Oli jossain vaiheessa ollut töissä hulppeassa pytingissä muutaman päivän. Oli sitten ihmetellyt omistajan pokaaleita yms palkintoja ja tiedustellut onko tämä joku rallikuski. Omistaja oli revennyt nauramaan ja soittanut saman tien kaverilleen ja sanonut, että nyt löytyi sullekin hyvä mies hommiin. Oli sitten saanut toisen vastaavan urakan.

Eli välillä tietämättömyys ja välinpitämättömyys saattaa olla hyväksi ja varsinkin tässä tapauksessa oli ollut myös taloudellisesti erittäin kannattava ratkaisu. Nämä kaksi toimeksiantajaa olivat siis myös IFK:ssa esiintyneitä, mutta uransa rapakon toisella puolella luoneita jäbiä.
Tämä tapahtui :D

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi, voi. Golf on esimerkiksi harrastus, jossa tulee jatkuvasti keskusteltua random ihmisten kanssa, eikä vaikkapa kysymys ”minkäs alan heppuja olet?” ole yhtään epätavanomainen. Vastaavia tilanteita voi syntyä mm. juhlissa, erinäisissä tapahtumissa, seminaareissa tms. Oman kokemukseni perusteella ihmiset vastaavat ihan mielellään (myös julkisuuden henkilöt) asiallisiin kysymyksiin. Työsalaisuuksien utelu on sitten ihan toinen tarina, eikä kuulu hyviin tapoihin. Kokemukseni mukaan sellaista tapahtuu kuitenkin hyvin harvoin.

Mutta, mutta - kuten jo yllä totesin, niin tässäkin asiassa jokaisella on viimekädessä oikeus päättää miten toimivat. Empiirisen tutkimukseni perusteella kuitenkin vähemmistö ovat he, jotka asiaa haluavat rajata.

Tässä nyt ei ollut alunperin kysymys golfista eikä yleisestä small talkista. Harrastan itsekin epäsuomalaiseen tapaan jopa tuntemattomille ihmisille puhumista, jos keskustelulle avautuu luonnollinen paikka. Lainaamassani viestissä puhuttiin siitä, miten joku pelaaja antaa itsestään ylimielisen kuvan, ellei pelaaja keskustelisi fanin kanssa.

Moni unohtaa, että jääkiekko on pelaajille duunia. Moni yllättyisi, jos tietäisi, kuinka moni jääkiekkoilija ei seuraa lätkää käytännössä ollenkaan. Sellaisiakin on, ihan oikeasti. Ja suhtautuvat silti omaan työhönsä vakavasti ja ovat ajan hermolla siitä, mitä lätkässä nykyään tapahtuu. Koska se on heidän duuninsa, se hoidetaan työajalla muun joukkueen kanssa. Toki on paljon pelaajia, jotka seuraavat lätkää aktiivisesti ja katsovat änäriäkin paljon.

Yllättävän moni ihminen ei myöskään omaa tilannetajua ollenkaan ja juuri sellaisten ihmisten takia monilla pelaajilla on muurit ylhäällä. Jos et vastaa johonkin kysymykseen, mihin et halua vastata ja joka ei ulkopuolisille kuulu, olet mulkku. Ja sitä tarinaa kerrotaan sitten eteenpäin aina sopivassa välissä ja yhtäkkiä onkin yleinen käsitys, että joku pelaaja on ylimielinen mulkku, koska ei vastannut fanin kysymykseen. Vaikka totuus voi olla se, että fani tuli härskisti utelemaan asiasta, josta pelaaja ei halua puhua, oli päihtynyt ja pelaaja yritti poistua kohteliaasti tilanteesta. Tarinoilla on yleensä aina myös se toinen puoli.

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Vaikka totuus voi olla se, että fani tuli härskisti utelemaan asiasta, josta pelaaja ei halua puhua, oli päihtynyt ja pelaaja yritti poistua kohteliaasti tilanteesta. Tarinoilla on yleensä aina myös se toinen puoli.
Muistan tällaisen tilanteen, näimme matsin jälkeen Doug Sheddenin Töölön spårahallin vieressä
sijaitsevassa William K - baarissa, kävimme kaverin kanssa kysymässä häneltä jotain matsin
kokoonpanoon liittyvää asiaa, Doug vastasikin, kiitettiin tiedosta ja pahoittelin vielä että häiritsimme
häntä hetken verran, johon hän totesi ettei haittaa, tämä on osa hänen duuniaan keskustella fanien
kanssa, mutta emme tuppautuneet hänen seuraansa, se olisi mielestäni jo häirintää.

Viimeksi muokattu:

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
mutta emme tuppautuneet hänen seuraansa, se olisi mielestäni jo häirintää.
Jos olisitte tuppautuneet niin sieltä olisi todennäköisesti William Koon sivupöydästä sakean savun takaa kuulunut lausahdus ”lähe menee vielä kun ehdit”

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Jos olisitte tuppautuneet niin sieltä olisi todennäköisesti William Koon sivupöydästä sakean savun takaa kuulunut lausahdus ”lähe menee vielä kun ehdit”
Joskus muinoin oltiin Kaivohuoneella ukkojen kanssa ja Penakin oli eksynyt paikalle. Jossain vaiheessa siinä jutellessa kysyin auktoriteetin ansaitsemisesta ja Pena tiivisti asian ytimekkäästi: Sulla joko on sitä tai sulla ei ole sitä, eikä sitä voi ostaa.

Ei jäänyt epäselväksi kenellä sitä on.

Battlefield

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joskus muinoin oltiin Kaivohuoneella ukkojen kanssa ja Penakin oli eksynyt paikalle. Jossain vaiheessa siinä jutellessa kysyin auktoriteetin ansaitsemisesta ja Pena tiivisti asian ytimekkäästi: Sulla joko on sitä tai sulla ei ole sitä, eikä sitä voi ostaa.

Puhdasta kultaa.

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue

Onko sinulla mitään kokemusta Piällikön kanssa juhlimisesta? Siis niinä aikoina, kun kuningas alkoholi vielä maistui hänelle. Itse sain kunnian työskennellä opiskeluaikoina yhden nyt jo edesmenneen Kaivon kulta-aikojen vahtimestarin kanssa ja hän kertoi, että Piälliköllä meni nuorena kollina todella kovaa. Olisin itse halunnut tämän nähdä, mutta ikä ei riittänyt.

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Onko sinulla mitään kokemusta Piällikön kanssa juhlimisesta? Siis niinä aikoina, kun kuningas alkoholi vielä maistui hänelle. Itse sain kunnian työskennellä opiskeluaikoina yhden nyt jo edesmenneen Kaivon kulta-aikojen vahtimestarin kanssa ja hän kertoi, että Piälliköllä meni nuorena kollina todella kovaa. Olisin itse halunnut tämän nähdä, mutta ikä ei riittänyt.
Ei valitettavasti ole, kun niihin aikoihin tuli harvoin käytyä Suomessa. 1998-mestaruuskaudellakin näin ainoastaan kaksi himamatsia tammikuussa ja olen niistä ajoista lähinnä kuulopuheiden sekä mediakirjoittelun varassa, kun ei se tiedonvälitys muutenkaan ollut ihan nykyisellä tasolla.

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä nyt ei ollut alunperin kysymys golfista eikä yleisestä small talkista. Harrastan itsekin epäsuomalaiseen tapaan jopa tuntemattomille ihmisille puhumista, jos keskustelulle avautuu luonnollinen paikka. Lainaamassani viestissä puhuttiin siitä, miten joku pelaaja antaa itsestään ylimielisen kuvan, ellei pelaaja keskustelisi fanin kanssa.

Moni unohtaa, että jääkiekko on pelaajille duunia. Moni yllättyisi, jos tietäisi, kuinka moni jääkiekkoilija ei seuraa lätkää käytännössä ollenkaan. Sellaisiakin on, ihan oikeasti. Ja suhtautuvat silti omaan työhönsä vakavasti ja ovat ajan hermolla siitä, mitä lätkässä nykyään tapahtuu. Koska se on heidän duuninsa, se hoidetaan työajalla muun joukkueen kanssa. Toki on paljon pelaajia, jotka seuraavat lätkää aktiivisesti ja katsovat änäriäkin paljon.

Yllättävän moni ihminen ei myöskään omaa tilannetajua ollenkaan ja juuri sellaisten ihmisten takia monilla pelaajilla on muurit ylhäällä. Jos et vastaa johonkin kysymykseen, mihin et halua vastata ja joka ei ulkopuolisille kuulu, olet mulkku. Ja sitä tarinaa kerrotaan sitten eteenpäin aina sopivassa välissä ja yhtäkkiä onkin yleinen käsitys, että joku pelaaja on ylimielinen mulkku, koska ei vastannut fanin kysymykseen. Vaikka totuus voi olla se, että fani tuli härskisti utelemaan asiasta, josta pelaaja ei halua puhua, oli päihtynyt ja pelaaja yritti poistua kohteliaasti tilanteesta. Tarinoilla on yleensä aina myös se toinen puoli.

No se on varmasti ihan totta, että kaikilla ihmisillä ei ole aina sitä tilannetajua ja kykyä nähdä juurikin sitä, että mitä asioita kannattaa kysellä ja missä vaiheessa. Olen itse jutellut monien meidän jengin pelaajien kanssa noissa fanitapahtumissa ja kyllä siellä ainakin kaikki pelaajat juttelivat kanssani ihan mielelläni, kun pitää keskustelun asiallisena ja ns. "Neutraalina", jossa ei udella mitään pelaajien palkkoja, joukkueen sisäisiä asioita, sopimusasioita yms. vastaavia juttuja.

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Piällikkö oli kyllä tunnettu hahmo Stadin yöelämässä, muistan nähneeni sen joitain kertoja Kallessa, tavallisella 19-vuotiaalla ei yleensä ollut asiaa sinne , mutta silloin näytti siltä ettei Kallen seinät ja katto meinanneet riittää hänen egolleen.

Greffin

Jäsen

Ymmärrän itse täysin, ettei kiinnosta puhua työstään ihan random-heppujen kanssa. Ei itseänikään kiinnosta, koska olen alalla, johon kaikilla riittää mielipiteitä ja kokemuksia. Mutta eivät kuitenkaan oikeasti tiedä juuri ollenkaan mitä se työ on.

Töistä juttelen töissä kollegoiden kanssa jos juttelen ja muista jutuista vapaa-ajalla. Mutta toki asiallisesti vastailen, jos kysellään mutta ohjailen kyllä keskustelua poispäin hienovaraisesti, vaikka sitten kyselijän työhön tai harrastuksiin.

Johonkin ok-tason kiekkoilijaan verrattuna minulla näitä kyselijöitä lienee sellainen promille ja siltikään ei oikein kiinnosta.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No se on varmasti ihan totta, että kaikilla ihmisillä ei ole aina sitä tilannetajua ja kykyä nähdä juurikin sitä, että mitä asioita kannattaa kysellä ja missä vaiheessa. Olen itse jutellut monien meidän jengin pelaajien kanssa noissa fanitapahtumissa ja kyllä siellä ainakin kaikki pelaajat juttelivat kanssani ihan mielelläni, kun pitää keskustelun asiallisena ja ns. "Neutraalina", jossa ei udella mitään pelaajien palkkoja, joukkueen sisäisiä asioita, sopimusasioita yms. vastaavia juttuja.

Näissä sun omissa kokemuksissasi pelaajien kanssa juttelemisesta on sellainen vaatimaton eroavaisuus siihen, mistä alkuperäinen kommentointini lähti, että kun tapaat pelaajia fanitapaamisissa, he ovat duunissa. Heidän työsopimuksessaan lukee, että he ovat velvollisia osallistumaan X määrään työantanajan osoittamiin sidosryhmätapahtumiin ja heille on erikseen annettu ohjeet, milloin ja missä tämä tapahtuu. Pelaajien velvollisuus on siis nököttää siellä fanien keskellä jakamassa nimmareita ja juttelemassa, vaikka ei yhtään kiinnostaisikaan. Ja monia ei oikeasti kiinnosta.

Joukkueessa on kuitenkin yleensä aina myös pelaajia, jotka nauttivat saamastaan huomiosta ja ovat elementissään ihmisten keskellä. Lennu oli tällainen pelaaja ja hänellä oli aina aikaa jokaiselle fanille. Lennu ymmärsi tapaamisen olevan monelle fanille iso juttu ja toisaalta myös Lennun omaa egoa hiveli pitkät jonot hänen luokseen. Välillä tuntui, että hän piti myös keinotekoisesti niitä jonoja yllä, kun jutteli ihan jokaisen halukkaan kanssa täysin kiireettä, vaikka jonossa oli järkyttävä määrä ihmisiä hänen luokseen. Mutta jengi jaksoi jonottaa, koska saivat Lennulta sen henkilökohtaisen kokemuksen. Win-win. Ja kyllä se satoi myös seuran laariin.

Johonkin ok-tason kiekkoilijaan verrattuna minulla näitä kyselijöitä lienee sellainen promille ja siltikään ei oikein kiinnosta.

Ymmärrän hyvin. Sitten on olemassa ihmislajike, joka puhuu vapaa-ajallaankin vain ja ainoastaan työasioista. Mikä tahansa asia pystytään ohjaamaan duuneihin. Minäkuva tuntuu olevan rakennettu muutenkin työminälle ja kaikki elämässä mitataan tavalla tai toisella sen kautta, miten on duunissaan onnistunut. Rasittavaa jengiä.

Ketjun aiheeseen liittyen sitä tuli aikoinaan todistaneeksi kaikenlaisia mielenkiintoisia tapahtumia Helsingin yöelämässä myös HIFK:n pelaajien toimesta. Onneksi valtaosa on lopulta kuitenkin hauskoja muistoja, vaikka mukaan mahtuu kyllä kunnon perseilyjenkin todistamista ja epäasiallista käytöstä. Ja rehellisyyden nimissä, tarinoita löytyy kyllä muidenkin joukkueiden pelaajista. Maailma oli tältäkin osin hyvin erilainen ennen. Ja varmaan hyvä niin.

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Pelaajien velvollisuus on siis nököttää siellä fanien keskellä jakamassa nimmareita ja juttelemassa, vaikka ei yhtään kiinnostaisikaan. Ja monia ei oikeasti kiinnosta.
Minulla oli noin 10 vuotta sitten naapurina eräs muutaman kauden verran meillä pelannut hyökkääjä,
ja oltiin jonkun verran tekemisissäkin kun meillä molemmilla oli koirat jotka usein leikkivät keskenään.

Mutta en koskaan udellut mitään, enkä kysellyt hänen työhönsä liittyvistä asioista, kerran taisin
onnitella hienosta suorituksesta kun hän ratkaisi play off-matsin.

Muistan kun joskus mainitsin siitä eräälle kaverilleni joka kysyi että etkö saisi häneltä lippuja
matseihin ? Totesin vaan että nyt herätys, siinä vasta olisikin tökeröä meininkiä alkaa kerjäämään
lippuja naapurilta joka on ammatiltaaan kiekkoilija, en todellakaan kehtaisi, mutta jotkut on
sen verran härskejä että voisivat jopa tehdä sen, sellaisiin ihmistyyppeihin on joskus törmätty.

Viimeksi muokattu:

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Piällikkö oli kyllä tunnettu hahmo Stadin yöelämässä, muistan nähneeni sen joitain kertoja Kallessa, tavallisella 19-vuotiaalla ei yleensä ollut asiaa sinne , mutta silloin näytti siltä ettei Kallen seinät ja katto meinanneet riittää hänen egolleen.
Tätä tukee myös elävästi mieleen jäänyt Radio Rockissa Heikelä-Linnanahde Korporaatiossa ollut tarina Piäliköstä pysäköimässä autoaan selkeääkin selkeämmälle sakkopaikalle. Oli tarinan mukaan asiasta huomauttaneelle henkilölle todennut viileästi ”IFK maksaa miun sakot”.

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Tätä tukee myös elävästi mieleen jäänyt Radio Rockissa Heikelä-Linnanahde Korporaatiossa ollut tarina Piäliköstä pysäköimässä autoaan selkeääkin selkeämmälle sakkopaikalle. Oli tarinan mukaan asiasta huomauttaneelle henkilölle todennut viileästi ”IFK maksaa miun sakot”.
Tuo oli City-lehden haastattelu jonne tullessaan se oli tehnyt sen pysäköintitempun, ja se sanoi sen sille Cityn toimittajalle, muistan kun luin sen ja repesin aika lailla, todellinen Piällysmiäs.

Silloin ei olisi uskonut että kaverista tulee isona ihan kelpo valmentaja.

Suosikkijoukkue
HIFK
Taisi heillä olla tapaaminen Makkaratalossa, liekö Hyvässä Ystävässä? Piällikkö tilasi oluen toimittajan piikkiin ja laittoi nuuskan huuleen. Sen jälkeen tuli tuo kysymys ja vastaus. Näin minä muistelisin lehtijutun.
Olihan toi kunnon Edari!

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy